Peer Koopmeiners (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 06 dec 2023, 16:00 Hij werd neergezet als een toptalent uit onze jeugdopleiding, maar dat heb ik nou echt nooit begrepen. Goudmijn komt in alles tekort. Waar het opeens vandaan komt dat hij de uitblinker van excelsior zou zijn geweest vind ik ook heel bijzonder. Dat is gewoon onzin. Driouech, Azarkan, van Gassel, dat waren de namen die dan opkwamen vorig seizoen.

Niet opvallend in Jong AZ, niet opvallend in AZ 1, niet opvallend bij excelsior(niet zoals de eerder genoemde spelers en die zijn ook niet goed genoeg voor AZ). Heeft gewoon niet zijn minuten verdient in AZ 1. Daarnaast is hij ook niet complementair aan onze huidige middenveld (nouja tenzij je de ukkie trofee écht wil zeker stellen want hij is 1.73m). Daarin zit een verschil met Peer Koopmeiners die in ieder geval een ander type is(en 1.86m).

Koopmeiners daarentegen was gewoon een bruikbare speler bij Excelsior, zeker niet flitsend, ik meen dat excelsior ook een koopoptie had voor Peer? https://excelsiorrotterdam.nl/2023/01/e ... -tot-koop/
Dus dat was ook niet zo denderend, maar blijkbaar gaat het nu beter in Almere.
Goudmijn is gewoon een leuke eredivisie speler. Net als Joris Kramer. Dat moeten we ook gewoon zien als succes voor onze academy als iemand het profvoetbal haalt. Peer zit rond hetzelfde niveau. En dan soms worden dat soort jongens als Olij en Spierings alsnog een succes, helemaal prima. Pakt AZ nog wat opleidingsvergoedingen mee over de jaren. Maar dan komt er wel een punt dat je afscheid moet nemen van het idee dat zon speler op korte termijn bruikbaar gaat zijn voor az1. Dat punt is wel bereikt bij Goudmijn en P. Koopmeiners. Niks mis mee verder. Als je ze maar tijdig doorselecteert. Als Schouten eindelijk fit wordt kan hij ook wel die rol van Goudmijn gaan invullen. Met spaarzame minuutjes her en der.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9166
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 06 dec 2023, 16:10 Goudmijn is gewoon een leuke eredivisie speler. Net als Joris Kramer. Dat moeten we ook gewoon zien als succes voor onze academy als iemand het profvoetbal haalt. Peer zit rond hetzelfde niveau. En dan soms worden dat soort jongens als Olij en Spierings alsnog een succes, helemaal prima. Pakt AZ nog wat opleidingsvergoedingen mee over de jaren. Maar dan komt er wel een punt dat je afscheid moet nemen van het idee dat zon speler op korte termijn bruikbaar gaat zijn voor az1. Dat punt is wel bereikt bij Goudmijn en P. Koopmeiners. Niks mis mee verder. Als je ze maar tijdig doorselecteert. Als Schouten eindelijk fit wordt kan hij ook wel die rol van Goudmijn gaan invullen. Met spaarzame minuutjes her en der.
Helemaal mee eens hoor. Of ie nou wissel staat bij een Excelsior of de basis haalt bij Almere. Zolang spelers steeds consequenter in de eredivisie blijven landen. Gaat het niveau omhoog én ga je dus ook steeds meer aan die jongens kunnen verdienen. Al is het maar omdat er uiteindelijk vaker geld voor ze betaald gaat worden. Dat is de waarde van de jeugdopleiding voor AZ op de lange termijn. Overigens ook de reden waarom ik altijd ben voor meer talenten binnenhalen om dat niveau ook echt nog bij te plussen en de concurrentie in de jeugd te vergroten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 06 dec 2023, 16:00 Hij werd neergezet als een toptalent uit onze jeugdopleiding, maar dat heb ik nou echt nooit begrepen. Goudmijn komt in alles tekort. Waar het opeens vandaan komt dat hij de uitblinker van excelsior zou zijn geweest vind ik ook heel bijzonder. Dat is gewoon onzin. Driouech, Azarkan, van Gassel, dat waren de namen die dan opkwamen vorig seizoen.

Niet opvallend in Jong AZ, niet opvallend in AZ 1, niet opvallend bij excelsior(niet zoals de eerder genoemde spelers en die zijn ook niet goed genoeg voor AZ). Heeft gewoon niet zijn minuten verdient in AZ 1. Daarnaast is hij ook niet complementair aan onze huidige middenveld (nouja tenzij je de ukkie trofee écht wil zeker stellen want hij is 1.73m). Daarin zit een verschil met Peer Koopmeiners die in ieder geval een ander type is(en 1.86m).

Koopmeiners daarentegen was gewoon een bruikbare speler bij Excelsior, zeker niet flitsend, ik meen dat excelsior ook een koopoptie had voor Peer? https://excelsiorrotterdam.nl/2023/01/e ... -tot-koop/
Dus dat was ook niet zo denderend, maar blijkbaar gaat het nu beter in Almere.
Hij speelde gewoon altijd basis en was een dragende speler bij Excelsior. Dat het niet genoeg is voor AZ1, ben ik wel met je eens. Maar onzin is het zeker niet. Dijkhuizen heeft dat zelf ook vermeld in het begin van het seizoen, dat er een gemis was van creativiteit met het wegvallen van Kenzo.

Dat hij niet de grootste ster was van Excelsior, daar kan ik ook helemaal inkomen. Maar niet opvallend is zeker niet waar, aangezien hij de primaire spelmaker was van het team vorig jaar.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2337
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 06 dec 2023, 16:00 Hij werd neergezet als een toptalent uit onze jeugdopleiding, maar dat heb ik nou echt nooit begrepen. Goudmijn komt in alles tekort. Waar het opeens vandaan komt dat hij de uitblinker van excelsior zou zijn geweest vind ik ook heel bijzonder. Dat is gewoon onzin. Driouech, Azarkan, van Gassel, dat waren de namen die dan opkwamen vorig seizoen.

Niet opvallend in Jong AZ, niet opvallend in AZ 1, niet opvallend bij excelsior(niet zoals de eerder genoemde spelers en die zijn ook niet goed genoeg voor AZ). Heeft gewoon niet zijn minuten verdient in AZ 1. Daarnaast is hij ook niet complementair aan onze huidige middenveld (nouja tenzij je de ukkie trofee écht wil zeker stellen want hij is 1.73m). Daarin zit een verschil met Peer Koopmeiners die in ieder geval een ander type is(en 1.86m).

Koopmeiners daarentegen was gewoon een bruikbare speler bij Excelsior, zeker niet flitsend, ik meen dat excelsior ook een koopoptie had voor Peer? https://excelsiorrotterdam.nl/2023/01/e ... -tot-koop/
Dus dat was ook niet zo denderend, maar blijkbaar gaat het nu beter in Almere.
Dat hij een toptalent uit de jeugd was dat hebben mensen met eigen ogen kunnen zien en daar is niks aan gelogen. Was bij O16 fe-no-me-naal, beter dan wie dan ook van alle jongens die toptalent genoemd werden/worden bij AZ. Heb hem daar vaak gezien en ook tegen ajax en Feyenoord en was misschien wel de beste speler uit die hele competitie. Je ziet nu je hem verhuurde dat hij bij Excelsior in het begin ook moeite had met aanklampen en vervolgens daar tot dragende speler is uitgegroeid, waarom zou je hem bij AZ binnen 4/5 maanden al volledig afschieten? Op basis van de voorbereiding zat hij zelfs tegen een basisplaats aan, waar hij het toen ook al laten zien heeft. Geef die jongen wat meer tijd, Reijnders heeft ook in totaal 6 van de 7 jaar niet veel laten zien.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9166
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wildcat schreef: 07 dec 2023, 08:17 Dat hij een toptalent uit de jeugd was dat hebben mensen met eigen ogen kunnen zien en daar is niks aan gelogen. Was bij O16 fe-no-me-naal, beter dan wie dan ook van alle jongens die toptalent genoemd werden/worden bij AZ. Heb hem daar vaak gezien en ook tegen ajax en Feyenoord en was misschien wel de beste speler uit die hele competitie. Je ziet nu je hem verhuurde dat hij bij Excelsior in het begin ook moeite had met aanklampen en vervolgens daar tot dragende speler is uitgegroeid, waarom zou je hem bij AZ binnen 4/5 maanden al volledig afschieten? Op basis van de voorbereiding zat hij zelfs tegen een basisplaats aan, waar hij het toen ook al laten zien heeft. Geef die jongen wat meer tijd, Reijnders heeft ook in totaal 6 van de 7 jaar niet veel laten zien.
Ik zag het niet, zie het nogsteeds niet, hij laat het voorlopig niet zien en hij is vooral een aanvulling op het ukkielegioen.

Ik zeg: stuur hem naar Roda of naar Volendam, laat 'm nog maar rijpen dan. Maar voor AZ 1 is het niet genoeg voorlopig en kun je beter Dantas houden (maar beiden is teveel van het goede).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 10 dec 2023, 16:45 Ik zeg: stuur hem naar Roda of naar Volendam, laat 'm nog maar rijpen dan.
Peer is inmiddels 23 - in mei 24. Je kunt je dan afvragen hoeveel hij nog zal groeien.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 11 dec 2023, 15:24 Peer is inmiddels 23 - in mei 24. Je kunt je dan afvragen hoeveel hij nog zal groeien.
Ja bijna 24 en nog nooit serieus onderdeel geweest van een team. Daar moet je toch ook wel klaar mee zijn. Verhuren, op de bank of in zon spookteam als Jong AZ wat in feite nergens voor speelt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9166
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 11 dec 2023, 15:24 Peer is inmiddels 23 - in mei 24. Je kunt je dan afvragen hoeveel hij nog zal groeien.
Ook weer zo.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Mousa Sidi
Fanatic
Berichten: 500
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Is toch de regisseur van Almere. Interessant is de overtuiging van Paul Brandenburg over Peer:

