Dubieuze transfers en andere duistere zaken

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Meneer Veerman schreef:[..]


Gelredome is makkelijker te exploiteren voor andere events.
Ik denk dat ze dat stadion ook voor een prikkie overnemen.

Alleen is Vitesse nou niet echt een club die stabiel is.
Overal gingen de bezoekersaantallen omhoog, behalve
bij Vitesse.
Dat laatste hangt samen met de prestaties, dat is dus niet zo heel essentieel. Als ajax of Feyenoord 5 jaar achter elkaar 10de wordt dan kelderen de bezoekers aantallen daar ook.

Hetzelfde bij ons, heb je succes dan zit het vol, speel je anoniem in de middenmoot dan komt er 6000 man (De Hout).

Maar misschien weet jij daar meer van, hoeveel geld zit er in de exploitatie van zo'n stadion? Je kan met het Geldredome meer doen dan met ons stadion, maar ik kan me niet voorstellen dat je er meer dan 10 miljoen per jaar mee verdiend. Als je er dan vanuit gaat dat die nieuwe investeerder ook veel geld wil pompen in de selectie dan kan hou je volgens mij een negatief bedrag over en maak je absoluut geen winst.

Edit: Ik had je laatste bericht niet gezien, maar wil je je winst halen uit de CL dan zul je dus structureel kampioen moeten gaan worden, dat lijkt me niet realistisch.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13946
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

'Vitesse komt in handen van voormalige Georgische bondspreses'
Vitesse komt definitief in buitenlandse handen, zo hebben bronnen binnen de club maandagmorgen bevestigd tegenover Omroep Gelderland. De investeerder die de club overneemt is naar verluidt Merab Zhordania, voormalig voorzitter van de Georgische voetbalbond (GFF). Hij is van plan om in de omgeving van Arnhem te gaan wonen. Het is onbekend hoe hoog het overnamebedrag is. Ook is onduidelijk wat er met het stadion GelreDome gaat gebeuren.
voetbalzone.nl

Edit: Dit bericht stond trouwens op 4 augustus al op internet:

Merab Zhordania may Become President of Dutch Football Club
14:58 04-08-2010
Merab Zhordania, Ex-President of the Georgian Football Federation, may become president of a Dutch football club Arnhem Vitesses .
Accordign to InterpressNews, Merab Zhordania has recently recieved a corresponding proposal from the Dutch club. Zhordania, being in Holland now, is ascertaining conditions and has not made a decision yet.
The Georgian media says the possible appointment of Zhordania to the presidency is related to Russian Roman Abramovych, the owner of the British football club Chelsea.
According to information of InterpressNews, Roman Abramovych has no relation to the Dutch football club Arnhem Vitesses; there is a long-time freindship and not business interets between Abramovich and Zhordania.


bron: http://new.interpressnews.ge

Opvallend trouwens dat het een Georgier is, met Arveladze in de gelederen (ongetwijfeld kennen die twee elkaar) had de link vorig jaar makkelijk gelegd kunnen worden.
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

AZ 4 Life schreef: voetbalzone.nl

Edit: Dit bericht stond trouwens op 4 augustus al op internet:

Merab Zhordania may Become President of Dutch Football Club
14:58 04-08-2010
Merab Zhordania, Ex-President of the Georgian Football Federation, may become president of a Dutch football club Arnhem Vitesses .
Accordign to InterpressNews, Merab Zhordania has recently recieved a corresponding proposal from the Dutch club. Zhordania, being in Holland now, is ascertaining conditions and has not made a decision yet.
The Georgian media says the possible appointment of Zhordania to the presidency is related to Russian Roman Abramovych, the owner of the British football club Chelsea.
According to information of InterpressNews, Roman Abramovych has no relation to the Dutch football club Arnhem Vitesses; there is a long-time freindship and not business interets between Abramovich and Zhordania.


bron: http://new.interpressnews.ge

Opvallend trouwens dat het een Georgier is, met Arveladze in de gelederen (ongetwijfeld kennen die twee elkaar) had de link vorig jaar makkelijk gelegd kunnen worden.
Merab Zhordania is een vrij omstreden figuur die verdacht wordt van het verduisteren van
staatseigendommen. Frappant dat de vrij kritische KNVB haar mandaat heeft gegeven voor
de overname. Vitesse zal nu wel een handelshuis worden voor exotische spelers. Zo is de
niet EU regeling mooi te tackelen. Spelers uit zijn stal worden verhuurd aan Vitesse en krijgen
salaris op het niveau van oostblokclubs ipv de minimaal 4 ton die ze in NL toucheren.
Zo spelen ze wekelijks op hoog (ivm hun reguliere competitie) niveau en hebben ze een goede
waarde.

Ik vrees nu (voor de Vitessesupporters) dat bepaalde spelers nu wel moeten spelen ivm
commerciele belangen van Merab Zhordania.

Of zie ik het weer te zwart-wit?
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Greenvelvet
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2004, 17:14
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

[quote="Meneer Veerman"][/quote]

nu persconferentie op rtl7
Jim Beam
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 30 dec 2003, 13:05
Locatie: Niedorp

Meneer Veerman schreef:[..]


Gelredome is makkelijker te exploiteren voor andere events.
Ik denk dat ze dat stadion ook voor een prikkie overnemen.

Alleen is Vitesse nou niet echt een club die stabiel is.
Overal gingen de bezoekersaantallen omhoog, behalve
bij Vitesse.
Is het stadion niet van de gemeente?
We don't care.
Greenvelvet
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2004, 17:14
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jim Beam schreef:[..]


Is het stadion niet van de gemeente?
Volgens mij wel! jeetje bij vitesse willen ze voor de landstitel mee spelen, zeggen ze net! Zelfde weg als AZ.
MaartenW
Moderatort
Berichten: 456
Lid geworden op: 24 nov 2004, 19:09
Locatie: 0251

Ze gaan meteen voor de landstitel =D>
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

MaartenW schreef:Ze gaan meteen voor de landstitel =D>
Ik wens ze succes! #-o
Geen gelul, drink een pul!!
GereedschapLeger
Dagjesmens
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 jun 2005, 20:44

Dan mogen ze eerst wel eens hun selectie versterken, anders kunnen ze misschien met een beetje mazzel kampioen worden van het rechterrijtje.
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

Nu verwacht ik echt dat van die topspelers die willen afbouwen komen voetballen. Waar is Rivaldo? In Arhnem!

Aan de ene kant ben ik jaloers dat het zo makkelijk gaat, zo'n overname. Aan de andere kant hou ik het liever lekker 'Hollands'. Het is wel goed als er een keer wat geld in de NL Competitie komt. Niet goedschiks (sponsorinkomsten, tv-rechten), dan maar kwaadschiks (beetje raar geld uit het buitenland). Zo kunnen clubs wellicht een betere fundering bouwen en kunnen we weer een keer langs Griekenland en Frankrijk gaan.
*Mootje*
Glory-hunter
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 nov 2004, 15:14
Locatie: Vakkie V

Deze investeerder is een vriend van Abramovitch
Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed ......
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Ik heb de persconferentie niet helemaal gevolgd, maar is er überhaupt al over een budget gesproken? Ik bedoel, de ambitie om landskampioen te worden is natuurlijk erg schattig, maar waar willen ze dat in hemelsnaam van realiseren?
Geen gelul, drink een pul!!
Greenvelvet
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2004, 17:14
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

tAZ schreef:Nu verwacht ik echt dat van die topspelers die willen afbouwen komen voetballen. Waar is Rivaldo? In Arhnem!

Aan de ene kant ben ik jaloers dat het zo makkelijk gaat, zo'n overname. Aan de andere kant hou ik het liever lekker 'Hollands'. Het is wel goed als er een keer wat geld in de NL Competitie komt. Niet goedschiks (sponsorinkomsten, tv-rechten), dan maar kwaadschiks (beetje raar geld uit het buitenland). Zo kunnen clubs wellicht een betere fundering bouwen en kunnen we weer een keer langs Griekenland en Frankrijk gaan.
Die gasten, krijgen card blanche om spelers te halen hoor... Tevens is hij bevriend met de eigenaar van Chelsea.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

*Mootje* schreef:Deze investeerder is een vriend van Abramovitch
Vriend of zakenpartner? Want Piet de Visser is ook een vriend van Abramovitch. :wink:
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Jim Beam schreef:[..]


Is het stadion niet van de gemeente?
Stadion is van Eurocommerce vastgoed
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

Jim Beam schreef:[..]


Is het stadion niet van de gemeente?
Nee, is van een projectontwikkelaar.
Maar waarschijnlijk heeft hij alleen trek in de club
als kweekvijver en kan het stadion 'm geen tering schelen.
Voetballertjes klaarstomen voor een lucratieve transfer.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
Greenvelvet
Herry en/of Berry
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 dec 2004, 17:14
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZraamklA schreef:[..]


Vriend of zakenpartner? Want Piet de Visser is ook een vriend van Abramovitch. :wink:
Whaha lachwekkend dit! Hij heeft ook naar AZ gekeken...maar vitesse heeft groter achterland. zegt die voorzitter!
*Mootje*
Glory-hunter
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 nov 2004, 15:14
Locatie: Vakkie V

AZraamklA schreef:[..]


Vriend of zakenpartner? Want Piet de Visser is ook een vriend van Abramovitch. :wink:
Haha, ja......een vriend. Hij zegt dat Abramavitch hier niet mee gemoeid is.
Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed ......
Gebruikersavatar
Meneer Veerman
Seizoenkaarthouder
Berichten: 409
Lid geworden op: 12 jan 2008, 15:12

tAZ schreef:Nu verwacht ik echt dat van die topspelers die willen afbouwen komen voetballen. Waar is Rivaldo? In Arhnem!

Aan de ene kant ben ik jaloers dat het zo makkelijk gaat, zo'n overname. Aan de andere kant hou ik het liever lekker 'Hollands'. Het is wel goed als er een keer wat geld in de NL Competitie komt. Niet goedschiks (sponsorinkomsten, tv-rechten), dan maar kwaadschiks (beetje raar geld uit het buitenland). Zo kunnen clubs wellicht een betere fundering bouwen en kunnen we weer een keer langs Griekenland en Frankrijk gaan.
Rivaldo is al 38 :-)
Hij stond van de week nog in voetbalprimeur genoemd
voor een eventuele transfer.
Dirk, het waren 16 fantastische jaren!!! Bedankt voor alles.
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

Laat ze anders het goede voorbeeld geven en Dembélé kopen voor 12 miljoen.
Plaats reactie