De muziek in het stadion

Dé plek voor alle supporterszaken. Sfeer, de SV, alles komt aan bod
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Bij AZ-Jablonec viel het me op dat de stadionspeaker geen Retteketet AZ liet horen na de goals en bij de start van de wedstrijd. Is dit altijd zo bij Europese wedstrijden?
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Kan die DJ niet eens het volume wat zachter zetten tijdens de interviews buiten na de wedstrijd.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Stoppen met die onzin, Niel Diamond natuurlijk, wat slecht dit
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik kan die baggerzooi met Bacardi lemon ook niet meer aanhoren. Vroegah werd er nog wel eens een beetje rock in de vorm van bijvoorbeeld AC/DC gedraaid. Nu alleen maar die eenheidsworst, elke week hetzelfde lijstje. Wat een.gruwel.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Het is verschrikkelijk van die pseudo hippe dance muziek die keihard staat waar niemand vrolijk van wordt bij opkomst en ieder doelpunt en ook in de rust dit soort rommel.

Zo jaloers als ik bij Groningen, Emmen en Fortuna heerlijke 80’s muziek hoor zoals de Diar Straits waarbij het hele stadion staat mee te zingen en bewegen. Bijna alle clubs hebben lekkere herkenbare platen en wij die jongeren rommel.

Ik ben geen oude zeur, ben zelf 35 maar vind dat er echt te veel goede muziek in de wereld is om met dit soort rommel op de proppen te komen. Degene die hier over gaat moet ontslag krijgen
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Wildcat schreef: 14 aug 2022, 13:16 Het is verschrikkelijk van die pseudo hippe dance muziek die keihard staat waar niemand vrolijk van wordt bij opkomst en ieder doelpunt en ook in de rust dit soort rommel.

Zo jaloers als ik bij Groningen, Emmen en Fortuna heerlijke 80’s muziek hoor zoals de Diar Straits waarbij het hele stadion staat mee te zingen en bewegen. Bijna alle clubs hebben lekkere herkenbare platen en wij die jongeren rommel.

Ik ben geen oude zeur, ben zelf 35 maar vind dat er echt te veel goede muziek in de wereld is om met dit soort rommel op de proppen te komen. Degene die hier over gaat moet ontslag krijgen
Ja, ergerlijk. Maarja, daardoor lopen ze wel omzet mis want ik probeer door de muziek altijd zo laat mogelijk bij het stadion aan te komen. Ook ergerlijk is het om de paar jaar veranderen van opkomsttune. Een lekker herkenbaar en opzwepend nummer, dat in de eredivisie nog niet door een andere club gebruikt wordt, eens écht lange tijd gebruiken en zo wat meer identiteit bouwen. Zoals voorheen met Marco Borsato gebeurde (niet mijn favoriet, maar wél herkenbaar en 'eigen').
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Zielloze takkeherrie dat een schoffering van de bezoeker, en ieder ander in het stadion met gehoor, is.
Zelfs Herry en Berry zouden het beter doen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Takamisakari
Steward
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 mar 2006, 07:52

Ik heb een klacht ingestuurd naar info@AZ.nl en volgende reactie ontvangen:

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u overlast ervaart van de muziek die voor en tijdens de rust van wedstrijden wordt gedraaid.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de muziek die bedoelt is voor de sfeer zorgt voor irritatie.

Per wedstrijd is het geluidsniveau verschillend. Dit is afhankelijk van de bezetting in het stadion. Wij zullen onderzoek gaan doen welke vakken overlast ervaren en de feedback meenemen in de eerstvolgende wedstrijdvoorbereiding.
Mai samjha nahi!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Het gaat wat mij betreft ook niet zo zeer om het volume, maar om de keuze van muziek. Smaak is uiteraard lastig, maar kunnen ze vanuit AZ niet eens peilen wat de supporters er van denken? Stel daar komt uit dat 90% 80's muziek kan waarderen, en 10% wil liever dance muziek. Dan draai je na elke 9 goede nummers 1 zo'n kutnummer, iedereen blij :wink:

Wat is eigenlijk de functie van de DJ die aan de rand van het veld, nog net niet buiten het stadion, elke keer hetzelfde bandje staat af te draaien? Ongetwijfeld een aardige gozer, maar dat voegt toch ook niets toe?
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ze doen zeker ook niet aan spellingscontrole. :lol:
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Silent disco, iedereen een koptelefoon met zn eigen nummertjes
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
J.Krekel
Supporter
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 feb 2008, 17:23
Locatie: Amsterdam

Het muziek is echt slecht en slecht afgestemd op de sfeer. Ik wil liever de Benside horen dan een zielloze plaat, met meestal een slappe beat. Semi hippe gedoe allemaal.

Tijdens AZ-ajax, nadat we weer voor eerst weer in het stadion konden, draaide AZ opeens Like it Loud van Marshall Masters. Dat vond ik wel mooi, goede interactie met het publiek. Ik neem aan een eenmalig?
Zachte heelmeesters (Jansen) maken stinkende wonden!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Nog een paar maanden, dan Born in the USA door speakers.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Bij Cambuur hadden ze irritante kampmuziek. Dat was ook niks.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik was weer eens vroeg bij NEC thuis. Ca 20 min. voor het begin. Het was weer bar en boos. Kunnen ze aub die dj niet eens vervangen? Het is natuurlijk een beetje bevooroordeeld, maar ik heb nog nooit ook maar één iemand gehoord die blij was met de muziek in het stadion.
____________
Hoc est nihil
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Ook maar een keer een complimentje: fijn dat de muziek even uitbleef na afloop van de wedstrijd tegen Dnipro. Veel beter voor de wisselwerking tussen publiek en spelers dan het keihard aanzetten van de muziek.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1098
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

https://youtu.be/KGCQZrS7hmM

Vanaf de waagtoren

Over de Zaanse Schans

Zul je ons horen... van AZ Alkmaar

De Victorie begint hier.. bij ons in Alkmaar

Dus laat ons springen... voor AZ Alkmaar

La la la laa laa wij zijn Alkmaar
La la la laa laa AZ Alkmaar

La la la laa laa wij zijn Alkmaar
AZ Alkmaar... AZ Alkmaar
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Naast de muziek op de tribune is er ook de muziek in de kantine. Elke keer als een bakkie koffie of biertje ga drinken in de pauze komt er van die verschrikkelijke Hollandse meuk over me heen. Van die Frans Bauer-achtige shit: vierkwartsmaatjes met onnoemlijk slechte teksten. Waarom denken ze bij AZ dat alle voetbalsupporters dat hoempa hoempa leuk zouden vinden? Ik erger me er al jaren aan. Klachten inzenden heeft niet geholpen………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Als je progressieve rockmuziek kunt waarderen, heb je over het algemeen qua muziek een probleem als je in ruimtes komt waar massa's mensen komen.
Ik word soms al gek in de supermarkt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 25 mei 2023, 08:30 Naast de muziek op de tribune is er ook de muziek in de kantine. Elke keer als een bakkie koffie of biertje ga drinken in de pauze komt er van die verschrikkelijke Hollandse meuk over me heen. Van die Frans Bauer-achtige shit: vierkwartsmaatjes met onnoemlijk slechte teksten. Waarom denken ze bij AZ dat alle voetbalsupporters dat hoempa hoempa leuk zouden vinden? Ik erger me er al jaren aan. Klachten inzenden heeft niet geholpen………
Misschien waren die capuchons wel onderweg naar de DJ en kwamen ze onderweg Knollsy tegen :wink:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Plaats reactie