Feyenoord-AZ (wo 7 feb, 21.00u, KNVB-beker)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6671
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 08 feb 2024, 14:30 Dit is wel een heel atypische post voor AZ 4 Life!
Normaal heb je altijd een vibe van 'dat valt wel mee, komt wel goed' en als het gaat om de selectie vind ik dat je regelmatig alleen naar het aantal spelers dat op een positie kan spelen kijkt en helemaal niet zo geinteresseerd lijkt in hun kwaliteiten.
Is er, behalve de teleurstelling over het slechte spel en de nederlaag, nog wat gebeurd met je?
Het lijkt me heel vervelend om elke keer dezelfde stukjes en titels te moeten typen. "Telleurstellend AZ' " AZ kansloos eraf" "Machteloos AZ verliest" "Kansloze avond in Rotterdam".

Hulde dat mensen daar alsnog de tijd voor nemen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 08 feb 2024, 14:30 Dit is wel een heel atypische post voor AZ 4 Life!
Normaal heb je altijd een vibe van 'dat valt wel mee, komt wel goed' en als het gaat om de selectie vind ik dat je regelmatig alleen naar het aantal spelers dat op een positie kan spelen kijkt en helemaal niet zo geinteresseerd lijkt in hun kwaliteiten.
Is er, behalve de teleurstelling over het slechte spel en de nederlaag, nog wat gebeurd met je?
Omdat er zelfs een moment komt dat ik het zat begin te worden. Ik was er eigenlijk al klaar mee na 1 februari, toen de transferwindow was gesloten. Toen realiseerde ik me dat ze heel veel praten, maar er niet naar acteren.

Dat het soms wat minder loopt, dat kan gebeuren. Daar zijn ook vaak wel verklaringen voor. Blessures, schorsingen, gebrek aan vertrouwen etc. Alleen nu zat je sinds eind oktober in een negatieve spiraal en dat had verschillende oorzaken. Een van die oorzaken was de samenstelling van de selectie. Je zat met zes vleugelspelers die talentvol zijn, maar geen van allen nog in staat structureel het verschil te maken. Ze zijn niet van het niveau Karlsson, Jahanbakhsh of Idrissi toen die hier nog zaten.

Desondanks stond je er in de winterstop nog best oke voor qua punten, zeker in relatie tot plek drie. Dan moet je als de sodemieter zorgen dat je de boel repareert voorin. Gooi een lijntje uit naar Danjuma, haal Boadu als je Odgaard verkoopt en verhuur één of twee van die talenten. Maar nee, AZ doet niks van dit allen. Sterker nog, ze slaan een aanbod van Excelsior af om een buitenspeler te huren en halen een wissel van Volendam op het moment dat er twee spitsen vertrekken, waarvan Odgaard zich al had bewezen als stand-in voor Pavlidis.

Je zit zodoende na 1 februari nog steeds met dezelfde problemen op de vleugels en in de spits ben je er op achteruit gegaan. Maar dan tegelijkertijd wel roepen dat je ambitieus bent en Champions League wil halen. Acteer daar dan ook naar of hou je waffel. Bij Twente tonen ze tenminste wel ambitie. Plek drie lag dit jaar voor het grijpen en we laten het zo lopen. De beker lag voor het oprapen als je in Rotterdam had gewonnen. En natuurlijk is in Rotterdam verliezen is geen schande, maar de manier waarop is dat wederop wel. Een slap zootje was het gister. Als je ziet hoe ploegen als NEC hun huid duur verkopen in top wedstrijden en dat vergelijkt met wat dat zootje van ons laat zien dan moet je je diep schamen.

En daar mag onze nieuwe wondertrainer ook even in de spiegel kijken. Als Jansen had geflikt wat hij gister had gedaan dan was het forum te klein geweest. Nou, daar mag nu ook wel een hele kritische noot gekraakt worden. De tactiek leek nergens op, de opstelling leek nergens op en de wissels waren waardeloos. Heel snel verbeteren of anders in de zomer heel rap doorselecteren.

Maar goed, dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Ik denk dat ze elkaar bij AZ nog allemaal aan het feliciteren zijn met die overwinning in de Youth League gister. Want 'oh wat gaat het goed'. Ik zal je zeggen dat die hele Youth League overwinning me geen reet zegt als ik zie dat de uitblinkers uit dat elftal moeite hebben om aan te haken bij 1. We geven elkaar allemaal schouderklopjes over de geweldige jeugdopleiding, maar na de succesvolle lichting Boadu, Stengs, Wijndal is het om te janken. Goes is de enige die tegen een doorbraak aan zit, verder is het karig. Ondertussen breekt in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven het ene na het andere talent door in het eerste met een echte meerwaarde voor het elftal. Denk daarbij aan leden als Hato, Hartman en Saibari.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ 4 Life schreef: 08 feb 2024, 15:36 Je zit zodoende na 1 februari nog steeds met dezelfde problemen op de vleugels en in de spits ben je er op achteruit gegaan. Maar dan tegelijkertijd wel roepen dat je ambitieus bent en Champions League wil halen. Acteer daar dan ook naar of hou je waffel.
Ik ben het eens met je analyses. En ik zou eraan toe willen voegen: ik heb er vrede mee als AZ zegt: 'we zetten vol in op jeugspelers die doorgroeien in het eerste elftal en we focussen op plek 3-6'. En zet dan vol in op een elftal met jonkies.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11226
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 08 feb 2024, 15:36 Omdat er zelfs een moment komt dat ik het zat begin te worden. Ik was er eigenlijk al klaar mee na 1 februari, toen de transferwindow was gesloten. Toen realiseerde ik me dat ze heel veel praten, maar er niet naar acteren.

Dat het soms wat minder loopt, dat kan gebeuren. Daar zijn ook vaak wel verklaringen voor. Blessures, schorsingen, gebrek aan vertrouwen etc. Alleen nu zat je sinds eind oktober in een negatieve spiraal en dat had verschillende oorzaken. Een van die oorzaken was de samenstelling van de selectie. Je zat met zes vleugelspelers die talentvol zijn, maar geen van allen nog in staat structureel het verschil te maken. Ze zijn niet van het niveau Karlsson, Jahanbakhsh of Idrissi toen die hier nog zaten.

Desondanks stond je er in de winterstop nog best oke voor qua punten, zeker in relatie tot plek drie. Dan moet je als de sodemieter zorgen dat je de boel repareert voorin. Gooi een lijntje uit naar Danjuma, haal Boadu als je Odgaard verkoopt en verhuur één of twee van die talenten. Maar nee, AZ doet niks van dit allen. Sterker nog, ze slaan een aanbod van Excelsior af om een buitenspeler te huren en halen een wissel van Volendam op het moment dat er twee spitsen vertrekken, waarvan Odgaard zich al had bewezen als stand-in voor Pavlidis.

Je zit zodoende na 1 februari nog steeds met dezelfde problemen op de vleugels en in de spits ben je er op achteruit gegaan. Maar dan tegelijkertijd wel roepen dat je ambitieus bent en Champions League wil halen. Acteer daar dan ook naar of hou je waffel. Bij Twente tonen ze tenminste wel ambitie. Plek drie lag dit jaar voor het grijpen en we laten het zo lopen. De beker lag voor het oprapen als je in Rotterdam had gewonnen. En natuurlijk is in Rotterdam verliezen is geen schande, maar de manier waarop is dat wederop wel. Een slap zootje was het gister. Als je ziet hoe ploegen als NEC hun huid duur verkopen in top wedstrijden en dat vergelijkt met wat dat zootje van ons laat zien dan moet je je diep schamen.

En daar mag onze nieuwe wondertrainer ook even in de spiegel kijken. Als Jansen had geflikt wat hij gister had gedaan dan was het forum te klein geweest. Nou, daar mag nu ook wel een hele kritische noot gekraakt worden. De tactiek leek nergens op, de opstelling leek nergens op en de wissels waren waardeloos. Heel snel verbeteren of anders in de zomer heel rap doorselecteren.

Maar goed, dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Ik denk dat ze elkaar bij AZ nog allemaal aan het feliciteren zijn met die overwinning in de Youth League gister. Want 'oh wat gaat het goed'. Ik zal je zeggen dat die hele Youth League overwinning me geen reet zegt als ik zie dat de uitblinkers uit dat elftal moeite hebben om aan te haken bij 1. We geven elkaar allemaal schouderklopjes over de geweldige jeugdopleiding, maar na de succesvolle lichting Boadu, Stengs, Wijndal is het om te janken. Goes is de enige die tegen een doorbraak aan zit, verder is het karig. Ondertussen breekt in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven het ene na het andere talent door in het eerste met een echte meerwaarde voor het elftal. Denk daarbij aan leden als Hato, Hartman en Saibari.
=D>

Mooi om te zien dat je ook een mens bent :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6671
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 08 feb 2024, 15:58 Ik ben het eens met je analyses. En ik zou eraan toe willen voegen: ik heb er vrede mee als AZ zegt: 'we zetten vol in op jeugspelers die doorgroeien in het eerste elftal en we focussen op plek 3-6'. En zet dan vol in op een elftal met jonkies.
Hoewel dat lachwekkend zou zijn met de bankrekening van AZ, is het een optie. Maar doe dat dan ook, en ga niet 30miljoen uitgeven aan allerlei rommel, die juist die jeugdspelers in de weg zitten.

