AZ-Aston Villa FC (do 26 okt, 18.45u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik heb door vakantie maar stukjes van de wedstrijd kunnen zien. Wat me zo gauw opviel dat er echt wel mogelijkheden lagen maar er te traag gehandeld wordt. Möller Wolfe op snelheid die diep gaat maar van Brederode die de pass te laat geeft waardoor het buitenspel was.
Die breedtepass van Mijnans bij de 0-2. Ook gewoon een gevalletje sneller moeten handelen dan je aankan.
Pavlidis die iets rustiger moet afronden bij de mogelijkheid op de 1-2. Aston Villa zo klinisch in de afronding, op het bizarre af. 5 schoten op doel en 4 in het netje.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 27 okt 2023, 18:37 Baggerploeg is zwaar overdreven, nummer 2 Nederland.
Snap je nou echt niet wat cynisme is?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 27 okt 2023, 17:06 Achja die voorrondes gaan we toch altijd zonder serieuze ambities in. Hopen dat we weer in de kermisleague uitkomen.
Altijd? Kan me maar één keer herinneren dat we meededen. En toen waren we bepaald nog niet in vorm.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 27 okt 2023, 21:31 Altijd? Kan me maar één keer herinneren dat we meededen. En toen waren we bepaald nog niet in vorm.
Ik bedoel de kwalificaties in het algemeen. Het is altijd hangen, wurgen en pleisters pakken. Hoevaak hebben we niet met een of meerdere totale noodverbanden gespeeld. Van Oosting op linksback en debuut van Poku op celtic park. Fred Friday met Seuntjens als joker tegen Kairat. Tegen Kiev moest Koopmeiners centraal opdraven en mochten de intens slechte Boadu en Stengs weer eens niet gewisseld worden. Die wedstrijd werd overigens al behaald met ultiem geluk dankzij een lastminute schwalbe van Druijf tegen Plzen. Tegen Antwerp speelde we met Ouwejan als middevelder, en hadden we 3 rode kaarten nodig om tegen elke verhouding in de wedstrijd te winnen. Tegen Brann idem, lucky overwinning na penaltys, na 2 wanprestaties tegen amateurs uit Andorra. Vorig jaar moesten 3 nederlagen worden weggepoetst om alsnog Europa te halen.

Kortom, AZ komt zelden goed voor de dag in deze cruciale potjes. Veelal met een halfbakken elftal. Daarom moet je vooraf niet teveel verheugen op een ''voorronde plek". Het doel lijkt soms vooral te liggen op het halen van die voorrondes, en niet het verzilveren ervan.

Veel van ons succesbeleid is gestoeld op thrillers die we nooit meer vergeten. Maar mazzel speelt toch ook een significante rol. Zonder die mazzel was onze coëfficiënt lang niet zo goed geweest, en hadden meerdere inmiddels verkochte spelers niet het podium gehad om zich te tonen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 27 okt 2023, 18:16 Lees ik dit nu goed? Hahaha. Langedijk wil met deze baggerploeg de Champions League in? Kom even terug op aarde ……….
Dat zou pas in augustus 2024 zijn. Ik heb de illusie dat alle dissonanten dan vertrokken zijn en we een serieuze trainer hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 27 okt 2023, 18:08 Omdat Feyenoord kampioen is geworden ja, en daarmee in pot 1 zit.
Zelfs in pot 4 had je in een poule met Sevilla, een dolend United en Rode Ster kunnen zitten.

Ik verwacht geen overwintering in de CL, maar 3e worden is gewoon mogelijk
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 28 okt 2023, 10:36 Zelfs in pot 4 had je in een poule met Sevilla, een dolend United en Rode Ster kunnen zitten.

Ik verwacht geen overwintering in de CL, maar 3e worden is gewoon mogelijk
Vanaf volgend seizoen zijn er trouwens geen poules meer, maar wordt er 1 ranglijst gemaakt van alle deelnemers (en dat zijn er dan 36 in plaats van de huidige 32). Overwintering is ook minder moeilijk, want er gaan dan 24 clubs naar de knock-out fase van de CL. Er vallen daarentegen geen clubs meer terug naar de EL-knock out fase.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Forza AZ schreef: 28 okt 2023, 11:53 Vanaf volgend seizoen zijn er trouwens geen poules meer, maar wordt er 1 ranglijst gemaakt van alle deelnemers (en dat zijn er dan 36 in plaats van de huidige 32). Overwintering is ook minder moeilijk, want er gaan dan 24 clubs naar de knock-out fase van de CL. Er vallen daarentegen geen clubs meer terug naar de EL-knock out fase.
Ik had er nog niet naar gekeken. In de nieuwe opzet spelen teams in een gezamelijke competitie van 36 teams tegen 8 verschillende teams (bepaald door loting en hun coefficienten) , gaan de bovenste 8 direct door en teams op plaats 9-16 en die op plaats 17-24 spelen onderling nog een dubbel duel om ook door te gaan.
we can come an end
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

differentcook schreef: 28 okt 2023, 12:45 Ik had er nog niet naar gekeken. In de nieuwe opzet spelen teams in een gezamelijke competitie van 36 teams tegen 8 verschillende teams (bepaald door loting en hun coefficienten) , gaan de bovenste 8 direct door en teams op plaats 9-16 en die op plaats 17-24 spelen onderling nog een dubbel duel om ook door te gaan.
En met het halen van de groepsfase ben je feitelijk al overwintert, want de laatste 2 speelrondes zijn pas in januari. :wink:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Forza AZ schreef: 28 okt 2023, 13:29 En met het halen van de groepsfase ben je feitelijk al overwintert, want de laatste 2 speelrondes zijn pas in januari. :wink:
En in januari is de winter al afgelopen ;-)
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 27 okt 2023, 23:21 Ik bedoel de kwalificaties in het algemeen. Het is altijd hangen, wurgen en pleisters pakken. Hoevaak hebben we niet met een of meerdere totale noodverbanden gespeeld. Van Oosting op linksback en debuut van Poku op celtic park. Fred Friday met Seuntjens als joker tegen Kairat. Tegen Kiev moest Koopmeiners centraal opdraven en mochten de intens slechte Boadu en Stengs weer eens niet gewisseld worden. Die wedstrijd werd overigens al behaald met ultiem geluk dankzij een lastminute schwalbe van Druijf tegen Plzen. Tegen Antwerp speelde we met Ouwejan als middevelder, en hadden we 3 rode kaarten nodig om tegen elke verhouding in de wedstrijd te winnen. Tegen Brann idem, lucky overwinning na penaltys, na 2 wanprestaties tegen amateurs uit Andorra. Vorig jaar moesten 3 nederlagen worden weggepoetst om alsnog Europa te halen.

Kortom, AZ komt zelden goed voor de dag in deze cruciale potjes. Veelal met een halfbakken elftal. Daarom moet je vooraf niet teveel verheugen op een ''voorronde plek". Het doel lijkt soms vooral te liggen op het halen van die voorrondes, en niet het verzilveren ervan.

Veel van ons succesbeleid is gestoeld op thrillers die we nooit meer vergeten. Maar mazzel speelt toch ook een significante rol. Zonder die mazzel was onze coëfficiënt lang niet zo goed geweest, en hadden meerdere inmiddels verkochte spelers niet het podium gehad om zich te tonen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat lijkt inherent aan de situatie van een club als AZ. Na elk seizoen worden de besten verkocht en kom je weer in een opbouwfase van een deels vernieuwd team wat z'n draai nog moet vinden en nog zoekend is naar z'n vorm, ofschoon ik me realiseer dat dat in tegenspraak lijkt met de behaalde resultaten in het begin van dit en van vorig seizoen. Maar toen waren de tegenstanders in de Conf League voorrondes (en de competitie) ook wel van een behoorlijk laag niveau. En toch kwam er nog een penalty-reeks aan te pas om ons dit jaar voor de Conf League te kwalificeren. Ook vorig jaar leverden we in eerste instantie een duidelijke wanprestatie tegen Dundee.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 28 okt 2023, 14:00 Daar heb je helemaal gelijk in. Maar dat lijkt inherent aan de situatie van een club als AZ. Na elk seizoen worden de besten verkocht en kom je weer in een opbouwfase van een deels vernieuwd team wat z'n draai nog moet vinden en nog zoekend is naar z'n vorm, ofschoon ik me realiseer dat dat in tegenspraak lijkt met de behaalde resultaten in het begin van dit en van vorig seizoen. Maar toen waren de tegenstanders in de Conf League voorrondes (en de competitie) ook wel van een behoorlijk laag niveau. En toch kwam er nog een penalty-reeks aan te pas om ons dit jaar voor de Conf League te kwalificeren. Ook vorig jaar leverden we in eerste instantie een duidelijke wanprestatie tegen Dundee.
In die situatie zaten we. Nu hebben we toch wel financieel en sportief stappen gemaakt om beter voorbereid te kunnen en moeten zijn. Maar met alle respect, Huiberts levert de laatste 2/3 jaar behoorlijk matig werk af, zeker gezien de mogelijkheden die er nu wel zijn
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12535
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 28 okt 2023, 15:00 In die situatie zaten we. Nu hebben we toch wel financieel en sportief stappen gemaakt om beter voorbereid te kunnen en moeten zijn. Maar met alle respect, Huiberts levert de laatste 2/3 jaar behoorlijk matig werk af, zeker gezien de mogelijkheden die er nu wel zijn
Voor de wedstrijd tegen Aston Villa las ik in een andere post hier dat AZ nu echt dubbele bezetting heeft op alle posities (behalve keeper) en ook een team met de reserves goed mee zou kunnen doen in de eredivisie :)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6570
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 28 okt 2023, 15:29 Voor de wedstrijd tegen Aston Villa las ik in een andere post hier dat AZ nu echt dubbele bezetting heeft op alle posities (behalve keeper) en ook een team met de reserves goed mee zou kunnen doen in de eredivisie :)
Tja.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16256
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 28 okt 2023, 10:32 Dat zou pas in augustus 2024 zijn. Ik heb de illusie dat alle dissonanten dan vertrokken zijn en we een serieuze trainer hebben.
Bijzonder……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie