Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
RoycosoepieAZ
Reservespeler

Misschien Mohammed Sankoh halen bij Heracles. Weet hoe het is om te score in de Eredivisie. Jeugdspeler bij Oranje. Is nu 20 jaar. Die gaat heus niet meer dan 2 miljoen kosten. Kan een goede backup voor Pavlidis zijn, als ie geblesseerd is. Meerdink is nog niet rijp voor de Eredivisie.
DeTorenburch
Reservespeler

RoycosoepieAZ schreef: 27 nov 2023, 10:29 Misschien Mohammed Sankoh halen bij Heracles. Weet hoe het is om te score in de Eredivisie. Jeugdspeler bij Oranje. Is nu 20 jaar. Die gaat heus niet meer dan 2 miljoen kosten. Kan een goede backup voor Pavlidis zijn, als ie geblesseerd is. Meerdink is nog niet rijp voor de Eredivisie.
Ik ben niet zo overtuigd van deze jongen, zeker niet in vergelijking tot Meerdink. Als je Mexx thuis tegen Almere met het spel zoals tegen Volendam in de spits zet scoort hij er ook drie.

De man die deze winter gehaald moet worden voor de spits positie blijft in mijn optiek nog steeds https://www.transfermarkt.nl/damian-piz ... er/950593
SchoorlAZ
Goalscorer

DeTorenburch schreef: 27 nov 2023, 11:07 Ik ben niet zo overtuigd van deze jongen, zeker niet in vergelijking tot Meerdink. Als je Mexx thuis tegen Almere met het spel zoals tegen Volendam in de spits zet scoort hij er ook drie.

De man die deze winter gehaald moet worden voor de spits positie blijft in mijn optiek nog steeds https://www.transfermarkt.nl/damian-piz ... er/950593
Lijkt me een uitstekende aankoop inderdaad. Bovendien zou ik ook graag spelers als Kusi-Asare, Pontus Dahbo, jens hjerto dahl, Tobias Gulliksen of een andere Noor/Zweed zien. Dit zijn toch erg grote talenten die voor een Mihaljovic en Sadiq-achtig bedrag op te halen zijn, maar vele malen meer potentie hebben. Vooral Gulliksen en Dahl zouden een geweldige aankoop zijn, Kusi-Asare is nog heel jong en een gokje.
Langedijk
Harde Kern

SchoorlAZ schreef: 27 nov 2023, 16:08
Kusi-Asare, Pontus Dahbo, jens hjerto dahl, Tobias Gulliksen
En een paar spelers waarvan we de naam kunnen uitspreken?

Eigen jeugd maar weer eens vertrouwen geven
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

SchoorlAZ schreef: 27 nov 2023, 16:08 Lijkt me een uitstekende aankoop inderdaad. Bovendien zou ik ook graag spelers als Kusi-Asare, Pontus Dahbo, jens hjerto dahl, Tobias Gulliksen of een andere Noor/Zweed zien. Dit zijn toch erg grote talenten die voor een Mihaljovic en Sadiq-achtig bedrag op te halen zijn, maar vele malen meer potentie hebben. Vooral Gulliksen en Dahl zouden een geweldige aankoop zijn, Kusi-Asare is nog heel jong en een gokje.
Tobias Gulliksen is pas net gehaald door Bodo/Glimt, daar ben je dan mooi te laat mee.
De anderen zijn talentjes, daar is niks mis mee, maar te jong om het huidige probleem op te lossen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Goalscorer

Langedijk schreef: 27 nov 2023, 18:11 En een paar spelers waarvan we de naam kunnen uitspreken?

Eigen jeugd maar weer eens vertrouwen geven
Dat jij moeite hebt met doornormale namen uitspreken is niet echt het probleem van AZ.
Langedijk
Harde Kern

SchoorlAZ schreef: 28 nov 2023, 03:31 Dat jij moeite hebt met doornormale namen uitspreken is niet echt het probleem van AZ.
Nee, maar Scandinavische middelmaat wel

We hebben een jeugdopleiding. Elke buitenlandse aankoop zou een directe versterking moeten zijn.
Metalingus
Reservespeler

Na Evjen heb ik het wel even gezien met al die geweldige Noorse talenten. Competitie van niks waar je al makkelijk uitblinkt. (Zie Fredje Friday)
SimonPoulsen
Algemeen directeur

Metalingus schreef: 28 nov 2023, 13:32 Na Evjen heb ik het wel even gezien met al die geweldige Noorse talenten. Competitie van niks waar je al makkelijk uitblinkt. (Zie Fredje Friday)
Dat slaat natuurlijk nergens op. Het gaat erom dat Huiberts weer eens met visie gaat scouten. En niet simpelweg "talentjes" scouten en dan wel zien hoe dat in het elftal gaat passen. Evjen was niet goed genoeg, maar het "plan" dat AZ met hem heeft gehad was totaal belachelijk.
The Future is Ours vandaag.
Met je fopspreuk
Metalingus
Reservespeler

SimonPoulsen schreef: 28 nov 2023, 14:16 Dat slaat natuurlijk nergens op. Het gaat erom dat Huiberts weer eens met visie gaat scouten. En niet simpelweg "talentjes" scouten en dan wel zien hoe dat in het elftal gaat passen. Evjen was niet goed genoeg, maar het "plan" dat AZ met hem heeft gehad was totaal belachelijk.
Het gaat mij meer om die bord op schoot scouts hier.

Laat Huiberts maar kerels scouten. We hebben voetballers met enig fysiek en vlieguren nodig die weten wat er gevraagd wordt op een bepaald niveau. Daar kunnen onze eigen talenten zich dan aan optrekken.
SchoorlAZ
Goalscorer

Langedijk schreef: 28 nov 2023, 09:46 Nee, maar Scandinavische middelmaat wel

We hebben een jeugdopleiding. Elke buitenlandse aankoop zou een directe versterking moeten zijn.
Heeft niks te maken met je eerdere comment, maar goed.
Pontus Dahbo speelde bij dezelfde club als Sadiq en heeft minimaal een twee keer zo'n goede balbeheersing en is net 18. Kan zowel op 10, 8 als op de flank.
Gulliksen is een middenvelder/winger met 4 goals in 10 wedstrijden, en is al jaren één van de grootste talenten uit Scandinavië.
Patrick Berg speelt in hetzelfde team en is iets ouder, maar al jaren een gewaardeerde kracht + Noors international. Is een centrale middenvelder die super allround is. Dat zijn zeker wel jongens die een directe versterking zijn.
SimonPoulsen
Algemeen directeur

Metalingus schreef: 28 nov 2023, 14:20 Het gaat mij meer om die bord op schoot scouts hier.

Laat Huiberts maar kerels scouten. We hebben voetballers met enig fysiek en vlieguren nodig die weten wat er gevraagd wordt op een bepaald niveau. Daar kunnen onze eigen talenten zich dan aan optrekken.
100% eens, dat zeg ik al jaren. Zijn scouting de laatste paar jaar in behoorlijk onnavolgbaar.
Met je fopspreuk
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

Gericht scouten in scandinavië is juist wat AZ al jaren veel heeft gebracht. Alleen is de kwaliteit van de scouting de laatste jaren ontzettend achteruit gegaan en is het niveau van de aankopen veelal lager bij binnenkomst. In Nederland weet je ook dat er een verschil is tussen een talent halen bij sparta of een talent halen bij telstar of een 25 jarige uit de tweede divisie. Maar hier doen mensen altijd alsof zo'n beslissing in het buitenland hartstikke logisch zou zijn. Of zijn vervolgens vol verbazing als een speler mislukt.

Er zijn vaak spelers hier genoemd, die écht niet duur bleken achteraf die wél geslaag zijn. Je kunt natuurlijk niet iedereen halen. Maar er is echt wel een verschil tussen de one season wonders waar Huiberts de laatste tijd veel op inzet uit binnen en buitenland.
Langedijk
Harde Kern

DeZuivelDuivel schreef: 29 nov 2023, 12:33 Gericht scouten in scandinavië is juist wat AZ al jaren veel heeft gebracht. Alleen is de kwaliteit van de scouting de laatste jaren ontzettend achteruit gegaan en is het niveau van de aankopen veelal lager bij binnenkomst.
Ik heb ze deze eeuw eens op een rijtje gezet, inclusief IJsland. Het is een beetje fifty-fifty, waarbij de meeste geslaagde Scandinaviërs wel lang geleden zijn.

