Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dit is niet het wedstrijdtopic, hè? Ik viel net even in een herhaling van de analyse op ESPN. Perez en Kwakman noemden de tactiek en falende opbouw van AZ " zoek het maar uit-voetbal". En dat is precies wat het is. De drama's van Clasie en Hatzidiakos werden nog even uitgelicht met de opmerking dat al die situaties komen doordat spelers niet goed positie kiezen en er op de opbouw kennelijk niet getraind is, want dan zou je dit soort domme dingen nooit doen. Hoe pijnlijk wil je het hebben?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 08 nov 2021, 11:46 Dit is niet het wedstrijdtopic, hè? Ik viel net even in een herhaling van de analyse op ESPN. Perez en Kwakman noemden de tactiek en falende opbouw van AZ " zoek het maar uit-voetbal". En dat is precies wat het is. De drama's van Clasie en Hatzidiakos werden nog even uitgelicht met de opmerking dat al die situaties komen doordat spelers niet goed positie kiezen en er op de opbouw kennelijk niet getraind is, want dan zou je dit soort domme dingen nooit doen. Hoe pijnlijk wil je het hebben?
Eens.

Je ziet ook geen doordachte ideeën en patronen.

Als je nog iets verder kijkt is het lopen van Wijndal in de zogenaamde half-spaces en het naar binnen trekken van Gudmundsson ook allemaal al eens gedaan en verzonnen. Voor Feyenoord was het enorm eenvoudig daar op in te spelen.

Het is - voetballend gezien - echt een beetje een armoedig zooitje.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 08 nov 2021, 11:36

Dat gegeil op Slot zijn tactiek is nergens op gebaseerd. Bij AZ deed hij hetzelfde als Adriaanse al deed, en vele andere trainers na hem. 4-3-3 met aanvallen backs, combineren en druk zetten. En dat met een voor AZ-begrippen topselectie. Geen kampioen, geen beker, geen mooie EL-serie. Nou nou, wat uniek.
Het is niet geilen op Slot want iedere trainer kan dit bedenken. AZ speelt zo voorspelbaar en eenzijdig dat je met een paar simpele aanwijzingen AZ onschadelijk kan maken. Zoals we dat de laatste maanden veelvuldig hebben gezien. Iedere boeren schopploeg uit de provincie of Oost-Europa maakt het AZ moeilijk of nog erger pakt punten tegen AZ. Dat is zoals, ik in andere topics al heb aangegeven, inderdaad ook grotendeels de fout van Huiberts. Maar het baart mij wel een beetje zorgen dat Jansen zelden tot nooit tot een tactische omzetting kan komen. Zon eerste helft zie je toch na 10 minuten al dat het niet loopt. Als Jansen tactische ideeën zou hebben maar die niet kan uitvoeren dankzij de beperkte selectie, had hij eens met de vuist op tafel moeten slaan bij Huiberts in de zomer. Maar zon type is het denk ik ook niet echt.

Tweede helft kwam AZ er inderdaad gelukkig iets meer uit, ook omdat Feyenoord die druk niet meer kon volhouden. Maar overal gezien helaas terecht verloren, met veldspel wat het overgrote gedeelte van de wedstrijd nergens op leek. Het eeuwige, daar gaan we van leren, is puur wensdenken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

We hebben de kwaliteit niet om Jansens vetrouwde spelletje van opbouwen en combineren tot aan of in de 16 te spelen (schuld directie), en Jansen heeft niet de kennis, kunde en ervaring om de jongens een andere tactiek, een ander kunstje te leren. Elke keer als ie tactisch wil verrassen pakt het slecht uit en elke keer dat er iets anders in een wedstrijd gevraagd wordt reageert ie niet, te laat of verkeerd.

Ik vind het bedroevend. 2 jaar lang nauwelijks wedstrijden in eigen stadion kunnen kijken, met een selectie die vaker wel dan niet goed voetbalde en meestreed om Champions League voetbal. En nu mogen we weer en krijgen we dit treurspel week in week uit voorgeschoteld, uitgezonderd de 3 á 4 wedstrijden die ik al genoemd heb. En iedereen wist dat dit zou gebeuren met deze selectie én deze coach.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Gaarne tekst en uitleg van onze trainer over hoe hij de kwetsbaarheid van AZ in de omschakeling/bij counters gaat verhelpen.
Iets waar ook Maarten Martens bij Jong AZ aan mag werken, maar ondanks dat zou je toch verwachten dat een trainer van enig niveau hier op een gegeven moment een probleem in ziet.