AZ gebruikt de laatste jaren het "jeugd de kans geven" als excuus voor een gefaald transferbeleid. Ze wilden de jeugd (nog) helemaal niet de kans geven, maar het is nu een mooi gelegenheidsargument als de gedane dure aankopen stuk voor stuk floppen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 08 feb 2024, 14:30 Dit is wel een heel atypische post voor AZ 4 Life!
Normaal heb je altijd een vibe van 'dat valt wel mee, komt wel goed' en als het gaat om de selectie vind ik dat je regelmatig alleen naar het aantal spelers dat op een positie kan spelen kijkt en helemaal niet zo geinteresseerd lijkt in hun kwaliteiten.
Is er, behalve de teleurstelling over het slechte spel en de nederlaag, nog wat gebeurd met je?
Als zelfs AZ 4 Life en Salmonyappi de moed verliezen zal er toch wel écht iets aan de hand zijn ! :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12746
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 08 feb 2024, 18:22 Als zelfs AZ 4 Life en Salmonyappi de moed verliezen zal er toch wel écht iets aan de hand zijn ! :wink:
Nah, jij verliest de moed om de haverklap (en weer terug en weer opnieuw etc. etc.) :lol:
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12746
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 08 feb 2024, 15:58 Ik ben het eens met je analyses. En ik zou eraan toe willen voegen: ik heb er vrede mee als AZ zegt: 'we zetten vol in op jeugspelers die doorgroeien in het eerste elftal en we focussen op plek 3-6'. En zet dan vol in op een elftal met jonkies.
ze zeggen het niet zo expliciet, maar dat lijkt me wel waar het op neerkomt, iig voor dit seizoen
mensen maken elkaar gek met hun verwachtingen (of hoop)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 08 feb 2024, 18:43 Nah, jij verliest de moed om de haverklap (en weer terug en weer opnieuw etc. etc.) :lol:
Ik moet jou toch ook wat tegengas bieden ? :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12746
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Is het misschien zo dat na een lange periode van frustratie, een nieuwe trainer, nog even wachten, hoop door een wedstrijd tegen feyenoord, meteen gevolgd door een teleurstelling, dat laatste ook degene met de grootste weerstand kraakt?
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 08 feb 2024, 18:45 ze zeggen het niet zo expliciet, maar dat lijkt me wel waar het op neerkomt, iig voor dit seizoen
mensen maken elkaar gek met hun verwachtingen (of hoop)
Het zijn de verwachtingen uitgesproken door de directie zelf. Zij houden zich er niet aan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12746
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 08 feb 2024, 18:49 Ik moet jou toch ook wat tegengas bieden ? :wink:
oh, zo is iedereen bezig elkaar tegengas te bieden :D
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12746
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 08 feb 2024, 18:50 Het zijn de verwachtingen uitgesproken door de directie zelf. Zij houden zich er niet aan.
ambities, doelstellingen, wensen, ...
ik hou me niet zo bezig met dit soort uitspraken (maar weet dat mensen ze graag gebruiken als stok)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 08 feb 2024, 18:45 Mensen maken elkaar gek met hun verwachtingen (of hoop)
Aangespoord door prietpraat van onze TD.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9236
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik heb even de 24 uur rouwen aangehouden van onze vorige wondercoach maareh.... Nee. Dit is niet goed te praten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16348
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 08 feb 2024, 18:52 ambities, doelstellingen, wensen, ...
ik hou me niet zo bezig met dit soort uitspraken (maar weet dat mensen ze graag gebruiken als stok)
Spreek ze dan niet zo expliciet uit, of verwoord het anders i.p.v. de supporter valse hoop te bieden.
Als je zegt dat je een serieuze gooi wilt gaan doen naar de 2e/3e plek en vervolgens dit op de mat zet mag je als supporter de aangereikte stok hanteren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12746
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 08 feb 2024, 19:29 Spreek ze dan niet zo expliciet uit, of verwoord het anders i.p.v. de supporter valse hoop te bieden.
Als je zegt dat je een serieuze gooi wilt gaan doen naar de 2e/3e plek en vervolgens dit op de mat zet mag je als supporter de aangereikte stok hanteren.
supporters moeten gewoon niet zo zielig doen

(tenzij ze een kind zijn, dan is het geoorloofd)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 08 feb 2024, 19:42 supporters moeten gewoon niet zo zielig doen
Dat lijkt me inderdaad het probleem.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12746
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 08 feb 2024, 20:16 Dat lijkt me inderdaad het probleem.
:idea:
we can come an end
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ 4 Life schreef: 08 feb 2024, 15:36 Maar nee, AZ doet niks van dit allen. Sterker nog, ze slaan een aanbod van Excelsior af om een buitenspeler te huren
AZ wilde misschien psv en Feyenoord niet sterker maken door zo een deal met Driouech mogelijk te maken. AZ denkt dat die twee nog een directe concurrent zijn :lol:

Ik heb dit wel gemist trouwens. Welke speler had Excelsior op het oog?
Plaats reactie