Jesper Karlsson (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

MB80 schreef: 19 jan 2023, 17:00 Hij is 20 en Engels plus die eigenaar heeft pas voor 350 miljoen gekocht sinds een halfjaar.
Dit plus het feit dat de clubs in Premier League weer meer geld te besteden hebben dan voorheen door de nieuwe deal (meer dan 10 miljard GBP +/- 11 miljard euro. Wel over 3 jaar)
https://www.sportspromedia.com/news/rep ... ott=Z2QgvG

Daarom is verkopen naar Engeland ook financieel zo interessant
Bij Madueke geldt hij dan ook nog als home grown
Karlsson is dat niet, maar zou financieel beter zijn, mocht hij verkocht worden dat je dat naar PL doet.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12577
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ-073 schreef: 20 jan 2023, 10:44 Dit plus het feit dat de clubs in Premier League weer meer geld te besteden hebben dan voorheen door de nieuwe deal (meer dan 10 miljard GBP +/- 11 miljard euro. Wel over 3 jaar)
https://www.sportspromedia.com/news/rep ... ott=Z2QgvG

Daarom is verkopen naar Engeland ook financieel zo interessant
Bij Madueke geldt hij dan ook nog als home grown
Karlsson is dat niet, maar zou financieel beter zijn, mocht hij verkocht worden dat je dat naar PL doet.
Laatst was er een gerucht van dat AZ geinteresseerd was in een Amerikaanse linksbuiten. Dat kan erop wijzen dat er wel wat speelt rond Jesper of men het niet onwaarschijnlijk vindt dat hij mogelijk vertrekt. Bij interesse uit de PL kun je dat iig niet uitsluiten.
Laatst gewijzigd door differentcook op 20 jan 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3165
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

differentcook schreef: 20 jan 2023, 11:27 Laatst was er een gerucht van dat AZ geinteresseerd was in een Amerikaanse rechtsbuiten. Dat kan erop wijzen dat er wel wat speelt rond Jesper of men het niet onwaarschijnlijk vindt dat hij mogelijk vertrekt.
Dan zou ik voor een linksbuiten gaan kijken.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12577
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

dirkjan schreef: 20 jan 2023, 11:28 Dan zou ik voor een linksbuiten gaan kijken.
fair point :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 922
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

sister of mercy schreef: 19 jan 2023, 16:56 Wat een bedragen voor middelmatige PSV spelers. AZ mag ook weleens hoofdprijzen vragen.
PSV is een grotere club dan AZ en Madueke is engels. Dat speelt zeker een rol bij deze transfer.
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Blijf vinden dat Karlsson te veel bezig is met circus Karlsson de laatste tijd en te weinig met het team.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6606
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 22 jan 2023, 17:55 Blijf vinden dat Karlsson te veel bezig is met circus Karlsson de laatste tijd en te weinig met het team.
Die jongen gaat zn hele carriere zo spelen, zo is hij gewoon. Een hakje is voor hem net zo makkelijk als een pass binnenkant voet. Dat meeverdedigen paar weken terug, 100% eens dat is slappe hap. Maar die hakjes en dat ie geen teamspeler is vind ik echt n stigma. Hij is alsmaar bezig om die gevaarlijke voorzetten te geven, tuurlijk gaat dat niet altijd goed. Maar iedere week komen er 3/4 dikke kansen uit. Schiet voor mn gevoel ook nauwelijks meer op doel, zeker t.o.v. vorig jaar. Goed om te zien dat Odgaard/Yuki op de andere flank lekker begint te draaien. Dat zou kerkez/Karlsson ook wat meer ruimte moeten geven
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 22 jan 2023, 18:08 Die jongen gaat zn hele carriere zo spelen, zo is hij gewoon. Een hakje is voor hem net zo makkelijk als een pass binnenkant voet. Dat meeverdedigen paar weken terug, 100% eens dat is slappe hap. Maar die hakjes en dat ie geen teamspeler is vind ik echt n stigma. Hij is alsmaar bezig om die gevaarlijke voorzetten te geven, tuurlijk gaat dat niet altijd goed. Maar iedere week komen er 3/4 dikke kansen uit. Schiet voor mn gevoel ook nauwelijks meer op doel, zeker t.o.v. vorig jaar. Goed om te zien dat Odgaard/Yuki op de andere flank lekker begint te draaien. Dat zou kerkez/Karlsson ook wat meer ruimte moeten geven
Tuurlijk doet hij soms functionele dingen met zijn trucs en ook komen er zeker mooie momenten uit. Alleen de balans slaat de laatste tijd niet vaak in zijn voordeel uit, dan gaat het wat meer opvallen. Je kan heel hard werken om kunstlich een bal binnen te houden, maar als die bal vervolgens met de tegenpartij mee gaat voor een counter dan is het wel problematisch.

Misschien heeft hij van Jansen wat meer vrijheid gekregen in dit opzicht, maar hij zit nu op zijn tweede serie van vier wedstrijden geen doelpunt in de Eredivisie. Als hij dat gaat doortrekken dan gaat hijde cijfers van een Evjen/Aboukhlal niet overtreffen. Laat staan in de buurt komen van zijn eigen productie uit het verleden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1651
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Ik word gek van dat gezwaai met dat been bij iedere aanname zonder dat hij iets nuttigs met de bal doet. Ik noem dit alibi voetbal. Net doen alsof je meedoet, maar ondertussen.......
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6606
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 22 jan 2023, 18:52 Tuurlijk doet hij soms functionele dingen met zijn trucs en ook komen er zeker mooie momenten uit. Alleen de balans slaat de laatste tijd niet vaak in zijn voordeel uit, dan gaat het wat meer opvallen. Je kan heel hard werken om kunstlich een bal binnen te houden, maar als die bal vervolgens met de tegenpartij mee gaat voor een counter dan is het wel problematisch.

Misschien heeft hij van Jansen wat meer vrijheid gekregen in dit opzicht, maar hij zit nu op zijn tweede serie van vier wedstrijden geen doelpunt in de Eredivisie. Als hij dat gaat doortrekken dan gaat hijde cijfers van een Evjen/Aboukhlal niet overtreffen. Laat staan in de buurt komen van zijn eigen productie uit het verleden.
Ik heb bij hem niet het idee dat er dingen fout gaan, omdat, hij hakjes of fratsen uithaalt. Zoals ik al zei, dat doet hij al sinds hij 5 is, dat is voor hem niet moeilijker dan een "gewone" pass. Neemt niet weg dat ie slecht kan spelen of een kutbal kan geven, maar dat "circus" is een beetje een makkelijk stigma

Ja wat is het nou. Eerst is het geen teamspeler, mij nu moet hij ineens meer gaan scoren en zn cijfers upgraden. Vorig jaar moest werkelijk alles van Karlsson komen. Nu is het gelukkig wat meer verdeelt. Maar Karlsson zelf komt nauwelijks in schietpositie dit jaar, en als hij dat wel komt geeft hij hem 9/10 x alsnog voor. Dat zoals vorige week hij niet met 3 assists van het veld gaat, ligt vooral aan Pavlidis.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Gaat hij nog (echt) dreigend worden? Of vindt hij het pielen met de bal wel best? Ik gun hem een straffe en zakelijke Italiaanse coach.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 22 jan 2023, 19:44 Ik heb bij hem niet het idee dat er dingen fout gaan, omdat, hij hakjes of fratsen uithaalt. Zoals ik al zei, dat doet hij al sinds hij 5 is, dat is voor hem niet moeilijker dan een "gewone" pass. Neemt niet weg dat ie slecht kan spelen of een kutbal kan geven, maar dat "circus" is een beetje een makkelijk stigma

Ja wat is het nou. Eerst is het geen teamspeler, mij nu moet hij ineens meer gaan scoren en zn cijfers upgraden. Vorig jaar moest werkelijk alles van Karlsson komen. Nu is het gelukkig wat meer verdeelt. Maar Karlsson zelf komt nauwelijks in schietpositie dit jaar, en als hij dat wel komt geeft hij hem 9/10 x alsnog voor. Dat zoals vorige week hij niet met 3 assists van het veld gaat, ligt vooral aan Pavlidis.
Oh... dus het ligt aan Pavlidis, die scoort immers niet.

Ik denk dat we elkaar hier niet gaan vinden want het lijkt alsof we totaal andere wedstrijden kijken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Er was een NL scout voor Manchester aanwezig die je liever niet hebt in het stadion zeg maar. Verbaast me niks als ie voor Jesper kwam.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12577
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

pAuluZ schreef: 22 jan 2023, 20:33 Er was een NL scout voor Manchester aanwezig die je liever niet hebt in het stadion zeg maar. Verbaast me niks als ie voor Jesper kwam.
Ik denk voor Nick van Aart 8)
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6606
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 22 jan 2023, 20:33 Oh... dus het ligt aan Pavlidis, die scoort immers niet.

Ik denk dat we elkaar hier niet gaan vinden want het lijkt alsof we totaal andere wedstrijden kijken.
Ik heb al vaker gezegd dat ik Pavlidis de beste speler van AZ vindt. Maar tegen Heerenveen mist hij 3 100% kansen op aangeven van Karlsson. Zon opmerking over statistieken vind ik dan een beetje flauw. Ik begrijp oprecht je punt niet. Je ziet toch ook dat Karlsson nauwelijks in scoringspositie komt. Hij moet de ballen voorgeven. En dat doet hij zon beetje iedere week door 3/4 goeie kansen te creëren. En dan lees ik regelmatig dat het een egoist zou zijn en geen teamspeler. Die vat ik gewoon niet, hij is alsmaar bezig om kansen voor anderen te creëren. Hooguit over het meeverdedigen, waar hij een paar keer laks is geweest. Maar dat zei ik eerder al.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 22 jan 2023, 21:24 Ik heb al vaker gezegd dat ik Pavlidis de beste speler van AZ vindt. Maar tegen Heerenveen mist hij 3 100% kansen op aangeven van Karlsson. Zon opmerking over statistieken vind ik dan een beetje flauw. Ik begrijp oprecht je punt niet. Je ziet toch ook dat Karlsson nauwelijks in scoringspositie komt. Hij moet de ballen voorgeven. En dat doet hij zon beetje iedere week door 3/4 goeie kansen te creëren. En dan lees ik regelmatig dat het een egoist zou zijn en geen teamspeler. Die vat ik gewoon niet, hij is alsmaar bezig om kansen voor anderen te creëren. Hooguit over het meeverdedigen, waar hij een paar keer laks is geweest. Maar dat zei ik eerder al.
Ik zag hem sinds zijn terugkeer juist vaak voor eigen succes kiezen, Kerkez en Pavlidis negeren en hooguit in plaats van vooruit de bal achteruit spelen. Toegegeven, vandaag ging dat beter, maar ik zie meer en vloeiender samenspel in het driehoekje Sugawara, Odgaard en Pavlidis dan in het driehoekje Kerkez, Karlsson en Pavlidis. En Pavlidis en Kerkez zijn niet de spelers die daar debet aan zijn.

Nu ben ik overigens een punt het verdedigen dat niet mijn oorspronkelijke punt was. Bij Karlsson zit het naar mijn mening momemteel op het randje tussen speler waarvoor je graag naar het stadion komt en onnodig moeilijk doen van een speler die beter en efficiënter kan spelen. Waarbij ik wel aankaart dat als alle 3 onze aanvallers supercijfers gaan moeten schrijven we iedere wedstrijd 3 x gaan moeten scoren :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6606
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 22 jan 2023, 21:55 Ik zag hem sinds zijn terugkeer juist vaak voor eigen succes kiezen, Kerkez en Pavlidis negeren en hooguit in plaats van vooruit de bal achteruit spelen. Toegegeven, vandaag ging dat beter, maar ik zie meer en vloeiender samenspel in het driehoekje Sugawara, Odgaard en Pavlidis dan in het driehoekje Kerkez, Karlsson en Pavlidis. En Pavlidis en Kerkez zijn niet de spelers die daar debet aan zijn.
Dat eerste begrijp ik dus echt niet. Even ter illustratie. karlsson (723min) heeft dit seizoen 15 doelpogingen gedaan, echt super weinig voor iemand met zijn schot. Vergelijk dat met Odgaard(1080min) die er 50! deed. Tegelijkertijd creëerde Karlsson 22 kansen en Odgaard 13.

Odgaard is veel meer op zoek naar eigen succes dan Karlsson. Is helemaal niet erg, Odgaard heeft een vlammend schot, en zo kan je wat forceren. Maar ik begrijp echt niet waarom ik telkens hoor dat Karlsson degene is op zoek naar eigen succes. Hij schiet juist veel te weinig.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9181
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 22 jan 2023, 22:09 Dat eerste begrijp ik dus echt niet. Even ter illustratie. karlsson (723min) heeft dit seizoen 15 doelpogingen gedaan, echt super weinig voor iemand met zijn schot. Vergelijk dat met Odgaard(1080min) die er 50! deed. Tegelijkertijd creëerde Karlsson 22 kansen en Odgaard 13.

Odgaard is veel meer op zoek naar eigen succes dan Karlsson. Is helemaal niet erg, Odgaard heeft een vlammend schot, en zo kan je wat forceren. Maar ik begrijp echt niet waarom ik telkens hoor dat Karlsson degene is op zoek naar eigen succes. Hij schiet juist veel te weinig.
Omdat hij zich juist stukloopt in situaties waar hij de bal had moeten afgeven. Dat lijkt mij evident. Idem de situaties waar het mis liep in de communicatie met Kerkez, dan komt die bal niet eens voor.

Odgaard heeft er natuurlijk meer gespeeld, maar ook meer gescoord. Odgaard en Pavlidis zijn op dit moment onze meest productieve aanvallers.

Waar jij blijkbaar 100% kansen ziet die Pavlidis niet afmaakt en momenten dat Odgaard voor eigen succes gaat terwijl hij de bal moet afleggen. Zie ik andersom dat Karlsson soms te moeilijk doet waar het makkelijk kan en problemen heeft in het samenspel.

Laten we het eens worden, dat we het hierover niet eens gaan worden. Ik hoop gewoon dat Karlsson weer gaat laten zien wat hij vorig seizoen liet zien.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Vorig seizoen kwam Karlsson veel meer in scoringspositie dan dit seizoen. Iedere tegenstander kent inmiddels zijn wapen met zijn rechtervoet en wordt daar dus vooral op verdedigd. Wanneer hij los komt van zijn directe tegenstander dan staat er al weer een volgende voor zijn neus. Hierdoor heeft hij zelf weinig kans meer op vrij schieten op de goal. Dus moet hij zorgen dat hij andere spelers hiervan laat profiteren. Maar dan moeten die anderen in scoringspositie wel beter de kansen afmaken die zij krijgen. Vorige week die panklare voorzet van Karlsson op Pavlidis had er gewoon in gemoeten en dan praten wij hier anders over de Zweed.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 22 jan 2023, 18:08 Goed om te zien dat Odgaard/Yuki op de andere flank lekker begint te draaien. Dat zou kerkez/Karlsson ook wat meer ruimte moeten geven
Eens
Dat de andere flank heel goed draait is echt enorme winst, want het betekent dat AZ onvoorspelbaarder en dus veel moeilijker te verdedigen wordt. Vorig seizoen zag je toch dat ook de tegenstander wist dat het meeste gevaar van links kwam bij AZ. Nu 2 wedstrijden op rij komen alle goals over rechts.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie