Nederlands Elftal II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 11 okt 2020, 20:55 De Ondergang?
Haha.

Zou toepasselijk zijn denk. :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Wedstrijd gisteravond was niet om aan te zien. Dit is dus de reden waarom ik jarenlang geen Nederlands elftal had gekeken (o.a. periode Van Marwijk, uitgezonderd EK/WK en de periode Advocaat/Blind. In de periode Koeman werd het weer even leuk, maar met De Boer is het weer waardeloos. Vooraf was het al te voorspellen dat De Boer niet de juiste bondscoach zou zijn voor leuk sprankelend voetbal, maar wederom weet hij dat weer te bewijzen. Nu maar hopen dat Nederland er tegen Italie met 0-8 afgaat, zodat er weer een nieuwe bondscoach (Louis van Gaal) kan komen.

Waar het verlies vorige week nog verd verweten aan de opstelling met invallers (o.a Koopmeiners en Wijndal) heeft Nederland bewezen, dat het met de basiself geen spat beter is. Wat dat betreft had Koopmeiners het nog helemaal niet zo slecht gedaan.

De meesten zullen het wel niet met mij eens zijn, maar zelfs Vd Looi is een veel betere bondscoach dan De Boer. Vd Looi laat zijn elftal tenminste leuk sprankelend aanvallend voetbal spelen. Jong Oranje is een genot om naar te kijken.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6684
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

multatuli schreef: 12 okt 2020, 11:51 Vd Looi laat zijn elftal tenminste leuk sprankelend aanvallend voetbal spelen. Jong Oranje is een genot om naar te kijken.
Ik ben het met je eens. En tegelijkertijd vind ik het heel frappant. Waarom lukt dat Van der Looi wel?
Zal De Boer ze nou zo de wei in sturen?
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Maar wanneer staat er een speler op die de boel op het
veld weer goed neer zet ? Schijt aan de trainer hebben en ter plekke
dingen doorvoeren omdat je merkt dat dit niet loopt ?
Allemaal bang voor het plekkie in de selectie ? Weet wel, die de Boer
heeft eigenlijk nog niets geleerd van al zijn fouten , maar van de
spelers mag je toch ook wel wat verwachten ? Zoals v.Dijk die
verteld dat het tempo te laag lag ! Nou, doe er dan wat aan en
geef je ploeggenoten op hun falie en eis dat het anders moet !
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien speelde het NL elftal wel heel goed. Werd er weinig balverlies geleden, de tactiek goed uitgevoerd. En was het slechts de afronding of laatste fase van de aanval die het liet afweten. Het zou me niet eens verbazen. Maar het was overduidelijk een onaantrekkelijke wedstrijd. De amusementswaarde was laag. Het systematisch beter voetbal leidt niet automatisch tot aantrekkelijk voetbal. Veel wedstrijden onder Van Gaal waren ook niet bepaald aantrekkelijk. Maar als de tegenstander geen kansen krijgt maakt dat ook niet echt uit. Zolang er gewonnen wordt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 12 okt 2020, 18:21 Dit is nog wel het ergste:

https://www.ad.nl/dossier-oranje/pijnli ... ~aaa5b0e7/
Dat komt ook wel overeen met het saaie inspiratieloze voetbal dat hij ze laat spelen, waarbij er maar weinig goede kansen gecreëerd worden. Trainers kunnen een hele grote invloed op een elftal hebben. En een goede of een slechte trainer kan makkelijk het verschil zijn tussen winst en verlies.

Dit soort statistieken wisten de KNVB bobo's ook voordat ze De Boer aanstelden als bondscoach. En toch stellen ze hem aan. Er is echt iets grondig mis bij de KNVB.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Ik ben voor Italië vanavond.
Laatst gewijzigd door ~AZ~ op 14 okt 2020, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8331
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

In wezen vind ik 5-3-2 zo gek nog niet, maar dat we met deze coach geen aantrekkelijk voetbal hoeven te verwachten is wel duidelijk. Of heeft de KNVB in het geheim alsnog Louis aangetrokken als adviseur?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Kilkenny schreef: 14 okt 2020, 17:40 In wezen vind ik 5-3-2 zo gek nog niet, maar dat we met deze coach geen aantrekkelijk voetbal hoeven te verwachten is wel duidelijk. Of heeft de KNVB in het geheim alsnog Louis aangetrokken als adviseur?
5-3-2 is tot daar aan toe. Maar wat gaat Luuk de Jong daar in zijn eentje op een eiland met egotripper Depay doen? Blind krijgt een hartaanval als hij die hele linker kant moet gaan bestrijken. Donny van de Bleek was 3 niveaus lager dan Koopmeiners tegen Mexico maar mag nu op zijn plek spelen. Berghuis was de afgelopen wedstrijden de enige die aanvallend wat bracht maar mag weer toekijken. Dit gaat niet om of je de beste speler bent maar of je de juiste bloedgroep hebt.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

