KNVB-beker

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

In één woord SCHANDALIG. De beker kunnen ze net zo goed meteen in Amsterdam bezorgen, wat laat de knjb zich weer van zijn joodse kant zien. De Feyenoord spelers zouden dit gewoon moeten boycotten en zeggen: "Op 25 april spelen wij niet in de Arena, wij spelen slechts 1 finale en dat is op 6 mei in De Kuip".
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dit is werkelijk te belachelijk voor woorden. De enige club/supportersgroep in Nederland die het voor alle anderen verziekt wordt beloond met een wedstrijd in eigen huis.

Als wij, PSV, Twente of welke ander club dan ook de bekerfinale hadden gehaald, dan hadden wij die gewoon in 1 wedstrijd in het stadion van de tegenstander moeten spelen. Nu wordt tot overmaat van debiliteit slecht gedrag beloond. De wedstrijd had gewoon in 1 wedstrijd in De Kuip zonder uitsupporters gespeeld moeten worden, zoals de burgemeesters waren overeengekomen voordat Aboutaleb slappe knieen kreeg omdat zijn club via een belachelijk makkelijke loting ook de finale haalde.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

In één woord, belachelijk.
Als de feyenoord supporters de wedstrijd boycotten, ga ik niet voor me tv zitten.
Ik neem aan dat er ook televisie rechten betaald worden.

Hypothetisch, ik ga op die betreffende site (afca) verkondigen dat we Nijmegen gaan verbouwen in Mei.
Word die wedstrijd dan zonder uitpubliek gespeeld?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ fanatic 4-life schreef:Denk niet dat de kosten voor 2 duels hoger zijn dan voor 1 (mits er natuurlijk geen uitsupporters zijn). Daarbij zullen ze ook uitgaan van meer inkomsten aangezien je nu ruim 4x zoveel kaarten kan verkopen als dat ze van plan waren en er nu 2 wedstrijden op de tv zullen worden uitgezonden.
OKe niet de belastingbetaler nu voor de kosten laten opdraaien maar de clubs zelf. Beide clubs kunnen nu veel meer inkomsten aan hun thuiswedstrijd over houden!

Ik boycot deze hele nepfinale!

Wekenlang al wordt vanuit 020 en het 020gezinde medialand een spel gespeeld om de finale over twee wedstrijden te krijgen. Rotterdam moet plat met bommen enz. Bivakmutsen en cappucons dicteren de KNJB blijkbaar. Al jarenlang! :evil:

De sportiviteit verliest van terreur! Weg met de traditie dat de bekerfinale in De Kuip plaats vind!

Altijd die ene club die garen spint uit de belachelijke beslissingen van de KNJB! Hoe lang nog? Een eerlijk competitieverloop is ver te zoeken op deze manier! Waar kijk ik naar? Ik kom voor mijn club AZ. Al tientallen jaren en zal dat blijven doen. Maar ik baal van het valse gedrag van de KNJB en die club uit 020!

Volgend jaar geen ***** meer naar Alkmaar!!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef:Ik boycot deze hele nepfinale!
:lol: Dat zal aankomen!

Ik boycot al mijn hele leven elke bekerfinale waar we niet in staan :wink:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Misschien is voetbal gewoon te spannend geworden.
Gebruikersavatar
boer
Supporter
Berichten: 202
Lid geworden op: 16 apr 2009, 06:12

Jack schreef:Misschien is voetbal gewoon te spannend geworden.
Oja dat zal het zijn,gelukkig ik was al bang dat het kwam door al die hooligans die dreigde met elkaar op de vuist te gaan. Of de kosten die komen kijken bij een wedstrijd waar zoveel politie nodig is. De spanning is gelukkig belangrijker dan die 2,5 miljoen voor politie inzet.
Het jaar der jaren 2008/2009
Gebruikersavatar
sjoerd100
Supporter
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 nov 2005, 19:14
Locatie: noord-scharwoude
Contacteer:

Datum: 15-04-2010 Bron: Ad.nl

Bij het Rotterdamse voetbalstadion De Kuip zijn donderdagavond Feyenoord-supporters bijeengekomen om te protesteren tegen het feit dat de bekerfinale tegen ajax in twee duels wordt afgewerkt. De sfeer is inmiddels grimmig. De Mobiele Eenheid voert rond de Kuip charges uit. Het zijn naar schatting enkele honderden betogers.