Bron:VI

‘Voetbalgogme helpt enorm om jezelf makkelijk aan te passen’, stelt Brandenburg. ‘Teun heeft dat van nature. Het zit in de familie, want bij zijn broertje Peer zie je hetzelfde. Die manifesteert zich dit seizoen uitstekend bij Almere City. In een heel andere manier van spelen, op Eredivisie-niveau, in een aanvankelijk onbekende omgeving. Ik geef je op een briefje dat ook Peer er gaat komen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 634
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Ferry schreef: 11 dec 2023, 15:24 Peer is inmiddels 23 - in mei 24. Je kunt je dan afvragen hoeveel hij nog zal groeien.
Reijnders was ongeveer net zo oud toen die een vaste basis plek verdiende.
Zeg niet dat Peer het zelfde traject kan belopen maar dat hij de als ongeveer beste speler van Almere vrij makkelijk mee kan in de eredivisie is dat wel een goed signaal.

Is alleen te kijken of hij dat ook bij AZ kan brengen en niet zoals Goudmijn door het ijs zakt.
Laatst gewijzigd door Elmpie. op 26 apr 2024, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12551
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dan is het wel zaak voor AZ om het contract van Peer binnenkort te verlengen, het loopt nu tot zomer volgend jaar. Voor Peer is het dan van belang dat hij bij AZ serieuze speeltijd kan verwachten.
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Alleen al vanwege de vrije trappen en corners een meerwaarde. Met het dubbele progamma en de belastbaarheid van Clasie zou ik die 2 regelmatig rouleren. Dan is het aan Peer om aan te haken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Peer heeft volgens mij de meeste overtredingen van de hele Eredivisie op zijn naam. Dat past niet bij iemand met 'voetbalgogme'. De speelwijze van Almere wijkt ook behoorlijk af van het systeem bij AZ. Waar moet hij in godsnaam spelen. Dit is op korte termijn echt niet de versterking die we nodig hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 26 apr 2024, 10:13 Peer heeft volgens mij de meeste overtredingen van de hele Eredivisie op zijn naam. Dat past niet bij iemand met 'voetbalgogme'. De speelwijze van Almere wijkt ook behoorlijk af van het systeem bij AZ. Waar moet hij in godsnaam spelen. Dit is op korte termijn echt niet de versterking die we nodig hebben.
Het zal ook geen basisspeler worden. Maar ik heb liever Koopmeiners dan dat we miljoenen gaan neerleggen voor die Portugese smurf. Dan heb je met Clasie, Belic, Mijnans, Peer en Kwakman een behoorlijke bezetting.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

SimonPoulsen schreef: 26 apr 2024, 10:18 Het zal ook geen basisspeler worden. Maar ik heb liever Koopmeiners dan dat we miljoenen gaan neerleggen voor die Portugese smurf. Dan heb je met Clasie, Belic, Mijnans, Peer en Kwakman een behoorlijke bezetting.
Cees Smit?
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12551
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 26 apr 2024, 10:18 Het zal ook geen basisspeler worden.
Als AZ dezelfde insteek heeft kun je het wel vergeten te verlengen met Peer
we can come an end
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2256
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Voltreffer Vick schreef: 26 apr 2024, 10:37 Cees Smit?
Kees Smit is meer een 10 dan een 6.
Kwakman kan op 6 (meer een 8, net zoals Belic) en Clasie is een pure 6. Nu hebben we daar dus Dantas achter, maar ik zie liever Peer.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef: 26 apr 2024, 10:37 Cees Smit?
Kees Smit. Zoals die van de tuinmeubelen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9166
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 26 apr 2024, 10:13 Peer heeft volgens mij de meeste overtredingen van de hele Eredivisie op zijn naam. Dat past niet bij iemand met 'voetbalgogme'. De speelwijze van Almere wijkt ook behoorlijk af van het systeem bij AZ. Waar moet hij in godsnaam spelen. Dit is op korte termijn echt niet de versterking die we nodig hebben.
Hij heeft ook voor een middenvelder en zelfs voor sommige flankspelers en backs best een best hoog aantal assists achter zijn naam staan.

Het is dat er 5 PSV'ers in de top 10 staan en er zeker na gisteren een verschuiving is geweest.

Maar qua middenvelders hoeft hij voorlopig alleen Stengs(Telt inmiddels ook als middenvelder) en Tillman voor zich te dulden en staat hij gelijk met Timber.

Zou die bij iedere andere eredivisie club buiten de top 3 spelen dan zouden we hem van veel mensen gelijk moeten halen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11181
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 26 apr 2024, 14:56
Maar qua middenvelders hoeft hij voorlopig alleen Stengs(Telt inmiddels ook als middenvelder) en Tillman voor zich te dulden en staat hij gelijk met Timber.
:?:

Hij heeft 1 assist per 335 minuten gegeven. Timber 1 goal of assist per 173 minuten. Peer daarnaast 7 gele kaarten.

Hele matige cijfers. Weliswaar in dienst van Almere, maar ik zie hem in de subtop niet opeens excelleren.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie