FC Volendam-AZ (za 4 feb, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wermegrieder schreef: 02 feb 2023, 17:37 G9es doet het echt goed bij jong AZ. Ik vind hem persoonlijk niet slechter of beter dan Dekker, maar wel meer geschikt. Hij speelt bamelijk erg sober, en als het moet hard, zonder harde overtredingen. Hij is echt iemand die je ondanks zijn jonge leeftijd in deze blessuregelte kunt opstellen. Ik zou het gewoon doen!
Mees de Wit deed het goed tegen Utrecht. Die zou ik Links centraal zetten bij gebrek aan beter. Goes kan je dan eventueel de laatste 20 minuten inbrengen. De beste knul heeft net z'n debuut gemaakt bij JongAZ.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Met zoveel blessures moeten we als supporters nu maar eens tijdje echt de 12e man zijn vanaf de tribune. Volle bak achter AZ gaan staan nu het extra nodig is.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SimonPoulsen schreef: 02 feb 2023, 18:09 Mees de Wit deed het goed tegen Utrecht. Die zou ik Links centraal zetten bij gebrek aan beter. Goes kan je dan eventueel de laatste 20 minuten inbrengen. De beste knul heeft net z'n debuut gemaakt bij JongAZ.
Dat laatste dacht ik ook, maar hij heeft dit seizoen 18 wedstrijden gespeeld bij Jong. De meeste ook nog in de basis.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

AZuid-Scharwoude schreef: 02 feb 2023, 18:18 Met zoveel blessures moeten we als supporters nu maar eens tijdje echt de 12e man zijn vanaf de tribune. Volle bak achter AZ gaan staan nu het extra nodig is.
Welkom in de hel van volendam, enz :wink:
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

DonnyDelano schreef: 02 feb 2023, 18:21 Dat laatste dacht ik ook, maar hij heeft dit seizoen 18 wedstrijden gespeeld bij Jong. De meeste ook nog in de basis.
Naar mijn idee is het zelfs een van de sterkhouders van Jong AZ.

Positioneel sterk. Goed in duels. En meestal altijd vooruitdenkend en passend.

Ik zou het wel aandurven om Wouter in AZ 1 te laten spelen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Kijkend naar wat Pascal verteld tegen de pers is er bewust voor gekozen om geen extra verdediger te halen tijdens de winterse transfer periode:

https://www.vi.nl/nieuws/AZ-ziet-de-ene ... -wegvallen

Blessure van Bazoer was door een botsing op de training
Volgens VI lijkt erop dat Clasie positie zakt.

Ben benieuwd
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

AZ-073 schreef: 03 feb 2023, 14:44 Kijkend naar wat Pascal verteld tegen de pers is er bewust voor gekozen om geen extra verdediger te halen tijdens de winterse transfer periode:
Dat vertelde Huiberts dus ook.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

elmo schreef: 03 feb 2023, 11:05 Naar mijn idee is het zelfs een van de sterkhouders van Jong AZ.

Positioneel sterk. Goed in duels. En meestal altijd vooruitdenkend en passend.

Ik zou het wel aandurven om Wouter in AZ 1 te laten spelen.
Klopt. Goed mee voetballende centrumverdediger en al jaren aanvoerder in zijn teams.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Gelet ook op het wegvallen van Djordje Mihailovic verwacht ik morgen de volgende opstelling:
Doel; Ryan
Verdediging Yuki, Goes, Panta en Kerkez
Controlerend middenveld: Reijnders en Clasie
Hangend op rechts: Mijnans
Voorin: Odgaard, Pavlidis en Karlsson

Odgaard speelt dichtbij en rondom Pavlidis, vooral in het centrum van de aanval. Mijnans pakt de aanvallende linksback Murkin op van Volendam en versterkt indien noodzakelijk daarmee het middenveld. In deze rol speelt ie ook vaak bij Sparta, dus dat zou ie zonder gewenningsverschijnselen moeten kunnen invullen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

ForzAZ schreef: 03 feb 2023, 16:00 Gelet ook op het wegvallen van Djordje Mihailovic verwacht ik morgen de volgende opstelling:
Doel; Ryan
Verdediging Yuki, Goes, Panta en Kerkez
Controlerend middenveld: Reijnders en Clasie
Hangend op rechts: Mijnans
Voorin: Odgaard, Pavlidis en Karlsson

Odgaard speelt dichtbij en rondom Pavlidis, vooral in het centrum van de aanval. Mijnans pakt de aanvallende linksback Murkin op van Volendam en versterkt indien noodzakelijk daarmee het middenveld. In deze rol speelt ie ook vaak bij Sparta, dus dat zou ie zonder gewenningsverschijnselen moeten kunnen invullen.
Linksback van Volendam is in 1e instantie voor Odgaard in deze opstelling.
Ik verwacht sowieso dat Mees de Wit speelt, hetzij op middenveld (zoals tegen 020) dan wel achterin
AZ heeft een vrij specifiek manier van spelen, zowel qua druk zetten, als aanvallend, en lijkt me dat je een nieuweling na 2 trainingen nog niet voor de leeuwen gooit.
Mihailovic traint al sinds december mee en je ziet hem ook zoeken hoe hij de 10 positie in moet vullen oa bij het druk zetten
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

dan moet het zoiets worden:

Ryan
Sugawara Hatzidiakos M de Wit Kerkez
Reijnders Clasie
Buurmeester
Odgaard Pavlidis Karlsson

met wat minuten voor Mijnans op de plek van Buurmeester
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 03 feb 2023, 16:47 dan moet het zoiets worden:

Ryan
Sugawara Hatzidiakos M de Wit Kerkez
Reijnders Clasie
Buurmeester
Odgaard Pavlidis Karlsson

met wat minuten voor Mijnans op de plek van Buurmeester
Ik denk dat je Goes ook wat minuten kan geven of misschien zelfs wel laten starten (ook vanwege het kunstgras).
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Mijnans speelt en Clasie plek zakken, Reijnders op 6
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 608
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

differentcook schreef: 03 feb 2023, 16:47 dan moet het zoiets worden:

Ryan
Sugawara Hatzidiakos M de Wit Kerkez
Reijnders Clasie
Buurmeester
Odgaard Pavlidis Karlsson

met wat minuten voor Mijnans op de plek van Buurmeester
Lijkt mij ook wel goed zou alleen Goes op de plek van De Wit zetten.
Heb liever een misschien jongere verdediger die er altijd op die positie speelt, dan iemand die er bijna nooit heeft heeft gespeelt.
De enigste keren dat De Wit centrale verdediger heeft gespeelt was bij Pec met een vijfmans verdediging lijkt me niet echt toevertrouwt dat die dan met Panta gaat staan.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Rjansen17 schreef: 03 feb 2023, 18:25 Mijnans speelt en Clasie plek zakken, Reijnders op 6
Dan wijzig je m.i. teveel posities. Gewoon de Wit of Goes naast Panta. Mijnans of Buurmeester op 10.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Wie Clasie in de verdediging zet heeft er gewoon niet zo veel van begrepen.
Hij was al een minder versie van Koopmeiners en puur omdat hij op die plek staat kan hij niet opeens alles dat Koopmeiners ook kon.

Ten eerste is Clasie zo'n 15 cm kleiner dan Koopmeiners, daarnaast is hij zo'n 20-30 cm kleiner dan de spitsen van Volendam.
Ten tweede moet hij ook nog eens die rol fatsoenlijk kunnen aanmeten en daar weet je niet genoeg over om te zeggen hoe dat gaat.
Ten derde moet je dan ook Clasie zelf weer vervangen op het middenveld, waar door je door de bank genomen in twee linies een flinke stap achteruit zet.

Wouter Goes zou zo rond de 1.87m moeten zijn en over voldoende talent moeten beschikken om op zijn 18e niet geheel kapot gespeeld te worden door spitsen van het niveau Henk Veerman/Robert Mühren. Anders kun je hem net zo goed nu al afschrijven.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

DeZuivelDuivel schreef: 03 feb 2023, 20:01 Wie Clasie in de verdediging zet heeft er gewoon niet zo veel van begrepen.
Hij was al een minder versie van Koopmeiners en puur omdat hij op die plek staat kan hij niet opeens alles dat Koopmeiners ook kon.

Ten eerste is Clasie zo'n 15 cm kleiner dan Koopmeiners, daarnaast is hij zo'n 20-30 cm kleiner dan de spitsen van Volendam.
Ten tweede moet hij ook nog eens die rol fatsoenlijk kunnen aanmeten en daar weet je niet genoeg over om te zeggen hoe dat gaat.
Ten derde moet je dan ook Clasie zelf weer vervangen op het middenveld, waar door je door de bank genomen in twee linies een flinke stap achteruit zet.

Wouter Goes zou zo rond de 1.87m moeten zijn en over voldoende talent moeten beschikken om op zijn 18e niet geheel kapot gespeeld te worden door spitsen van het niveau Henk Veerman/Robert Mühren. Anders kun je hem net zo goed nu al afschrijven.
Je hebt 100% gelijk. Maar toch durf ik er geen geld op te zetten dat Jansen niet stiekem toch Clasie achterin zet
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Let op mijn woorden:

Hatzidiakos en Goes zal het centrale duo worden.

Clasie blijft gewoon in zijn kracht spelen naast Reijnders.

Ik verwacht dat Mijnans direct op 10 zal staan.

Je moet namelijk voorin de vastigheden zoveel mogelijk waarborgen en dus onze 3 musketiers; Karlsson, Pavlidis en Odgaard laten staan.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Geen excuses; 4-7!
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bombaman schreef: 03 feb 2023, 23:28 Geen excuses; 4-7!
Precies! :D
Plaats reactie