Robert Eenhoorn / Algemeen Beleid

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Langedijk
Gewoon Dirk

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2023, 13:11
Mag ik zeggen dat ik het over de hele linie soms overwegend vind tegenvallen.
Dat van die jeugd viel me ook al op. Niet eens een overzicht van de wedstrijden of een stand. Amateurisme ten top. Er hangt een soort gelatenheid als een deken over die hele organisatie heen. Ambitieniveau bijzonder laag.

"Veel schaap, weinig wol"
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Drommedaris
Supporter

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2023, 13:11
Mag ik zeggen dat ik het over de hele linie soms vind tegenvallen.
Eens. Het zou interessant zijn om te weten waar AZ nu eigenlijk naar toe wil. Waar wil het zijn over bijvoorbeeld 5 jaar? De club doet nu al jaren hetzelfde, talenten opleiden of kopen en die met winst verkopen. Dat doen ze over het algemeen best goed, maar het stagneert wel. Vierde/vijfde plek, geen prijzen, maar wel een gestaag groeiende bankrekening. Hoeveel is genoeg? En wat wil men met al het geld bovenop wat nodig is voor noodgevallen?
SimonPoulsen
Co

Drommedaris schreef: 22 nov 2023, 14:11 Eens. Het zou interessant zijn om te weten waar AZ nu eigenlijk naar toe wil. Waar wil het zijn over bijvoorbeeld 5 jaar? De club doet nu al jaren hetzelfde, talenten opleiden of kopen en die met winst verkopen. Dat doen ze over het algemeen best goed, maar het stagneert wel. Vierde/vijfde plek, geen prijzen, maar wel een gestaag groeiende bankrekening. Hoeveel is genoeg? En wat wil men met al het geld bovenop wat nodig is voor noodgevallen?
Die ambities is AZ best wel helder in geweest.

"Top aanvallen"
"Om de prijzen spelen"
"Nestelen in Europese subtop"
"50% eigen jeugd"

Dus inderdaad stagnatie is het juiste woord. Daar maak ik me een beetje zorgen over. Zowel op bedrijfsniveau als sportief. Er zit echt nog veel rek in, en de buffers zijn gigantisch. Het moment om te knallen is NU. Championsleague plekken + 2 gouden lichtingen.

Kan ook best een lijstje maken met dingen die wel goed gaan overigens. Voor @salmonyappi.

-Veel meer sponsorpakketen verkocht (shirt, stadion, jeugd etc.)
-Er spelen elk jaar meer spelers met een AZ-opleiding op de Europese velden. (5% opleidings vergoeding op iedere transfer) Dat wordt een steeds grotere redelijk stabiele inkomstenstroom
-AZ weet jeugdspelers lang te binden, en ze vertrekken niet meer
-Jeugdcomplex is top in orde, onder andere met die hal
-De transferwinsten zijn significant.

Maar zoals gezegd, mijn verwachtingen lagen hoger op bepaalde vlakken.
salmonyappi
Harde Kern

Ik ben het grotendeels wel met je eens hoor Simon, maar het was wel een héél pessimistisch lijstje. Ik begrijp ook dat dat de bedoeling was. Maar dank voor het tweede lijstje ;-)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Wildcat
Invaller
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 22 nov 2023, 14:41 Die ambities is AZ best wel helder in geweest.

"Top aanvallen"
"Om de prijzen spelen"
"Nestelen in Europese subtop"
"50% eigen jeugd"

Dus inderdaad stagnatie is het juiste woord. Daar maak ik me een beetje zorgen over. Zowel op bedrijfsniveau als sportief. Er zit echt nog veel rek in, en de buffers zijn gigantisch. Het moment om te knallen is NU. Championsleague plekken + 2 gouden lichtingen.

Kan ook best een lijstje maken met dingen die wel goed gaan overigens. Voor @salmonyappi.

-Veel meer sponsorpakketen verkocht (shirt, stadion, jeugd etc.)
-Er spelen elk jaar meer spelers met een AZ-opleiding op de Europese velden. (5% opleidings vergoeding op iedere transfer) Dat wordt een steeds grotere redelijk stabiele inkomstenstroom
-AZ weet jeugdspelers lang te binden, en ze vertrekken niet meer
-Jeugdcomplex is top in orde, onder andere met die hal
-De transferwinsten zijn significant.

Maar zoals gezegd, mijn verwachtingen lagen hoger op bepaalde vlakken.
Laten dat nou net alle zaken zijn waar topsport om draait voor supporters, voor het runnen van een bedrijf zijn we geen AZ supporters geworden toen we klein waren.
De Rode Baron
Goalscorer

Kijk, zo doe je dat dus.
Vorig seizoen was PSV nog de slechts voetballende club vd de top 4, maar doordat AZ onder andere onnodig gefaald had met smaakmakertjes als Reijnders, Karlsson, Pavlidis en Kerkez kon het zich gewoon plaatsen voor het miljardenbal.

- Door te investeren in goede spelers en een brede selectie, vergrootte PSV de kans op het binnenharken van de CL-miljoenen. “Verder stijgen de komende jaren de UEFA-premies en de Nederlandse mediagelden. Wij nemen een gecalculeerd risico, aldus PSV.

2-12-2023
PSV heeft er financieel nog nooit zo goed voor gestaan concludeert het Eindhovens Dagblad nu de ploeg van coach Peter Bosz is doorgedrongen tot de achtste finales van de Champions League. PSV verdiende dit seizoen al meer dan vijftig miljoen euro in de Champions League. Bovendien neemt de waarde van een aantal spelers in rap tempo toe.

Op de grasmat moet het gebeuren. Daar verdien je tegenwoordig het grote geld lees transfers en CL gelden. Aanhang, stadion, etc. natuurlijk, maar ik ben er van overtuigd als AZ ook wat meer risico met de overvolle bankkluis zou nemen in een seizoen (dit seizoen) dat het zich kan plaatsen voor de CL tickets kan het pas echt doorgroeien! Een goede mengeling van enkele topaankopen met onze eigen talenten en een ervaren coach zal AZ geen windeieren leggen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 02 dec 2023, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
differentcook
Fanpage-junk

De Rode Baron schreef: 02 dec 2023, 10:36 Kijk, zo doe je dat dus.
Vorig seizoen was PSV nog de slechts voetballende club vd de top 4, maar doordat AZ onder andere onnodig gefaald had met smaakmakertjes als Reijnders, Karlsson, Pavlidis en Kerkez kon het zich gewoon plaatsen voor het miljardenbal.

- Door te investeren in goede spelers en een brede selectie, vergrootte PSV de kans op het binnenharken van de CL-miljoenen. “Verder stijgen de komende jaren de UEFA-premies en de Nederlandse mediagelden. Wij nemen een gecalculeerd risico, aldus PSV.

2-12-2013
PSV heeft er financieel nog nooit zo goed voor gestaan concludeert het Eindhovens Dagblad nu de ploeg van coach Peter Bosz is doorgedrongen tot de achtste finales van de Champions League. PSV verdiende dit seizoen al meer dan vijftig miljoen euro in de Champions League. Bovendien neemt de waarde van een aantal spelers in rap tempo toe.

Op de grasmat moet het gebeuren. Daar verdien je tegenwoordig het grote geld lees transfers en CL gelden. Aanhang, stadion, etc. natuurlijk, maar ik ben er van overtuigd als AZ ook wat meer risico met de overvolle bankkluis zou nemen in een seizoen (dit seizoen) dat het zich kan plaatsen voor de CL tickets kan het pas echt doorgroeien! Een goede mengeling van enkele topaankopen met onze eigen talenten en een ervaren coach zal AZ geen windeieren leggen.
Peter Bosz ook tien jaar geleden al coach van PSV? :)
we can come an end
De Rode Baron
Goalscorer

differentcook schreef: 02 dec 2023, 12:58 Peter Bosz ook tien jaar geleden al coach van PSV? :)
scherp opgemerkt :D
DonnyDelano
Oude garde

Niet helemaal de juiste plek, maar UEFA legt AZ een boete van 40k op voor wanordelijkheden na AZ - Legia. Heeft het Poolse media-offensief toch effect gehad

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-in-beroe ... -uitspraak
ForzAZ
Barry

De UEFA helpt AZ om de aandacht over de teleurstellende Europese trip in Polen naar de achtergrond te schuiven:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-in-bero ... itspraak

Eenhoorn en co gaan na het (verloren) gevecht met de KNVB nu weer een juridische strijd aan met de UEFA waar wij er na de chaos tegen West Ham toch al niet zo best op staan.

Ach ja Europees liggen we er toch al uit. Dus wat hebben we te verliezen. Wij zijn AZ en staan ver boven de bonden! Toch!? :wink:
Ferry
Co

ForzAZ schreef: 16 dec 2023, 13:15 De UEFA helpt AZ om de aandacht over de teleurstellende Europese trip in Polen naar de achtergrond te schuiven:
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-in-bero ... itspraak
Robert kan weer een boze brief schrijven.

AZ is verantwoordelijkheid voor veiligheid op en rond het stadion. En daarom denk ik dat AZ een boete heeft gekregen.
En ja, die veiligheid kwam in het geding door Poolse supporters. Maar dan moet je dat ook beter organiseren.
ForzAZ
Barry

Ferry schreef: 16 dec 2023, 13:58 Robert kan weer een boze brief schrijven.

AZ is verantwoordelijkheid voor veiligheid op en rond het stadion. En daarom denk ik dat AZ een boete heeft gekregen.
En ja, die veiligheid kwam in het geding door Poolse supporters. Maar dan moet je dat ook beter organiseren.
In die trant denk ik dus ook Ferry dat de overweging is geweest om die boete uit te delen. Maar het zou ook nog kunnen gaan om de bonje na afloop met de Poolse selectie en de politie.

Maar AZ staat er al niet goed op bij de UEFA. Waarom nu meteen weer olie op het vuur gooien door Eenhoorn? Dreigen zelfs met stappen naar de rechter. Wat een grote woorden weer en hoe vaak al niet in het verleden zijn die niks waard gebleken!

Laat eerst die UEFA verklaren waarom AZ die boete krijgt. Ga dan in het verweer en blaas niet direct weer van de hoge toren wat Eenhoorn doet.

Afleiding! Wat levert het op?
DeTorenburch
Oude garde

Ferry schreef: 16 dec 2023, 13:58 Robert kan weer een boze brief schrijven.

AZ kan inderdaad beter eerst jouw post lezen voor ze weer een kansloze rechtsgang inzetten. :lol:

Hij kan beter andere prioriteiten stellen. Kwestie Pascal, omloop, uitbreiding Ben-Side en andere tribunes.
Langedijk
Gewoon Dirk

Stoere taal weer

Kijk liever eens naar de sportieve wanprestaties Robert
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
differentcook
Fanpage-junk

Ferry schreef: 16 dec 2023, 13:58 AZ is verantwoordelijkheid voor veiligheid op en rond het stadion.
In het stadion
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur

Volgende juridische debacle voor AZ op komst neem ik aan.

Wel grappig dat hier dan weer wel op doorgepakt wordt iedere keer, al is het telkens op de totaal verkeerde wijze.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
elmo
Seizoenkaarthouder

Mooie afleiding weer van de echte AZ problemen van dit moment.

De boete zal ongetwijfeld ook te maken hebben met de problemen destijds tegen West Ham Utd thuis. Dat is pas een half jaar geleden.

AZ heeft haar zaken in eigen huis blijkbaar niet goed op orde (zag tussentijds ergens een vacature voor een nieuwe manager veiligheidszaken volgens mij, dat is geen sterk signaal als je nu je gelijk wil halen).

40.000 is overigens een schijntje vergeleken met de Europese tour dit seizoen. Daar verdampten afgelopen donderdag miljoenen, maar daar lezen we dan weer niets over.

Maar goed.

Alle ingrediënten vooraf wijzen op een 0-10 tegen PSV.

Dus zullen we wel 2-1 winnen :lol:

Blijft voetbal tenslotte.
Ferry
Co

differentcook schreef: 16 dec 2023, 14:21 In het stadion
Rond het stadion is AZ ook verantwoordelijk - net als de overheden en de KNVB.
Joostess
Oude garde

Legia kreeg een boete van 15.000 euro. Bijzonder verschil
Ferry
Co

De boete kan natuurlijk wel makkelijk betaald worden uit de niet uit te hoeven keren bonussen voor Jansen, Eenhoorn en Huiberts.
Plaats reactie