Ferdy Druijf (2025, verhuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

leszz schreef: 29 jun 2019, 08:46 Dat ben ik met je eens. Het is een beetje gek maar ik kan me niet voorstellen dat Druijf goed genoeg is voor een team dat om plek drie wilt vechten op dit moment, ik heb het idee dat voor hem een seizoen bij een basisplaats 10-12 ploeg perfect zou zijn en dan volgend jaar misschien op dit niveau. Ik hoop dus echt dat Boadu het waar gaat maken, wat ook nog maar echt de vraag is. Blijft een grote gok met deze twee.
Het probleem is dat de speler dat niet wil. Denk dat ie misschien wel naar clubs 6-10 kan zoals Heracles of Willem II, Heerenveen, Groningen. Dus of hij wil definitief weg of hier zijn kans. Wil jij het risico lopen dat hij voor pakweg 1 mio vertrekt, elders voor 4 jaar tekent, daar goed presteert en dan voor 10 mio vertrekt?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 29 jun 2019, 06:42 Maar wel in de KKD. Dat scheelt nogal een niveau.
Uiteraard is het een niveau lager, maar ook daar kun je wel zien welke spelers tegen een bal kunnen schoppen en welke niet. En ook welke andere kwaliteiten ze hebben. Op het moment dat Boadu 1e spits werd bij AZ had hij ook nog amper wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Sterker nog hij heeft de 1e divisie praktisch overgeslagen (maar 1 of 2 wedstrijden in gespeeld). Toen hij nog in jong AZ speelde, speelden die in de 2e divisie.

Druijf heeft ongeveer dezelfde ervaring op het hoogste niveau als Boadu had toen hij basispeler werd, maar Druijf heeft in ieder geval nog een ton aan ervaring op 1 niveau lager (wat Boadu dus niet heeft).
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

multatuli schreef: 29 jun 2019, 12:21 Uiteraard is het een niveau lager, maar ook daar kun je wel zien welke spelers tegen een bal kunnen schoppen en welke niet. En ook welke andere kwaliteiten ze hebben. Op het moment dat Boadu 1e spits werd bij AZ had hij ook nog amper wedstrijden gespeeld op het hoogste niveau. Sterker nog hij heeft de 1e divisie praktisch overgeslagen (maar 1 of 2 wedstrijden in gespeeld). Toen hij nog in jong AZ speelde, speelden die in de 2e divisie.

Druijf heeft ongeveer dezelfde ervaring op het hoogste niveau als Boadu had toen hij basispeler werd, maar Druijf heeft in ieder geval nog een ton aan ervaring op 1 niveau lager (wat Boadu dus niet heeft).
Nu ga je wel voorbij aan het feit dat Boadu een supertalent was en begeerd werd door half Europa. Druijf heeft dat nooit gehad, hij zou best kunnen slagen hoor, maar Boadu heeft meer kans een topspeler te worden dan Druijf.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Tim schreef: 29 jun 2019, 12:30 Nu ga je wel voorbij aan het feit dat Boadu een supertalent was en begeerd werd door half Europa. Druijf heeft dat nooit gehad, hij zou best kunnen slagen hoor, maar Boadu heeft meer kans een topspeler te worden dan Druijf.
Uiteraard is Boadu een toptalent, maar als je zoals Druijf in elke competitie waarin je speelt (jeugd, jong AZ) zoveel goals maakt, kun je toch ook echt wel wat. Naar mijn mening wordt hij door een aantal hier zwaar onderschat.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

