Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 05 nov 2021, 22:12 De hand van Nick van Aert is ook hier goed zichtbaar
Vind het feit dat de jongens geen raad weten met zo'n vlugge omschakeling/counter een nog veel groter typerend iets.
Die duik van Reus was mits goed getimed helemaal niet typisch AZ geweest namelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

2e goal van Roda in Kerkrade.. Jong geleerd……
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Mooie goals van zowel Barasi als Duin. =D>
Zonde van die fout van Westerveld, maar dat gebeurt elke keeper wel een keer.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De flarden die ik ervan gezien heb in het schakelprogramma zagen er van AZ kant best goed uit (op de flater van Westerveld na). Lekker tempo erin en een aantal leuke creatieve acties.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Die fout hoort ook bij de opleiding. AZ wil graag spelers met deze manier van opbouwen opleiden, daar horen ook fouten bij, die dan wel gelijk tegengoals opleveren. Leermomentje.

Heerlijke goal van Barasi, die doelgerichtheid mag er nog wat vaker uitkomen.
_________________
"I don't know that!"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gister via de Russische virussite gekeken (alles wegklikken dan ontploft er verder niets), maar ze deden het niet slecht. De organisatie stond weer goed en er werd niet veel weggegeven. Griffith liet wel een dot van een kans op de 1-0 liggen, maar Emmen was ook af en toe dichtbij.

De wedstrijden zijn er niet spectaculairder op geworden omdat Martens de open huis-strategie van zijn voorgangers heeft losgelaten, maar het ligt wel dichter bij de realiteit van eredivisievoetbal op deze manier. Heeft ook ten gevolg dat aanvallende spelers echt kwaliteit moeten leveren om te scoren omdat ze geen blanco cheque meer krijgen in het veld.

Bij Barasi zie je wel dat hij handig is. Die mag van mij wel zijn debuut bij het eerste maken om te wennen. Wie weet breekt hij pardoes door, zouden we hard nodig hebben op rechts, ookal is dat niet zijn positie volgens mij.

Overigens wel grappig dat Martens begin dit jaar heilig werd verklaard als wondertrainer, maar dat je nu ook ziet dat hij ook afhankelijk is van zijn spelersmateriaal en dat dit seizoen weer neer zal komen op alle eerdere seizoenen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 23 nov 2021, 13:05 Gister via de Russische virussite gekeken (alles wegklikken dan ontploft er verder niets), maar ze deden het niet slecht. De organisatie stond weer goed en er werd niet veel weggegeven. Griffith liet wel een dot van een kans op de 1-0 liggen, maar Emmen was ook af en toe dichtbij.

De wedstrijden zijn er niet spectaculairder op geworden omdat Martens de open huis-strategie van zijn voorgangers heeft losgelaten, maar het ligt wel dichter bij de realiteit van eredivisievoetbal op deze manier. Heeft ook ten gevolg dat aanvallende spelers echt kwaliteit moeten leveren om te scoren omdat ze geen blanco cheque meer krijgen in het veld.

Bij Barasi zie je wel dat hij handig is. Die mag van mij wel zijn debuut bij het eerste maken om te wennen. Wie weet breekt hij pardoes door, zouden we hard nodig hebben op rechts, ookal is dat niet zijn positie volgens mij.

Overigens wel grappig dat Martens begin dit jaar heilig werd verklaard als wondertrainer, maar dat je nu ook ziet dat hij ook afhankelijk is van zijn spelersmateriaal en dat dit seizoen weer neer zal komen op alle eerdere seizoenen.
Qua stand op de ranglijst ja. Je geeft al aan dat er wel met een veel meer reële tactiek gespeeld wordt.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jong AZ speelt nu tegen Eindhoven en staan 1 - 0 achter.

Martens heeft zojuist met nog een half uur te spelen 4 verse spelers ingebracht. Een verdefiger, een middenvelder en 2 aanvallers. Hoe het ook uitpakt, dit is wel de manier om nog een slotoffensief in te zetten om te proberen de stand om te draaien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Zojuist werd er voor een leeg stadion omgeroepen dat er vanaf nu gestemd kan worden op de man of the match 🤔
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Op het einde roept de stadionspeaker in het lege stadion ook nog "dames en heren bedankt voor uw belangstelling" :x

Helaas is de einduitslag 1 - 0 verlies voor Jong AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 02 dec 2021, 16:06 Dallinga vind ik ook interessant. Topscoorder van de nummer 2 van de KKD dat is beter dan Druijf, Duin en Aboukhlal ooit hebben laten zien, en hij is ook nog eens jonger. Maar ook ik heb hem nooit echt aan het werk gezien.

Ik ben zelf a.s. maandag verhinderd, maar dan speelt Jong-AZ tegen Excelsior. Kunnen we hem mooi scouten.
Excelsior is de hoogst geklasseerde van de 'jong' tegenstanders van maandag, dus hopelijk wordt de wedstrijd live uitgezonden.

Misschien anders dit?
https://www.streamwijzer.nl/live-stream ... mber-2021/
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 03 dec 2021, 09:48 Excelsior is de hoogst geklasseerde van de 'jong' tegenstanders van maandag, dus hopelijk wordt de wedstrijd live uitgezonden.

Misschien anders dit?
https://www.streamwijzer.nl/live-stream ... mber-2021/
In de TV-gids van ESPN staat Jong ajax-Emmen als live wedstrijd voor a.s. maandag.

Die streamsites halen hun beelden natuurlijk wel van TV en Internet, dus als het nergens legaal uitgezonden wordt, dan is er ook geen illegale stream beschikbaar.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Forza AZ schreef: 03 dec 2021, 15:18 In de TV-gids van ESPN staat Jong ajax-Emmen als live wedstrijd voor a.s. maandag.

Die streamsites halen hun beelden natuurlijk wel van TV en Internet, dus als het nergens legaal uitgezonden wordt, dan is er ook geen illegale stream beschikbaar.
Ik heb nu wel al een paar keer een stream gevonden terwijl het niet op espn werd uitgezonden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 03 dec 2021, 15:46 Ik heb nu wel al een paar keer een stream gevonden terwijl het niet op espn werd uitgezonden.
Ja inderdaad. Ik denk dat ESPN die beelden misschien ook verkocht heeft aan een Indonesie ofzo. Want zoals tegen NAC, Denbosch etc was het gewoon te vinden op zon vage stream site. Wat het verder natuurlijk nog schandaliger maakt dat ze de Nederlandse kijkers niet datzelfde aanbod geven. De live beelden zijn gewoon beschikbaar. ESPN kutbedrijf, zelfde met de beker.

Wedden dat ze ajax wel een uitzondering gaan geven trouwens voor de bekerpot. Zo corrupt als wat.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 03 dec 2021, 18:28 Ja inderdaad. Ik denk dat ESPN die beelden misschien ook verkocht heeft aan een Indonesie ofzo. Want zoals tegen NAC, Denbosch etc was het gewoon te vinden op zon vage stream site. Wat het verder natuurlijk nog schandaliger maakt dat ze de Nederlandse kijkers niet datzelfde aanbod geven. De live beelden zijn gewoon beschikbaar. ESPN kutbedrijf, zelfde met de beker.

Wedden dat ze ajax wel een uitzondering gaan geven trouwens voor de bekerpot. Zo corrupt als wat.
Helemaal mee eens het is echt te schandalig voor woorden, dat wij als betalende ESPN leden naar vage streams moeten gaan lopen zoeken en dan in een waardeloze kwaliteit wedstrijden moeten kijken, terwijl ze gewoon zelf het kunnen uitzenden zonder dat het hun (veel) extra geld kost. Als er concurrentie voor ESPN was geweest, had ik ze keihard geboycot.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 03 dec 2021, 15:18 In de TV-gids van ESPN staat Jong ajax-Emmen als live wedstrijd voor a.s. maandag.
Dat was ook te verwachten van dat kudt bedrijf. :^o

Tips voor streams zijn welkom!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Rust 0-0. Dallinga tot nog toe beteugeld.

Nog even gekeken of ik een stream kon vinden, maar ik zal het wel niet snappen. :mrgreen:
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Taabouni uit zijn plaat en Dallinga die er toch weer staat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jammer hoor, we zakken en zakken, van 1 naar nu al 14………
Natuurlijk was die eerste plaats tijdelijk, dat wisten we allemaal, maar wel jammer dat die dalende lijn niet omgebogen kan worden momenteel.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 06 dec 2021, 22:39 Jammer hoor, we zakken en zakken, van 1 naar nu al 14………
Natuurlijk was die eerste plaats tijdelijk, dat wisten we allemaal, maar wel jammer dat die dalende lijn niet omgebogen kan worden momenteel.
Belangrijkste is dat de talenten ervaring opdoen. Nu hebben ze de ervaring van bovenaan staan en de ervaring dat er daarna een mindere periode kan zijn :)
Nu nog de periode dat ze het weer ombuigen naar een goede serie :D
Plaats reactie