De supporters hebben spandoeken opgehangen met leuzen tegen de tweedeling van de finale, zoals ,,Finale zonder charme'' en ,,RIP Beker''. De politie is aanwezig, maar er is geen sprake van een grimmige sfeer.
AZ ALKMAAR
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef:In één woord SCHANDALIG.
In vier woorden: een volkomen begrijpelijke uitkomst.

Als we nu gewoon eens naar de kern gaan.

Je laat een evenement organiseren vóór debielen dóór debielen. Drie maal raden wat de uitkomst is. Debiel. We hoeven daarbij echt niet met de beschuldigende vinger naar 020 te gaan wijzen.

De beschuldigende vinger moet naar jezelf. De maatschappij. In dit land kan je niet gewoon meer normaal naar een voetbalwedstrijd. Of dacht je dat de Feijenoord supporters met wapperende palmbladeren het "poesje mauw" ten gehore brengend op het station staan te wachten om de ajax-supporters te helpen bij het afstapje? Het lijkt me wat aan de sterke kant. De omgangsvormen in Nederland zijn zo ruw geworden en daar wordt zo weinig op gestraft dat de debielen de macht kunnen grijpen.

En wat kiezen debielen als leiders? Correct. Debielen. Een omhooggevallen knuffel Marokkaan als burgemeester, een theedrinker als aanvoerder van de peilingen.

Dit land is in de kern gewoon ziek. Dan kan je ook diarree als uitkomst van processen verwachten. Of had ook maar één iemand het idee dat dit soort incidenten ook voor kwamen in Japan? Als er dan toch één schuldige aangewezen moet worden voor dit hele circus dan zijn wij dat. De supporters en de stemmers. Wij nemen geen afstand van de debielen, wij kiezen de slappe 'leiders.' Wij vinden het normaal dat er maar even 1,5 miljoen aan belastingcenten in crisistijd betaald moet worden voor een pot voetbal. Zolang we dat normaal blijven vinden komt het met dit land nooit meer goed en kan je dit soort beslissingen verwachten.
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

Antti Opdam schreef:In vier woorden: een volkomen begrijpelijke uitkomst.

Als we nu gewoon eens naar de kern gaan.

Je laat een evenement organiseren vóór debielen dóór debielen. Drie maal raden wat de uitkomst is. Debiel. We hoeven daarbij echt niet met de beschuldigende vinger naar 020 te gaan wijzen.

De beschuldigende vinger moet naar jezelf. De maatschappij. In dit land kan je niet gewoon meer normaal naar een voetbalwedstrijd. Of dacht je dat de Feijenoord supporters met wapperende palmbladeren het "poesje mauw" ten gehore brengend op het station staan te wachten om de ajax-supporters te helpen bij het afstapje? Het lijkt me wat aan de sterke kant. De omgangsvormen in Nederland zijn zo ruw geworden en daar wordt zo weinig op gestraft dat de debielen de macht kunnen grijpen.

En wat kiezen debielen als leiders? Correct. Debielen. Een omhooggevallen knuffel Marokkaan als burgemeester, een theedrinker als aanvoerder van de peilingen.

