Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2023, 21:38 Maar spelers die al weg wilden ga je niet eindeloos kunnen dwingen om te blijven. Dan moet je Reijnders of Kerkez al aan hun contract proberen te houden. En tuurlijk zie ik Kerkez graag blijven, maar zie jij dat dan gebeuren. Kerkez lijkt financieel onhoudbaar, Karlsson mentaal (én financieel).

Dan kun je beter je (tijdelijk) sportieve verlies nemen en inzetten op vervangers toch? Hoe sneller ze ingespeeld raken hoe beter. Ik snap het ideaalplaatje wel, maar het past simpelweg niet bij de situatie die op dit moment aan de orde is. Hoe groot de ambitie ook moge zijn.
Eens hoor, maar daarom denk ik dat je Reijnders, ongeacht het bod, gewoon aan zijn contract moet gaan houden. Ik vind hem nog geen dragende speler (al heeft ie daarin wel wat stappen gezet) en financieel zou je m mede daarom moeten laten gaan. Maar Reijnders heeft aangegeven ook graag te blijven, terwijk Kerkez en Karlsson aangaven weg te willen.

Dat zouden er echt te veel gaan worden
____________
Hoc est nihil
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 580
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2023, 21:38 Maar spelers die al weg wilden ga je niet eindeloos kunnen dwingen om te blijven. Dan moet je Reijnders of Kerkez al aan hun contract proberen te houden. En tuurlijk zie ik Kerkez graag blijven, maar zie jij dat dan gebeuren. Kerkez lijkt financieel onhoudbaar, Karlsson mentaal (én financieel).

Dan kun je beter je (tijdelijk) sportieve verlies nemen en inzetten op vervangers toch? Hoe sneller ze ingespeeld raken hoe beter. Ik snap het ideaalplaatje wel, maar het past simpelweg niet bij de situatie die op dit moment aan de orde is. Hoe groot de ambitie ook moge zijn.
Kerkez en Karlsson zijn dus spelers die je dan gaat verkopen. Maar Reijnders moet je dus houden en dus niet verkopen al is het misschien een aantrekkelijk bedrag. Kerkez en Karlsson zijn ook spelers die om verschillende redenen misschien wel moet verkopen. Reijnders i.m.o. niet.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6727
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Love AZ Til I Die! schreef: 29 jun 2023, 22:32 Maar Reijnders moet je dus houden en dus niet verkopen al is het misschien een aantrekkelijk bedrag.
AZ moet iedere middenvelder verkopen waarvoor 18-20 miljoen wordt geboden.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11296
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 30 jun 2023, 06:51 AZ moet iedere middenvelder verkopen waarvoor 18-20 miljoen wordt geboden.
Absoluut. Meer ga je er nooit voor krijgen. En voor minder dan de helft heb je in het geval van Reijnders een minimaal gelijkwaardige vervanger.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1649
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Langedijk schreef: 30 jun 2023, 07:07 Absoluut. Meer ga je er nooit voor krijgen. En voor minder dan de helft heb je in het geval van Reijnders een minimaal gelijkwaardige vervanger.
Reijnders ligt vast tot 2027.
Misschien boekt hij komend seizoen nog meer progressie en wordt hij international.
Levert hij volgend jaar nog meer op en kan je dit seizoen nog van hem genieten.
Twee vliegen in één klap.
MB80
Invaller
Berichten: 2342
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Bertje schreef: 30 jun 2023, 09:28 Reijnders ligt vast tot 2027.
Misschien boekt hij komend seizoen nog meer progressie en wordt hij international.
Levert hij volgend jaar nog meer op en kan je dit seizoen nog van hem genieten.
Twee vliegen in één klap.
Of hij scheurt alles af, AZ word 8ste en ligt eruit in de playoffs van de conference league.. dit lijkt een mooi verkoop moment.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

MB80 schreef: 30 jun 2023, 09:30 Of hij scheurt alles af, AZ word 8ste en ligt eruit in de playoffs van de conference league.. dit lijkt een mooi verkoop moment.
Dat is wel heel negatief gedacht. Ik vind het 1e scenario (hij ontwikkelt zich door, wordt international en gaat ook nog eens meer scoren) veel waarschijnlijker.
Dus ook al lijkt het een mooi bod, vasthouden!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9286
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bertje schreef: 30 jun 2023, 09:28 Reijnders ligt vast tot 2027.
Misschien boekt hij komend seizoen nog meer progressie en wordt hij international.
Levert hij volgend jaar nog meer op en kan je dit seizoen nog van hem genieten.
Twee vliegen in één klap.
Reijnders wordt op 29 juli 2023 25 jaar. Hij zal dus 25 zijn op het moment dat een nieuw seizoen begint.
Op het moment dat je een jaar wacht dan zal hij dus 26 zijn op het moment dat het nieuw seizoen dan begint.

AZ staat niet aan de top van het Europese clubvoetbal, als we ons al tot de subtop mogen rekenen dan staan we daar niet bovenaan. (op de UEFA lijst zitten er 30 clubs boven ons, AZ bezet op dit moment plek 31 en heeft de afgelopen 10 jaar tussen hier en plek 40-45 gependeld).

Een echt 'talent' ben je in het voetbal tot je 22e verjaardag (21 en jonger) daarna komt er nog een overgangsperiode tot je 24e verjaardag (23 en jonger). Zo zijn ook de competities vaak ingericht (kijk naar de regels voor Jong teams in de KKD, de nationale jeugdelftallen met inbegrip van de olympische selecties). De clubs tussen AZ en de top in, willen ook nog vaak spelers kopen met het idee om ze met winst door te kunnen verkopen, die kijken dus veelal naar potentie. Hoe ouder de speler is, hoe minder potentie de speler heeft en hoe meer je in de categorie gaat zitten van spelers die blijkbaar al die tijd over het hoofd zijn gezien.

Gemiddeld genomen gaat een speler die op zijn 25e nog bij AZ speelt, niet op zijn 27e opeens in de premierleague spelen. Dan krijg je eerder een Svensson/Midtsjö verhaal. Andersom is dat overigens ook waarom rond hun 27e spelers opeens potentieel weer interessant voor AZ kunnen worden, omdat ze dan 'klaar' zijn en hun niveau/mogelijkheden kennen. Dan is het misschien nog leuk om even na onderkant PL/top Championship gespeeld te hebben om in de spotlights te kunnen staan in Alkmaar.

In zoveel gevallen help ik het jullie hopen, maar het wijkt behoorlijk af van de vuistregel wil het realiteit worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12867
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Max zal bezig zijn te kijken wie hij zeker kan krijgen als vervanger voor Reijnders. Zolang dat geen winst voor AZ betekent zal hij de transfer afhouden
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12867
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Eigenlijk lijken we, adhv de interesse in AZ spelers, te kunnen concluderen dat AZ met zo'n derderangs Europese competitie waarin het ver kan komen helemaal niet zo slecht uit is.
we can come an end
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 181
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

differentcook schreef: 03 jul 2023, 13:06 Eigenlijk lijken we, adhv de interesse in AZ spelers, te kunnen concluderen dat AZ met zo'n derderangs Europese competitie waarin het ver kan komen helemaal niet zo slecht uit is.
Het gaat natuurlijk hoofdzakelijk om de kwaliteit van het voetbal maar ik ben altijd heel nieuwsgierig hoe AZ het geld, op de lange termijn, laat renderen. Tot nu toe heeft AZ een goede trackrecord, wat vertrouwen schept.

Hierdoor vind ik het minder erg als een kernspeler vertrekt. De impact van een transfer van a 20 miljoen zou in theorie een veel positievere impact moeten hebben op AZ in vergelijking van eenzelfde soort transfer voor de overige top 4 van Nederland (FAP). Alleen ajax heeft structureel hogere transfers.
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9286
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Welke plannen zijn er met de terugkomers?

Peer Koopmeiners, Kenzo Goudmijn, Peter Vindahl Jensen, Jelle Duin. Heb niet gehoord dat de koopopties gelicht zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10350
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 03 jul 2023, 13:06 Eigenlijk lijken we, adhv de interesse in AZ spelers, te kunnen concluderen dat AZ met zo'n derderangs Europese competitie waarin het ver kan komen helemaal niet zo slecht uit is.
Was dat mijn stelling vóór het seizoen ook al niet?

