Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1304
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

De Rode Baron schreef: 30 okt 2023, 19:50 Dus jij vind AZ met een andere trainer aan het roer het een club is met titel kansen, want onder Jansen spelen we doorgaans al voor plek 3 a 4 en die bakt er in jou ogen niet al te veel van. Mihailovic, Dantas, Kasius, van Bommel (spelers die niet of nauwelijks aan bak komen onder Pascalleke) loodsen ons onder leiding van een ander trainer naar grote hoogte terwijl Clasie, de Wit en consorten op de bank toekijken... mmh. :-k
Niet alleen Antti vindt dat hoor. Ik vind dat ook. En met ons een heleboel forummerts vinden dat, ik hoef ze niet allemaal bij naam te noemen geloof ik. Zelfs Yappi is om las ik, nou als je dan nog recht gaat praten wat krom is dan ben je echt stekeblind hoor.

Het is logisch als je aanvallend ingestelde spelers niet tot hun recht komen wanneer je van de trainert alleen maar balletjes breed en terug mag geven en geen actie kan maken. Ik zei het begin van het seizoen al: Van Bommel die zonder schroom speelt en de eerste paar wedstrijden echt wel laat zien wat hij in huis heeft. Krijgt op zijn flikker, wordt verbannen naar de bank en mag nu met schamele invalbeurtjes vooral niet te aanvallend spelen. Dantas en Mihailovic idem: die denken vooruit. Past niet in het straatje van Jansen want stel je voor dat je de bal verliest en de tegenstander kan omschakelen. Veel te spannend. Kasius in mindere mate precies hetzelfde.

Jansen is gewoon een enorme slappe zak zonder voetbalverstand en zonder tactisch plan. Een schijtbak eerste klas. Opdonderen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 30 okt 2023, 19:50 Dus jij vind AZ met een andere trainer aan het roer het een club is met titel kansen
Zeer zeker.

Vorig jaar hadden we eigenlijk al kampioen kunnen worden. Misschien was Feyenoord íéts te sterk, maar een tweede plek had al prima gekund.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Antti Opdam schreef: 30 okt 2023, 16:50 Vind je dat een hele goede trainer?
Tsja, dat kan je pas achteraf vaststellen. Ik dacht dat van Basten ook een goede trainer zou zijn. Maar Steijn is wel een betere dan Jansen(dat kan al gauw) en ik heb er ook wel vertrouwen in. Ik vond Sparta vorig seizoen een knap voetballende ploeg. Hij komt redelijk op me over in de communicatie. Ja, ik zou het wel aandurven.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Antti Opdam schreef: 31 okt 2023, 12:11 Zeer zeker.

Vorig jaar hadden we eigenlijk al kampioen kunnen worden. Misschien was Feyenoord íéts te sterk, maar een tweede plek had al prima gekund.
Dan zou Slot moeten terugkomen :wink:
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

galblazer schreef: 31 okt 2023, 13:12 Dan zou Slot moeten terugkomen :wink:
Had je de keepers en trainers omgedraaid was je al klaar geweest.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6661
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

elmo schreef: 24 nov 2021, 10:49 Denk misschien eens aan:
  • er is geen tactisch plan te ontdekken
  • de huidige basis 11 lijkt niet in balans (gezien het spel en de resultaten
  • iedere wedstrijd spelen deze zelfde 11 spelers, terwijl tegenstanders wisselen en compleet anders spelen
  • er is geen speler die zich duidelijk ontwikkeld
  • achterin blijven vasthouden aan hetzelfde centrale duo, terwijl hier iedere week veel misgaat
  • we halen tekort resultaat (slechts 5 van de 12 wedstrijden gewonnen)
  • met wissels worden wedstrijden niet gekanteld
  • er worden tekort zelf opgeleide spelers opgesteld(identiteit AZ)
  • zijn uitstraling is niet energiek (netjes gezegd) met constant de handen in de zak tijdens interviews
  • er worden tekort zelf opgeleide spelers opgesteld (identiteit AZ)
Om er een paar te noemen.
Twee jaar geleden waren we er al achter...
:D
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

galblazer schreef: 31 okt 2023, 13:10 Tsja, dat kan je pas achteraf vaststellen. Ik dacht dat van Basten ook een goede trainer zou zijn. Maar Steijn is wel een betere dan Jansen(dat kan al gauw) en ik heb er ook wel vertrouwen in. Ik vond Sparta vorig seizoen een knap voetballende ploeg. Hij komt redelijk op me over in de communicatie. Ja, ik zou het wel aandurven.
Dit is meer voor het schaduwtrainer topic, maar ik ben het in deze totaal niet met je eens. Bij Sparta was het spel gebaseerd op twee pijlers: optimaal gebruik maken van
Lauritzen en verder heel vervelend doen (schoppen, zieken, tijd rekken) Dat seizoen zeer effectief, maar totaal niet leuk of passend bij AZ. Alleen daarom was het ook een mismatch met ajax, die qua spelopvatting ook enige pretenties hebben. Ik zou Jan Sierksma een veel logischer keuze vinden.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11227
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 31 okt 2023, 18:07 Dat seizoen zeer effectief, maar totaal niet leuk of passend bij AZ..
Dan past hij juist wel bij dit AZ. Het leuke en aanvallende voetbal is toch al overboord gegooid met die Jansen.

Optimaal gebruik maken van Pavlidis, en verder heel vervelend doen met De Wit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 01 nov 2023, 12:48 Dan neem jij aan dat die bankrekeningen puur over relaties buiten het sportieve gaan. Ik vatte het op als een geheugen van sportieve prestaties (en evt. wat andere relevante prestaties)
"Ik geloof in kansen en positiviteit. Binnen duidelijke kaders geef ik mensen de ruimte voor ontwikkeling en voor fouten. Zolang ze er maar van leren. Laat duidelijk zijn, ik heb mijn grenzen. Mijn spelers weten dat. Maar ik hecht aan het principe van de emotionele bankrekening"

"spelers moeten bij mij voelen dat ik om ze geef. Op voorhand investeer ik in die relatie, en stort ik dus op die emotionele bankrekening. Dat push ik niet, een speler bepaalt hoe ver hij mij laat komen. Ik wil een verhouding ontwikkelingen waar een speler dingen gaat doen die hij misschien niet altijd prettig vindt. Maar die wel noodzakelijk zijn om te kunnen presteren. Dat is een storting van de speler. Zo stapelt de rekening van beiden kanten zich op. "
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12750
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 01 nov 2023, 13:12 "Ik geloof in kansen en positiviteit. Binnen duidelijke kaders geef ik mensen de ruimte voor ontwikkeling en voor fouten. Zolang ze er maar van leren. Laat duidelijk zijn, ik heb mijn grenzen. Mijn spelers weten dat. Maar ik hecht aan het principe van de emotionele bankrekening"

"spelers moeten bij mij voelen dat ik om ze geef. Op voorhand investeer ik in die relatie, en stort ik dus op die emotionele bankrekening. Dat push ik niet, een speler bepaalt hoe ver hij mij laat komen. Ik wil een verhouding ontwikkelingen waar een speler dingen gaat doen die hij misschien niet altijd prettig vindt. Maar die wel noodzakelijk zijn om te kunnen presteren. Dat is een storting van de speler. Zo stapelt de rekening van beiden kanten zich op. "
Is dat niet een manier om te zeggen dat een speler over een langere periode wordt beoordeeld op zijn prestaties zodat deze niet gek wordt van ADHD management, waarbij spelers continu wisselen tussen bank en basis en men zo geen omgeving hebben waarin ze kunnen presteren en ontwikkelen?
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11227
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 01 nov 2023, 13:24 geen omgeving hebben waarin ze kunnen presteren en ontwikkelen?
Ze kunnen zich 40 uur per week ontwikkelen op het trainingsveld. Tijdens een wedstrijd moet er gepresteerd worden. En als dat 3 keer niet lukt verdient een ander de kans. Zo moeilijk is dat niet. Achteraan aansluiten en zorgen dat je beter wordt.

Althans, dat hoort bij een topsportklimaat. Daar is bij AZ natuurlijk geen sprake van.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6676
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 01 nov 2023, 13:24 Is dat niet een manier om te zeggen dat een speler over een langere periode wordt beoordeeld op zijn prestaties zodat deze niet gek wordt van ADHD management, waarbij spelers continu wisselen tussen bank en basis en men zo geen omgeving hebben waarin ze kunnen presteren en ontwikkelen?
Dit is weer zon klassieke drogredenering.
Kritiek op Jansen > Maar wil je dan een schreeuwende Simeone langs de lijn
Kritiek op Huiberts > Maar wil je dan dat we rucksichtslos geld over de balk gaan smijten

Jansen wisselt NOOIT. Dat jij dan aankomt met "continu" wisselen slaat nergens op. Het zijn juist de bankspelers die gillend gek moeten worden, alleen een blessure biedt kans op speeltijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11227
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 01 nov 2023, 14:06 Het zijn juist de bankspelers die gillend gek moeten worden, alleen een blessure biedt kans op speeltijd.
Het duurt niet lang meer voordat er vrienden en kennissen worden ingeschakeld om basisspelers voor hun flikker te rijden in de stad
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 01 nov 2023, 13:36 Althans, dat hoort bij een topsportklimaat. Daar is bij AZ natuurlijk geen sprake van.
Ik moet wel zeggen dat AZ/Jansen ontzettend goed kan praten over "topsport".

En daar heel gewichtig bij kan kijken.

Als eerder gezegd: ik zie in hem dan ook een fantastische analist bij ESPN. Naast Been en Verbeek.

Van dat niveau is hij ook een beetje.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

SimonPoulsen schreef: 01 nov 2023, 13:12 "Ik geloof in kansen en positiviteit. Binnen duidelijke kaders geef ik mensen de ruimte voor ontwikkeling en voor fouten. Zolang ze er maar van leren. Laat duidelijk zijn, ik heb mijn grenzen. Mijn spelers weten dat. Maar ik hecht aan het principe van de emotionele bankrekening"

"spelers moeten bij mij voelen dat ik om ze geef. Op voorhand investeer ik in die relatie, en stort ik dus op die emotionele bankrekening. Dat push ik niet, een speler bepaalt hoe ver hij mij laat komen. Ik wil een verhouding ontwikkelingen waar een speler dingen gaat doen die hij misschien niet altijd prettig vindt. Maar die wel noodzakelijk zijn om te kunnen presteren. Dat is een storting van de speler. Zo stapelt de rekening van beiden kanten zich op. "
Ik ben eruit!
Nu weet ik waarom we zo laf, traag en voorspellend spelen.

Spelers moeten dingen doen die ze niet prettig vinden.
Die dingen, waarschijnlijk bedoelt Jansen " vanuit de controle naar een doelpunt toe voetballen", zijn noodzakelijk om te kunnen presteren.
Iedereen stort alleen maar en daardoor is de rekening overvol, emotieloos omdat de grens bereikt is en dat voelen de spelers.
Doe je de dingen die je niet prettig vindt niet dan kun je banken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10280
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bertje schreef: 01 nov 2023, 14:49 Die dingen, waarschijnlijk bedoelt Jansen " vanuit de controle naar een doelpunt toe voetballen", zijn noodzakelijk om te kunnen presteren.
Scherpe observatie.

Regel 1 is: zo hard mogelijk terugrennen (geen druk zetten)

en regel 2: zoveel mogelijk breed spelen.

Alles wat voorwaarts gaat is immers spannend.
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1644
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Antti Opdam schreef: 01 nov 2023, 15:06 Scherpe observatie.

Regel 1 is: zo hard mogelijk terugrennen (geen druk zetten)

en regel 2: zoveel mogelijk breed spelen.

Alles wat voorwaarts gaat is immers spannend.
Dank je, maar vind het meer een trieste constatering.

Maar dit zijn inderdaad de "dingen" die ze niet prettig vinden, maar wél noodzakelijk zijn om te kunnen presteren aldus de profeet.
Het plezier spat er dan ook elke wedstrijd van af.
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 286
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

Bertje schreef: 01 nov 2023, 14:49 Ik ben eruit!
Nu weet ik waarom we zo laf, traag en voorspellend spelen.

Spelers moeten dingen doen die ze niet prettig vinden.
Die dingen, waarschijnlijk bedoelt Jansen " vanuit de controle naar een doelpunt toe voetballen", zijn noodzakelijk om te kunnen presteren.
Iedereen stort alleen maar en daardoor is de rekening overvol, emotieloos omdat de grens bereikt is en dat voelen de spelers.
Doe je de dingen die je niet prettig vindt niet dan kun je banken.
Goede analyse. Het resultaat is een rare win-win situatie. Spelers zijn verzekerd van een basisplek en weten dat ze nooit hoeven te vechten voor een plekje en Jansen krijgt zijn saaie afbraakvoetbal en een vaste kern die hem niet zal afvallen, ook al omdat het veelal de mindere voetballers zijn.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 312
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Ferry schreef: 31 okt 2023, 18:01 Twee jaar geleden waren we er al achter...
:D
:lol: :lol: :lol:

Hij heeft zich wel verbeterd, in die zin dat er nu wel meer resultaat is dan 2 jaar geleden. Een huidige tweede plek is niet verkeerd. Al ligt dat dan ook weer grotendeels aan de verminderde kwaliteit bij de rest van de teams. Een slechte ontwikkeling voor de Eredivisie overigens.

En Reijnders heeft zich vorig jaar prima ontwikkeld.

Karlsson (en de Wit, Mijnans, Mihailovic...) daarentegen...
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3317
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Drommedaris schreef: 02 nov 2023, 01:27 Goede analyse.
Wat denk jij wat de top wekelijks bij AZ bespreekt als ze samen met Pascal aan de tafel zitten. Zouden die niet tot bepaalde 'analyses' komen?
Als Pascal er werkelijk zichtbaar zo'n zooitje van maakt, zouden Max en Eenhoorn toch met een blinde geleide hond binnen moeten komen door over dit soort punten die hier nog al eens de revue passeren te zwijgen.
Eens, dat Jansen met zijn werkwijze normaliter beter zou passen bij een club als PSV wat decennia lang de voetbal hoofdstad van ons kikkerlandje is geweest door met name zakelijk voetbal. Maar of we er qua resultaat met een meer avontuurlijker trainer op vooruit zouden gaan is zuiver speculeren met deze toch niet in kwaliteit overlopende selectie. De selectie die er nu staat in vergelijking met die Slot, die de beschikking had over spelers als Koopmeiners, Bizot, Midtsjø, Svensson, Stengs, Boadu, Idrissi, etc. is wel erg pover
te noemen.
We doen nog steeds doorgaans in de top mee zoals Slot het hier achter liet, alhoewel, daar moest Pascal flink aan een inhaalstrijd beginnen gezien Slot wel erg bedroevend begon gezien hij geen wedstrijd meer kon winnen. Interessanter vind ik of AZ meteen met een penalty mag beginnen: viewtopic.php?t=8019&start=140 ,dan kan het in die resterende minuten nog gaan spoken voor een NEC.
Gesloten