Schaduwelftal III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
MB80
Invaller
Berichten: 2342
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Repost maar De Rooij (rechtsback) en Karouni (linksback) moet AZ z.s.m. vastleggen voor de zomer, komen vandaag ook prima voor de dag tegen onze Zuiderburen en zijn transfervrij op te halen.

Kerkez zal wel vertrekken als hij ook een top tweede seizoenshelft speelt terwijl aan Mees de Wit weinig bijzonders is. Hatzidiakos zal (uiteindelijk?) ook wel een transfer maken van de zomer dus een backup/concurrent voor Yuki zal het team ook goed doen.

Daarnaast positief om te zien als AZ inderdaad Matthew Ryan zou ophalen, dan is alleen de backup spits/stormram nog iets waar wel iets bij kan. Want gisteren tegen Vitesse werd pijnlijk duidelijk dat wat op de bank zit teveel van hetzelfde is (Evjen/Lahdo/Brederode) en er geen stormram zit want Barasi is ook een lichtgewicht. Tenzij AZ gokt dat Dani die rol zou vervullen maar idealiter haalt men een nieuwe tweede spits, die o.a. ook alvast kan wennen om Pavlidis te vervangen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6719
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Bij Volendam een aardige jonge centrale verdediger: Xavier Mbuyamba. 1,95 cm en rechtsbenig.
Uit de jeugd van MVV, Barcelona en wordt nu gehuurd van Chelsea.
Gebruikersavatar
Tarik
Supporter
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 mar 2006, 12:02

MB80 schreef: 08 jan 2023, 15:02 Repost maar De Rooij (rechtsback) en Karouni (linksback) moet AZ z.s.m. vastleggen voor de zomer, komen vandaag ook prima voor de dag tegen onze Zuiderburen en zijn transfervrij op te halen.

Kerkez zal wel vertrekken als hij ook een top tweede seizoenshelft speelt terwijl aan Mees de Wit weinig bijzonders is. Hatzidiakos zal (uiteindelijk?) ook wel een transfer maken van de zomer dus een backup/concurrent voor Yuki zal het team ook goed doen.

Daarnaast positief om te zien als AZ inderdaad Matthew Ryan zou ophalen, dan is alleen de backup spits/stormram nog iets waar wel iets bij kan. Want gisteren tegen Vitesse werd pijnlijk duidelijk dat wat op de bank zit teveel van hetzelfde is (Evjen/Lahdo/Brederode) en er geen stormram zit want Barasi is ook een lichtgewicht. Tenzij AZ gokt dat Dani die rol zou vervullen maar idealiter haalt men een nieuwe tweede spits, die o.a. ook alvast kan wennen om Pavlidis te vervangen.
Dion Beljo
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9279
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Die Mannsverk van Molde moet blijkens de berichtgeving het e.e.a. weg hebben van Aursnes. Nu vond ik het heel jammer dat AZ Aursnes niet wist te halen destijds. Dus nu ze in Rotterdam zo hard op Zerrouki inzetten zou ik Mannsverk wel een mooie bonusaanwinst vinden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6719
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mocht het binnenhalen van Mathew Ryan niet lukken: Van Crombrugge mag weg bij Anderlecht.
Zijn plek wordt ingenomen door de 20 jarige Nederlander Bart Verbruggen.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20230108_97997617
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9279
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Het forum mag zich weer eens op de borst kloppen:
De scouts van Benfica waren het overduidelijk eens met onze scandinavische suggesties. Tengsted en Schjelderup gaan die kant op en kunnen van de lijstjes af :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 12 jan 2023, 14:28 Het forum mag zich weer eens op de borst kloppen:
De scouts van Benfica waren het overduidelijk eens met onze scandinavische suggesties. Tengsted en Schjelderup gaan die kant op en kunnen van de lijstjes af :wink:
Bijzonder jammer. En kwalijk dat Benfica nu in de wateren van Huiberts aan het vissen is. Normaliter kozen de Portugezen voormoeilijke constructies met Zuid-Amerikanen. De Scandinavische spelersmarkt wordt zo langzamerhand een brug te ver voor AZ. Of je moet derderangs spelers genoegen willen nemen. Maar dat zou niet passen met de uitgesproken groei op dit punt.

Volgens mij is het goed dat Alex Kroes er bij gekomen is in de directie die met zijn vele contacten in de voetbalwereld wel eens goed van nut kan zijn om beoogde spelers (vroegtijdig) naar AZ te halen voor de grotere Europese clubs zich melden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12856
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

ForzAZ schreef: 12 jan 2023, 18:12 Bijzonder jammer. En kwalijk dat Benfica nu in de wateren van Huiberts aan het vissen is. Normaliter kozen de Portugezen voormoeilijke constructies met Zuid-Amerikanen. De Scandinavische spelersmarkt wordt zo langzamerhand een brug te ver voor AZ. Of je moet derderangs spelers genoegen willen nemen. Maar dat zou niet passen met de uitgesproken groei op dit punt.

Volgens mij is het goed dat Alex Kroes er bij gekomen is in de directie die met zijn vele contacten in de voetbalwereld wel eens goed van nut kan zijn om beoogde spelers (vroegtijdig) naar AZ te halen voor de grotere Europese clubs zich melden.
Alex Kroes is vooralsnog een schaduw (en ik denk eigenlijk ook dat dat zijn taak is)
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 12 jan 2023, 18:27 Alex Kroes is vooralsnog een schaduw (en ik denk eigenlijk ook dat dat zijn taak is)
Misschien opereert hij in de schaduw en is dat juist zijn kracht!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11282
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 12 jan 2023, 18:12 Bijzonder jammer. En kwalijk dat Benfica nu in de wateren van Huiberts aan het vissen is.
Hij gaat voor 14 miljoen + 20% doorverkoop. Niet bepaald de vijver van AZ.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 12 jan 2023, 19:54 Hij gaat voor 14 miljoen + 20% doorverkoop. Niet bepaald de vijver van AZ.
Qua transferbedrag niet nee. Maar die speler zou toch ook beter eerst via ons een tussenstap kunnen maken.

Zo ook zo'n William Swedberg die naar Celta de Vigo is gegaan deze zomer.

Deze jonge spelers moeten niet meteen naar de grotere clubs gaan. Veel Scandinavische spelers doen dat de laatste jaren en moeten later kleur bekennen. Bijvoorbeeld die Hauge toen naar Milan, etc.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11282
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

ForzAZ schreef: 12 jan 2023, 20:12 Qua transferbedrag niet nee. Maar die speler zou toch ook beter eerst via ons een tussenstap kunnen maken.
Ja, in de ideale wereld. Maar je hebt ook spelers die wel een tussenstap maken (Wijndal) en zelfs na het vertrek van Blind niet in de basis staan. En je hebt spelers (Koopmeiners) die zonder tussenstap meteen onomstreden zijn. Zuid-Europa trekt gewoon meer (en betaalt beter).
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Langedijk schreef: 12 jan 2023, 20:20 Ja, in de ideale wereld. Maar je hebt ook spelers die wel een tussenstap maken (Wijndal) en zelfs na het vertrek van Blind niet in de basis staan. En je hebt spelers (Koopmeiners) die zonder tussenstap meteen onomstreden zijn. Zuid-Europa trekt gewoon meer (en betaalt beter).
Dat laatste tussen haakjes vooral.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1123
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Heb zojuist een artikel vanuit AD gedeeld in het topic AZ op het www. Maar bedacht dat ik hier net zo goed de namen even kan noemen die volgens SciSports een mooie toekomst tegemoet gaan.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/in ... ~acb03607/

Aune Selland Heggebo (21j) - SK Brann, noorse centrumspits MW op transfermarkt van 700K
Said Hamulic (22j) - Stal Mielec, nederlandse centrumspits MW van 1,5 miljoen

Thomas van den Belt (PEC Zwolle) en Lewis Schouten worden de nieuwe Joey Veerman genoemd.
Veel potentie in Mees Hilgers en Daan Rots (Twente) en Amin Sarr (Heerenveen)

Tijani Reijnders en Kerkez ("dataprofiel om als club verliefd op te worden") worden ook genoemd maar die hoeven we net als Schouten niet meer aan te trekken :D
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Joostess schreef: 13 jan 2023, 09:57 Heb zojuist een artikel vanuit AD gedeeld in het topic AZ op het www. Maar bedacht dat ik hier net zo goed de namen even kan noemen die volgens SciSports een mooie toekomst tegemoet gaan.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/in ... ~acb03607/

Aune Selland Heggebo (21j) - SK Brann, noorse centrumspits MW op transfermarkt van 700K
Said Hamulic (22j) - Stal Mielec, nederlandse centrumspits MW van 1,5 miljoen

Thomas van den Belt (PEC Zwolle) en Lewis Schouten worden de nieuwe Joey Veerman genoemd.
Veel potentie in Mees Hilgers en Daan Rots (Twente) en Amin Sarr (Heerenveen)

Tijani Reijnders en Kerkez ("dataprofiel om als club verliefd op te worden") worden ook genoemd maar die hoeven we net als Schouten niet meer aan te trekken :D
In een ander bericht van hen zag ik dat SciSports voor een aantal jeugdige voetballers ook een grote toekomst verwacht. Daaronder middenvelder Lewis Schouten van AZ.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6719
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Joostess schreef: 13 jan 2023, 09:57 Veel potentie in Mees Hilgers en Daan Rots (Twente) en Amin Sarr (Heerenveen)
Ik weet niet hoe de database is samengesteld. Maar ik vond Hilgers gister indruk maken tegen ajax.
Potige gozer, centrale verdediger, niet bang om een duel aan te gaan.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ik vind Milan van Ewijk een goede vervanger van Kerkez, mocht deze, deze zomer vertrekken (wat ik natuurlijk niet hoop). Doet het goed bij Heereveen en doet ook aanvallend werk. Past goed in de speelwijze van AZ. Marktwaarde was wel ongeveer 4 Miljoen :oops:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6719
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

RoycosoepieAZ schreef: 15 jan 2023, 07:42 Ik vind Milan van Ewijk een goede vervanger van Kerkez
Van Ewijk zou gescout worden door Fulham - melden diverse media.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11282
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

RoycosoepieAZ schreef: 15 jan 2023, 07:42 Ik vind Milan van Ewijk een goede vervanger van Kerkez, mocht deze, deze zomer vertrekken (wat ik natuurlijk niet hoop).
Je weet dat Kerkez een linksback is en Van Ewijk een rechtsback?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6723
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 15 jan 2023, 09:42 Je weet dat Kerkez een linksback is en Van Ewijk een rechtsback?
En gewoon te duur, net als Hilgers.
Plaats reactie