AZ-HNK Rijeka (do 29 okt, 21.00u)

Alles over het Europees voetbal van onze trots!
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1253
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Zou Corona niet van invloed kunnen zijn op de algehele fitheid. Ik vind de meeste na een uur niet meer fit, eigenlijk de gehele competitie al en andere clubs gooien er zo een half nieuw elftal in en die hebben wij nu even niet. Tegen Napoli werd er amper gelopen
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Rjansen17 schreef: 28 okt 2020, 17:38 Zou Corona niet van invloed kunnen zijn op de algehele fitheid. Ik vind de meeste na een uur niet meer fit, eigenlijk de gehele competitie al en andere clubs gooien er zo een half nieuw elftal in en die hebben wij nu even niet. Tegen Napoli werd er amper gelopen
In theorie zou het kunnen, maar het zit vanaf het begin af aan al niet goed bij veel spelers. Dus die periode is te lang om het aan de corona te wijten. De spelers die positief hebben getest kunnen er natuurlijk de wedstrijd daarvoor wel last van hebben gehad.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

slot_.jpg
slot_.jpg (28.41 KiB) 3258 keer bekeken
Geen teambesprekingen voor Slot bij AZ: 'Dat had ik graag willen laten zien'

Arne Slot heeft de laatste dagen geen tijd gehad om spelers middels tactische besprekingen te vertellen hoe ze gespeeld hebben. De trainer van AZ mag zijn pupillen vanwege de protocollen niet allemaal in één ruimte hebben.

De Alkmaarders spelen donderdagavond op eigen veld tegen HNK Rijeka in de Europa League, maar voorbereiden op de wedstrijd met behulp van beelden is er niet bij. "De jongens komen een kwartier voor aanvang binnen en na de training gaan ze zonder douchen naar huis", zegt Slot op de persconferentie, opgetekend door de officiële website van AZ.

"Ik hoorde Dani de Wit zojuist zeggen dat we de laatste twintig minuten van voorgaande duels achteruit liepen", gaat de AZ-trainer verder. "Ik had graag aan de hand van beelden laten zien dat dat helemaal niet aan de orde is. Dat is wel iets wat je hoort en leest en wat de spelers gaan geloven. Als trainer wil ik laten zien wat er daadwerkelijk gebeurt en niet wat er gesuggereerd wordt."

AZ en HNK Rijeka trappen donderdagavond om 21.00 uur af in het AFAS Stadion. De Alkmaarders wonnen hun eerste groepswedstrijd bij Napoli, terwijl de tegenstanders uit Kroatië hun meerdere moesten erkennen in Real Sociedad (0-1).

bron: voetbalprimeur.nl
datum: 28-10-2020
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wel een beetje raar. Geen analyse, bespreking en daaruit voortvloeiend beter spel dus? Kan hij niet een mailtje sturen of appen wat er mis ging en wat hij verwacht van de spelers? Nu lijkt het net alsof hij ineens geen echte coach kan zijn vanwege de corona perikelen.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 28 okt 2020, 19:53 Wel een beetje raar. Geen analyse, bespreking en daaruit voortvloeiend beter spel dus? Kan hij niet een mailtje sturen of appen wat er mis ging en wat hij verwacht van de spelers? Nu lijkt het net alsof hij ineens geen echte coach kan zijn vanwege de corona perikelen.
Ja dat hele verhaal slaat nergens op. Mogelijkheden:
- online via ms teams of zoom bespreken
- videoboodschap opnemen
- alle basisspelers voor komende wedstrijd 15 min per persoon apart nemen tijdens de training.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Tactische evaluatie kon kort.
- ik heb kut gewisseld.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

AZ heeft een reputatie hoog te houden: Europees is AZ thuis bijna onverslaanbaar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jack schreef: 29 okt 2020, 05:14 AZ heeft een reputatie hoog te houden: Europees is AZ thuis bijna onverslaanbaar.
Dat wás ooit zo; thuis ongeslagen in Europa......na de nederlaag tegen Everton in 2007 hebben we helaas toch vaak thuis verloren.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/rijeka-trai ... el-respect

Rijeka-trainer Rožman: 'Veel respect'
Gepubliceerd op 28 oktober 20, 19:18
ALKMAAR- HNK Rijeka-trainer Simon Rožman schoof woensdagavond aan in de Co Adriaanse Persruimte om vooruit te blikken op de Europa League-wedstrijd van donderdag tegen AZ. Hij werd geflankeerd door verdediger Hrvoje Smolčić. "Denk dat we hier kunnen winnen."

Rijeka verloor vorige week hun openingsduel in Groep F van Real Sociedad. In Kroatië werd het 0-1. Rožman: “Natuurlijk was het jammer dat we verloren, maar Sociedad is een topclub. Ik wil niet zeggen dat we punten hadden verwacht, maar het is balen dat we in de laatste minuut alsnog verloren. We hadden graag een punt overgehouden aan de eerste groepswedstrijd.”

Corona
“We doen alles wat de Europa League voorschrijft", zei de trainer over de huidige corona-protocollen. "Toch is het tijdens trainingen of met reizen af en toe moeilijk. Het kan ook gebeuren dat je twee dagen van te voren een speler verliest en dan moet de hele tactiek op de schop. Het is behelpen, maar we voldoen aan alle eisen.”

AZ
Over de Alkmaarse formatie zei Rožman: “We hebben veel respect voor AZ. De club is objectief gezien tien keer meer waard dan Rijeka. Het is een sterk team, met goede aanvallers op de flanken en ze zijn heel dominant. Dat gaan we proberen te doorbreken. We moeten vanaf het begin scherp zijn.”

Alles geven
De 20-jarige verdediger Smolčić besloot de persconferentie met zelfvertrouwen: “We zijn weliswaar niet de beste in de poule, toch willen we niet onder doen voor de andere clubs. Ook AZ hebben we goed geanalyseerd en we hebben een sterk plan. Als wij alles geven, dan denk ik dat we hier kunnen winnen.”

Live
AZ - HNK Rijeka begint donderdag om 21:00 uur in het AFAS Stadion. Dit groepsduel is live te zien op FOX Sports en te volgen via AZ.nl en de social media-kanalen van de club. Bekijk hieronder de persconferentie van Arne Slot en Dani de Wit.
Nou als ze AZ echt goed geanalyseerd hebben (met name de 5 verliespartijen in de competitie), dan weten ze precies wat ze moeten doen. 1e helft verdedigend spelen (zoals AZ tegen Napoli deed) en de 2e helft kunnen ze scoren.

Ik verwacht een 1 - 2 voor Rijeka
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Welke verliespartijen? 8)
Ik snap het punt hoor, daar niet van. Maar kon deze ff niet laten liggen.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

dirkjan schreef: 29 okt 2020, 11:10 Welke verliespartijen? 8)
Ik snap het punt hoor, daar niet van. Maar kon deze ff niet laten liggen.
Ehm, gelijk spelen tegen de 5 slechtste clubs in de competitie zijn wat mij betreft verliespartijen :!:
Laatst gewijzigd door multatuli op 29 okt 2020, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3162
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Ja, dat had ik gerust door hoor.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 583
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

lees; zelfde groep als afgelopen zondag.
Geen Svensson?
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

bk wcm schreef: 29 okt 2020, 15:54 lees; zelfde groep als afgelopen zondag.
Geen Svensson?
Het lijkt mij met Svensson, want hij had de wedstrijd door een schorsing gemist.
Hij staat in ieder geval ook op de foto's van de laatste training, dus hij heeft geen corona. Conclusie hij zal logischerwijs vanavond in de basis staan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6580
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 29 okt 2020, 16:00 Het lijkt mij met Svensson, want hij had de wedstrijd door een schorsing gemist.
Hij staat in ieder geval ook op de foto's van de laatste training, dus hij heeft geen corona. Conclusie hij zal logischerwijs vanavond in de basis staan.
Dus het wordt kiezen tussen Yuki en Albert. Aangezien AZ normaal gesproken veel de bal gaat hebben zou ik dan toch liever Gudmundsson zien. Hopelijk heeft ie geen modeshow of fotoshoot vanavond. :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 29 okt 2020, 16:08 Dus het wordt kiezen tussen Yuki en Albert. Aangezien AZ normaal gesproken veel de bal gaat hebben zou ik dan toch liever Gudmundsson zien. Hopelijk heeft ie geen modeshow of fotoshoot vanavond. :lol:
Ga er maar vanuit dat het dus toch Yuki wordt ;)
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Gudmundsson heeft z'n strandschoenen aan.. geel met wit.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16258
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

In plaats van dat die lui lekker voor de buis gaan zitten......stomme vuurwerk.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

oh. Wat gemeen. Ze leggen de Wit neer. Penalty voor AZ.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

KAZEN!!!! ha.. lekker. 1-0 voor.
Glory Hunter
Plaats reactie