multatuli schreef: 29 jun 2019, 13:31 Uiteraard is Boadu een toptalent, maar als je zoals Druijf in elke competitie waarin je speelt (jeugd, jong AZ) zoveel goals maakt, kun je toch ook echt wel wat. Naar mijn mening wordt hij door een aantal hier zwaar onderschat.
Laten we niet vergeten dat de helft van de goals penalty's waren. Druif is heus geen slechte spits, maar het is gewoon niet goed genoeg voor de top van Nederland. Johnsen heeft er 20 ingelegd voor ADO, zonder penalty's(!), en die wordt hier ook afgeschreven. Maar Druijf is onderschat :roll:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tim schreef: 29 jun 2019, 14:19 Laten we niet vergeten dat de helft van de goals penalty's waren.
Hij heeft 14.5 penalties gemaakt? :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2019, 14:54 Hij heeft 14.5 penalties gemaakt? :lol:
Hahaha goede grap :lol: :lol: :lol:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Tim schreef: 29 jun 2019, 14:19 Laten we niet vergeten dat de helft van de goals penalty's waren. Druif is heus geen slechte spits, maar het is gewoon niet goed genoeg voor de top van Nederland. Johnsen heeft er 20 ingelegd voor ADO, zonder penalty's(!), en die wordt hier ook afgeschreven. Maar Druijf is onderschat :roll:
zelfs als je de strafschoppen eraf haalt (9 a 10) afgelopen seizoen, hou je nog een aardig aantal doelpunten over. Helemaal als je ziet hoe slecht zijn medespelers waren.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

multatuli schreef: 29 jun 2019, 16:12 zelfs als je de strafschoppen eraf haalt (9 a 10) afgelopen seizoen, hou je nog een aardig aantal doelpunten over. Helemaal als je ziet hoe slecht zijn medespelers waren.
Zijn tegenspelers zijn ook heel slecht, het is KKD. Johnsen zou er makkelijk 30 in kunnen leggen op dat niveau.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Tim schreef: 29 jun 2019, 16:16 Zijn tegenspelers zijn ook heel slecht, het is KKD. Johnsen zou er makkelijk 30 in kunnen leggen op dat niveau.
Niet met de medespelers die Druijf had. Jij hebt blijkbaar geen wedstrijden van Nec gekeken, want anders had je geweten dat Druijf praktisch geen bruikbare bal van een medespeler heeft gehad voor het doel.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

multatuli schreef: 29 jun 2019, 16:20 Niet met de medespelers die Druijf had. Jij hebt blijkbaar geen wedstrijden van Nec gekeken, want anders had je geweten dat Druijf praktisch geen bruikbare bal van een medespeler heeft gehad voor het doel.
Johnsen heeft er twintig gemaakt op een veel hoger niveau dan de KKD met alleen El Khayati als vaste aangever. Wat is precies het verschil dat je zo veel meer vertrouwen hebt in een spits als Druijf?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tim schreef: 29 jun 2019, 16:51 Johnsen heeft er twintig gemaakt op een veel hoger niveau dan de KKD met alleen El Khayati als vaste aangever. Wat is precies het verschil dat je zo veel meer vertrouwen hebt in een spits als Druijf?
Omdat je ook gewoon moet kijken wat een speler daadwerkelijk doet in het veld.

Johnsen liep er gewoon met enige regelmaat een bal uit de kluts in en als hij compleet vrij staat dan kan hij koppen. Misschien dat hij echt uitblinkt bij een counter team dat dusdanig diep staat dat hij bij hoge lange ballen altijd redelijk vrij staat.

Johnsen is belachelijk passief en dat straalt hij ook uit.

Druijf is wat dat betreft sowieso al wat meer een werker, vandaar de vergelijkingen met Weghorst ook.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2019, 17:00 Omdat je ook gewoon moet kijken wat een speler daadwerkelijk doet in het veld.

Johnsen liep er gewoon met enige regelmaat een bal uit de kluts in en als hij compleet vrij staat dan kan hij koppen. Misschien dat hij echt uitblinkt bij een counter team dat dusdanig diep staat dat hij bij hoge lange ballen altijd redelijk vrij staat.

Johnsen is belachelijk passief en dat straalt hij ook uit.

Druijf is wat dat betreft sowieso al wat meer een werker, vandaar de vergelijkingen met Weghorst ook.
Ik zie Druijf er echt geen 20 maken, zelfs een Lammers lukt dat niet en dat is gewoon een completere spits dan Druijf. Johnsen heeft echt niet alleen kutgoals gemaakt, er zaten zelfs heel mooie exemplaren tussen. In ieder geval wijst niks er op dat Druijf het wel even beter zou doen dan Johnsen. Iemand die alleen in de KKD gescoord heeft, waaronder veel pingels, vind ik niet per se een spits voor een club die bij de top van Nederland wil horen.