Tuurlijk is het een probleem als Jensen de bal naar de verkeerde kleur uittrapt, maar dat de rest van je team veel te traag schakelt als ze terug moeten is een veel groter probleem.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 08 nov 2021, 13:13 Gaarne tekst en uitleg van onze trainer over hoe hij de kwetsbaarheid van AZ in de omschakeling/bij counters gaat verhelpen.
Dat is maar op één manier - op een leuke manier - te verhelpen: hoger en sneller druk zetten door je middenvelders en betere centrumverdedigers opstellen.

Het eindeloos posteren van twee verdedigende middenvelders voor je verdediging kan ook niet.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ik merk overigens wel dat ik erg moe van hem begin te worden.

Geen ontwikkeling. Geen stabiliteit in de prestaties. Geen goede tactische vondsten. Defensief. Saai.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

We staan qua verliespunten op een 6e plaats: Thuiswedstrijden op een 4e plaats, maar in uitwedstrijden liefst op plek 17, alleen PEC Zwolle presteert hierin slechter!
Je kunt dus stellen dat de uitwedstrijden ons opbreken.

Wat echter de competitie, ondanks de matige prestaties van AZ, wel zo leuk maakt is dat feitelijk iedere club wisselvallig presteert en je dus eigenlijk nog geen zinnig woord kan zeggen over het verdere verloop. Een overwinning in de volgende speelronde tegen NEC kan AZ alweer op slechts 1 punt van Vitesse en 2 op FC Utrecht brengen.
Met een beetje mazzel kan je zelfs nog voor de winterstop gewoon op een vierde plaats staan ondanks deze kommer en kwel.
Jansen moet er dus voor zorgen dat we in uitwedstrijden beter voor de dag komen en Huiberts moet in de winterstop zeker voor versterkingen gaan en dan met name voor een echte rechtsbuiten waardoor Pavlidis en de Wit meer in hun kracht kunnen spelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 08 nov 2021, 14:00
Met een beetje mazzel kan je zelfs nog voor de winterstop gewoon op een vierde plaats staan ondanks deze kommer en kwel.
Jansen moet er dus voor zorgen dat we in uitwedstrijden beter voor de dag komen en Huiberts moet in de winterstop zeker voor versterkingen gaan en dan met name voor een echte rechtsbuiten waardoor Pavlidis en de Wit meer in hun kracht kunnen spelen.
Ik zou liever zeggen: met een beetje goed en consistent voetbal kunnen we straks nog 4e staan.
Ik ben toch bang dat we van Jansen geen interessante en intelligente vondsten hoeven te verwachten, dat hebben de afgelopen 15 wedstrijden wel laten zien……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 08 nov 2021, 14:00 Een overwinning in de volgende speelronde tegen NEC kan AZ alweer op slechts 1 punt van Vitesse en 2 op FC Utrecht brengen.
Houd je er ook rekening mee dat andere ploegen ook gewoon nog wedstrijden gaan spelen waarin ze punten kunnen pakken? #-o

10 punten achter Feyenoord (11gespeeld)
8 achter Utrecht (12gespeeld)
7 achter Vitesse (12gespeeld)

AZ verliest meer dan het wint. Redeneren dat AZ de inhaalwedstrijd tegen Fortuna + de pot tegen nec wel even wint lijkt op dit moment behoorlijk voorbarig. Daarnaast spelen we binnenkort ook nog uit tegen Vitesse. Het strijdplan van Jansen ligt al weken op het bureau bij deze teams.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 08 nov 2021, 14:42 Houd je er ook rekening mee dat andere ploegen ook gewoon nog wedstrijden gaan spelen waarin ze punten kunnen pakken? #-o
Zekers, ik heb het over de eerst volgende wedstrijd daarin moeten we tegen NEC thuis, terwijl PSV-Vitesse in die ronde plaats vind.
Dus zo onlogisch is het allemaal niet dat je de week erop 'qua verliespunten' alweer over de Arnhemmers heen kunt gaan gezien beide elkaar dan treffen.
En natuurlijk niet gezegd hebbend dat je die wedstrijden zomaar even wint, maar welk elftal draait nu eigenlijk wel echt constant in de eredivisie, het is allemaal zo wisselvallig als de pest daarom kan je nog niets zeggen over het verdere verloop v.d. competitie. ajax zou wel even kampioen worden maar is inmiddels al weer qua verliespunten achterhaald door Feyenoord en PSV, maar Feyenoord kan vervolgens weer net zo gemakkelijk verliezen bij FC Twente en moeizaam gelijkspelen tegen Fortuna. Het is gewoon heel lastig de toto in te vullen dezer dagen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ speelt over het algemeen niet wisselvallig maar gewoon slecht. Was het maar wisselvallig, dan had ik in ieder geval nog om de wedstrijd een leuke wedstrijd gezien.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 08 nov 2021, 15:24 AZ speelt over het algemeen niet wisselvallig maar gewoon slecht. Was het maar wisselvallig, dan had ik in ieder geval nog om de wedstrijd een leuke wedstrijd gezien.
Dat vind ik lariekoek en supportersgelul omdat de resultaten tegenvallen. Zeker de eerste wedstrijden waar geen punten werden gepakt waren zeker niet zo slecht maar was het scorend vermogen er debet aan als je kijkt naar het aantal gecreëerde kansen. Tegen FC Groningen en Feyenoord was het slecht maar ik durf de stelling wel aan dat het veldspel van medekoploper PSV zeker niet beter is dan dat van AZ. Het spel is te wisselvallig en we hebben te weinig scorend vermogen aan de hand van de gecreëerde kansen.
Dan zouden analisten zoals Marciano Vink, eigen spelers als Wijndal en tegenstanders als Janssen allemaal niet voor de camera zeggen dat AZ eigenlijk aan de hand van het veldspel eigenlijk te laag staat als het in het algemeen zo bedroevend was
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 08 nov 2021, 13:41 Ik merk overigens wel dat ik erg moe van hem begin te worden.

Geen ontwikkeling. Geen stabiliteit in de prestaties. Geen goede tactische vondsten. Defensief. Saai.
Als dit is wat moet doorgaan voor defensief voetbal bij Pascal Jansen dan wil ik niet zien wat we om de oren krijgen als hij vol op de aanval laat spelen..
De Rode Baron schreef: 08 nov 2021, 16:51 Dat vind ik lariekoek en supportersgelul omdat de resultaten tegenvallen. Zeker de eerste wedstrijden waar geen punten werden gepakt waren zeker niet zo slecht maar was het scorend vermogen er debet aan als je kijkt naar het aantal gecreëerde kansen. Tegen FC Groningen en Feyenoord was het slecht maar ik durf de stelling wel aan dat het veldspel van medekoploper PSV zeker niet beter is dan dat van AZ. Het spel is te wisselvallig en we hebben te weinig scorend vermogen aan de hand van de gecreëerde kansen.
Dan zouden analisten zoals Marciano Vink, eigen spelers als Wijndal en tegenstanders als Janssen allemaal niet voor de camera zeggen dat AZ eigenlijk aan de hand van het veldspel eigenlijk te laag staat als het in het algemeen zo bedroevend was
Ik vind het na al die jaren dat ze een bepaalde stijl hanteren in zowel scouting, aanstelling van staf als opvatting die ze uitdragen het nog altijd schrijnend dat mensen niet door hebben hoe het spel van PSV op waarde te schatten. Misschien beter voor die club om in Duitsland of België te gaan spelen waar ze wel begrepen worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Allemaal totaal off topic.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Heb maar even mijn reactie naar het wedstrijdtopic verhuisd.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Zal wel de enige zijn die blij is met drie weken geen publiek. Scheelt weer zakdoekjes en spreekkoren.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

MO7 schreef: 12 nov 2021, 19:51 Zal wel de enige zijn die blij is met drie weken geen publiek. Scheelt weer zakdoekjes en spreekkoren.

Maar nou blijft Jansen wel tot na de winterstop zitten.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

galblazer schreef: 12 nov 2021, 21:00 Maar nou blijft Jansen wel tot na de winterstop zitten.
Dit seizoen is toch al verloren. Belangrijkste is nu om een grote sponsor te strikken en te zoeken naar een serieuze trainer voor het volgende seizoen. Van Bronckhorst gaat naar Rangers dus die valt al af. Beetje tempo maken dus.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Even kort samengevat: na zoveel tijd nog steeds geen plan en veel te weinig punten: opzouten.
Gesloten