Dit land is in de kern gewoon ziek. Dan kan je ook diarree als uitkomst van processen verwachten. Of had ook maar één iemand het idee dat dit soort incidenten ook voor kwamen in Japan? Als er dan toch één schuldige aangewezen moet worden voor dit hele circus dan zijn wij dat. De supporters en de stemmers. Wij nemen geen afstand van de debielen, wij kiezen de slappe 'leiders.' Wij vinden het normaal dat er maar even 1,5 miljoen aan belastingcenten in crisistijd betaald moet worden voor een pot voetbal. Zolang we dat normaal blijven vinden komt het met dit land nooit meer goed en kan je dit soort beslissingen verwachten.
=D>
Precies zoals het inderdaad gaat op het moment. Alles leuk en aardig die sentimenten die nu worden geopperd door de voetballiefhebber (ik zie het ook liever met beide partijen aanwezig) maar je kan dit op deze manier niet rond krijgen. Je kan in deze tijd van crisis waarin wordt gezegd dat je moet bezuinigen als land er niet mee aankomen dat je eventjes geld in beveiliging van voetbalsupporters moet gaan steken. Je komt toch niet meer geloofwaardig over als overheid als je nu wel 2mln in deze wedstrijd gaat stoppen maar wel moet gaan bezuinigen waar wij allemaal last van gaan hebben. 2 Mln overheidsgeld voor een finale, met alle regeltjes die er nog boven opkomen, drooglegging stad, extra kosten bij eventuele vernielingen wie moeten hier voor gaan opdraaien. Iedereen weet en verwacht dat het fout gaat lopen. Stel je voor 020 wint die beker denk je dan dat die Rotterdammers braaf naar huis zullen keren en die neuzen met rust zullen laten, dit bleek al in de reactie van een Feyenoord supporter bij Nova van de week. Het is zonde van de beker traditie maar dit is de enige juiste oplossing aangezien we hier in dit land deze gasten niet in de hand hebben.
Come on you reds
JKAZ
Glory-hunter
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 jan 2010, 20:10
Locatie: Zaandam

Een kleine vergelijking bewijst precies datgene dat we allemaal allang weten: de KNVB is corrupt (zeg ik het nog netjes). De Zeeuw (alias stervende zwaan) krijgt afgelopen zondag een gele kaart. De scheidsrechter vergeet deze vervolgens op het wedstrijdformulier te zetten met als resultaat: geen kaart voor de Zeeuw. Terwijl de hele wereld heeft gezien dat hij die kaart kreeg, schermt de KNVB met de reglementen die immers nooit lopende een seizoen aangepast kunnen worden.
Voila, maar als de druk uit Neerlands grootste poel des verderfs iets te groot wordt, kan de KNVB ineens wel de reglementen van een lopend bekertoernooi wijzigen. Hoe ongeloofwaardig maak je jezelf dan als organisatie.

Hou maar gewoon op met de organisatie om het WK binnen te halen, want met zoveel knuppels aan het roer komt er toch geen klote van terecht. Enig idee hoeveel geld met een WK-bid gemoeid gaat? Kun je al dat geld net zo goed steken in 1 bekerfinale met wat politiebegeleiding.

Tot vanavond bij de kuip. Laat je horen en zien. Maar hou het rustig zodat die gasten niet achteraf nog hun gelijk kunnen claimen!


Een kleine greep uit wat de feyenoorders vinden
Gebruikersavatar
PANC-CITY
Seizoenkaarthouder
Berichten: 421
Lid geworden op: 27 jul 2007, 11:59

Geen aanwijzingen voor rellen bekerfinale'
donderdag, 15 april 2010 18:12 | Geschreven door Webmaster |
Bij de politie Rotterdam-Rijnmond waren geen aanwijzingen binnengekomen dat er tijdens de bekerfinale tussen Feyenoord en ajax rellen zouden uitbreken. Dat benadrukte burgemeester Ahmed Aboutaleb donderdag tijdens de raad.


Aanleiding was het besluit van de KNVB om een tweeluik te maken van de bekerfinale tussen Feyenoord en ajax. Bij die twee wedstrijden in Rotterdam en Amsterdam is dan geen uitpubliek aanwezig. De afgelopen dagen werd in de media veel gesuggereerd over ophanden zijnde rellen, kaarten die in verkeerde handen waren gevallen en dat de wedstrijd heel veel gemeenschapsgeld zou gaan kosten.

Aboutaleb verbaasde zich openlijk over wat er in de media allemaal circuleerde. „In columns, opinies, beschouwingen en artikelen is de wedstrijd opgepookt”, aldus Aboutaleb. „Er zouden rellen komen, maar bij ons waren daar absoluut geen aanwijzingen voor.” Ook niet dat er entreekaarten in handen van Ajacieden waren gevallen. Dat kon volgens Aboutaleb ook niet, omdat de KNVB zei dat er nog geen kaarten waren gedrukt.

De fracties in de Rotterdamse raad wilden van Aboutaleb vooral weten waarom de KNVB opeens van standpunt was veranderd en toch de finale over twee wedstrijden wilde smeren. De KNVB wilde daar eerst niet aan, omdat het reglement bepaalt dat de finale wordt gespeeld met fans van beide clubs. Nu ajax en Feyenoord akkoord gingen met twee finalewedstrijden kon de bond dat ook voorstellen, lichtte de burgemeester toe.

Hoeveel geld de twee afzonderlijke wedstrijden nu gaan kosten, kon Aboutaleb donderdag nog niet zeggen: „Er is nu sprake van een nieuw scenario en daar gaat de politie naar kijken.” Bekend is ook nog niet hoe de kaarten worden verkocht. In eerste instantie was het de bedoeling die op naam te verkopen. Of dat in de nieuwe situatie ook het geval is, is onduidelijk.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

JKAZ schreef:
Tot vanavond bij de kuip. Laat je horen en zien. Maar hou het rustig zodat die gasten niet achteraf nog hun gelijk kunnen claimen!
Dat is weer lekker gelukt, dus :roll:
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

MO7 schreef:[..]

Dat is weer lekker gelukt, dus :roll:
En dus koren op de molen waarmee het wordt gerechtvaardigd dat het een niet te ontwijken beslissing is geweest.
Come on you reds
Gebruikersavatar
gAZt
Supporter
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 apr 2007, 15:01
Locatie: thuis

Zojuist het volgende bericht naar de UEFA gestuurd:

Dear Sir

We herewith inform the UEFA council that due to a lack of capable decissionmakers in the Dutch football association KNVB It is not recommended to let this association organize the WorldChampionship of 2018. The KNVB has proven today to accept hooliganism and to rearrange regulations in order to keep the "safety" of the fans. However this step will be seen as an act to favour the management of ajax and his hooligans and will finally lead to more acts of agression against the KNVB and ajax. Fans off all footballclubs in the Netherlands (except those from ajax) are furious with this weak decission from the KNVB. Since this KNVB is not capable to organize the Dutch FA cup properly we doubt that they are capable to organize the WC in 2018.

Yours trully

a dutch Footballfan

Kort vertaald:

Geachte heer

Hiermee informeren wij u dat door een gebrek aan goede beleidsbepalers binnen de Nederlandse voetbal federatie KNVB het niet is aan te bevelen dat deze organisatie de wereldkampioenschappen in 2018 kan organiseren. Vandaag heeft de KNVB bewezen te zwichten voor hooligans en daarom de regels heeft veranderd om de "veiligheid"van supporters te bewaren.
Echter deze stap zal worden gezien om het management en de hooligans van ajax te plezieren (bevoordelen) en zal uiteindelijk leiden tot meer daden van agressie tegen de KNVB en ajax Supporters van alle voetbalclubs in Nederland (behalve die van ajax natuurlijk) zijn zeer verontwaardigd over deze slappe beslissing van de KNVB. Omdat de KNVB niet eens in staat is de Nederlandse Bekerfinale naar behoren te organiseren betwijfelen wij of zij in staat zijn de wereldkampioenschappen in 2018 te organiseren
Met vriendelijke groet
Een Nederlandse Voetbalfan

Als iedereen dit mailtje naar de UEFA stuurt zal de KNVB op z'n minst om opheldering worden gevraagd waarom deze stap is gezet richting bevoordeling Neuscity

www.uefa.com
onder de donkere balk klikken op sent us your feedback
Laatst gewijzigd door gAZt op 15 apr 2010, 21:32, 2 keer totaal gewijzigd.
lopend op de fiets en heen terug schoot ook al niet op
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: In vier woorden: een volkomen begrijpelijke uitkomst.

Als we nu gewoon eens naar de kern gaan.

Je laat een evenement organiseren vóór debielen dóór debielen. Drie maal raden wat de uitkomst is. Debiel. We hoeven daarbij echt niet met de beschuldigende vinger naar 020 te gaan wijzen.

De beschuldigende vinger moet naar jezelf. De maatschappij. In dit land kan je niet gewoon meer normaal naar een voetbalwedstrijd. Of dacht je dat de Feijenoord supporters met wapperende palmbladeren het "poesje mauw" ten gehore brengend op het station staan te wachten om de ajax-supporters te helpen bij het afstapje? Het lijkt me wat aan de sterke kant. De omgangsvormen in Nederland zijn zo ruw geworden en daar wordt zo weinig op gestraft dat de debielen de macht kunnen grijpen.

En wat kiezen debielen als leiders? Correct. Debielen. Een omhooggevallen knuffel Marokkaan als burgemeester, een theedrinker als aanvoerder van de peilingen.

Dit land is in de kern gewoon ziek. Dan kan je ook diarree als uitkomst van processen verwachten. Of had ook maar één iemand het idee dat dit soort incidenten ook voor kwamen in Japan? Als er dan toch één schuldige aangewezen moet worden voor dit hele circus dan zijn wij dat. De supporters en de stemmers. Wij nemen geen afstand van de debielen, wij kiezen de slappe 'leiders.' Wij vinden het normaal dat er maar even 1,5 miljoen aan belastingcenten in crisistijd betaald moet worden voor een pot voetbal. Zolang we dat normaal blijven vinden komt het met dit land nooit meer goed en kan je dit soort beslissingen verwachten.
In grote lijnen ben ik het nog met je eens ook. Ik vind het alleen schandalig dat een voetbalspectakel op zo'n manier wordt verkracht dat de hele spanning ervan af is. Het is inderdaad zo dat wij hier te beroerd zijn om eindelijk eens harde beslissingen te nemen wat betreft straffen. Dit probleem heb je namelijk in geen enkel ander land, zelfs niet in het land waar de hooligans zijn "geboren". Zelfs daar zitten ze bijna gebroederlijk op Wembley te kijken naar de cup-final.

Ik word trouwens wel een beetje moe van dat hypocriete gedoe over die anderhalf miljoen euro. Het is aardig wat geld, maar het is niks vergeleken bij al die nutteloze overheid projecten die overal worden gestart. Ik doel dan met name op de Noord-zuidlijn, betuwelijn, en nog veel meer van dat soort gemeentelijke parade-paardjes
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11179
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het schijnt dat Feyenoord mocht kiezen of ze eerst uit of thuis wilden. Hoe stom ben je dan om niet eerst die eigen Kuip vol te krijgen? Nu kun je een 3-0 achterstand goed maken voor een handvol gekken #-o
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6514
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef:Het schijnt dat Feyenoord mocht kiezen of ze eerst uit of thuis wilden. Hoe stom ben je dan om niet eerst die eigen Kuip vol te krijgen? Nu kun je een 3-0 achterstand goed maken voor een handvol gekken #-o
Het lijkt me dat de kaartverkoop begint voor de heenwedstrijd. Dan raakt het wel uitverkocht.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Forza AZ schreef:[..]

Het lijkt me dat de kaartverkoop begint voor de heenwedstrijd. Dan raakt het wel uitverkocht.

Nu wordt het grappig... dat Feyenoord de Kuip goed gevuld krijgt is niet zo moeilijk.. nu eens kijken hoeveel neusjes de moeite nemen een kaartje te kopen....
spAZekeezzz
Teletext-supporter
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2006, 12:13

Ik begrijp echt helemaal niks van al deze heisa en nog minder van de beslissing om dit nu over twee wedstijden te doen.

Het is in weze zo simpel:
1. afspraak: finale KNVB beker vindt plaats in de kuip
2. afspraak: thuisspelende club wordt bepaald door loting-> Feyenoord
3. afspraak: 5 jaar geen uitsupporters bij wedstrijden tussen 010-020
RESULTAAT 1+2+3: Finale in de kuip zonder 020 supporters.

Is volgens mij zo simpel als wat. Afspraak = Afspraak. Valt helemaal niks tegen in te brengen en was absoluut de enige juiste beslissing.
De nederlandse politiek laat zich weer eens van de allerzwakste kant zien.
Plaats reactie