Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6677
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Het grote verschil tussen Beukema en BMI is dat Beukema echt druk zet op een tegenstander. BMI houdt zn tegenstander altijd gewoon op 3 meter voor hem, waardoor zon speler alle vrijheid heeft om een actie of voorzet te maken. Beukema verdedigt veel ''agressiever" of hoe je dat ook wilt noemen, wat vast ook niet altijd goed zal gaan, maar daarmee haal je vaak wel de angel uit een counter. Zoals we zien heeft ook Beukema elke wedstrijd wel een momentje waar een kans uit komt, en dat moet ook gewoon beter.
Daarnaast gaat Beukema gewoon minstens 5 goals maken per seizoen als hij alles speelt, dat halen BMI en Panta samen in 5 jaar nog niet.

Wat ik trouwens ook grappig vindt is dat ze Beukema dan op links laten spelen op zn verkeerde been. Zegt alles over routinier Hatzidiakos.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 16 jan 2022, 18:21 Jullie hebben ook altijd wel wat te zeiken hé :wink: :lol:

Leuk voor die jongen dat hij scoort, hij laat in ieder geval zien die lijn door te kunnen trekken uit de Eerste Divisie.
Grijns...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 16 jan 2022, 18:23 Het grote verschil tussen Beukema en BMI is dat Beukema echt druk zet op een tegenstander. BMI houdt zn tegenstander altijd gewoon op 3 meter voor hem, waardoor zon speler alle vrijheid heeft om een actie of voorzet te maken. Beukema verdedigt veel ''agressiever" of hoe je dat ook wilt noemen, wat vast ook niet altijd goed zal gaan, maar daarmee haal je vaak wel de angel uit een counter. Zoals we zien heeft ook Beukema elke wedstrijd wel een momentje waar een kans uit komt, en dat moet ook gewoon beter.
Daarnaast gaat Beukema gewoon minstens 5 goals maken per seizoen als hij alles speelt, dat halen BMI en Panta samen in 5 jaar nog niet.

Wat ik trouwens ook grappig vindt is dat ze Beukema dan op links laten spelen op zn verkeerde been. Zegt alles over routinier Hatzidiakos.
Liet Beukema Noslin niet lopen? Als die een beetje koelbloediger was geweest zou deze de 2-2 gescoord hebben
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2340
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

differentcook schreef: 16 jan 2022, 18:44 Liet Beukema Noslin niet lopen? Als die een beetje koelbloediger was geweest zou deze de 2-2 gescoord hebben
Dat was Wijndal zijn man als je het mij vraagt, die wandelde er heel lullig achter aan ook nog. Beukema ging tenminste nog in de sprint, dat vind ik ook nog wel een duidelijk verschil in instelling.. ongeacht wie de fout maakte.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2340
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 16 jan 2022, 18:23 Het grote verschil tussen Beukema en BMI is dat Beukema echt druk zet op een tegenstander. BMI houdt zn tegenstander altijd gewoon op 3 meter voor hem, waardoor zon speler alle vrijheid heeft om een actie of voorzet te maken. Beukema verdedigt veel ''agressiever" of hoe je dat ook wilt noemen, wat vast ook niet altijd goed zal gaan, maar daarmee haal je vaak wel de angel uit een counter. Zoals we zien heeft ook Beukema elke wedstrijd wel een momentje waar een kans uit komt, en dat moet ook gewoon beter.
Daarnaast gaat Beukema gewoon minstens 5 goals maken per seizoen als hij alles speelt, dat halen BMI en Panta samen in 5 jaar nog niet.

Wat ik trouwens ook grappig vindt is dat ze Beukema dan op links laten spelen op zn verkeerde been. Zegt alles over routinier Hatzidiakos.
Hier sluit ik mij bij aan, dat laatste punt is wel frapant dat hij als debutant van de twee op zijn verkeerde been komt te spelen. Maar aan de andere kant is dat misschien zodat iig 50% van het centrum ongewijzigd blijft.

Wat Beukema trouwens ook goed doet is dat hij hoge en moeilijke ballen vrijwel altijd naar een medespeler weet te plaatsen. Dit is iets wat bij AZ vrij uitzonderlijk is, bijna alle hoge ballen worden met de ogen dicht zo hard mogelijk maar voren gekopt met vaak balverlies als gevolg.

