ESPeN is een klote zender.

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

mArcoZ schreef:Zo te zien kunnen de samenvattingen ook na een aantal weken niet gratis bekeken worden.
ik wil graag Vitesse-AZ terugzien, suggesties?!
Je moet een gratis account aanmaken op foxsports.nl, dan kun je alle samenvattingen vanaf een paar dagen na de wedstrijden terugkijken. Vitesse-AZ staat hier.
Gebruikersavatar
Meteor
Oude garde
Berichten: 1064
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:09
Locatie: B.T. 9

http://www.AZ.nl/fanzone/aztv" onclick="window.open(this.href);return false; of http://nos.nl/uitzendingen/15550-nos-st ... -2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Testosteron.png
(275.94 KiB) 2090 keer gedownload
Red Bull geeft je vleuhhhuhhhgeeels. Me mucho macho.. .
Perez: "Ik vind die scheidsrechter een irritant mannetje gewoon" (over Makkelie). Die is dan grensrechter en wil zich laten gelden. En dan gaat hij zich met beslissingen bemoeien. >>>hij is lang niet zo macho als ik. en ik heb wel wat te vertellen kijk maar naar mijn kapsel en houding<<<
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Avond Zon.png
(241.07 KiB) 2076 keer gedownload
Avond Zon in Alkmaar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Een ideetje voor FOX. Betere geluidsopnames van de voetballers zelf maken. Er staan nu microfoons rondom het veld en die registreren omgevingsgeluid. Maar het moet ook mogelijk zijn om dat wat voetballers onderling tegen elkaar roepen op te vangen. Dat zou echt wat toevoegen.

Dus, dat je Poulsen bijvoorbeeld tegen middenvelders hoort roepen: "Hey, we kunnen niet de hele tijd volop tempo spelen. Dat hou je niet vol".. mopper mopper. Of de korte kreten naar elkaar toe: GUUS GUUSS!!!! en de bal vervolgens de andere kant opspelen. haha.

Volgens mij zou dat mooi inzichtelijk maken op welk niveau het spel écht gespeeld wordt.
Glory Hunter
kristenforever
Seizoenkaarthouder
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 dec 2013, 08:40

Kan iemand misschien eens naar Fox bellen dat iedereen weet dat Cocu bij Malaga heeft gevoetbald.
Word gek van die reclame
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

De "tafel van Kees" is nog wel een keuvelprogramma. Het is veruit het beste voetbalpraatprogramma maar dat is het natuurlijk al snel. Het gekakel van Jack van Gelder en de onzin van Johan Derksen is natuurlijk beschamend.

Maar véél inhoudelijks komt er niet boven tafel. Kees Jansma raakt de actualiteit maar niet de echte inhoud en achtergrond van veel zaken. Het blijft een beetje oppervlakkig. Het is natuurlijk ook voortdurend uitkijken met die Hans Kraaij die het liefst alleen zijn eigen mening wil spuien. Want die vind zichzelf heel erg belangrijk. Zielig.

Zo ergerlijk in het voetbalmedia wereldje. Al die mensen die zichzelf het belangrijkst vinden en daardoor alle aandacht naar zich toetrekken. De aandacht is daarmee een doel op zichzelf geworden.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Dat het oppervlakkig is, is alleen maar logisch. De mensen die actief zijn in de voetballerij en dat ook willen bijven, kunnen en willen de nooit de volledige ins en outs vertellen. Diegenen die enkel aan de zijlijn staan (de zogenaamde kenners en analisten) willen misschien ooit nog in de voetballerij werken en kunnen/willen ook het eigen nest niet bevuilen, dus houden ze bepaalde zaken ook binnenskamers. Tenslotte is er ook nog een deel die überhaupt niet weet hoe de vork in de steel zit en er maar naar raadt.

Kortom, puur nutteloos geneuzel, maar de mensen trappen erin en nemen het voor zoete koek aan.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

kuifje schreef:Dat het oppervlakkig is, is alleen maar logisch. De mensen die actief zijn in de voetballerij en dat ook willen bijven, kunnen en willen de nooit de volledige ins en outs vertellen. Diegenen die enkel aan de zijlijn staan (de zogenaamde kenners en analisten) willen misschien ooit nog in de voetballerij werken en kunnen/willen ook het eigen nest niet bevuilen, dus houden ze bepaalde zaken ook binnenskamers. Tenslotte is er ook nog een deel die überhaupt niet weet hoe de vork in de steel zit en er maar naar raadt.