Echter als je ambitie anders is, en je gewoon als mee wilt draaien als een Heerenveen of PEC moet je bovenstaande negeren, dan is Druijf een prima spits voor AZ. Alleen zou Johnsen dat in dat geval ook zijn. Het maakt mij niet uit, ik ga het zien, ik ben al blij als AZ de play-offs haalt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Tim schreef: 29 jun 2019, 17:11 Ik zie Druijf er echt geen 20 maken, zelfs een Lammers lukt dat niet en dat is gewoon een completere spits dan Druijf. Johnsen heeft echt niet alleen kutgoals gemaakt, er zaten zelfs heel mooie exemplaren tussen. In ieder geval wijst niks er op dat Druijf het wel even beter zou doen dan Johnsen. Iemand die alleen in de KKD gescoord heeft, waaronder veel pingels, vind ik niet per se een spits voor een club die bij de top van Nederland wil horen.

Echter als je ambitie anders is, en je gewoon als mee wilt draaien als een Heerenveen of PEC moet je bovenstaande negeren, dan is Druijf een prima spits voor AZ. Alleen zou Johnsen dat in dat geval ook zijn. Het maakt mij niet uit, ik ga het zien, ik ben al blij als AZ de play-offs haalt.
Druijf is nog jong en heeft nog een jaar of 3 om op het niveau van Wout te komen. Overigens viel Boadu mij vandaag ook niet mee tegen de eerste echte tegenstander.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
1keerraken
Seizoenkaarthouder
Berichten: 282
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:59

Ik zei het al eerder maar ik begrijp niet helemaal waar het blinde vertrouwen van Slot in Boadu en Druijff is gebaseerd. Beide hebben nog helemaal nooit aangetoond mee te kunnen op Eredivisie niveau. Ik hoor de vergelijking Druijff en Weghorst wel eens voorbij komen , omdat ze allebei zo hard werken. Maar zo hard werkt Druijff helemaal niet , daar heeft hij ook geen lichaam voor , hij is niet vooruit te branden. Ik hoop dat het ligt aan de voorbereiding en het warme weer ligt ,maar ik vrees met grote vrezen.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

DeZuivelDuivel schreef: 29 jun 2019, 17:46 Druijf is nog jong en heeft nog een jaar of 3 om op het niveau van Wout te komen. Overigens viel Boadu mij vandaag ook niet mee tegen de eerste echte tegenstander.
Boadu heeft in ieder geval aangetoond op Eredivisie niveau mee te kunnen. Hij har in 5 duels drie doelpunten en twee assists? Voor iemand van 17 zijn dat echt geweldige cijfers. Druijf heeft nog 0 doelpunten en 0 assists op zijn naam staan. Daarnaast zijn 40% van zijn doelpunten op KKD niveau penalty's.

Prima dat jij in een bubbel leeft waarin KKD topscorers de Eredvisie of EL wel even aan gort spelen, maar vermoei anderen er niet mee alsjeblieft. :)
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Boadu heeft veel te weinig gespeeld om iets zinnigs te kunnen zeggen over zijn gemiddelden.
Tim
Ben-Sider
Berichten: 779
Lid geworden op: 08 apr 2015, 13:08

~AZ~ schreef: 29 jun 2019, 18:19 Boadu heeft veel te weinig gespeeld om iets zinnigs te kunnen zeggen over zijn gemiddelden.
Slot heeft veel te weinig gecoacht om iets zinnigs te zeggen in verhouding tot Brom. Toch is dat praktisch het enige wat je doet, dus wat is je punt?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tim schreef: 29 jun 2019, 18:23 Slot heeft veel te weinig gecoacht om iets zinnigs te zeggen in verhouding tot Brom. Toch is dat praktisch het enige wat je doet, dus wat is je punt?
Ha, touché.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Je houdt de sfeer er lekker in.
Gesloten