Helaas had hij 1 slecht momentje want verder was hij erg goed.

Ik vind hem in het pure verdedigen juist wel sterk en wordt bijna niet gepasseerd zoals Hatzidiakos rechts in het strafschopgebied door Seuntjens werd gepasseerd bij die grote kans.

Het verschil tussen de twee laatstgenoemde vond ik best wel groot vandaag, en dan kan je nagaan dat Beukema ook nog totaal geen wedstrijdritme heeft. Wordt alleen maar beter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij liet die Noslin uit zijn rug lopen, verdedigend zijn we met hem echt nog niet stabieler. Vlak voor de goal van Fortuna probeerde hij ook de bal veel te wild weg te schieten, wat niet goed lukte. Aanvallend wel een extra wapen, daar word ik ook blij van.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 16 jan 2022, 19:26 Hij liet die Noslin uit zijn rug lopen, verdedigend zijn we met hem echt nog niet stabieler. Vlak voor de goal van Fortuna probeerde hij ook de bal veel te wild weg te schieten, wat niet goed lukte. Aanvallend wel een extra wapen, daar word ik ook blij van.
En in de eerste helft loopt Seuntjens ook zowel Hatzidiakos als Beukema kinderlijk eenvoudig voorbij bij die grote kans. Dus er zijn nog genoeg verbeterpunten.

Maar Wildcat geeft terecht aan dat Beukema veel gerichter kan koppen. BMI en Panta die doen maar wat en geven vaak ballen zo maar weg. Beukema durft en kan ook beter voetballen. Hebben we hard nodig.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 16 jan 2022, 18:47 Dat was Wijndal zijn man als je het mij vraagt, die wandelde er heel lullig achter aan ook nog. Beukema ging tenminste nog in de sprint, dat vind ik ook nog wel een duidelijk verschil in instelling.. ongeacht wie de fout maakte.
Dat maakt wel degelijk uit, als het Martins Indi geweest was. Beukema kan niks fout doen volgens sommige hier. Vandaag toonde het ongelijk van Jansen allerminst aan. Hij was aanvallend uitstekend met zijn goal en bijna goal, maar verdedigend was het echt niet best. Positioneel is hij niet sterk, gaf na een minuut al een domme vrije trap weg en werkte bij de 2-2 matig weg. Al had Vindahl die bal moeten hebben.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2263
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

AZ 4 Life schreef: 16 jan 2022, 21:11 Positioneel is hij niet sterk, gaf na een minuut al een domme vrije trap weg en werkte bij de 2-2 matig weg. Al had Vindahl die bal moeten hebben.
Shit, hebben ze toch nog gelijk gemaakt? 😉
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12759
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZuid-Scharwoude schreef: 16 jan 2022, 21:46 Shit, hebben ze toch nog gelijk gemaakt? 😉
:D
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9247
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nou zag ik net toevallig vanwege de replay van Pavlidis die op de grond ligt de highlights terug.

https://www.youtube.com/watch?v=DkiVSKAoJOw&t=31s

Zet deze video eens stil op 1:19 en kijk dan even nog eens 5 seconden terug en een paar seconden vooruit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 16 jan 2022, 22:54 Nou zag ik net toevallig vanwege de replay van Pavlidis die op de grond ligt de highlights terug.

https://www.youtube.com/watch?v=DkiVSKAoJOw&t=31s

Zet deze video eens stil op 1:19 en kijk dan even nog eens 5 seconden terug en een paar seconden vooruit.
Ik ga niet in de hype mee rond Beukema, dat toezingen enzo zonder dat ie nog maar een minuut gespeeld heeft. Ik denk wel dat ie aanvallend meer brengt dan Panta en zie hem liever spelen. Gisteren was het verdedigend echter niet altijd even goed. Dit moment zag er ook niet goed uit, maar dit is een typische bal omdat ie op de verkeerde plek met zijn verkeerde been staat te verdedigen. Hij kan dus overduidelijk niet links centraal. Echt zijn schuld is het hierdoor ook niet. Het was een noodverband met hem op links. Spijtig dat we daar maar één optie hebben. En de positie ernaast ook alleen maar bezet is door Wijndal.
Laatst gewijzigd door Grifo op 17 jan 2022, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10285
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 16 jan 2022, 21:11 Dat maakt wel degelijk uit, als het Martins Indi geweest was. Beukema kan niks fout doen volgens sommige hier. Vandaag toonde het ongelijk van Jansen allerminst aan. Hij was aanvallend uitstekend met zijn goal en bijna goal, maar verdedigend was het echt niet best. Positioneel is hij niet sterk, gaf na een minuut al een domme vrije trap weg en werkte bij de 2-2 matig weg. Al had Vindahl die bal moeten hebben.
Eens.

Al vind ik hem aan de bal wel weer iets beter dan Indi. Die alles in vertraging breed speelt.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1835
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Je moet eens gaan tellen hoeveel keer in een wedstrijd Martins Indi naar voren "dreigt" te spelen, de bal onder z'n voet terughaalt en toch maar de bal obligaat breed of naar achteren speelt.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2340
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AZ 4 Life schreef: 16 jan 2022, 21:11 Dat maakt wel degelijk uit, als het Martins Indi geweest was. Beukema kan niks fout doen volgens sommige hier. Vandaag toonde het ongelijk van Jansen allerminst aan. Hij was aanvallend uitstekend met zijn goal en bijna goal, maar verdedigend was het echt niet best. Positioneel is hij niet sterk, gaf na een minuut al een domme vrije trap weg en werkte bij de 2-2 matig weg. Al had Vindahl die bal moeten hebben.
Verdedigend heeft hij prima dingen gedaan en een paar mindere dingen, er wordt gedaan alsof dat wegwerken van die bal een enorme flater is wat eigenlijk ook wel mee valt. Wat daarna gebeurd is dat Midtsjo door de enorm trage Rienstra op randje 16 wordt uitgekapt, en hij de bal vrij in kan schieten en keeper die een zeer houdbare bal niet kan pareren. Dit zijn 3 kleine fouten die samen een tegengoal veroorzaken.

Ik sta echt niet voor op de hypetrain maar zijn presteren gisteren (los van de goal) was al minstens gelijkwaardig dan wel niet beter dan een Hatzidiakos, ondanks dat Beukema op zijn verkeerde been stond en Pantelis op zijn vertrouwde positie. Daarnaast scoorde hij nog en maakte bijna een tweede vanuit een corner. Ik vind dat deze jongen meer minuten hoort te krijgen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2324
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

AlkmaarForever schreef: 17 jan 2022, 11:16 Je moet eens gaan tellen hoeveel keer in een wedstrijd Martins Indi naar voren "dreigt" te spelen, de bal onder z'n voet terughaalt en toch maar de bal obligaat breed of naar achteren speelt.
Dit.
Hier word ik toch zo boos van. Zit soms hardop tegen de tv te praten van: "Je doet het toch niet!! Pass nou maar breeeeed."

Moet zeggen, de keren dat hij naar voren speelt is het ook niet beter ofzo.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11233
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ik vind het tenenkrommend om te zien hoe Hatzidiakos zich in woord en gebaar als een soort mentor over Beukema ontfermd. Terwijl hij zelf het niveau niet aankan. Laat Vlaar en Boulahrouz lekker die mentor zijn en niet iemand die positioneel dramatisch is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16349
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 18 jan 2022, 22:20 Ik vind het tenenkrommend om te zien hoe Hatzidiakos zich in woord en gebaar als een soort mentor over Beukema ontfermd. Terwijl hij zelf het niveau niet aankan. Laat Vlaar en Boulahrouz lekker die mentor zijn en niet iemand die positioneel dramatisch is.
Maar als Beukema er beter van gaat spelen kan het toch geen kwaad? Dat heeft niks met zijn eigen kwaliteiten te maken. Van Gaal kon ook niet voetballen, de rest is historie……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1147
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ben bang dat Beukema weer op de bank mag gaan zitten als BMI weer terug is. Zou jammer zijn. Misschien weet hij zich in de basis te spelen na een paar goede wedstrijden.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1147
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Speelde een goede wedstrijd en deed het samen met Witry niet slecht in de verdediging. De 1-0 kon hij niet zoveel aan doen, fout van Vindahl, die had hem moeten hebben. Voorlopig maar ff laten staan =D>
Gesloten