Kortom, puur nutteloos geneuzel, maar de mensen trappen erin en nemen het voor zoete koek aan.
TV is inhoudsloos dus. Daar zit wat in. Het journaal duurde vroeger een uur. Nu nog maar een kwartier en daarin wordt ook gemeld dat de kat eindelijk uit de boom gehaald is.

TV is Passé. Mensen bepalen zelf hoe en waar ze hun informatie halen. We laten ons niet langer voor de gek houden door mensen als Jack van Gelder en Johan Derksen. Het dictaat van de media is voorbij. Niemand die bepaalt wat ik wel en niet mag zien. Wat goed of niet goed voor me is. Waarom moet ik naar Amerikaanse shit kijken terwijl ik Franse mooier vind. Dat bepaalt niet iemand anders, dat bepaal ik zelf. Dat is de trend.

En als Jansma faalt om interessante zaken boven tafel te krijgen, dan kijk ik ergens anders naar.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Joe.

Gesprek begint leuk, maar je merkt inderdaad al dat de diepe vragen nooit gesteld zullen worden.

Maakt niet uit. De tafel van Kees is prettig om naar te kijken. Heerlijk wakker worden, koffie erbij. Prima.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jansma laat ontzettend veel liggen vind ik. Hij blijft oppervlakkig terwijl hij toch duidelijk twee verschillende stijlen TD aan tafel heeft.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZraamklA schreef:Gesprek begint leuk, maar je merkt inderdaad al dat de diepe vragen nooit gesteld zullen worden.
Dat is ook lastig, als gasten het vuur aan de schenen wordt gelegd, dan wil volgende keer niemand meer komen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Juist Kuifje. Zie de vragen Van Hansie; een beetje doorvragen (iet wat onhandig) wordt meteen afgekapt.

Wat Hans daar doet is me nog steeds een raadsel.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Van Geel is doodsbang dat Feijenoord wordt gestraft wegens racisme. En Feijenoord heeft toch al een slechte naam voor wat betreft het gedrag van de supporters.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

kuifje schreef:Dat is ook lastig, als gasten het vuur aan de schenen wordt gelegd, dan wil volgende keer niemand meer komen.
AZraamklA schreef:Gesprek begint leuk, maar je merkt inderdaad al dat de diepe vragen nooit gesteld zullen worden.
De gasten moeten worden uitgenodigd, verleidt tot het geven van inzicht in de praktijk. Daar komt het dus bijna niet van. Door Kraaij niet omdat hij zijn eigen mening te belangrijk vindt en door Jansma niet omdat hij het programma moet sturen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Afgelopen zondag zaten Stewart, Brands en Willem van Hanegem bij Kraaij en Jansma aan tafel bij "De Tafel van Kees". Vermoedelijk heeft de winst op Astra de uitnodiging voor Stewart opgeleverd. Hij was tijdens die wedstrijd in beeld op het moment dat AZ scoorde. Hij vierde het doelpunt uitbundig. Leuk om te zien zoveel beleving.

Ondanks dat het tegen het eind van de transferperiode liep had Stewart niets te vertellen. De directie is tevreden met de selectie voor het seizoen 2015/2016. Er is dus ook niets meer gebeurd sinds zondag, alleen Avdic's contract is ontbonden.

Natuurlijk heeft Stewart nagedacht over wat hij wel en niet zou kunnen vertellen. En de ontevredenheid van Gouweleeuw kwam ter sprake. En dat onderwerp besprak Stewart voor mijn gevoel niet goed. Hij benadrukte dat een transfer van Gouweleeuw niet bespreekbaar is voor AZ. Hij had ook op een andere manier kunnen reageren. Bijvoorbeeld door op te sommen welke spelers allemaal verdwenen waren, wat het gevolg daarvan voor een club als AZ is, en de grote moeilijkheden die dat voor een technisch directeur oplevert. Met andere woorden, hij had de oorzaak kunnen verduidelijken en daardoor begrijpelijk kunnen maken waarom AZ Gouweleeuw liever wil houden. Daarnaast had hij de kwaliteit van Gouweleeuw als aanvoerder kunnen benoemen en de tevredenheid van AZ met zijn rol als aanvoerder en de problemen bij het aantrekken van een vervanger.

Nee, Stewart ging stoer doen en vertellen dat wat AZ betreft Gouweleeuw niet mocht en mag vertrekken. Stewart voelt zich daar zeker in omdat hij het heeft be- en uitgesproken met Gouweleeuw. Denkt hij.

Gevolg, Gouweleeuw loopt tijdens de wedstrijd met Roda JC met een chagrijnige kop te voetballen, hij laat zijn man lopen bij een spelhervatting en AZ krijgt een goal tegen en AZ verliest daardoor van Roda. Nu kun je natuurlijk niet zeggen dat AZ verloren heeft van Roda omdat Gouweleeuw ongeïnteresseerd was, maar misschien heeft het een beetje meegespeeld.

Verder viel het mij op dat Marcel Brands over het technisch directeurschap in het algemeen sprak en daarbij de vakantieperiode noemde. De heren directeuren hebben het over hun vakantie en de werkdruk net voor het sluiten van de transfermarkt. Dat zijn dus mensen die tonnen per jaar verdienen en die geacht worden precies te weten waar ze mee bezig zijn. Dan vraag ik mij serieus af of ze dat soort salarissen waard zijn.

Het irriteert me dat ze niets vertellen over de gang van zaken in hun werk. Ze presteren het om zo'n uitzending tot een totaal oninteressante vertoning te maken. Ze vliegen de hele wereld over, maken van alles mee. En dan komt er niks uit. Je zou toch op z'n minst wat bijzondere verhalen verwachten.

Verder was Van Hanegem in de uitzending. Op zich vind ik dat interessant. Hij stipte aan dat Eenhoorn in zijn vrije tijd bij Feijenoord 5 ofzo speelt. We weten dat Van Hanegem en Eenhoorn met elkaar over voetbal praten. Er is dus sprake van een invloed op elkaar. Dat fascineert mij wel. Van Hanegem die de nuchterheid zelve is, Eenhoorn die op zoek naar de waarheid is en wil weten wat wel en wat niet werkt.

Daarbij denk ik dan aan de tijd dat Van Hanegem zelf voetbalde. Hij is gevormd in de jaren '70. Zijn achtergrond kun je karakteriseren als Cruijfiaans. Hij heeft geen Van Gaal school achtergrond. Dat meen ik bij AZ terug te zien. De aandacht gaat vooral naar individuele spelers en hun persoonlijkheden en hun functioneren.

Maar voetbal volgens Van Gaal gaat uit van het team. Dat voetbal kent andere uitgangspunten.

Met andere woorden, ik vermoed dat Eenhoorn kwalitatief wil ontwikkelen volgens de Cruijff lijn. Misschien zelfs wel onbewust. Ik denk tevens dat Eenhoorn tot de conclusie is gekomen dat het uiteindelijk om betere voetballers zal gaan. Dat met betere spelers betere prestaties zullen komen. Net als in het Honkbal.
Glory Hunter
Swami
Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 31 aug 2007, 07:34
Locatie: Alkmaar

Jack schreef: Met andere woorden, ik vermoed dat Eenhoorn kwalitatief wil ontwikkelen volgens de Cruijff lijn. Misschien zelfs wel onbewust. Ik denk tevens dat Eenhoorn tot de conclusie is gekomen dat het uiteindelijk om betere voetballers zal gaan. Dat met betere spelers betere prestaties zullen komen. Net als in het Honkbal.
En daar gaat de schoen denk ik wringen. Honkbal is eigenlijk een redelijk individuele sport in team verband. Dus als al je individuele poppetjes beter worden dan wordt je totale team beter. Direct contact met de tegenstander is er niet tot nauwelijks bij het honkbal. Bij voetbal gaat het niet om het individu maar om de teamprestatie (uitzonderingen zoals Messi hier buiten gelaten). De tegenstander zit op je hielen en dan moet je elkaar aan voelen en de juiste beslissingen nemen. Het kan in deze dus zijn dat een technisch minder begaafde voetballer wel heel snel in handelingssnelheid is of iemand is die automatisch de juiste keuze maakt. Deze voetballer zal in een team veel beter renderen dan iemand met een begenadigde techniek maar geen inzicht.

Dus zoals ik ernaar kijk moeten we eerst kijken naar het team en dan naar de spelers in het team en vervolgens pas naar het individu.

Maar wie ben ik? De beste stuurlui staan zoals altijd aan de wal.
Je staat ermee op ......
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jack schreef: Met andere woorden, ik vermoed dat Eenhoorn kwalitatief wil ontwikkelen volgens de Cruijff lijn. Misschien zelfs wel onbewust. Ik denk tevens dat Eenhoorn tot de conclusie is gekomen dat het uiteindelijk om betere voetballers zal gaan. Dat met betere spelers betere prestaties zullen komen. Net als in het Honkbal.
Swami schreef:En daar gaat de schoen denk ik wringen. Honkbal is eigenlijk een redelijk individuele sport in team verband. Dus als al je individuele poppetjes beter worden dan wordt je totale team beter. Direct contact met de tegenstander is er niet tot nauwelijks bij het honkbal. Bij voetbal gaat het niet om het individu maar om de teamprestatie (uitzonderingen zoals Messi hier buiten gelaten). De tegenstander zit op je hielen en dan moet je elkaar aan voelen en de juiste beslissingen nemen. Het kan in deze dus zijn dat een technisch minder begaafde voetballer wel heel snel in handelingssnelheid is of iemand is die automatisch de juiste keuze maakt. Deze voetballer zal in een team veel beter renderen dan iemand met een begenadigde techniek maar geen inzicht.

Dus zoals ik ernaar kijk moeten we eerst kijken naar het team en dan naar de spelers in het team en vervolgens pas naar het individu.

Maar wie ben ik? De beste stuurlui staan zoals altijd aan de wal.
Eenhoorn heeft eens een presentatie gegeven met een hele grote foto van een honkballer die aan slag was, in slagstand zeg maar. Hij vertelde dat de foto zo bijzonder was omdat het hele veldteam, elke speler, exakt wist wat er van hem verwacht werd en wat in elke situatie moest gebeuren. Een extreem goede voorbereiding dus. Dat geeft eigenlijk wel aan dat Eenhoorn enorm veel waarde hecht aan een goede voorbereiding en taakbewustheid bij spelers.

Dat sluit perfect aan op de manier waarop Van Gaal werkt. Maar Van Gaal benadert het voetbal totaal anders dan zoals het in de jaren 70 gebruikelijk was. Het team staat centraal.

Technische fouten, zoals bijvoorbeeld Schaars die elke hoekschop verneukte, ziet Van Gaal als individuele verantwoordelijkheid van een speler. Dat is een persoonlijke verantwoordelijkheid binnen het team. En daarin had Schaars enorm veel krediet. Zijn andere kwaliteiten maakten die verantwoordelijkheid ondergeschikt. Team boven persoonlijk functioneren. Schaars mocht dus blijven aankutten met de corners. Het balverlies dat dat veroorzaakte zal Van Gaal wel een doorn in het oog geweest zijn. Maar niet het falen van Schaars.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

In de jaren 70 waren het de spelers die het voetbal bepaalden. Zij waren persoonlijkheden die zich bij wijze van spreken nergens wat van aantrokken. De coach was niet belangrijk. De spelers losten hun zaakjes in het veld zelf wel op. Tactiek kwam altijd op hetzelfde neer. Meer doelpunten maken als je tegenstander. En veel spelers deden dat uit plezier in het spel. Het verslaan van een tegenstander en het scoren, dat was een natuurlijk uitgangspunt.

Het individuele stuurde het voetbal.

Van Gaal benaderde het totaal anders. Hij bepaalde als coach hoe er gespeeld moest worden. Voetballers zijn uitvoerders. Zij hebben taken en verantwoordelijkheden binnen het team. Het individu is ondergeschikt aan het team. Daarnaast heeft Van Gaal een verbindend element geïntroduceerd. Balbezit. Belangrijk voor het team, belangrijk voor de individuele speler. Belangrijk voor de tactiek ook. Door middel van balbezit kun je een wedstrijd controleren.

Het "uitspelen" van een wedstrijd kun je door middel van spelen op balbezit. Controleren van het spel.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

De individuele benadering bij AZ is al jaren geleden ingezet en heeft niets met de komst van Eenhoorn te maken.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Plaats reactie