Dani de Wit (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Love AZ Til I Die!
Fanatic

SchoorlAZ schreef: 27 nov 2023, 03:36 Nee, vandaag werd hij niet gemist omdat je tegen een KKD-ploeg speelt. Dat lijkt me ook nogal logisch. Zelfs Poku en Van Bommel maakte en prima indruk. Ik heb het gevoel dat je langs me heen praat. Ik vind het allemaal in ieder geval héél erg voorbarig en wil (nog) niet uitsluiten dat Dani in topwedstrijden zeker een grote bijdrage kan leveren.
Maar volgens mij is iedereen het daar over eens behalve waarschijnlijk Langedijk. Dat Dani tegen Twente, PSV, Feyenoord, ajax of ploegen die iig tegen AZ willen voetballen, hij bruikbaar is. Maar zodra je tegen ploegen speelt die als een handbal verdediging voor de 16 staan, Dani de Wit een dissonant is. Dan kan je veel beter een speler hebben die tussen de linies en in de kleine ruimtes kan voetballen. Dat is vandaag bewezen wat menig forummer al lang opperde. Jansen heeft eindelijk maar veel te laat het licht gezien.
Rjansen17
Oude garde

SchoorlAZ schreef: 27 nov 2023, 03:36 Nee, vandaag werd hij niet gemist omdat je tegen een KKD-ploeg speelt. Dat lijkt me ook nogal logisch. Zelfs Poku en Van Bommel maakte en prima indruk. Ik heb het gevoel dat je langs me heen praat. Ik vind het allemaal in ieder geval héél erg voorbarig en wil (nog) niet uitsluiten dat Dani in topwedstrijden zeker een grote bijdrage kan leveren.
Volkomen eens, Dani is technisch niet de beste, maar qua mentaliteit de top. AZ heeft hem absoluut nodig. Mooi toch als er wat te kiezen valt, er komen vanzelf weer blessures, andere wedstrijden en toch mooi dat hij er dan bij is. Volgens mij is de rechter- en linkervleugelaanvaller, of juist het gebrek aan constant niveau het grotere probleem.
DeTorenburch
Oude garde

Rjansen17 schreef: 27 nov 2023, 07:33 Volkomen eens, Dani is technisch niet de beste, maar qua mentaliteit de top. AZ heeft hem absoluut nodig. Mooi toch als er wat te kiezen valt, er komen vanzelf weer blessures, andere wedstrijden en toch mooi dat hij er dan bij is. Volgens mij is de rechter- en linkervleugelaanvaller, of juist het gebrek aan constant niveau het grotere probleem.
Die mentaliteit die Dani opbrengt resulteert in veel kilometers en afjagen iets wat Mijnans (heeft dat aangetoond in de periode van de topwedstrijden in de conference league vorig jaar) en Mihailovic ook prima kunnen uitvoeren.

Jouw betoog over de vleugelspelers valt of staat juist ook met het onvermogen van Dani de Wit om verrassing in het spel te brengen. Onderstaand wordt alleen Dantas uitgelicht maar hetzelfde geldt voor Mijnans en Mihailovic, die net als Dani de ruimte laten op het middenveld. Alleen komen Mijnans en Mihailovic op het juiste moment in de ruimte en draaien dan open met de spits en de flanken aanspeelbaar. Hierdoor krijg je ook meer en meer het AZ spelletje met afwisseling tussen back en vleugelspeler over minder meters kijk bijvoorbeeld hoe Wolfe en Sugawara uit de verf kwamen. Daarnaast het vermogen om bij balverovering het spel op de juiste manier voort te zetten, zie de goal van van Bommel. Verder is de combinatie door de as bij aansluiting van Dantas en Clasie met Pavlidis ook een stuk makkelijker met een voetballer op 10. Zoals Pascal dus ook zegt spelers worden voorin op andere posities instelling gebracht, dat maakt hen ook minder voorspelbaar en dat zal de continuiteit van hun spel alleen maar ten goede komen.