Mislukt (of verkeerd gebruikt door trainer)

Avdic
Evjen
J.B. Gudmundsson
Gudjonsson
Gunnarsson
Johansson
Johnsen
Kolehmainen
Lam
Reini
Vindahl Jensen
Witry

Geslaagd

Rasmus Elm
Henriksen
Johannsson
Karlsson
Midtsjo
Moisander
Perez
Poulsen
Sigthorsson
Steinsson
Svensson
Wernbloom

Twijfel (of nog te bewijzen)

Viktor Elm
A. Gudmundsson
Lahdo
Moller Wolfe
Odgaard
Tankovic
Tobiasen
DeTorenburch
Reservespeler

DeZuivelDuivel schreef: 29 nov 2023, 12:33 Gericht scouten in scandinavië is juist wat AZ al jaren veel heeft gebracht. Alleen is de kwaliteit van de scouting de laatste jaren ontzettend achteruit gegaan en is het niveau van de aankopen veelal lager bij binnenkomst. In Nederland weet je ook dat er een verschil is tussen een talent halen bij sparta of een talent halen bij telstar of een 25 jarige uit de tweede divisie. Maar hier doen mensen altijd alsof zo'n beslissing in het buitenland hartstikke logisch zou zijn. Of zijn vervolgens vol verbazing als een speler mislukt.

Er zijn vaak spelers hier genoemd, die écht niet duur bleken achteraf die wél geslaag zijn. Je kunt natuurlijk niet iedereen halen. Maar er is echt wel een verschil tussen de one season wonders waar Huiberts de laatste tijd veel op inzet uit binnen en buitenland.
Zou Michel Doesburg dan moeten terugkeren? Die gaat eruit bij de club uit Abcoude.
SchoorlAZ
Goalscorer

DeTorenburch schreef: 29 nov 2023, 13:07 Zou Michel Doesburg dan moeten terugkeren? Die gaat eruit bij de club uit Abcoude.
Of Aalbers?
SimonPoulsen
Algemeen directeur

Langedijk schreef: 29 nov 2023, 12:54 Ik heb ze deze eeuw eens op een rijtje gezet, inclusief IJsland. Het is een beetje fifty-fifty, waarbij de meeste geslaagde Scandinaviërs wel lang geleden zijn.

Avdic
Evjen
J.B. Gudmundsson
Gudjonsson
Gunnarsson
Johansson
Johnsen
Kolehmainen
Lam
Reini
Vindahl Jensen
Witry

Geslaagd

Rasmus Elm
Henriksen
Johannsson
Karlsson
Midtsjo
Moisander
Perez
Poulsen
Sigthorsson
Steinsson
Svensson
Wernbloom

Viktor Elm
A. Gudmundsson
Lahdo
Moller Wolfe
Odgaard
Tankovic
Tobiasen
Dit zijn scandinaviers. Hij bedoelt spelers uit die competitie denk ik. Gudmundsson komt van PSV en bijv n Friday wel uit Noorse competitie.
Met je fopspreuk
Langedijk
Harde Kern

SimonPoulsen schreef: 29 nov 2023, 16:35 Dit zijn scandinaviers. Hij bedoelt spelers uit die competitie denk ik. Gudmundsson komt van PSV en bijv n Friday wel uit Noorse competitie.
Nou ja, dan voegen we Friday nog toe aan de kolom 'Mislukt' 8)
differentcook
Harde Kern

Met de beurs van Scheringa (DSB-klanten) is het wel makkelijker winkelen voor 'zekerheidjes'
DeZuivelDuivel
Gewoon Dirk

Langedijk schreef: 29 nov 2023, 12:54 Ik heb ze deze eeuw eens op een rijtje gezet, inclusief IJsland. Het is een beetje fifty-fifty, waarbij de meeste geslaagde Scandinaviërs wel lang geleden zijn.

Avdic
Evjen
J.B. Gudmundsson
Gudjonsson
Gunnarsson
Johansson
Johnsen
Kolehmainen
Lam
Reini
Vindahl Jensen
Witry

Geslaagd

Rasmus Elm
Henriksen
Johannsson
Karlsson
Midtsjo
Moisander
Perez
Poulsen
Sigthorsson
Steinsson
Svensson
Wernbloom

Viktor Elm
A. Gudmundsson
Lahdo
Moller Wolfe
Odgaard
Tankovic
Tobiasen
Gunnarsson is elders gewoon geslaagd hoor. Cardiff City speelde Championship/Premier League.
J.B. Gudmundsson idem, die heeft ook Premier League gespeeld.
Mattias Johansson zou ik naar twijfel overzetten, ook al was ik persoonlijk geen fan, hij heeft wel zijn 'waarde' voor AZ gehad.
Lam is flauw, dat is eigen jeugd.

De spelers die wél geslaagd zijn, zijn overwegend ook écht geslaagd. Dat heeft echt wel het voordeel van de twijfel.

Johnsen & Witry zijn overigens voorbeelden van spelers die ik dubieus gescout vind.
Plaats reactie