Wouter Goes (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AlkmaarForever schreef: 26 feb 2024, 08:14 En die gewoon z'n 5e gele kaart had moeten krijgen.
Correct.

Maar de KNVB zit weer helemaal in de broekzak van de top 3.

Zonder de VAR en arbitrage had bijvoorbeeld een Feyenoord ook gewoon in de buurt van ajax gestaan.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Antti Opdam schreef: 26 feb 2024, 08:18 Maar de KNVB zit weer helemaal in de broekzak van de top 3.
Je zag gister bij 'Dit was het weekend' van ESPN nog een discussie over de vermeende penalty (sliding op Pavlidis).
Doordat ajax de achterbal snel weer nam, heeft de VAR geen mogelijkheid meer om te kijken. De VAR mag alleen kijken als het spel stil ligt (als ik het goed interpreteer).
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Ferry schreef: 26 feb 2024, 08:27 Je zag gister bij 'Dit was het weekend' van ESPN nog een discussie over de vermeende penalty (sliding op Pavlidis).
Doordat ajax de achterbal snel weer nam, heeft de VAR geen mogelijkheid meer om te kijken. De VAR mag alleen kijken als het spel stil ligt (als ik het goed interpreteer).
Dan had de scheids toch kunnen zeggen wacht even de var kijkt nog?

Overigens geen var voor nodig het was een penalty.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6547
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeTorenburch schreef: 26 feb 2024, 09:15 Dan had de scheids toch kunnen zeggen wacht even de var kijkt nog?
Maar dat was de slimmigheid van de Amsterdammers.
Door snel door te spelen had de scheids zoiets van: oke, ga maar verder...
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1823
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 26 feb 2024, 10:04Maar dat was de slimmigheid van de Amsterdammers.
Door snel door te spelen had de scheids zoiets van: oke, ga maar verder...
Had AZ hetzelfde gedaan dan waren ze ongetwijfeld teruggefloten.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1192
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AlkmaarForever schreef: 26 feb 2024, 10:12 Had AZ hetzelfde gedaan dan waren ze ongetwijfeld teruggefloten.
Dit dus.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AlkmaarForever schreef: 26 feb 2024, 10:12 Had AZ hetzelfde gedaan dan waren ze ongetwijfeld teruggefloten.
Is praten in hypotheses. Niemand weet dat zeker.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9159
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Goes mogelijk mee met Jong Oranje, dat is goed voor zijn ontwikkeling.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 01 mar 2024, 15:02 Goes mogelijk mee met Jong Oranje, dat is goed voor zijn ontwikkeling.
Denk persoonlijk dat dat wel meevalt. Had liever gezien dat hij met de selectie kon trainen in de aankomende interlandperiode.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wie of wat stond hij nu weer te dekken bij de 1-1?

Ik blijf zijn positionering en dekking - in de 16 - bij ballen van de zijkant wel problematisch vinden.

Matig omgevingsbewustzijn.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 04 mar 2024, 04:49 Wie of wat stond hij nu weer te dekken bij de 1-1?

Ik blijf zijn positionering en dekking - in de 16 - bij ballen van de zijkant wel problematisch vinden.

Matig omgevingsbewustzijn.
Hij stond - zoals het hoort - gewoon zijn zone (1e paal, voor een voorzet over de grond + rugdekking aan de back) af te dekken.
Goes kon ook niet meer naar Verschuren toe omdat hij ook Finn Stam enige rugdekking moet geven. Nu kwam er een voorzet, maar wat was er gebeurd als Brym langs Finn Stamm dribbelde? Dan kon hij zo open naar het doel toe lopen. Dan had je gezegd dat hij meer rugdekking moest geven aan Finn Stam.

Ik vind eerder dat je kan zeggen dat Penetra een stap naar voren (richting bal, niet doel) had moeten doen. En de hoofdschuldige is - uiteraard - Stam die gewoon zó ontzettend makkelijk zijn man laat lopen bij die loopactie.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 04 mar 2024, 05:34 Hij stond - zoals het hoort - gewoon zijn zone (1e paal, voor een voorzet over de grond + rugdekking aan de back) af te dekken.
Goes kon ook niet meer naar Verschuren toe omdat hij ook Finn Stam enige rugdekking moet geven. Nu kwam er een voorzet, maar wat was er gebeurd als Brym langs Finn Stamm dribbelde? Dan kon hij zo open naar het doel toe lopen. Dan had je gezegd dat hij meer rugdekking moest geven aan Finn Stam.

Ik vind eerder dat je kan zeggen dat Penetra een stap naar voren (richting bal, niet doel) had moeten doen. En de hoofdschuldige is - uiteraard - Stam die gewoon zó ontzettend makkelijk zijn man laat lopen bij die loopactie.
Zit ook wel wat in.