Je hebt het allemaal kunnen zien kkd-niveau of niet. Zie onderstaand de quote over Dantas.
Jansen was zeer tevreden over het optreden van Tiago Dantas. “Het is mooi om te zien dat Tiago een prima aandeel heeft in het spel dat we willen spelen. Je ziet dat ons spel door het midden daardoor weer wat gevarieerder wordt. Je krijgt wat meer creativiteit, waardoor de spelers voorin op andere posities in stelling worden gebracht.”
link: https://www.soccernews.nl/news/jansen-d ... -van-baal/

Ik kan alleen maar hopen dat Dani zich onmogelijk gaat maken de komende weken en dat het een einde aan zijn dienstverband bij AZ gaat opleveren in de vorm van een transfer naar Turkije. Als hij rustig blijft heb je een perfecte pinchhitter in huis voor de wedstrijd tegen PSV en Legia uit (mochten we dan nog in de race zijn), dat is eigenlijk de kracht van Dani naar mijn mening.
Langedijk
Gewoon Dirk

Love AZ Til I Die! schreef: 27 nov 2023, 06:52 Maar volgens mij is iedereen het daar over eens behalve waarschijnlijk Langedijk.
Ben ik het inderdaad niet mee eens. Ook in de topwedstrijden heb je weinig tot niets aan hem. Als AZ moet counteren heb je ook een 10 nodig die kan voetballen. AZ won ook de meeste topwedstrijden zonder De Wit in de afgelopen jaren. Het is een sprookje dat hij onmisbaar is. Soms nuttig als de wedstrijd daarom vraagt, maar zou nooit in de basis mogen staan op dit niveau.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co

Er zijn incidenteel momenten dat je hem kunt gebruiken. Maar neem nou Lazio vorig jaar. Dat ging uitstekend met Mijnans. De rest van het elftal gaat simpelweg beter functioneren als er gevoetbald kan worden door de as. Alleen als je echt fysiek wordt overlopen kan je hem gebruiken. Al is hij ook weer niet zo groot en kopsterk.
Perry
Reservespeler

Love AZ Til I Die! schreef: 27 nov 2023, 06:52 Maar volgens mij is iedereen het daar over eens behalve waarschijnlijk Langedijk. Dat Dani tegen Twente, PSV, Feyenoord, ajax of ploegen die iig tegen AZ willen voetballen, hij bruikbaar is. Maar zodra je tegen ploegen speelt die als een handbal verdediging voor de 16 staan, Dani de Wit een dissonant is. Dan kan je veel beter een speler hebben die tussen de linies en in de kleine ruimtes kan voetballen. Dat is vandaag bewezen wat menig forummer al lang opperde. Jansen heeft eindelijk maar veel te laat het licht gezien.
Ik ben te druk (lees: te lui) om het op te zoeken, maar speelde we niet onze beste topwedstrijden met de Wit op de bank en Stengs op 10?
DeTorenburch
Oude garde

Perry schreef: 27 nov 2023, 11:33 Ik ben te druk (lees: te lui) om het op te zoeken, maar speelde we niet onze beste topwedstrijden met de Wit op de bank en Stengs op 10?
Als je die onder Slot bedoelt dan klopt dat grotendeels.

De historische 0-2 overwinning in de Arena werd behaald met de Wit op 10. Ik denk dat de meeste daar ook prat op gaan.

Echter, moet je dan ook het volgende onthouden. Onze zuiderburen speelde toen met een middenveld van de Beek - Martinez - Eiting waardoor je het loopvermogen van de Wit wel nodig had. Helemaal omdat AZ had toen in de selectie geen andere kilomtervreter dan Dani had. Daarnaast speelde AZ met een centraal duo Koopmeiners-Leeuwin waardoor de verdediging moest worden ontzien met een meer strijdbaar en verdedigend middenveld. Er werd gegokt op de snelheid en creativiteit voorin met Idrissi-Boadu-Stengs.

Je kunt je dus afvragen of Slot ook voor de Wit had gekozen in die wedstrijd als hij beschikking had gehad over andere centrale verdedigers.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder

Love AZ Til I Die! schreef: 27 nov 2023, 06:52 Maar volgens mij is iedereen het daar over eens behalve waarschijnlijk Langedijk. Dat Dani tegen Twente, PSV, Feyenoord, ajax of ploegen die iig tegen AZ willen voetballen, hij bruikbaar is. Maar zodra je tegen ploegen speelt die als een handbal verdediging voor de 16 staan, Dani de Wit een dissonant is. Dan kan je veel beter een speler hebben die tussen de linies en in de kleine ruimtes kan voetballen. Dat is vandaag bewezen wat menig forummer al lang opperde. Jansen heeft eindelijk maar veel te laat het licht gezien.
AZ heeft drie opties, Mijnans, Mihailovic en Odgaard die beter op 10 kunnen dan die trage draver. Hij is er nog, omdat ie ook niet te verkopen is ben ik bang.
AlkmaarForever
Reservespeler

Mousa Sidi schreef: 27 nov 2023, 13:20Hij is er nog, omdat ie ook niet te verkopen is ben ik bang.
https://www.alkmaar.nl/direct-regelen/a ... l-2/afval/
Love AZ Til I Die!
Fanatic

Mousa Sidi schreef: 27 nov 2023, 13:20 AZ heeft drie opties, Mijnans, Mihailovic en Odgaard die beter op 10 kunnen dan die trage draver. Hij is er nog, omdat ie ook niet te verkopen is ben ik bang.
Ook ik heb liever alle 3 op 10. Dani inbrengen als de wedstrijd dat vraagt. Maar het is afwachten wat Jansen nu doet, nu ook Mijnans er paar maanden uit ligt. Geeft hij Mihailovic de kans zoals tegen Volendam of valt hij terug op oude gewoonten met Dani. Wellicht afhankelijk tegen wie we spelen dat er gerouleerd wordt, maar ben gewoon bang dat de Wit donderdag aan de aftrap staat.
AnthonisZ
Supporter

AZ is vervloekt; Mijnans is geblesseerd. Jansen
grijpt geheid terug naar de Wit.
differentcook
Fanpage-junk

AnthonisZ schreef: 29 nov 2023, 16:16 AZ is vervloekt; Mijnans is geblesseerd. Jansen
grijpt geheid terug naar de Wit.
Ik ben wel benieuwd naar Dantas daar, maar die zal nu ook wel nodig zijn een linie terug
we can come an end
MB80
Invaller

Verkoop maar in de winter… en door 8)
salmonyappi
Harde Kern

MB80 schreef: 30 nov 2023, 17:43 Verkoop maar in de winter… en door 8)
De Wit of Dantas?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
differentcook
Fanpage-junk

salmonyappi schreef: 30 nov 2023, 22:06 De Wit of Dantas?
Dantas kunnen we niet verkopen, die wordt gehuurd
we can come an end
Langedijk
Gewoon Dirk

Hij werd nog toegezongen ook door die pubers op de Ben Side. Die vinden op het logo slaan blijkbaar belangrijker dan voetballen.

Bizar.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
salmonyappi
Harde Kern

differentcook schreef: 30 nov 2023, 22:07 Dantas kunnen we niet verkopen, die wordt gehuurd
Als je ziet hoe hij op jouw reageert snap je mijn vraag……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Perry
Reservespeler

Langedijk schreef: 30 nov 2023, 22:49 Hij werd nog toegezongen ook door die pubers op de Ben Side. Die vinden op het logo slaan blijkbaar belangrijker dan voetballen.

Bizar.
Grappig is dat ja. Als je aan die jongens naar hun favoriete speler vraagt is het antwoord meestal de Wit. Qua sfeer ben ik erg blij dat ze er zijn, maar verstand van voetbal zit er niet :lol:
SchoorlAZ
Invaller

Perry schreef: 01 dec 2023, 08:00 Grappig is dat ja. Als je aan die jongens naar hun favoriete speler vraagt is het antwoord meestal de Wit. Qua sfeer ben ik erg blij dat ze er zijn, maar verstand van voetbal zit er niet :lol:
Iemands favoriete speler hoeft toch ook niet de beste te zijn?
Denk niet dat als je ze vraagt wie de beste speler is, dat ze De Wit zeggen.
DeTorenburch
Oude garde

SchoorlAZ schreef: 01 dec 2023, 08:09 Iemands favoriete speler hoeft toch ook niet de beste te zijn?
Denk niet dat als je ze vraagt wie de beste speler is, dat ze De Wit zeggen.
Dat klopt, maar vaak is dat wel het gevolg van je blik op voetbal dat je bij een dergelijk speler uitkomt.

Hij speelde overigens weer ouderwets slecht. Niet actief zijn en wanneer hij aan speelbaar is.
Plaats reactie