Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2310
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Midtsjo van Galatasaray naar Pendikspor. Gemiste kans Max!

Reijnders vervangt Midtsjo, Midtsjo vervangt Reijnders :wink:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3312
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 08 sep 2023, 07:57 Midtsjo van Galatasaray naar Pendikspor. Gemiste kans Max!

Reijnders vervangt Midtsjo, Midtsjo vervangt Reijnders :wink:
Dat weet ik niet of dat een gemiste kans is.
Midtsjo was Midtsjo ook niet meer in zijn laatste periode AZ.
Vooral toen hij niet meer in de schaduw kon spelen van de vertrokken sterkhouders.
Net als Jahanbakhsh, Idrissi en dergelijke hebben ze hier hun hoogtijdagen gehad, maar heeft Huiberts ze ook op tijd getransfereerd.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 06 sep 2023, 17:42 Dat is wel inclusief 3 keepers die niet gaan spelen. Leuk dat er 10 bij de selectie zitten, maar ik denk dat er niemand een basisplaats gaat krijgen dit seizoen.

Verhulst
Westerveld
Owusu-Oduro
Dekker
Goes
Schouten
Goudmijn
Van Brederode
Poku
Meerdink
Nou, dat blijkt al gelijk niet meer te kloppen. Poku en Van Brederode begonnen tegen Vitesse in de basis. Goudmijn stond tegen Brann in de basis. Goes en Dekker hebben vorig seizoen respectievelijk nog 8 en 10 wedstrijden in de basis gestaan. En dan nog een hele rits invalbeurten van deze spelers gedurende dit en vorig seizoen.

Natuurlijk valt dat samen met blessures; andere spelers die uit vorm zijn; etc. Punt is dat AZ in drie competities speelt en dus veel wedstrijden gaat spelen. Dan gaan er dus ook spelers geschorst en/of geblesseerd raken. Dat geeft genoeg mogelijkheden voor basisplaatsen en invalbeurten voor de verschillende spelers (ik geef toe dat het bij de keepers allemaal net even anders ligt). Kortom: er zullen dit seizoen genoeg zelf opgeleide spelers op het veld staan bij AZ.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 07 sep 2023, 08:22 Ja, leuk dat AZ zogenaamd zelf opleidt, maar de laatste tijd ook gewoon voor lagere clubs en niet voor de eigen selectie. Het rijtje van Langedijk zegt genoeg. Daar zit niemand tussen die aanspraak kan maken op een basisplaats of die meer dan 2 miljoen vertegenwoordigt.

Dat er wat aan komt zal wel, maar dat moet allemaal nog maar blijken of die van waarde gaan zijn in het eerste van AZ.

We hadden een leuke lichting met Til, Koopmeiners, Stengs en Boadu. Maar wat zit daaromheen en achter? Welke jeugdspeler vertegenwoordigt nu dan enig kapitaal of hoort in de basis thuis?
Ook weer zo'n opmerking die vanuit de heup wordt geschoten. Laten we van dat rijtje eens een aantal spelers bekijken en zien of ze aanspraak maken op meer dan 2 miljoen.

Verhulst 640k€ (is hier ook niet om winst mee te maken met een eventuele transfer btw)
Westerveld 515k€
Owusu-Oduro 380k€
Dekker 1,5M€
Goes 2,2M€
Schouten 470k€
Goudmijn 1,2M€
Van Brederode 3,3M€
Poku 575k€
Meerdink 1,6M€

Nou, wat blijkt? Er zijn nu al twee spelers die meer dan twee miljoen euro waard zijn. Daarnaast zijn er drie spelers die al boven het miljoen zitten. De keepers zitten er ruim onder, maar die vertegenwoordigen doorgaans sowieso lagere marktwaardes. Ook Ryan wordt nu op 3,7M€ geschat als international van Australië....

Kortom: de opmerking slaat weer eens kant noch wal. Zeker gezien veel van deze spelers jong zijn en dit seizoen de nodige speeltijd gaan krijgen (zie ook vorige post), is de kans zeer aannemelijk dat de huidige marktwaardes zullen stijgen.

N.B. Mocht je nu denken: 'ja, maar het gaat nog heel lang duren voordat deze spelers heel veel waard worden...'. In de zomer van 2022 stond Reijnders te boek voor 1,5M€ om maar een voorbeeldje te noemen. Het kan hard gaan met jonge talentvolle spelers.

<mike drop>
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9234
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 08 sep 2023, 08:03 Dat weet ik niet of dat een gemiste kans is.
Midtsjo was Midtsjo ook niet meer in zijn laatste periode AZ.
Vooral toen hij niet meer in de schaduw kon spelen van de vertrokken sterkhouders.
Net als Jahanbakhsh, Idrissi en dergelijke hebben ze hier hun hoogtijdagen gehad, maar heeft Huiberts ze ook op tijd getransfereerd.
Natuurlijk wel, een beetje ervaring erbij was niet mis geweest
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 08 sep 2023, 11:12 Natuurlijk wel, een beetje ervaring erbij was niet mis geweest
Ja hoor, daar heb je hem weer met zijn oneindige selectie uitbreiding en alsof er ook nog niet veel jeugd staat te trappelen.
_________________
"I don't know that!"
Drommedaris
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 24 aug 2023, 10:13

AZ 4 Life schreef: 07 sep 2023, 15:15 Dat beeld dat Jansen geen oog zou hebben voor jeugd slaat nergens op.
Nou nou. Jansen hecht veel waarde aan hierarchie en aan emotionele bankrekeningen. Dat staat mi haaks op rouleren en jeugd de kans geven. We hebben gezien dat Jansen altijd aan dezelfde basiself vasthoudt, of het nu tegen ajax of West Ham is, of tegen een mindere tegenstander in de beker of FC Bal op 't Dak in de poulefase van de Conference League. Zonder schorsingen en blessures hadden we vorig seizoen meer dan 50x dezelfde basiself gezien. Dat lijkt me toch een goede reden om in ieder geval een beetje te twijfelen aan Jansen als iemand die de jeugd wel even in gaat passen.

Neem bijvoorbeeld het centrale duo achterin. Bazoer en Penetra zullen de vaste waardes worden. Goes en Dekker mogen daarachter plaats nemen. Goes hebben we ook niet meer gezien toen de blessures van de anderen genezen waren. En als BMI weer terug is, krijgt die ook eerst weer de voorkeur (en dan hebben ze nog geluk dat Hatzediakos verkocht is).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9234
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 08 sep 2023, 11:52 Ja hoor, daar heb je hem weer met zijn oneindige selectie uitbreiding en alsof er ook nog niet veel jeugd staat te trappelen.
Ja hoor daar heb je hem weer, de gozer die niet oplet en iedereen over een kam scheert.

Als je mijn posts daadwerkelijk gelezen had dan weet je dat ik een groot voorstander ben van de huidige jeugdlichting.

Wat mij betreft spelen Poku, Goes, Dekker en Schouten heel snel basis. Meerdink, Owuso Oduro en Kwakman gun ik het ook, maar die hebben nog tijd nodig naar mijn opvatting en hebben er baat bij om constant te blijven spelen momenteel. Ook daar achter geloof ik in jongens als Smit en Addai.

Maar een AZ veteraan als Midtsjö erbij was goed geweest voor zo'n groep jongens. Die heeft net wat meer impact ook buiten het veld.

Ja, heb je hem weer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 08 sep 2023, 08:24 Ook weer zo'n opmerking die vanuit de heup wordt geschoten. Laten we van dat rijtje eens een aantal spelers bekijken en zien of ze aanspraak maken op meer dan 2 miljoen.
Hij zegt toch een basisplaats of meer dan 2 miljoen waard. Een woordje van 2 letters dat jouw hele betoog overbodig maakt. Ik heb bovendien geen idee waar je die bedragen op baseert of vandaan haalt. Over 'uit de heup geschoten' opmerkingen gesproken.

Maar prima, dan zijn Goes en Van Brederode volgens jou meer dan 2 miljoen waard. Goes gaat hoogstwaarschijnlijk geen basisspeler worden en Van Brederode heeft normaal gesproken Sadiq en/of Van Bommel voor zich. Althans, dat mag ik hopen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DiepeMast schreef: 08 sep 2023, 08:13 Nou, dat blijkt al gelijk niet meer te kloppen. Poku en Van Brederode begonnen tegen Vitesse in de basis. Goudmijn stond tegen Brann in de basis.
Je snapt toch wel dat we het over een structurele basisplaats hebben. Incidenteel zullen ze ongetwijfeld vanaf de start mogen opdraven.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16330
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 08 sep 2023, 15:17 Je snapt toch wel dat we het over een structurele basisplaats hebben. Incidenteel zullen ze ongetwijfeld vanaf de start mogen opdraven.
En bij PSV is die basisplaats wél structureel?
Je gaf aan dat er bij PSV 7 in de basis stonden. Spelen die elke wedstrijd?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 08 sep 2023, 17:44 En bij PSV is die basisplaats wél structureel?
Je gaf aan dat er bij PSV 7 in de basis stonden. Spelen die elke wedstrijd?
Dat gaf ik helemaal niet aan. Tegen RKC 3 in de basis en 3 invallers. Maar ik heb het even opgezocht:

Sturm Graz-thuis: 4 + 2
Utrecht-thuis: 4 + 3
Sturm Graz-uit: 5 + 2
Vitesse-uit: 5 + 2
Rangers-uit: 3 + 3
Rangers-thuis: 3 + 2
RKC-uit: 3 + 3

Dus ja, structureel flink wat eigen jeugd. En de Onder 18 werd kampioen. Hun jeugdopleiding staat er wel wat beter op als het om doorstroom gaat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 08 sep 2023, 18:29 Dat gaf ik helemaal niet aan. Tegen RKC 3 in de basis en 3 invallers. Maar ik heb het even opgezocht:

Sturm Graz-thuis: 4 + 2
Utrecht-thuis: 4 + 3
Sturm Graz-uit: 5 + 2
Vitesse-uit: 5 + 2
Rangers-uit: 3 + 3
Rangers-thuis: 3 + 2
RKC-uit: 3 + 3

Dus ja, structureel flink wat eigen jeugd. En de Onder 18 werd kampioen. Hun jeugdopleiding staat er wel wat beter op als het om doorstroom gaat.
Welke spelers bij PSV in de basis kwalificeer je dan als eigen jeugd? Want die jongens die bij ons wellicht morgen wereldkampioen worden hebben bijna allemaal als 12-jarige al rondgedwarreld op het jeugdcomplex. Zoals een Teze bij PSV. Maar de rest? Een talentvolle 18-jarige als Saibari naar het laatste zetje brengen vind ik nou niet echt een 'florerende jeugdopleiding'. Of een Van Aanholt die na 2 jaar al door Chelsea is ingelijfd. Dan is Lahdo ook eigen jeugd.

De doorstroom van de kampioenen PSV onder -18 is dan veel interessanter. En daar zie ik er weinig van toegevoegd aan de A-selectie, waar ze bij ons al op de bank zitten/minuten maken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 08 sep 2023, 19:27 Welke spelers bij PSV in de basis kwalificeer je dan als eigen jeugd? Want die jongens die bij ons wellicht morgen wereldkampioen worden hebben bijna allemaal als 12-jarige al rondgedwarreld op het jeugdcomplex. Zoals een Teze bij PSV. Maar de rest? Een talentvolle 18-jarige als Saibari naar het laatste zetje brengen vind ik nou niet echt een 'florerende jeugdopleiding'. Of een Van Aanholt die na 2 jaar al door Chelsea is ingelijfd. Dan is Lahdo ook eigen jeugd.

De doorstroom van de kampioenen PSV onder -18 is dan veel interessanter. En daar zie ik er weinig van toegevoegd aan de A-selectie, waar ze bij ons al op de bank zitten/minuten maken.
PSV heeft de jeugdopleiding in het verleden ook nooit echt serieus genomen. Dat is nu aan het veranderen. Je hebt gelijk wat Saibari betreft, ik dacht dat die er langer zat. Maar met Babadi, Vertessen, Teze, Bakayoko, Sambo, Land en Comenencia is het aandeel jeugd prima. Van Aanholt kun je in principe ook meetellen, en Gakpo is recentelijk nog verkocht.

Lahdo was bijna 20 toen hij naar AZ ging. Dat is geen jeugd meer.

Je haalt de leeftijden wel een beetje door elkaar. Tygo Land van PSV is nog maar 17. Ter vergelijking: Goes, Dekker, Schouten en Poku zijn allemaal allang 19, Meerdink is zelfs 20. Bij PSV zit er dus nog een goede lichting aan te komen, terwijl ze nu al een aardige doorstroom hebben.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16330
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 08 sep 2023, 18:29
Dus ja, structureel flink wat eigen jeugd. En de Onder 18 werd kampioen. Hun jeugdopleiding staat er wel wat beter op als het om doorstroom gaat.
Onze lichting is CL-winnaar en speelt morgen de finale om de wereldbeker. Ook niet verkeerd. En daar stroomt echt wel wat van door.
Nu lijkt het wel een wedstrijdje “wie is de beste”. Niet de bedoeling.
Laten we het afwachten.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 08 sep 2023, 21:03 Onze lichting is CL-winnaar en speelt morgen de finale om de wereldbeker. Ook niet verkeerd. En daar stroomt echt wel wat van door.
Nu lijkt het wel een wedstrijdje “wie is de beste”. Niet de bedoeling.
Laten we het afwachten.
Het is ook geen wedstrijdje. Maar er werd hier alleen vergeleken met ajax en (terecht) aangegeven dat AZ het veel beter doet.

Maar PSV en Feyenoord hebben er (ondanks hun koopzucht) simpelweg meer in de hoofdmacht staan. Dat wilde ik even benoemen.

Daarbij: wij dachten dat Barasi de nieuwe spits zou worden. Nu moet Meerdink dat zijn. Wij dachten dat De Jong de nieuwe 10 zou worden. Buurmeester de opvolger van Reijnders. Wij dachten een half jaar geleden dat Goes een vaste CV zou worden, maar nu met Penetra en Bazoer (en zijn blessure) is dat nog maar afwachten. Idem dito voor Westerveld en Owusu-Oduro.

Voor hetzelfde geld breekt die geweldige lichting helemaal niet door.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
MB80
Invaller
Berichten: 2310
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Langedijk schreef: 08 sep 2023, 19:55 PSV heeft de jeugdopleiding in het verleden ook nooit echt serieus genomen. Dat is nu aan het veranderen. Je hebt gelijk wat Saibari betreft, ik dacht dat die er langer zat. Maar met Babadi, Vertessen, Teze, Bakayoko, Sambo, Land en Comenencia is het aandeel jeugd prima. Van Aanholt kun je in principe ook meetellen, en Gakpo is recentelijk nog verkocht.

Lahdo was bijna 20 toen hij naar AZ ging. Dat is geen jeugd meer.

Je haalt de leeftijden wel een beetje door elkaar. Tygo Land van PSV is nog maar 17. Ter vergelijking: Goes, Dekker, Schouten en Poku zijn allemaal allang 19, Meerdink is zelfs 20. Bij PSV zit er dus nog een goede lichting aan te komen, terwijl ze nu al een aardige doorstroom hebben.
land is vorig jaar gekocht van Heerenveen, net als onze zuiderburen Frenkie claimen na aankoop.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11209
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MB80 schreef: 09 sep 2023, 09:49 land is vorig jaar gekocht van Heerenveen, net als onze zuiderburen Frenkie claimen na aankoop.
Ja, en Meerdink kwam pas op zijn 16e van De Graafschap. Er is geen duidelijke grens wanneer het eigen jeugd is of niet. Het gaat er meer om of die jongens de kans krijgen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 08 sep 2023, 14:24 Ja hoor daar heb je hem weer, de gozer die niet oplet en iedereen over een kam scheert.

Als je mijn posts daadwerkelijk gelezen had dan weet je dat ik een groot voorstander ben van de huidige jeugdlichting.

Wat mij betreft spelen Poku, Goes, Dekker en Schouten heel snel basis. Meerdink, Owuso Oduro en Kwakman gun ik het ook, maar die hebben nog tijd nodig naar mijn opvatting en hebben er baat bij om constant te blijven spelen momenteel. Ook daar achter geloof ik in jongens als Smit en Addai.

Maar een AZ veteraan als Midtsjö erbij was goed geweest voor zo'n groep jongens. Die heeft net wat meer impact ook buiten het veld.

Ja, heb je hem weer.
Je zegt het al, er zit nogal wat aan te komen en de selectie was al volledig. Dan moet je er dus niet nog een duur iemand bij halen die ook nog eens wil/moet spelen en de doorstroom de komende jaren weer (Reijnders!) blokkeert. Hoe ervaren hij ook is.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Langedijk schreef: 08 sep 2023, 15:15 Hij zegt toch een basisplaats of meer dan 2 miljoen waard. Een woordje van 2 letters dat jouw hele betoog overbodig maakt. Ik heb bovendien geen idee waar je die bedragen op baseert of vandaan haalt. Over 'uit de heup geschoten' opmerkingen gesproken.

Maar prima, dan zijn Goes en Van Brederode volgens jou meer dan 2 miljoen waard. Goes gaat hoogstwaarschijnlijk geen basisspeler worden en Van Brederode heeft normaal gesproken Sadiq en/of Van Bommel voor zich. Althans, dat mag ik hopen.
Dat woordje of maakt het alleen maar erger. Dat betekent dat beide opties niet haalbaar zijn. De bedragen komen van Sofascore en komen voor een groot deel overeen met Transfermarkt (maar zijn net even nauwkeuriger). Kortom: juist to-taal niet uit de heup geschoten.

<grappig hoe je binnen 4 regels de boel nog erger maakt. Ben ik niet van je gewend Langedijk ;)>

Maar fijn om te zien dat je toegeeft dat die twee miljoen nergens over gaat. En die basisplaatsen: laten we dit seizoen maar eens gaan zien hoeveel basisplaatsen ze gaan pakken. Het zou me niets verbazen als dat nog aardig op kan lopen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Plaats reactie