(Dat je alles moet inzetten op de Conference League: immers, Feyenoord is er 'groot' mee geworden.)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16415
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 04 jul 2023, 07:25 Welke plannen zijn er met de terugkomers?

Peer Koopmeiners, Kenzo Goudmijn, Peter Vindahl Jensen, Jelle Duin. Heb niet gehoord dat de koopopties gelicht zijn.
Ze stonden allen op het trainingsveld. Geen idee wat er met ze gebeurt.
Goudmijn lijkt me als invaller nog wel bruikbaar. De rest heb ik niet meer gevolgd.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Bertje schreef: 30 jun 2023, 09:28 Reijnders ligt vast tot 2027.
...
Klopt. Dat mag nog wel even aangepast worden in het draadje van Tijanni.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Er gingen toch verhalen dat AZ al jaren bezig is met het seizoen dat komen gaat waarin het extra CL ticket beschikbaar is? Ik ben wel benieuwd wat het ideale scenario van onze Max dan is hoe de transferzomer gaat lopen, en wat voor een selectie wij te zien gaan krijgen die zich echt serieus kan mengen in de strijd om de eerste twee plaatsen. En dus niet zo een selectie wat leuk oogt als je oppervlakkig kijkt maar eigenlijk helemaal geen haar op de tanden heeft en het op grote momenten laat afweten.
Ik denk dat er iedere linie wel een echte sterkhouder mag komen, zeker met het vertrek van Reijnders en waarschijnlijk Karlsson.

Gek genoeg maak ik mij nog het minste zorgen om onze verdediging, de twee aangetrokken backs verwacht ik een prima niveau van en dat er een CV komt die Beukema prima kan vervangen danwel beter is geloof ik ook wel. Ook beginnen we dit jaar gewoon direct met een prima keeper in tegenstelling tot vorig jaar.

Middenveld weten we momenteel alleen zeker dat Clasie blijft, mochten er twee posities ingevuld moeten worden dan kan het alle kanten op.

Voorhoede Karlsson die wel weg zal gaan, Odgaard niet echt lekker stond op rechtsbuiten.. En tja wie zegt uberhaupt dat Pavlidis blijft, heeft genoeg interesse gewekt afgelopen seizoen.

Met relatief veel wijzigingen moet er ook veel aan elkaar en aan het systeem gewend worden, eigenlijk zouden de vervangers voor sleutelposities deze week of uiterlijk volgende week al gehaald moeten worden.
MB80
Invaller
Berichten: 2342
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Verleng Dani en Pavlidis maar, met name die tweede is erg belangrijk om te behouden als stabiliteit.

Als de ambitieuze praatjes van Max/Eenhoorn waar zijn verwacht ik nog wel wat vuurwerk als je voor een CL ticket wilt gaan… want aankopen Van Bommel en Kasius leveren je geen CL op…
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2345
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

MB80 schreef: 06 jul 2023, 07:40 Verleng Dani en Pavlidis maar, met name die tweede is erg belangrijk om te behouden als stabiliteit.

Als de ambitieuze praatjes van Max/Eenhoorn waar zijn verwacht ik nog wel wat vuurwerk als je voor een CL ticket wilt gaan… want aankopen Van Bommel en Kasius leveren je geen CL op…
Kasius verwacht ik wel veel van, Wolffe eigenlijk ook wel een prima basisspeler denk ik. Van Bommel kan leuk zijn voor de toekomst, maar we moeten ook echt wel een paar onbetwiste versterkingen hebben als er meer sterkhouders weg gaan. Dus wel spelers die het op minstens het hoogste niveau langere tijd hebben laten zien.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2264
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Als Huiberts ruim 20 miljoen voor Reijnders kan krijgen is hij qua uitgaande transfers wel weer knap bezig.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5535
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Door zuurstraalreacties zoals bovenstaande wordt de onderhandelingspositie van Max moeilijker. Houdt nou eens gewoon allemaal je zure gezeik man. Jezus.
Plaats reactie