Stadion(omgeving) ontwikkelingen
Die medewerking van derden gaat zeker nodig zijn, want je kan niet zo maar open water dempen. Dat moet ergens anders gecompenseerd worden. Die vijvers zijn al gecreëerd om de verharding van het stadion en omgeving te compenseren.
_________________
"I don't know that!"
"I don't know that!"
Genoeg boerenland om vijfers van te maken
Zou wel een stuk beter zijn om meer plek voor fietsen te hebben, alleen die kantoren (?) er om heen hoeven van mij niet, sluit je het hele stadion in
Van Alkmaar begint de victorie
Door AZ besproken maatregelen uit het eindrapport ‘RMP Alkmaar’ (Spaan, Brouwer, Elshof en Bularda, 2022) over de verkeerssituatie rondom het stadion.
https://alkmaar.raadsinformatie.nl/doc ... verkeer%22
Laatst gewijzigd door palaver op 08 sep 2022, 15:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Begin '22 lijkt me dan. Het trainingsveld is al ff omgetoverd in nieuwe parkeerplaatsen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Er zaten vandaag 18.772 supporters in het stadion, een nieuw record sinds de opening.
-Ruim 300 in het uitvak (AZ hoeft er maar 750 te verkopen op een capaciteit van ruim 1.000)
-Ongeveer 250 op J
-Ongeveer 150 op M
Het uitvak neemt behoorlijk wat plek in beslag en mag best wat kleiner.
Heb voor Fase 3 een safe-standing vak gemaakt van Vak L voor 800 stoeltjes= 1.200 staanplaatsen, met twee eigen ingangen. Vak K kan daarmee in de vrije verkoop voor eigen publiek en heeft zo veel beter zicht. Enig nadeel is dat een deel van Vak M dat vroeger bij vak L hoorde, weer moet worden opgeofferd.
Toch bleven er nog ruim 700 stoeltjes leeg op de publiekstribunes:-Ruim 300 in het uitvak (AZ hoeft er maar 750 te verkopen op een capaciteit van ruim 1.000)
-Ongeveer 250 op J
-Ongeveer 150 op M
Het uitvak neemt behoorlijk wat plek in beslag en mag best wat kleiner.
Heb voor Fase 3 een safe-standing vak gemaakt van Vak L voor 800 stoeltjes= 1.200 staanplaatsen, met twee eigen ingangen. Vak K kan daarmee in de vrije verkoop voor eigen publiek en heeft zo veel beter zicht. Enig nadeel is dat een deel van Vak M dat vroeger bij vak L hoorde, weer moet worden opgeofferd.
-
- Fanatic
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
- Locatie: alkmaar
AZ moet gewoon lekker dat uitvak volledig verkopen. Onzin om dat vak half leeg te laten omdat het niet hoeft.palaver schreef: ↑18 sep 2022, 21:35 Er zaten vandaag 18.772 supporters in het stadion, een nieuw record sinds de opening.
ADF02583-2406-4EA0-A4CF-AEDF8558CC42.jpeg
Toch bleven er nog ruim 700 stoeltjes leeg op de publiekstribunes:
-Ruim 300 in het uitvak (AZ hoeft er maar 750 te verkopen op een capaciteit van ruim 1.000)
-Ongeveer 250 op J
-Ongeveer 150 op M
Het uitvak neemt behoorlijk wat plek in beslag en mag best wat kleiner.
Heb voor Fase 3 een safe-standing vak gemaakt van Vak L voor 800 stoeltjes= 1.200 staanplaatsen, met twee eigen ingangen. Vak K kan daarmee in de vrije verkoop voor eigen publiek en heeft zo veel beter zicht. Enig nadeel is dat een deel van Vak M dat vroeger bij vak L hoorde, weer moet worden opgeofferd.
Heeft dat niet ook met parkeerruimte te maken? In de Eredivisie moeten alle supporters met de auto en/of bus komen. In Europese wedstrijden mogen supporters (bijna) altijd op eigen gelegenheid naar het stadion komen.AZ fanatic 4-life schreef: ↑21 sep 2022, 10:57 AZ moet gewoon lekker dat uitvak volledig verkopen. Onzin om dat vak half leeg te laten omdat het niet hoeft.
-
- Fanatic
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
- Locatie: alkmaar
Wordt vaak als excuus gebruikt heb ik het idee. Voorheen was het parkeervak niet groter (in mijn beleving zelfs kleiner?) en zaten beide vakken ook weleens volledig vol. Dat was toch ook iets van 1000 man geloof ik?
Ook zie ik niet vaak dubbeldekkers of 9 persoonsbusjes staan. Daarmee kan je volgens mij prima dat vak vullen zonder dat je een tekort aan parkeervakken hebt. Of laat een tegenstander lekker op eigen vervoer komen, heb je dat hele probleem ook niet meer.
Zeg dat maar tegen de Alkmaarse Veiligheidsdriehoek.AZ fanatic 4-life schreef: ↑21 sep 2022, 12:12 Of laat een tegenstander lekker op eigen vervoer komen, heb je dat hele probleem ook niet meer.
_________________
"I don't know that!"
"I don't know that!"
Heeft niet met parkeerruimte te maken want nu mogen veel clubs met autocombi komen. Als je dubbeldekkers zou inzetten moet je met dezelfde parkeerruimte veel meer supporters kunnen ontvangen. Het heeft er mee te maken dat stewards/veiligheid “werkruimte” nodig hebben. Dat kan kloppen, andere clubs verkopen ook zelden de volledige capaciteit, maar 25% aanhouden als werkruimte is wel overdreven vind ik.
Heb het uitvak nog wat kleiner gemaakt (groot genoeg voor 1.200 man).
-de twee ingangen bevinden zich hier precies in de open hoek tussen de Hout en de Molenaar.
-daarmee kan de ruimte (middenlader) achter de Hout en de Molenaar volledig voor eigen supporters worden gebruikt
-vak K heeft op deze manier (vrijwel) onbeperkt zicht
-de twee ingangen bevinden zich hier precies in de open hoek tussen de Hout en de Molenaar.
-daarmee kan de ruimte (middenlader) achter de Hout en de Molenaar volledig voor eigen supporters worden gebruikt
-vak K heeft op deze manier (vrijwel) onbeperkt zicht
Over de claim van BAM - uit het jaarverslag van AZ.
.CLAIM BAM
Conform de tussen AZ Vastgoed B.V. en BAM Bouw en Techniek (BAM) afgesloten Turn Key Overeenkomst (TKO) zou de bouw van het nieuwe dak van het AFAS Stadion medio februari 2021 door BAM worden opgeleverd. Deze oplevering heeft echter pas in juli 2021 plaatsgevonden.
Zowel AZ als BAM claimt schade te hebben ondervonden als gevolg van de vertraging en over en weer zijn inmiddels vorderingen ingediend bij de Rechtbank Alkmaar. De mondelinge behandeling van de zaak bij de Rechtbank Alkmaar vindt
begin 2023 plaats.
AZ Vastgoed B.V. stelt zich kort samengevat op het standpunt dat BAM het werk te laat heeft opgeleverd en AZ Vastgoed B.V op basis van de in de TKO gemaakte contractuele afspraken het recht heeft om de aanneemsom te korten met een bedrag van € 2,1 miljoen, hetgeen AZ Vastgoed B.V. ook heeft gedaan. BAM betwist dit en stelt dat dit bedrag nog door AZ Vastgoed B.V. aan haar moet worden betaald.
BAM stelt zich bovendien op het standpunt dat zij recht heeft op bouwtijdverlenging c.q. vertragingsschade ad ongeveer € 2 miljoen en een
vergoeding voor bijkomende kosten ad ongeveer € 0,2 miljoen en de wettelijke handelsrente. AZ Vastgoed B.V. betwist deze vorderingen van BAM en stelt niets meer aan BAM verschuldigd te zijn. AZ Vastgoed B.V. ziet de rechtszaak met vertrouwen tegemoet. Wanneer AZ Vastgoed B.V. in het
gelijk wordt gesteld, dan leidt dit tot een bijstelling van de verkrijgingsprijs van het nieuwe dak onder de materiële vaste activa
- differentcook
- Harde Kern
- Berichten: 12561
- Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08
Gezien de eerdere resultaten zou ik een rechtszaak toch met wat minder vertrouwen tegemoet zien.
we can come an end
Op 27 oktober ligt het Meerjaren Investingsteringsprogramma op tafel in de gemeenteraad.
Voor 2026 en 2027 staat een nieuwe oprit gepland bij het stadion:
Update: stond vorig rond deze tijd nog gepland voor 2023-2024
Voor 2026 en 2027 staat een nieuwe oprit gepland bij het stadion:
Update: stond vorig rond deze tijd nog gepland voor 2023-2024
Laatst gewijzigd door palaver op 14 okt 2022, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.