~AZ~ schreef: 14 okt 2020, 17:46 5-3-2 is tot daar aan toe. Maar wat gaat Luuk de Jong daar in zijn eentje op een eiland met egotripper Depay doen? Blind krijgt een hartaanval als hij die hele linker kant moet gaan bestrijken. Donny van de Bleek was 3 niveaus lager dan Koopmeiners tegen Mexico maar mag nu op zijn plek spelen. Berghuis was de afgelopen wedstrijden de enige die aanvallend wat bracht maar mag weer toekijken. Dit gaat niet om of je de beste speler bent maar of je de juiste bloedgroep hebt.
Eerste helft is prima.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dario Hubner schreef: 14 okt 2020, 19:40 Eerste helft is prima.
Ze waren rijp voor de slacht tot de bal per ongeluk voor de voeten van vd Beek kwam te liggen. Het is soms een vreemde sport.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Dario Hubner schreef: 14 okt 2020, 19:40 Eerste helft is prima.
Ik vond het anders maar een saaie wedstrijd. Het voetbal is niet om aan te zien. Maar ik moet toegeven dat ik na een kwartier nog maar met een half oog gekeken heb om te voorkomen dat ik in slaap zou vallen. En dat was alleen omdat ik geen stream kon vinden van de andere wedstrijd die ik wilde zien. En ik had nog een kleine hoop dat Koopmeiners de 2e helft zou invallen. Ondanks dit gelijke spel heb ik totaal geen vertrouwen in De Boer als bondscoach.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16372
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 15 okt 2020, 08:47 Ik vond het anders maar een saaie wedstrijd. Het voetbal is niet om aan te zien. Maar ik moet toegeven dat ik na een kwartier nog maar met een half oog gekeken heb om te voorkomen dat ik in slaap zou vallen. En dat was alleen omdat ik geen stream kon vinden van de andere wedstrijd die ik wilde zien. En ik had nog een kleine hoop dat Koopmeiners de 2e helft zou invallen. Ondanks dit gelijke spel heb ik totaal geen vertrouwen in De Boer als bondscoach.
Joh!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 15 okt 2020, 08:54Joh!
Niet iedereen is goed in begrijpend lezen, dus ik dacht ik vermeld het er maar even bij :mrgreen:
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Rot toch op met die klote interlands. [-X

https://www.vi.nl/nieuws/vilhena-vertre ... bij-oranje

Tonny Vilhena heeft het trainingskamp van het Nederlands elftal verlaten, na een positieve coronatest. Vooralsnog wordt de selectie niet aangevuld, waardoor deze nu uit 23 spelers bestaat.

Vilhena (25) trainde dinsdagmiddag al niet mee, omdat de uitslag van zijn coronatest nog niet bekend is. Nu is er duidelijkheid en blijkt dat de middenvelder het virus heeft opgelopen. Vilhena is klachtenvrij en gaat nu, volgens de RIVM-richtlijnen, in quarantaine.

Bij ieder trainingskamp worden door de KNVB vergaande protocollen aangehouden om besmetting tegen te gaan en worden spelers en staf veelvuldig getest. Zo kan er bij een positieve test direct actie ondernomen worden. Betreffende speler of staflid wordt direct geïsoleerd, waarmee verdere besmettingen kunnen worden voorkomen.

Oranje oefent woensdagavond in de Johan Cruijff Arena tegen Spanje en speelt vervolgens in de Nations League tegen Bosnië-Herzegovina (zondag, in Amsterdam) en Polen (volgende week woensdag, in Chorzów). Bondscoach Frank de Boer heeft vooralsnog geen vervanger opgeroepen voor Vilhena, die vijftien interlands achter zijn naam heeft staan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16372
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 10 nov 2020, 20:59 Rot toch op met die klote interlands. [-X
Helemaal met je eens. Oefenen tegen Spanje? Waarom in godsnaam?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Boer heeft aangegeven met een halve fantasie opstelling te gaan spelen de 1e wedstrijd. Welke AZ spelers zullen speeltijd krijgen?

Bizot in ieder geval basis.
Koopmeiners?
Wijndal?
Stengs?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Wijnaldum is echt over het hele veld aanwezig. Hoe wil je dat 90 minuten volhouden? Wijndal prima tot nu toe. Bizot moet het doen met twee halve verdedigers voor 'm.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DiepeMast schreef: 11 nov 2020, 20:21 Wijnaldum is echt over het hele veld aanwezig. Hoe wil je dat 90 minuten volhouden? Wijndal prima tot nu toe. Bizot moet het doen met twee halve verdedigers voor 'm.
Wijndal speelde uitstekend. Net alsof hij al jaren in dat team speelt. Stengs was bij vlagen weer briljant. Heeft in ieder geval een betere indruk dan Berghuis achtergelaten. Bizot had pech met dat doelpunt (waar hij er niet goed uit zag), maar dat doelpunt was 95% de fout van de 2 halve verdedigers voor hem. Ik blijf het vreemd vinden dat iedereen Bizot als een middelmatige keeper ziet en Cilessen en Krul als topkeepers.
Plaats reactie