Staan op de Ben-Side

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DonnyDelano schreef: 12 aug 2023, 12:56 Dat laatste ben ik met jullie eens. Maar hoe zie je dat in praktijk voor je? Er gaan er 20 naar de wc, zetten een bivakmuts op en komen naar buiten. Springen er dan binnen 2 seconden georganiseerd 10+ stewards tussen?
Isoleren, vakken potdicht en veel camera’s.
Je kan op elke goede maatregel wel weer iets bedenken maar je moet ergens beginnen. Ik denk dat AZ wel een protocol heeft inmiddels hoe dit aan te pakken
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

pAZcal schreef: 12 aug 2023, 12:58 Ze schieten ze allemaal dood m.b.v. scherpschutters die in de dakconstructie verstopt zitten.
:mrgreen:
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DonnyDelano schreef: 12 aug 2023, 12:31 Leuk, maar A) zo'n ding is vrij makkelijk te verstoppen en B) mensen die rotzooi willen trappen en daarbij onherkenbaar willen blijven, zetten niet al bij de poort hun bivakmuts op (lijkt me, geen ervaring) maar pas als de rotzooi gaat beginnen
Die club daar verkoopt notabene jassen met een ingebouwde bivakmuts. Ben ook heel benieuwd hoe ze dat gaan handhaven.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 12 aug 2023, 22:38 Die club daar verkoopt notabene jassen met een ingebouwde bivakmuts. Ben ook heel benieuwd hoe ze dat gaan handhaven.
Gewoon doen. Geen coulance.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

salmonyappi schreef: 12 aug 2023, 22:41 Gewoon doen. Geen coulance.
Gewoon doen, prima. maar door wie? Toch niet weer die arme stewards hoop ik. Dat is zo naief.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SimonPoulsen schreef: 12 aug 2023, 22:42 Gewoon doen, prima. maar door wie? Toch niet weer die arme stewards hoop ik. Dat is zo naief.
Eh, dat weet ik inderdaad niet even………stapeltje ME? AZ zal er toch flink in moeten investeren om de boel veilig te houden……
Sowieso camera’s en hopelijk wat sociale controle?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12550
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 12 aug 2023, 22:44 AZ zal er toch flink in moeten investeren om de boel veilig te houden……
Wil de rest van het publiek betalen voor het in toom houden van dit deel van het publiek? (of wil men liever voor dit geld betere spelers?)
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 12 aug 2023, 23:16 Wil de rest van het publiek betalen voor het in toom houden van dit deel van het publiek? (of wil men liever voor dit geld betere spelers?)
Daar merk je toch niets van…….dat is een ander potje.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Iedereen nog op vakantie? Of ludieke stilte-actie die al 70 minuten duurt?
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

salmonyappi schreef: 12 aug 2023, 22:44 Eh, dat weet ik inderdaad niet even………stapeltje ME? AZ zal er toch flink in moeten investeren om de boel veilig te houden……
Sowieso camera’s en hopelijk wat sociale controle?
Die investeringen hadden ze al veel eerder moeten doen. Vorig seizoen (nog ver voor de wedstrijd tegen West Ham) meerdere onderlinge vechtpartijen tussen AZ supporters gezien waarbij de stewards niet durfde in te grijpen. Nu snap ik dat veel stewards daar niet om staan te springen. Maar dat had wel het seintje moeten zijn om daar een professioneel beveiligingsbedrijf neer te zetten.

Nu hebben ca. 60 (?) van die leden een stadionverbod, zal dus wel een stuk rustiger zijn wat betreft de ongeregeldheden...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ fanatic 4-life schreef: 17 aug 2023, 07:45 Die investeringen hadden ze al veel eerder moeten doen. Vorig seizoen (nog ver voor de wedstrijd tegen West Ham) meerdere onderlinge vechtpartijen tussen AZ supporters gezien waarbij de stewards niet durfde in te grijpen. Nu snap ik dat veel stewards daar niet om staan te springen. Maar dat had wel het seintje moeten zijn om daar een professioneel beveiligingsbedrijf neer te zetten.

Nu hebben ca. 60 (?) van die leden een stadionverbod, zal dus wel een stuk rustiger zijn wat betreft de ongeregeldheden...
Ze hebben het nu i.i.g. gedaan, beter laat dan nooit.

Maar begrijp ik het nou goed dat je zegt dat als ze eerder hadden ingegrepen die ca. 60 geen stadionverbod hadden gehad? Het blijven toch sowieso klootzakjes?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 17 aug 2023, 07:45 meerdere onderlinge vechtpartijen tussen AZ supporters gezien waarbij de stewards niet durfde in te grijpen.
Dat had volgens mij vaak te maken met "wij staan hier altijd en nu sta jij hier, rot eens op" of "door de drukte mors je bier op me, hier pak aan!"
Daarom is het ook erg handig dat Vak V niet omgebouwd is naar save standing :roll:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

salmonyappi schreef: 17 aug 2023, 08:41 Maar begrijp ik het nou goed dat je zegt dat als ze eerder hadden ingegrepen die ca. 60 geen stadionverbod hadden gehad? Het blijven toch sowieso klootzakjes?
Nee, het zal een stuk rustiger zijn zonder die gasten dus de investeringen nu zijn mosterd na de maaltijd.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ fanatic 4-life schreef: 18 aug 2023, 10:28 Nee, het zal een stuk rustiger zijn zonder die gasten dus de investeringen nu zijn mosterd na de maaltijd.
Er komen altijd weer nieuwe, dus toch een investering in de toekomst!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Ok, ik heb de afgelopen weken kapot geërgerd aan het gebrek aan sfeer en geluid op de tribunes, maar vandaag complimenten voor het uitvak =D>
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5441
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Zullen we de naam van dit topic veranderen in "Supporters in het stadion"?
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1361
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Complimenten voor de Ben vandaag.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DonnyDelano schreef: 17 dec 2023, 22:35 Complimenten voor de Ben vandaag.
Helemaal mee eens.

Alleen jammer dat ze achter Dani de Wit en Hobie Verhulst staan.

Maar aan de inzet lag het niet.

Mooi om te zien. En horen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Met de sfeer op de tribune zat het wel goed afgelopen zaterdag, gevoelsmatig kregen de mannen ook veel meer mensen mee.
Plaats reactie