Maar ik heb hem tegen Lazio wel eens rugdekking zien geven en toen deed hij dat eigenlijk stiekem ook niet. Nu stond hij ook wat ver weg voor rugdekking.

Ik vind hem te vaak in niemandsland lopen.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 04 mar 2024, 05:34 Hij stond - zoals het hoort - gewoon zijn zone (1e paal, voor een voorzet over de grond + rugdekking aan de back) af te dekken.
Goes kon ook niet meer naar Verschuren toe omdat hij ook Finn Stam enige rugdekking moet geven. Nu kwam er een voorzet, maar wat was er gebeurd als Brym langs Finn Stamm dribbelde? Dan kon hij zo open naar het doel toe lopen. Dan had je gezegd dat hij meer rugdekking moest geven aan Finn Stam.

Ik vind eerder dat je kan zeggen dat Penetra een stap naar voren (richting bal, niet doel) had moeten doen. En de hoofdschuldige is - uiteraard - Stam die gewoon zó ontzettend makkelijk zijn man laat lopen bij die loopactie.
Is het niet met name Clasie die daar zijn directe tegenstander laat lopen? Penetra moest hierdoor een keuze maken tussen Verbruggen en Lauritsen. Moller Wolffe had ook al een mannetje dus Penetra stond tegen twee man. Hier in had Clasie zijn man laten lopen, denk dat Goes wel beter daar in had kunnen overnemen en een man had kunnen oppakken dan bij de eerste paal te staan en rugdekking te geven of een paal te dekken.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Wildcat schreef: 04 mar 2024, 08:52 Is het niet met name Clasie die daar zijn directe tegenstander laat lopen? Penetra moest hierdoor een keuze maken tussen Verbruggen en Lauritsen. Moller Wolffe had ook al een mannetje dus Penetra stond tegen twee man. Hier in had Clasie zijn man laten lopen, denk dat Goes wel beter daar in had kunnen overnemen en een man had kunnen oppakken dan bij de eerste paal te staan en rugdekking te geven of een paal te dekken.
Volgens mij was dat Mees de Wit ipv Wolfe, maar maakt niet zoheel uit, want de linksback (wie dat ook was) had inderdaad ook een man.

Clasie liet niet z'n man lopen, maar die stond al dieper dan Clasie met een flinke voorsprong. Je kan dan zeggen "Clasie moet dieper staan", maar we proberen hoog druk te zetten, dus dat kan dan niet.

Penetra stond inderdaad tegen 2 man. De regel is dan dat Wolfe/Mees naar binnen komt en de buitenste man dan "vrij" laat omdat die het minste gevaar kan stichten.

Wat mij betreft moet de fout echt gezocht worden bij Stam, die zijn man echt kinderlijk eenvoudig laat lopen. Ook zit het daar niet helemaal goed met het drukzetten op de flank aan de rechterkant. Als je zo makkelijk de laatste linie van de tegenstander bereikt, gaat er al wat fout in het drukzetten van onze aanvallers.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 04 mar 2024, 09:24 Clasie liet niet z'n man lopen, maar die stond al dieper dan Clasie met een flinke voorsprong. Je kan dan zeggen "Clasie moet dieper staan", maar we proberen hoog druk te zetten, dus dat kan dan niet.
Vanaf 6:28 ...


Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=bO_JXRrnp7c

Op wie staat hij precies druk te zetten? Er is een straal van +/- 25 meter werkelijk niemand anders in de buurt om af te dekken.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 04 mar 2024, 09:55 Vanaf 6:28 ...


Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://www.youtube.com/watch?v=bO_JXRrnp7c

Op wie staat hij precies druk te zetten? Er is een straal van +/- 25 meter werkelijk niemand anders in de buurt om af te dekken.
Je begrijpt dit toch wel? Hij moet toch juist ook passrichtingen afschermen hoger op het veld en niet zo diep staan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 04 mar 2024, 10:12 Je begrijpt dit toch wel? Hij moet toch juist ook passrichtingen afschermen hoger op het veld en niet zo diep staan.
Je kan ook iets dichter op je man passrichtingen afschermen. Zeker als er verder weinig spelers zijn. Op het moment dat de bal naar de zijkant verplaatst zou ik me wel wat sneller omdraaien en je man gaan dekken. Te meer dit - in mijn beleving in deze situatie - gewoon zijn man is.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Speelde ook weer uitstekend tegen Noorwegen. Echt een topper is dit. Ben onwijs fan van deze jongen, sinds zijn eerste wedstrijden in het eerste.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5436
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Update de titel van dit topic eens. Ik schrik me steeds een hoedje.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Helaas moet ik concluderen dat hij gisteren echt een onwijs slechte wedstrijd speelde.
Stond bij de 2-0 totaal verkeerd opgesteld, en raakt vervolgens meteen na de aftrap de bal kwijt, dat leidt tot de 3-0.
Plaats reactie