AZ in de bladen

Praat hier over verschenen stukken in de media over onze glorie
Max
Herry en/of Berry

-Ze vermelden dat de supporters het stadion, het Victorie Stadion noemen.
=D>

Vind ik wel leuk om tezien.
In de hemel is geen bier. En daarom drinken wij het hier.
dirkjan
Basisspeler
Contacteer:

FIGO MO8 schreef:Vandaag in de winkel de duitse Sportbild Champions League editie zien liggen.
Toch even spieken:

-Ze zetten AZ als 2e bij de eindstand van de poule.
-Ze vinden alle spelers 76,8 miljoen waard.
-Waarvan Dembele met 8,5 miljoen (haha) de duurste is.
-Ze vermelden dat de supporters het stadion, het Victorie Stadion noemen.
-Dat Morten Nielsen het rugnummer 17 heeft gekregen.
Komt denk ik zo van het immer betrouwbare transfermarkt.de vandaan.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Beste stuurlui
Herry en/of Berry

Even ter info.

Ook ik heb per direct mijn abonnement opgezegd.

Wie volgt mij.

Laat die onzin uitsprekende grijze ouwe stoppelbaard maar de ........ krijgen.
Defcon 4
Supporter

Beste stuurlui schreef:Even ter info.

Ook ik heb per direct mijn abonnement opgezegd.

Wie volgt mij.

Laat die onzin uitsprekende grijze ouwe stoppelbaard maar de ........ krijgen.
Even ter verduidelijking, Een vriendin (vroeger de mijne..., nu van iemand anders) werkt al 8 jaar op de administratie van VI. Er zijn nu volgens haar al ruim 230 opzeggingen in de kop van Noord holland. Ze kan niet zeggen of dit allemaal met deze zaak te maken heeft, maar normaal is in deze regio volgens haar rond de 20 opzeggingen per week.. Want daar praten wij over. Er zijn slechts 7 aanmeldingen geweest (in deze regio) t.o.v. ook rond de 20 normaal.
In al onze ijver om sportief te blijven, parkeren we zo dicht mogelijk tegen de sporthal.
MaartenW
Moderatort

Defcon 4 schreef:[..]

Even ter verduidelijking, Een vriendin (vroeger de mijne..., nu van iemand anders) werkt al 8 jaar op de administratie van VI. Er zijn nu volgens haar al ruim 230 opzeggingen in de kop van Noord holland. Ze kan niet zeggen of dit allemaal met deze zaak te maken heeft, maar normaal is in deze regio volgens haar rond de 20 opzeggingen per week.. Want daar praten wij over. Er zijn slechts 7 aanmeldingen geweest (in deze regio) t.o.v. ook rond de 20 normaal.
off-topic: wat een heerlijke opmerking :lol: =D>

on-topic: ga ook maar eens opzeggen
Johan Derksen twijfelt aan geldigheid doelpunt AZ - ajax, ik heb altijd mijn twijfels gehad over die plaksnor...!
AZDC
Supporter

nr23 schreef:Ze denken echt dat ze alles weten daar in Gouda moet je eens naar het onderstaande filmpje kijken enne niet gaan kotsen van die kwal...hij krijgt trekjes van die snor.. ( eerst ff een paar seconden een irritante reclame )

http://www.vi.nl/WebTV/WebTV-Tussen-de- ... oorbij.htm
Ik heb net opgezegd.
Ik had genoeg van de betweterige, opgeblazen nep journalist.
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Plien
Reservespeler

AZDC schreef:[..]

Ik heb net opgezegd.
Ik had genoeg van de betweterige, opgeblazen nep journalist.
Stukje riooljournalistiek gezien. Om te kotsen.
Meneer weet het allemaal zo goed terwijl de economen van het land nog niet eens weten wat er allemaal met DSB en AZ gaat gebeuren.
Mail gestuurd met kritiek en opgezegd.
Dreaming and doing are different things.
Eerste wedstrijd: 14 januari 1973 AZ '67 - FC Twente (2-2)
Berry
Fanatic

Sportweek heeft de nieuwe cover ook al klaar.

Afbeelding
Jack
Fanpage-junk

Het wordt wel steeds spectaculairder.. sportweek opzeggen ?
MO7
Beheerder

Jack schreef:Het wordt wel steeds spectaculairder.. sportweek opzeggen ?
Meteen doen. Meer dan de Fanpage heb je toch niet nodig :wink: ?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
G-Vak
Invaller
Contacteer:

En deze stond in (hoe kan het ook anders) in de Volkskrant.

Ik had al zo’n vermoeden dat er
iets niet klopte, ook al regelt
Truus de geldzaken. Heb jij enig
idee wat ik met die koopsompolissen
moet doen? En met die bankpasjes?
Zelfs voor mij neemt Dirk
de telefoon niet meer op.
Alsof ik niks anders aan mijn
hoofd heb. Weet ik veel hoe ik een
hypotheek moet oversluiten. De
hypotheken van de huizen in
Noordwijk en Portugal
zijn allebei
geregeld door
Dirk, aan de keukentafel
in zijn
huis in Spanbroek.
Dat ging soepel.
Het gaat me een flinke duit kosten,
ben ik bang. Boven een ton
wordt spaargeld niet vergoed! Jij
zal ook wel de klos zijn. Kan je nog
geld opnemen? Jij hebt je hypotheek
toch ook bij hem lopen?
Nog een geluk dat ik in de zomer
meteen een rekening heb geopend
bij de Bayerische Landesbank,
of Bayern LB zoals ze hier
zeggen. Aardige mensen daar. Beleefd
ook. Ik zal ze meteen vragen
wat dat nou eigenlijk precies is,
een koopsompolis.
Ondanks alles zal ik Truus even
een bloemetje laten sturen naar
Dirk. Betaal je mee?
Ps: Goed gedaan hè, met dat boek.
Eerste druk is uitverkocht. Jeroen
Pauw, Paul de Leeuw, Matthijs van
Nieuwkerk, Paul Witteman, Andries
Knevel, ze aten allemaal
uit mijn hand.
Daar heb je heel wat
meer aan dan aan
sportjournalisten!
VK 17-
Dick
Beheerder
Contacteer:

MO7 schreef:[..]

Meteen doen. Meer dan de Fanpage heb je toch niet nodig :wink: ?
Ach dat blaadje waar Danny Buijs standaard een 8 krijgt.. Leest iemand dat?
Alle mensen zijn gelijk:
zij vergaan van angst bij de gedachte aan de dood en zij zijn geobsedeerd door seks
kuifje
Kristen
Contacteer:

Volkskrant schreef:Spelers beste af bij onttakeling AZ
ACHTERGROND, Van onze verslaggever Willem Vissers

amsterdam - Na het faillissement van DSB Beheer valt ook de landskampioen onder het bewind van de curator. AZ wordt zo snel mogelijk verkocht.

AZ-spelers (ANP) Nu ook DSB Beheer woensdag failliet is verklaard, valt dochter AZ onder het bewind van curatoren. De club krijgt normaliter vandaag de bewindvoerders over de vloer en gaat vermoedelijk zo snel mogelijk in de verkoop, om zoveel mogelijk schuldeisers tevreden te kunnen stellen.

Het kan bijna niet anders of Dirk Scheringa zal binnenkort officieel aftreden als voorzitter. Het verkopen van het aandeel van Scheringa, die alleen eigenaar werd nadat hij ruim 65 miljoen euro schuld had gesaneerd, is ogenschijnlijk de belangrijkste taak van de woensdag bij Beheer aangestelde bewindvoerders.

Algemeen directeur Gerbrands van AZ verwacht kopers voor de landskampioen, hoewel hij geen flauw idee heeft uit welke hoek of voor welk bedrag. Volgens spelersmakelaar Rob Jansen, kenner van de internationale markt, valt het met die belangstelling mogelijk tegen, zeker als het om buitenlandse partijen gaat. ‘Op Feyenoord, ajax en PSV na hebben Nederlandse clubs weinig internationale uitstraling.’

De situatie in Engeland, waar de ene na de andere club in handen valt van Russen of Arabieren, is onvergelijkbaar. De Premier League wordt overal bekeken, de eredivisie vooral in Nederland.

Bovendien groeit ook in Engeland de kritiek op dat soort overnames. Mede om die tegen te gaan, heeft de UEFA het systeem van Financial Fair Play ingevoerd.

De theoretische mogelijkheid om AZ failliet te laten gaan is volgens Jansen niet aan de orde. Het besluit zou ‘een volksopstand’ uitlokken, ‘en zakelijk gezien volkomen onzinnig’ zijn. Alle spelers zijn bij liquidatie transfervrij, waardoor de curator niets ontvangt. ‘En de curator heeft slechts één doel: geld terugkrijgen.’

Volgens Gerbrands kán de curator niet eens faillissement aanvragen, omdat alleen het eigendomsaandeel in het geding is. Het gaat om een zogenoemd gouden aandeel, vastgelegd bij de KNVB. Clubkleuren, speelstad, het ligt vast. Zonder instemming van de KNVB is het onmogelijk de licentie te kopen en met de club naar pakweg Almere te verhuizen.
Gerbrands ziet heil in een derde mogelijkheid: AZ zoekt gegadigden, neemt het aandeel over voor een nader te bepalen bedrag en brengt het onder in een stichting. De club kan dan min of meer gewoon verder.

Jansen zou dat een verstandig besluit vinden. ‘AZ is een club met een goed management en een schitterend stadion, goede spelers en een goede trainer. Die kun je het best met rust laten.’

Jansen kan zich voorstellen dat de curator afspraken wil maken over te incasseren transfergelden als genoegdoening, maar volgens Gerbrands vallen die buiten het bereik van de bewindvoerder. ‘AZ heeft geen curator, alleen het aandeel viel onder Beheer.’
De curator buigt zich op zeer korte termijn over de lening van ongeveer 14 miljoen die AZ had uitstaan bij DSB Beheer. De kans bestaat dat die sneller dan in de voorgenomen tien jaar moet worden afgelost, waarbij aangetekend dat de lening achtergesteld is en dat AZ die vermoedelijk slechts ten dele hoeft af te betalen.

Zeker is dat door het verdwijnen van die lening de slagvaardigheid op de transfermarkt afneemt. En AZ verliest dus 5,5 miljoen sponsorgeld van DSB Bank. Het zal met andere grootheden moeten leren leven. Andere provincieclubs halen gemiddeld rond de 2 miljoen binnen. De begroting daalt dus fors. Wel hebben zich al kandidaten gemeld voor een tijdelijke vermelding op de shirts.

In het onheil dat DSB en haar werknemers treft, zijn de voetballers het best af. Ze voetballen gewoon door, hebben doorlopende contracten en op een enkeling na waren er geen banden met de omgevallen bank.

Dat de spelers volgens Gerbrands niet hoeven te worden verkocht, is iets anders dan dat ze niet vertrekken. Ook zonder sores was de kampioensploeg na het seizoen vrijwel zeker uit elkaar gevallen. Een aantal topspelers bleef voor de Champions League. Als dat nieuwtje straks verdwenen is, zullen ze aandringen op een transfer.

AZ is immers een provincieclub met een stadion van bijna 17 duizend plaatsen. Uitbreiding lijkt, nu Scheringa is vertrokken, opeens potsierlijk, ook gezien het beperkte achterland. AZ zonder Scheringa is, afhangende van het succes van het beleid, straks vermoedelijk een middenmoter of subtopper.

Alleen AZ heeft in de laatste 40 jaar de hegemonie van ajax, Feyenoord en PSV kunnen doorbreken met een kampioenschap. Dat gebeurde eerst met de suikerooms Molenaar en nu met Scheringa. Alleen al op grond van die keiharde feiten is het naïef te veronderstellen dat AZ zonder Scheringa aan de absolute top blijft.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Léé vd Béé
Seizoenkaarthouder

Kom met met die oliebaron zou ik zeggen, en dan gauw verder op de ingeslagen weg. ( Hoop doet leven )
NAKZ
Fanatic
Contacteer:

Léé vd Béé schreef:Kom met met die oliebaron zou ik zeggen, en dan gauw verder op de ingeslagen weg. ( Hoop doet leven )
[-X Liever middenmoter met een eigen identiteit dan topclub als het speeltje van een of andere mafkees.
Berry
Fanatic

NAKZ schreef:[-X Liever middenmoter met een eigen identiteit dan topclub als het speeltje van een of andere mafkees.
Een mafkees als Abramovitsj (of hoe deze beste man zijn naam ook zelf spelt) is best welkom.
Hij is serieus met Chelsea bezig al geruime tijd.
In een of andere Arabier heb ik minder vertrouwen.
galblazer
Oude garde

Las vanmorgen in de VI van vorige week de column van Dijkshoorn. Het moest eigenlijk over kindje Pantelic gaan maar het ging meer over zijn eigen supportersgedrag. Hij blijkt dus een 020-kneus te zijn,die een hekel aan aanmoedigen heeft. Hij kon het ook niet laten om Dirk nog een keer onderuit te halen. Wat een zielig figuur en wat een frustratie naar Alkmaar toe. Ik denk dat de tik die we vorig seizoen uitgedeeld hebben veel harder is aangekomen dan we zelf denken. En wat Dijkshoorn betreft,een stadionverbod zou op zijn plaats zijn,want stiekem komt hij natuurlijk wel kijken via de pers (020) tribune.
Ik mis de biertappers en balgehaktverkopers uit den Haag
MO7
Beheerder

galblazer schreef:Las vanmorgen in de VI van vorige week de column van Dijkshoorn. Het moest eigenlijk over kindje Pantelic gaan maar het ging meer over zijn eigen supportersgedrag. Hij blijkt dus een 020-kneus te zijn,die een hekel aan aanmoedigen heeft. Hij kon het ook niet laten om Dirk nog een keer onderuit te halen. Wat een zielig figuur en wat een frustratie naar Alkmaar toe. Ik denk dat de tik die we vorig seizoen uitgedeeld hebben veel harder is aangekomen dan we zelf denken. En wat Dijkshoorn betreft,een stadionverbod zou op zijn plaats zijn,want stiekem komt hij natuurlijk wel kijken via de pers (020) tribune.
Je zou er ook gewoon geen aandacht aan kunnen schenken?
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
kater
Teletext-supporter

Na een jaar van ergenissen besloten toch ook maar de sportweek op te zeggen. Het jaaroverzicht spande de kroon... In het jaar dat AZ kampioen werd, wordt er lauter negatief over onze club geouwehoerd in het blad. Ze hebben nog net de moeite genomen om een interview af te nemen met Schaars, maar het enige wat ze eigenlijk willen doen in dat gesprek is een trap na geven aan DSB en Schaars duidelijk maken dat AZ geen toekomst heeft... Tis te zielig voor woorden. Verder bijv de vraag aan Jew van t Hek "Wat vind je van het kampioenschap van AZ" Antw: "Scheringa is gewoon een crimineel" Dat slaat toch als een tang op een varken!! Het toppunt: Sportploeg van het jaar volgens sportweek: De zwemdames. Belachelijk!
Laatst gewijzigd door kater op 15 dec 2009, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
AZ89
Teletext-supporter

kater schreef:Na een jaar van ergenissen besloten toch ook maar de sportweek op te zeggen. Het jaaroverzicht spande de kroon... In het jaar dat AZ kampioen werd, wordt er lauter negatief over onze club geouwehoerd in het blad. Ze hebben nog net de moeite genomen om een interview af te nemen met Schaars, maar het enige wat ze eigenlijk willen doen in dat gesprek is een trap na geven aan DSB en Schaars duidelijk maken dat AZ geen toekomst heeft... Tis te zielig voor woorden. Verder bijv de vraag aan Jew van t Hek "Wat vind je van het kampioenschap van AZ" Antw: "Scheringa is gewoon een crimineel" Dat slaat toch als een tang op een varken!! Het toppunt: Sportploeg van het jaar volgens sportweek: De hockeyvrouwen :^o (vanwege het redelijk simpel behaalde Europees kampioenschap). Belachelijk!
Ik ben ook Sportweek abonnee en lees het blad altijd met veel plezier. Ben het dan ook niet eens met je argumenten. AZ staat gewoon nr twee bij Sportploeg van het jaar na de vrouwen estafette die wereldkampioen zijn geworden. Daarnaast gaat het stuk van Schaars gewoon over het hele afgelopen jaar en daar hoort ook DSB en Scheringa bij. (de kop is: de stad werd gek!) Ja, van t Hek is inderdaad grof maar dat is gewoon zijn vak. In het midden van het blad staat een grote foto van de huldiging.
Plaats reactie