Maarten Martens (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 18 mar 2024, 09:39 Dat kan allemaal zo zijn, maar AZ heeft - dank zij - Max zoveel individuele kwaliteiten (die hoe 'slecht' Sugawara de De Wit ook worden bevonden) dat je ook dit soort wedstrijdjes simpel wint.

Dat was mijn punt.

Tel daarbij op dat Martens ook iets beter - defensiever - heeft neergezet.

Dan krijg je eenvoudige walk-overs ...
Ik vind het niet zo simpele walk-overs.
Je werd nu geholpen door die eerste twee goals die min of meer uit het niets vielen en ja dan lijkt het daarna allemaal heel simpel tegen een Volendam.
Hopelijk strooit het geen zand in de ogen van Max, er is een groot probleem voorin en dat zijn de vleugels!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Als gisteren geen walk-over was wat dan wel? Volendam leek bij voorbaat al te hebben besloten dat ze zouden gaan verliezen.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 11 mar 2024, 07:51 Mijnans als rechtsbuiten (feitelijk tweede 10) is - vooralsnog - natuurlijk wel een goede vondst gebleken.

Tevens heb ik het idee dat er sneller naar voren wordt gespeeld. Maar dit kan ook optisch (wenskijken) zijn.
Mijnans zit er lekker in de laatste tijd. Heel bedrijvig, goede 'link-up-speler' en pakt ook zijn goaltjes mee. Martens weet natuurlijk ook als geen ander hoe je hangend op de vleugels moet spelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 18 mar 2024, 10:50 Als gisteren geen walk-over was wat dan wel? Volendam leek bij voorbaat al te hebben besloten dat ze zouden gaan verliezen.
Ja, balbezit was bij AZ en het kwam makkelijk aan haar goals.
Maar als je er een beetje doorheen kijkt, zie je dat ze nog steeds worstelen en bij een beetje beter georganiseerde tegenstander spelen ze er zomaar niet doorheen met dit voorspelbaar aanvalsspel. Je kunt wel de loftrompet over Mijnans opsteken maar het is en blijft een noodoplossing aan de rechterkant, we gaan nog wel wedstrijden krijgen waar we weer om echte buitenspelers schreeuwen. Prima tegen Excelsior en Volendam maar ik zie er nog steeds geen hoogvlieger in met dit materiaal.
Er zal volgend seizoen echt ander kaliber aanvallers bij moeten komen, dit is op 1 tempo spelen waar de meeste tegenstanders wel op kunnen anticiperen en AZ wel het balbezit willen 'gunnen' om dan vervolgens in de momenten die altijd wel komen toe te kunnen slaan.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 18 mar 2024, 09:39 Waar het om gaat is dan de goals niet zomaar tot stand komen, de eerste twee waren min of meer 'mazzeltjes'. Ik had het wel willen zien als ze weer contant hadden moeten beuken want er zit weinig variatie in de aanval, allemaal zo voorspelbaar dat tegenstanders er makkelijk op kunnen anticiperen. Laat AZ maar 70 a 80% balbezit hebben, denken de kleintjes.
Iets met kansen creëren en afdingen.

Omdat we aanvallender spelen en meer creëren dan voorheen, kom je in zulke situaties.

Dit word namelijk ook gezegd van een Feyenoord, waarom ze zo vaak 'mazzel' hebben.

Omdat ze in die positie komen door de vele kansen en dan vliegt er wel eens iets in.

Nu dan dus ook bij ons, maar dat wordt het gelijk in het negatieve getrokken in plaats van het iets als positiefs te zien.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3245
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Love AZ Til I Die! schreef: 18 mar 2024, 14:08 Iets met kansen creëren en afdingen.

Omdat we aanvallender spelen en meer creëren dan voorheen, kom je in zulke situaties.

Dit word namelijk ook gezegd van een Feyenoord, waarom ze zo vaak 'mazzel' hebben.

Omdat ze in die positie komen door de vele kansen en dan vliegt er wel eens iets in.

Nu dan dus ook bij ons, maar dat wordt het gelijk in het negatieve getrokken in plaats van het iets als positiefs te zien.
Excelsior en Volendam waren de tegenstanders. Gert Jan Verbeek was ook niet bepaald enthousiast wat onze Kaasjes op de mat tentoon spreidde.
Maar goed, Vitesse nog thuis en dan het examen voor de Mart om het in ieder geval spannend te laten houden voor plek 3 met nog een thuiswedstrijd voor de boeg tegen de Tukkers.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 553
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

De Rode Baron schreef: 18 mar 2024, 17:58 Excelsior en Volendam waren de tegenstanders. Gert Jan Verbeek was ook niet bepaald enthousiast wat onze Kaasjes op de mat tentoon spreidde.
Maar goed, Vitesse nog thuis en dan het examen voor de Mart om het in ieder geval spannend te laten houden voor plek 3 met nog een thuiswedstrijd voor de boeg tegen de Tukkers.
Niet goed spelen maar toch 0-4 winnen, lekker toch!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 18 mar 2024, 17:58 Excelsior en Volendam waren de tegenstanders.
Feyenoord heeft die mazzel óók tegen clubs als Excelsior en Volendam, dus ik zie het verschil niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 263
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

salmonyappi schreef: 18 mar 2024, 21:55 Feyenoord heeft die mazzel óók tegen clubs als Excelsior en Volendam, dus ik zie het verschil niet.
Uiteindelijk is het gewoon kwaliteitsverschil. AZ speelde matig maar was op alle posities op het veld een klasse beter. Logisch dat je dan wint. Dat is net als bij Feyenoord geen mazzel. Twee conclusies: 1. AZ moet echt slecht spelen om te verliezen van dit soort tegenstanders (en daar zijn ze goed toe in staat zoals we dit seizoen te vaak hebben gezien). 2. De selectie is ook weer niet zo slecht als sommigen op dit forum willen doen laten geloven. Je kunt er 3e of 4e mee worden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Pieter Zwart heeft een VI pro artikel "Waarom trainerswissel voor optimisme zorgt bij AZ" geschreven. Is er iemand lid die de strekking van dit artikel kan weergeven?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 21 mar 2024, 19:58 Pieter Zwart heeft een VI pro artikel "Waarom trainerswissel voor optimisme zorgt bij AZ" geschreven. Is er iemand lid die de strekking van dit artikel kan weergeven?
Ik ben geen lid meer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2016
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik ook niet.


Gaan we dat allemaal even melden? :lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Perry schreef: 22 mar 2024, 06:44 Ik ook niet.


Gaan we dat allemaal even melden? :lol:
Ja :D
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Nou vooruit. Voor degene die het beste voetbalblad te duur vinden een alinea 😁:

De tussenconclusie is dat AZ sindsdien progressie heeft geboekt op dit terrein. Ten opzichte van de wedstrijden onder Jansen dit seizoen veroveren de Alkmaarders de bal vaker diep op de helft van de tegenstander, met meer kansen tot gevolg. Gemiddeld start een nieuwe aanval van AZ twee meter hoger op het veld dan onder de vorige trainer. Zoals tegenstanders ook minder passes kunnen versturen totdat een onderschepping volgt. Sinds de aanstelling van Martens behoort zijn elftal qua hoge heroveringen tot de beste drie teams in de Eredivisie. Tot halverwege januari zetten liefst zeven teams volgens de data agressiever druk dan AZ. Tegenstanders worden dus vaker en succesvoller afgejaagd dan voorheen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Mousa Sidi schreef: 22 mar 2024, 08:58 Nou vooruit. Voor degene die het beste voetbalblad te duur vinden een alinea 😁:

De tussenconclusie is dat AZ sindsdien progressie heeft geboekt op dit terrein. Ten opzichte van de wedstrijden onder Jansen dit seizoen veroveren de Alkmaarders de bal vaker diep op de helft van de tegenstander, met meer kansen tot gevolg. Gemiddeld start een nieuwe aanval van AZ twee meter hoger op het veld dan onder de vorige trainer. Zoals tegenstanders ook minder passes kunnen versturen totdat een onderschepping volgt. Sinds de aanstelling van Martens behoort zijn elftal qua hoge heroveringen tot de beste drie teams in de Eredivisie. Tot halverwege januari zetten liefst zeven teams volgens de data agressiever druk dan AZ. Tegenstanders worden dus vaker en succesvoller afgejaagd dan voorheen.
Fijn dat de cijfers ook onderschrijven van wat we zien en zeggen. Zelfs als we minder succesvol zijn, vind ik dat nog best. Het gaat me erom dat het kijken van wedstrijden van AZ niet langer aanvoelen als "een straf' (bij gebrek aan betere benaming).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9160
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 22 mar 2024, 13:47 Fijn dat de cijfers ook onderschrijven van wat we zien en zeggen. Zelfs als we minder succesvol zijn, vind ik dat nog best. Het gaat me erom dat het kijken van wedstrijden van AZ niet langer aanvoelen als "een straf' (bij gebrek aan betere benaming).
Dat lijkt mij al een grote stap in de juiste richting inderdaad. Je kunt ze niet allemaal, altijd, winnen.
Maar een verbetering in het spel zorgt al voor veel meer rust.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6548
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Nou, Maarten, het waren tien mooie weken. Maar aan het einde van het seizoen gaan we stoppen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 03 apr 2024, 17:38 Nou, Maarten, het waren tien mooie weken. Maar aan het einde van het seizoen gaan we stoppen.
Die beslissing zal zojuist wel genomen zijn ja. En terecht. Jansen 2.0 gaat deze club niet verder helpen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Sander73
Seizoenkaarthouder
Berichten: 363
Lid geworden op: 21 mei 2022, 09:32

Ik las afgelopen week een bizarre reactie van hem dat het volgens hem niet uitmaakte dat AZ van anderhalve speler afhankelijk van goals. Ik las het en dacht bij mezelf, alleen al daarom zouden ze deze waardeloze wannabe trainer er komende zomer uit moeten schoppen. Helaas vanavond weer bevestigd. If you pay peanuts you get monkeys.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Morgen die hele staf ontslaan

Hele doelsaldo ook nog naar de klote door deze jeugdtrainer

Mag je nog blij zijn dat NEC gisteren niet won
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie