Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

lowietje schreef: 01 aug 2023, 21:17 Wat een quasi intellectueel geleuter hierboven. Laat uitspraken over ‘neuzen’ achterwege. Of het nou racistisch of antisemitisch is.
Je kunt je d.d.d afvragen hoe zo'n onderwerp in godsnaam verzeilt raakt in het Max Huiberts topic, we hebben daar een heel goed filosoforum voor.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 01 aug 2023, 21:35 Je kunt je d.d.d afvragen hoe zo'n onderwerp in godsnaam verzeilt raakt in het Max Huiberts topic, we hebben daar een heel goed filosoforum voor.
Heb je al wel eens gezien hoe groot die neuzen van de vissen zijn die Max vangt?
we can come an end
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5446
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2023, 17:30 Dan heb je niet goed opgelet of je nooit goed verdiept. Bij Joden, anders dan bij andere bevolkingsgroepen die tevens een religie aanhangen is een onderdeel van het Joods zijn altijd al genetisch bepaald geweest. Het concept dat men in de strictste zin enkel Joods kan zijn wanneer dit via de lijn van de moeder is doorgegeven is hoewel dat afwijkt van klassieke stamboomgedachten simpelweg in moderne termen een genetische overdracht. Er valt dan ook wel degelijk een verschil te maken tussen de Joden (met hoofdletter) te weten het volk en de joden (kleine letter) alsin zij die het joodse geloof aanhangen. Het is niet geheel toevallig dat er een aantal uiterlijke kenmerken gekoppeld zijn (ook in het negatieve stereotype) aan het zijn van Jood. Waar de neus een onderdeel van is.

Het helpt niet dat het in Nederland nog een beetje verbasterd is in de zin dat fan van ajax zijn ook die achtergrond als geuzennaam mee heeft genomen.

De 'neus' zegt het opzichzelf al: het gaat om het uiterlijke kenmerk, niet om waar de beste man of vrouw daadwerkelijk in gelooft. Wie 'neus' zegt bedoelt zij die eruit zien als jood, namelijk met het (stereotype) kenmerk van de grote neus.
Jaja, joden en Joden. Ik haak af. Succes hiermee.
Joods volk is bij mij gewoon iemand die zegt dat hij het jodendom aanhangt. Straks wordt mij nog aangepraat dat ik tot christelijk volk behoor omdat ik een jaren 80 kind uit Nederland ben. Normaal doen!
differentcook schreef: 01 aug 2023, 21:22 Ik denk juist precies tegenovergesteld. Vind het niet quasi-intellectueel, vind intellectualiteit iets positiefs en vind het gebruik van 'neuzen' (in principe) prima (en heb daar geen racistische of antisemitische associaties bij en vind het wat gezoek om dat erbij te halen)
Bedankt. Precies dit.
differentcook schreef: 01 aug 2023, 21:38 Heb je al wel eens gezien hoe groot die neuzen van de vissen zijn die Max vangt?
:lol:

Zullen we het nu alsjeblieft weer over het technische beleid hebben?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9194
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

pAZcal schreef: 01 aug 2023, 22:28 Jaja, joden en Joden. Ik haak af. Succes hiermee.
Joods volk is bij mij gewoon iemand die zegt dat hij het jodendom aanhangt. Straks wordt mij nog aangepraat dat ik tot christelijk volk behoor omdat ik een jaren 80 kind uit Nederland ben. Normaal doen!



Bedankt. Precies dit.



:lol:

Zullen we het nu alsjeblieft weer over het technische beleid hebben?
Ja iemand zou je gewoon eens een fatsoenlijke uitleg geven en je zou zo volwassen kunnen zijn om het te accepteren. Je onversneden zwakzinnige reactie over 'christelijk volk' toont aan dat je het simpelweg niet wil begrijpen. Geen probleem maar houd dan ook verder je mond erover.

En de rest van die zure figuren hier moet het er ook maar bij laten, zowel het deel dat anderen terecht wil roepen, maar de achterliggende uitleg blijkbaar niet boeit, als het deel dat altijd maar dom loopt te doen over mensen van een andere afkomst(van welke aard dan ook).

Men zou gewoon eens mans (of vrouw) genoeg zijn om achter zo'n statement te gaan staan.


Terug on topic:

Het is behoorlijk geluwd omtrent die interesse in een rechtsbuiten. Vind de opties op de markt ook wat spaarzaam.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2023, 22:56 Ja iemand zou je gewoon eens een fatsoenlijke uitleg geven en je zou zo volwassen kunnen zijn om het te accepteren. Je onversneden zwakzinnige reactie over 'christelijk volk' toont aan dat je het simpelweg niet wil begrijpen. Geen probleem maar houd dan ook verder je mond erover.

En de rest van die zure figuren hier moet het er ook maar bij laten, zowel het deel dat anderen terecht wil roepen, maar de achterliggende uitleg blijkbaar niet boeit, als het deel dat altijd maar dom loopt te doen over mensen van een andere afkomst(van welke aard dan ook).

Men zou gewoon eens mans (of vrouw) genoeg zijn om achter zo'n statement te gaan staan.


Terug on topic:

Het is behoorlijk geluwd omtrent die interesse in een rechtsbuiten. Vind de opties op de markt ook wat spaarzaam.
Neem eens een goede vakantie Duivel. 8)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9194
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 01 aug 2023, 23:08 Neem eens een goede vakantie Duivel. 8)
Shit nu kan ik niet meer editen.

De simpele samenvatting van mijn vorige post:
Binnen het jodendom is er afwijkend van andere religies een regel:
Als je moeder joods is, ben jij ook joods.
Dat zorgt er dus automatisch voor dat vrij van geloof het jodendom altijd een genetische band heeft erkend. Dat gegeven leid dus tot het ontstaan van een Joods volk, naast het geloof.

Ik heb dat niet bedacht, dat is gewoon een feit.
En als je dat niet boeit, of je het allemaal onzin vind : dat kan.
Maar jij kan niet voor anderen bepalen wat daar waarheid aan is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 01 aug 2023, 23:13 Shit nu kan ik niet meer editen.

De simpele samenvatting van mijn vorige post:
Binnen het jodendom is er afwijkend van andere religies een regel:
Als je moeder joods is, ben jij ook joods.
Dat zorgt er dus automatisch voor dat vrij van geloof het jodendom altijd een genetische band heeft erkend. Dat gegeven leid dus tot het ontstaan van een Joods volk, naast het geloof.

Ik heb dat niet bedacht, dat is gewoon een feit.
En als je dat niet boeit, of je het allemaal onzin vind : dat kan.
Maar jij kan niet voor anderen bepalen wat daar waarheid aan is.
Jaaaaa, dat is zo, je bent geweldig. Maar er is geen reden om moeilijk te doen. Neuzen geroep in voetbalcontext heeft er namelijk allemaal niets mee te maken :D

chill
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9194
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 01 aug 2023, 23:15 Jaaaaa, dat is zo, je bent geweldig. Maar er is geen reden om moeilijk te doen. Neuzen geroep in voetbalcontext heeft er namelijk allemaal niets mee te maken :D

chill
Gaat mij niet om gelijk hebben. Een beetje respect voor bepaalde zaken is tegenwoordig ver te zoeken.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat we het beter over voetbal kunnen hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 01 aug 2023, 09:02 cijfer.jpgAls we Max een rapportcijfer kunnen geven voor zijn werk naar het huidige seizoen waar komen we dan ' tot nu toe' op uit?

Verkoop: 9 (uitstekend, Max verkoopt topclubwaardig)
aankoop: 6 (prima voor de breedte en op termijn uitgroeien tot volwaardige basisspelers, maar in mijn ogen weinig directe versterkingen)

komen we uit op een 7,5, prima algemeen rapportcijfer mits de kernspelers blijven uiteraard, maar niet iets waar je nu direct het gevoel bij krijgt dat ze zich weer helemaal in de top 3 gaan nestelen
Het lijkt mij een stuk nuttiger om Max zijn werk betreffende aankopen van de vorige zomer te gaan beoordelen als je daar zo'n behoeft aan hebt. Een jaar later weten we immers hoe het allemaal is uitgepakt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3273
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Kilkenny schreef: 02 aug 2023, 06:24 Het lijkt mij een stuk nuttiger om Max zijn werk betreffende aankopen van de vorige zomer te gaan beoordelen als je daar zo'n behoeft aan hebt. Een jaar later weten we immers hoe het allemaal is uitgepakt.
Beetje vreemde beredenering. Het ene seizoen is immers nooit het andere en of het vorige seizoen zijn aankopen zo geweldig waren is ook nog maar te bezien want M de Wit, Mijnans, Mihailovic hebben nog niet echt kunnen overtuigen dat je daar dan nu DE basisspelers in moet gaan zien. Reijnders was maar kantje boord dat hij na al die jaren een kans kreeg anders had hij bij twente gespeeld en Kerkez pakte wonderwel uit.
Maar buiten dat lijkt me dat je hem best kunt beoordelen (of laat ons zeggen wat de "verwachtingen" zijn voor het komende seizoen tot dusver), en dan ben ik van mening dat er veel breedte aankopen zijn waarvan ik niet de verwachting heb dat die zich snel in de basis gaan spelen. Zolang de kernspelers die nog niet vertrokken zijn blijven is dat prima, maar anders zal hij flink aan de bak moeten met een ander soort aankopen. Want zonder Karlsson, Pavlidis en neem daarbij ook maar de met regelmaat bekritiseerde Yuki en de Wit, gaat het wel een stukje minder worden zoals het elftal er nu bij staat. Nogmaals het is maar een mening en die kan best afwijken met andere meningen, maar ik zie ze nog niet direct de top 3 inspelen. Ik had eerlijk gezegd, na de zilvervloot te hebben binnengehaald, dat Max met iets specials zou komen waarvan je zou zeggen 'nou die gaan er echt voor dit seizoen'.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6624
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ik heb besloten om zelf in te grijpen op het zinkende schip.

We zijn in gesprek over de functies van keeperstrainer en veiligheidscoordinator.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 02 aug 2023, 07:19 Beetje vreemde beredenering. Het ene seizoen is immers nooit het andere en of het vorige seizoen zijn aankopen zo geweldig waren is ook nog maar te bezien want M de Wit, Mijnans, Mihailovic hebben nog niet echt kunnen overtuigen dat je daar dan nu DE basisspelers in moet gaan zien. Reijnders was maar kantje boord dat hij na al die jaren een kans kreeg anders had hij bij twente gespeeld en Kerkez pakte wonderwel uit.
Maar buiten dat lijkt me dat je hem best kunt beoordelen (of laat ons zeggen wat de "verwachtingen" zijn voor het komende seizoen tot dusver), en dan ben ik van mening dat er veel breedte aankopen zijn waarvan ik niet de verwachting heb dat die zich snel in de basis gaan spelen. Zolang de kernspelers die nog niet vertrokken zijn blijven is dat prima, maar anders zal hij flink aan de bak moeten met een ander soort aankopen. Want zonder Karlsson, Pavlidis en neem daarbij ook maar de met regelmaat bekritiseerde Yuki en de Wit, gaat het wel een stukje minder worden zoals het elftal er nu bij staat. Nogmaals het is maar een mening en die kan best afwijken met andere meningen, maar ik zie ze nog niet direct de top 3 inspelen. Ik had eerlijk gezegd, na de zilvervloot te hebben binnengehaald, dat Max met iets specials zou komen waarvan je zou zeggen 'nou die gaan er echt voor dit seizoen'.
Dat levert alleen maar onderbuikinschattingen op. Heeft ook geen nut i.m.o.

Denk ook niet dat AZ het beleid om gaat gooien, dat is en zal altijd op geleidelijke, stabiele groei gericht blijven.
_________________
"I don't know that!"
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1261
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Kan die huijbers zijn poot niet eens stijf houden. Het belangrijkste seizoen sinds jaren: Kerkez, Beukema, Reijnders, straks Pavlidis en Karlsson en Bazoer weg. Een paar jeugdspelers terug en het publiek weer met al die reijnders en Karlsson plaatjes opgelicht.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12610
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Rjansen17 schreef: 02 aug 2023, 16:29 Kan die huijbers zijn poot niet eens stijf houden. Het belangrijkste seizoen sinds jaren: Kerkez, Beukema, Reijnders, straks Pavlidis en Karlsson en Bazoer weg. Een paar jeugdspelers terug en het publiek weer met al die reijnders en Karlsson plaatjes opgelicht.
Beter een betere speler voor terughalen, ipv iemand die vorig jaar al weg wilde en niet beter lijkt te worden.
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9194
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 02 aug 2023, 14:32 Dat levert alleen maar onderbuikinschattingen op. Heeft ook geen nut i.m.o.

Denk ook niet dat AZ het beleid om gaat gooien, dat is en zal altijd op geleidelijke, stabiele groei gericht blijven.
Helemaal mee eens.
Het valt ook niet te ontkennen dat hier wel degelijk stappen mee zijn gezet.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6595
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Een maand geleden sprak Huiberts nog dat er geen vijf sterkhouders zouden vertrekken bij AZ. Want dat gaf een aardschok in de kleedkamer.
Maar stiekem begint het er meer en meer op te lijken met het getrek aan Karlsson en Pavlidis.

https://www.vi.nl/pro/AZ-maakt-zich-op- ... veranderd-
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 02 aug 2023, 18:02 Een maand geleden sprak Huiberts nog dat er geen vijf sterkhouders zouden vertrekken bij AZ. Want dat gaf een aardschok in de kleedkamer.
Maar stiekem begint het er meer en meer op te lijken met het getrek aan Karlsson en Pavlidis.

https://www.vi.nl/pro/AZ-maakt-zich-op- ... veranderd-
Ja echt hé, zouden Beukema en Reijnders de onverwachte zijn? Hij is wel sneller met aankopen, maar nu blind mijn handtekening zetten dat al die talenten het verschil gaan maken durf ik niet.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9194
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 02 aug 2023, 18:02 Een maand geleden sprak Huiberts nog dat er geen vijf sterkhouders zouden vertrekken bij AZ. Want dat gaf een aardschok in de kleedkamer.
Maar stiekem begint het er meer en meer op te lijken met het getrek aan Karlsson en Pavlidis.

https://www.vi.nl/pro/AZ-maakt-zich-op- ... veranderd-
Misschien moeten de heren wat minder lezen in het boekje van voetbal-oneliners voor dummies. Dit 'spel' hebben de meeste toch wel doorheen geprikt, zeker nu.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sanctify
Supporter
Berichten: 240
Lid geworden op: 26 feb 2007, 22:14
Locatie: Koog aan de Zaan

Stel met nadruk op stel.......... Karlsson en Pavlidis vertrekken alsnog dan voel ik me als sc houder (al 40 jaar) behoorlijk in de maling genomen! De belofte geen Exodus te krijgen is (dan) dus pure bullshit…!
Vakkie P
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Sanctify schreef: 02 aug 2023, 23:27 Stel met nadruk op stel.......... Karlsson en Pavlidis vertrekken alsnog dan voel ik me als sc houder (al 40 jaar) behoorlijk in de maling genomen! De belofte geen Exodus te krijgen is (dan) dus pure bullshit…!
Tss, je moet gewoon zelf met je gezonde verstand nadenken, dan hoef je je niet in de maling genomen voelen. AZ stelt zich uiteraard hard op, voorafgaande aan zo'n transferperiode. Daarbij weten ze zelf en dat zou jij ook moeten weten, dat niemand houdbaar is als de juiste bedragen langs komen. Dan kan het dus alsnog voorkomen dat er meer spelers vertrekken dan je eigenlijk zou willen. Maar dan heb je jezelf als AZ zijnde wel stevig in de markt gezet, waardoor je toch maar elke keer weer die mooie transfersommen binnen kan slepen.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie