Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 31 jan 2023, 11:00 Ik heb het idee dat het vaak te lang duurt bij Karlsson en niet zo zeer omdat hij moeite met de bal heeft, want de aannames zijn nagenoeg altijd goed maar meer omdat hij te vaak met zichzelf bezig is om iets te forceren. Wat ook begrijpelijk is want hij snakt ook naar mooie en goede acties, niet in de laatste plaats om weer in zijn vorm te komen.

Mooie aanname -> probeer naar binnen te gaan -> tegenstander dekt binnenkant af -> Kerkez sprint 50m om een overlap te maken - > Karlsson probeert alsnog naar binnen te gaan maar lukt niet -> tegenstander staat inmiddels weer georganiseerd -> speelt bal terug naar Reijnders, Clasie of CV.

Hier stagneert het spel van AZ vaak door en lopen we weer tegen zo een geparkeerde bus aan. Bij Odgaard voelt dat heel anders, die gebruikt de spelers om hem heen veel meer om samen tot iets te komen.


Ik zou Lahdo ook wel wat vaker willen zien, die is lekker doortastend. Weinig dreigen, meer actie en ook nog razendspel om in de diepte te lanceren.
Die Lahdo heeft in zn basisplaatsen bij zowel az1 als Jong AZ toch werkelijk helemaal niets laten zien? Als invaller met snelheid soms gevaarlijk, maar dat kun je niet vergelijken met een basisplaats.

Overigens vergeet je in je stuk dat in 75% van de gevallen, Karlsson naar binnen kapt en een levensgevaarlijke voorzet geeft.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 31 jan 2023, 11:38 Die Lahdo heeft in zn basisplaatsen bij zowel az1 als Jong AZ toch werkelijk helemaal niets laten zien? Als invaller met snelheid soms gevaarlijk, maar dat kun je niet vergelijken met een basisplaats.

Overigens vergeet je in je stuk dat in 75% van de gevallen, Karlsson naar binnen kapt en een levensgevaarlijke voorzet geeft.
75% ja? Levensgevaarlijk ja, weet je dit heel zeker? Een knappe corner voor geven lukt 75% van de tijd anders ook niet.

Het gevaarlijkste wat we in recente geschiedenis hebben gezien van links waren de overlaps met daaruit gevaarlijk voorzetten of terug trek ballen op de penaltystip. Die zijn zo langzamerhand ook uit het systeem aan het raken gezien Kerkez die ballen nog 1 op de 5 sprints lijkt mee te krijgen als het niet minder is.

Wat voor een kans heeft Lahdo uberhaupt gehad om te wennen aan iets? Ik denk sowieso dat het goed is om Karlsson te prikkelen en het gevoel bij hem weg te nemen dat hij de onsterfelijke is.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 31 jan 2023, 12:51 75% ja? Levensgevaarlijk ja, weet je dit heel zeker? Een knappe corner voor geven lukt 75% van de tijd anders ook niet.

Het gevaarlijkste wat we in recente geschiedenis hebben gezien van links waren de overlaps met daaruit gevaarlijk voorzetten of terug trek ballen op de penaltystip. Die zijn zo langzamerhand ook uit het systeem aan het raken gezien Kerkez die ballen nog 1 op de 5 sprints lijkt mee te krijgen als het niet minder is.

Wat voor een kans heeft Lahdo uberhaupt gehad om te wennen aan iets? Ik denk sowieso dat het goed is om Karlsson te prikkelen en het gevoel bij hem weg te nemen dat hij de onsterfelijke is.
Minstens 3/4 keer per wedstrijd draait Karlsson een levensgevaarlijke bal de 16 in. Zijn al tal van levensgevaarlijke kansen uit gekomen. Die overlap met Kerkez is ondertussen een hype geworden zeg, iedereen praat elkaar na voor mn gevoel. Ik let er extra op laatste weken namelijk. Vaak is Kerkez of heel laat, of half afgedekt. Zijn echt wel momenten dat hij hem had kunnen geven hoor. Maar de eindeloze teksten van hij geeft hem nooit!, hij slaat hem elke keer over voor eigen succes!, hij ziet Kerkez als minderwaardig in de Karlssonshow, etc etc. Zijn gewoon echt pure onzin. Net als dat gedoe over die hakjes.

De eerste de beste loopactie van DeWit krijgt ie hem gewoon van Karlsson en hup doelpunt.

Neemt niet weg dat Karlsson matig speelt laatste weken overigens.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6504
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Max Huiberts meldt net op ESPN dat niemand zich formeel gemeld heeft voor Karlsson. PSV niet. En ook uit het buitenland niet.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

SimonPoulsen schreef: 31 jan 2023, 14:24 Minstens 3/4 keer per wedstrijd draait Karlsson een levensgevaarlijke bal de 16 in. Zijn al tal van levensgevaarlijke kansen uit gekomen. Die overlap met Kerkez is ondertussen een hype geworden zeg, iedereen praat elkaar na voor mn gevoel. Ik let er extra op laatste weken namelijk. Vaak is Kerkez of heel laat, of half afgedekt. Zijn echt wel momenten dat hij hem had kunnen geven hoor. Maar de eindeloze teksten van hij geeft hem nooit!, hij slaat hem elke keer over voor eigen succes!, hij ziet Kerkez als minderwaardig in de Karlssonshow, etc etc. Zijn gewoon echt pure onzin. Net als dat gedoe over die hakjes.

De eerste de beste loopactie van DeWit krijgt ie hem gewoon van Karlsson en hup doelpunt.

Neemt niet weg dat Karlsson matig speelt laatste weken overigens.
Het is toch voornamelijk het rendement dat telt, doorgaans vooral gemeten in goals en assists en/of voorassists.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Ferry schreef: 31 jan 2023, 20:33 Max Huiberts meldt net op ESPN dat niemand zich formeel gemeld heeft voor Karlsson. PSV niet. En ook uit het buitenland niet.
Dat zal niemand verbazen. Mochten ze al naar hem zijn komen kijken dit seizoen, dan heeft hij toch zelden of nooit kunnen overtuigen. Uit ervaring weten we dat dat ook anders kan zijn.
En zelfs als hij een knappe assist gaf, zoals tegen PSV, dan neutraliseerde hij dat weer door het veroorzaken van een tegendoelpunt, wat gelukkig afgekeurd werd wegens een paar centimeter buitenspel.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Damn. Zie net (pas) zijn presentatievideo op ESPN. Tenenkrommend...
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6545
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZA'dam schreef: 31 jan 2023, 21:58 Het is toch voornamelijk het rendement dat telt, doorgaans vooral gemeten in goals en assists en/of voorassists.
Wel eens hoor. Maar soms kan je ook even een periode pech hebben dat je aanvallers hem niet afmaken. Zoals tegen Heerenveen had Karlsson echt 3 assists moeten hebben. Terwijl bijvoorbeeld Odgaard zn laatste 2 voorzetten wel knap werden afgemaakt. Wat dat betreft zijn de gecreëerde hoeveelheid (grote) kansen een interessante statistiek. Karlsson in de eredivisie 24 kansen gecreëerd waarvan 8 grote (dus met een hoge xpg). Wat veruit het hoogste is van het elftal, zeker afgezet tegen het aantal speelminuten.

Scoringspositie komt hij helaas niet zoveel meer.

Voorassists heb ik zo 123 geen statistieken van
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Gisteren genoten van hem. Meeverdedigen, wat odgaard nu vergat te doen, heerlijke 1-2 , vrije trappen, mispenalty goed gemaakt met lekkere goal. Niks mis mee
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Rjansen17 schreef: 08 feb 2023, 07:54 Gisteren genoten van hem. Meeverdedigen, wat odgaard nu vergat te doen, heerlijke 1-2 , vrije trappen, mispenalty goed gemaakt met lekkere goal. Niks mis mee
Tja, je kunt ook zeggen "penalty gemist en 15 corners vernacheld". Het is maar hoe je ernaar wilt kijken.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Ik vind Karlsson echt al wekenlang waardeloos spelen. Dat hij die pingel mocht nemen vond ik al vreemd. Dat hij hem miste weer niet. Met als toppunt het moment dat hij letterlijk Pavlidis in de weg liep waardoor Pavlidis de bal verspeelde. Karlsson in vorm is echt een geweldige speler, maar de vorm waarin hij nu verkeert...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kass schreef: 08 feb 2023, 09:29 Ik vind Karlsson echt al wekenlang waardeloos spelen. Dat hij die pingel mocht nemen vond ik al vreemd. Dat hij hem miste weer niet. Met als toppunt het moment dat hij letterlijk Pavlidis in de weg liep waardoor Pavlidis de bal verspeelde. Karlsson in vorm is echt een geweldige speler, maar de vorm waarin hij nu verkeert...
Ze bevragen hem al over zijn vorm in interviews; een nederlaag samen met dit moet niet zo fijn zijn voor de camera.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Kass schreef: 08 feb 2023, 09:29 Ik vind Karlsson echt al wekenlang waardeloos spelen. Dat hij die pingel mocht nemen vond ik al vreemd. Dat hij hem miste weer niet. Met als toppunt het moment dat hij letterlijk Pavlidis in de weg liep waardoor Pavlidis de bal verspeelde. Karlsson in vorm is echt een geweldige speler, maar de vorm waarin hij nu verkeert...
Ik vind dat echt wel meevallen. In topvorm is hij niet, maar waardeloos ook allerminst. Ik heb gister ook eens extra op hem gelet wat betreft het meeverdedigen en dat deed hij echt uitstekend. Aanvallend ook echt wel gevaarlijk, net als in meerdere wedstrijden. Volendam-uit kan ik niet helemaal over oordelen omdat ik toen met een schuin oog heb gekeken, maar gister vond ik hem wel een voldoende scoren.
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

AZ 4 Life schreef: 08 feb 2023, 10:32 Ik vind dat echt wel meevallen. In topvorm is hij niet, maar waardeloos ook allerminst. Ik heb gister ook eens extra op hem gelet wat betreft het meeverdedigen en dat deed hij echt uitstekend. Aanvallend ook echt wel gevaarlijk, net als in meerdere wedstrijden. Volendam-uit kan ik niet helemaal over oordelen omdat ik toen met een schuin oog heb gekeken, maar gister vond ik hem wel een voldoende scoren.
Door mijn irritatie over zijn spel zal ik wel niet meer helemaal objectief hierin zijn, maar voor mij oogt het vaak als "showverdedigen". Wel meelopen, maar niet fanatiek genoeg. Vooral in de competitiewedstrijd tegen Utrecht frustreerde mij dit. Tegen Volendam uit kreeg hij (een geweldige lange bal waarmee hij 1 op 1 met de keeper stond, maar toen was de aanname er gewoon simpelweg niet. Ik mis de overtuiging die hij vorig jaar wel had. Als je Odgaard ziet sleuren en vechten is dat echt van een heel ander niveau. Hoe vaak heeft AZ wel geen punten weggegeven in de laatste minuten dit seizoen, de minuten waar bijvoorbeeld Feyenoord vaak alsnog punten pakt. Dat heeft alles met mentaliteit, doorzettingsvermogen en wilskracht te maken. Een aantal spelers hebben dat, maar een aantal, waaronder Karlsson niet in mijn ogen. Misschien bekijk ik het wel te negatief, maar als AZ dit seizoen geen kampioen wordt, ligt dat niet aan kwaliteit, maar aan mentaliteit in potjes tegen Volendam, Excelsior en RKC.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

DonnyDelano schreef: 08 feb 2023, 08:48 Tja, je kunt ook zeggen "penalty gemist en 15 corners vernacheld". Het is maar hoe je ernaar wilt kijken.
Corners vernacheld ligt aan Karlsson? Kijkt mij volkomen nonsens
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Rjansen17 schreef: 08 feb 2023, 17:08 Corners vernacheld ligt aan Karlsson? Kijkt mij volkomen nonsens
Utrecht thuis had je volkomen gelijk, maar de laatste 2 weken komt hij wel degelijk terug. Gisteren was hij degene die Booth eerst opving en daarnaast had hij aanvallend prima acties. Het was juist Odgaard die verdedigend veel steken liet vallen en nagenoeg niets liet zien
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Rjansen17 schreef: 08 feb 2023, 17:10 Utrecht thuis had je volkomen gelijk, maar de laatste 2 weken komt hij wel degelijk terug. Gisteren was hij degene die Booth eerst opving en daarnaast had hij aanvallend prima acties. Het was juist Odgaard die verdedigend veel steken liet vallen en nagenoeg niets liet zien
?? Zit je nou op jezelf te reageren?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 08 feb 2023, 18:17 ?? Zit je nou op jezelf te reageren?
Nu je het zegt :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Rjansen17 schreef: 08 feb 2023, 17:08 Corners vernacheld ligt aan Karlsson? Kijkt mij volkomen nonsens
Ik benadrukte bewust het negatieve, omdat jij alleen de positieve punten benoemde. En nee, de corners liggen zeker niet alleen aan Karlsson. Maar volgens mij hoorde ik laatst tijdens een wedstrijd de commentator zeggen dat AZ dit hele seizoen 1 goal heeft gemaakt uit een spelhervatting, en dat was nota bene een penalty. Dat is wel een vrij treurige oogst na 20 wedstrijden. Dat zullen -voorzichtig geschat- toch wel minimaal 150 corners en vrije trappen zijn toch? Daarvan neemt Karlsson een behoorlijk deel voor zn rekening. Dan zou je met zijn traptechniek toch meer succes verwachten?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 08 feb 2023, 18:17 ?? Zit je nou op jezelf te reageren?
:lol: :lol: :lol:
we can come an end
Plaats reactie