WK 2018

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 03 jul 2018, 18:58 Kijk dan op één. Bij ziggo op kanaal 51. Veel fijner.
Al was het alleen al vanwege Imke :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Uruguay ligt er ook al uit. Nou, dan maar voor België. Vanwege Kuifje natuurlijk.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

salmonyappi schreef: 06 jul 2018, 20:03 Al was het alleen al vanwege Imke :wink:
Dat dacht ik ook wel.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Gouden resultaat :D
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bij het terugspoelen toen ik net een goal gemist heb viel het me op dat het spoelen lang duurde voor ik weer bij de aftrap na de goal was aangeland.
Nóg een goede reden om met zuivere speeltijd te gaan werken, want het duurde 1 minuut 15 sec (getimed uit nieuwsgier) alvorens er weer werd afgetrapt. Men (Engeland) heeft dus een minuut op de grond liggen knuffelen en strelen en kussen alvorens de wedstrijd verder ging. :?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 04 jul 2018, 11:32 Ik verwacht er weer weinig van. Spelers als Vertonghen, Alderweireld en Mertens zíjn natuurlijk ook gewoon Europese middenmoot / subtop. Alleen in Nederland en België noemen ze zoiets een gouden generatie. Maar alleen een Hazard en Courtois zouden (heel) misschien bij een top 4 club in de basis staan. Verder lopen er ook nog een aantal echt zwakke spelers tussen. Meunier, Witsel ...

Maar ik begin nu zelfs een klein beetje te hopen dat ze nog een beetje tegenstand kunnen bieden, want anders wordt het wel een heel erg genant verhaal. Als het dat niet al was.
UP!

:lol:

Klasse gedaan. Ere wie ere toekomt. Als je van Brazilië wint in een kwartfinale is dat gewoon een geweldige prestatie. Nú mag je het ook écht een gouden generatie noemen. Wat mij betreft. (Daar zullen ze blij mee zijn daar in het Zuiden. Antti heeft gesproken.) Door dit soort wedstrijden te winnen maak je zo'n naam ook waar. Tot die tijd was het slechts een goede generatie op papier.

Ik heb de wedstrijd niet gezien (ik zit in een episode van mijn leven dat ik wel leukere dingen te doen heb), maar ik lees dan dat België veel geluk heeft gehad. Dat zal allemaal wel, maar uiteindelijk win je wel gewoon. Uiteindelijk heeft elke kampioen een beetje geluk nodig en als je de kwaliteit niet hebt, win je überhaupt niet van Brazilië. Zelfs niet met geluk.

Die laatste redding van Courtois was trouwens prachtig.

Ik blijf de Belgen een heel naar, gesloten en arrogant volk vinden, maar op zich gun ik de underdog doorgaans wel een lolletje. In die context kan ik dit wel behappen. Desalniettemin ben ik vanavond wel gewoon voor Frankrijk.

Vive la France!

:wink:

Mocht België uiteindelijk wel wereldkampioen worden is dat wel gewoon afgedwongen. En moet je verder niet zeuren. Al zal het in Nederland wel pijn doen. Maar goed, de voetbalwereld - op zichzelf - is oneerlijk en zelfs een kleine irrelevante voetbalnatie heeft wel eens oplevingen. Ook Denemarken en Griekenland (en in mindere mate Portugal) wonnen een EK waarmee - voor mij - een EK'88 minder glans krijgt.

Maar het is niet anders.

Het is wat het is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

kuifje schreef: 06 jul 2018, 22:28 Gouden resultaat :D
Klopt.

Gefeliciteerd. Na 5 jaar terechte hoon en spot. Nu ook een terechte felicitatie.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

De kraker straks. Het had eigenlijk de finale moeten zijn. Maar ja, is er niet elk WK of EK niet een halve finale geweest die de ultieme finale zou zijn :wink:
Ik denk na 90 minuten een gelijkspel (dat is mijn poulescore inzet) en ik denk toch dat daarna Frankrijk het in de verlenging gaat beslissen. Toch schat ik de kansen volledig 50-50. Wat een ploegen, wat een spelersmateriaal =P~
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 10 jul 2018, 12:40 De kraker straks. Het had eigenlijk de finale moeten zijn. Maar ja, is er niet elk WK of EK niet een halve finale geweest die de ultieme finale zou zijn :wink:
Ik denk na 90 minuten een gelijkspel (dat is mijn poulescore inzet) en ik denk toch dat daarna Frankrijk het in de verlenging gaat beslissen. Toch schat ik de kansen volledig 50-50. Wat een ploegen, wat een spelersmateriaal =P~
Eigenbelang! 8)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nee, het is gebaseerd op hoe ik de kansen inschat, namelijk 50-50. Daarom kwam ik op mijn inzet van een gelijkspel de eerste 90 minuten :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Dembele speelt niet erg sterk.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Schijtbakkenvoetbal heeft weer gewonnen. Ik ben voor de andere finalist.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Het franse elftal bestaat uit 6 superatleten en een fantastische keeper. En ze zijn voetbaltechnisch gewoon absolute topniveau. Daarbij heb je dan nog het gogme van Griezmann. Ze maken gewoon geen fouten en hebben constant de controle als de voetballende oplossing gevraagd werd.

België heeft pech dat dit niet de finale was. Dit team verdiende wel een finaleplek.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

zeekomkommer schreef: 10 jul 2018, 20:08 Net als o.a. Fellaini, Lukaku (deed hij mee?) en De Bruyne.
Jammer, had het Belgie wel gegund. Of het nu de kwaliteiten van Frankrijk zijn of dat Belgie het na de overwinning op Brazilie wel voldoende vond weet ik niet, maar op het oog ontbrak het heilige vuur. Vooral in de (veel te korte) blessuretijd werd dat schrijnend.
Het leek overigens wel of de NOS commentator de opdracht had de wedstrijd op te hemelen.
Waarom kijk je nog NPO?
Belgisch commentaar zal een eyeopener zijn voor je.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ja, Jan Mulder. Goed punt. Maarja, het commentaar tijdens de wedstrijd blijft een verademing.
Gebruikersavatar
AZ Twello
Invaller
Berichten: 2152
Lid geworden op: 22 dec 2004, 10:01
Locatie: Twello
Contacteer:

Achteraf toch wel blij dat België geen wereldkampioen gaat worden. België haalde niet zijn niveau, tenminste niet het niveau van tegen Brazilië. Ik denk de verdienste van Frankrijk. Frankrijk is gewoon een klasse apart en zal vermoedelijk wel wereldkampioen worden. Zeer degelijk effectief met een klasbak als Mbappé erbij. Hij kan de nieuwe Ronaldo of Messi worden volgens mij. Ik heb nu al medelijden met de linksback van Nederland als we tegen Frankrijk spelen. Nu hoop ik eigenlijk dat Engeland kan gaan stunten en toch wereldkampioen gaat worden. Snel afsluiten dit WK en beginnen met de reguliere competities!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 10 jul 2018, 20:08 Net als o.a. Fellaini, Lukaku (deed hij mee?) en De Bruyne.
Jammer, had het Belgie wel gegund. Of het nu de kwaliteiten van Frankrijk zijn of dat Belgie het na de overwinning op Brazilie wel voldoende vond weet ik niet, maar op het oog ontbrak het heilige vuur. Vooral in de (veel te korte) blessuretijd werd dat schrijnend.
Het leek overigens wel of de NOS commentator de opdracht had de wedstrijd op te hemelen.
Tja. Onder de streep zie je dan uiteindelijk toch weer dat het overgrote deel geen wereldtop is. Of zelfs een stap of drie daarvan verwijderd is.

Qua spel had ik het België wel gegund. Aan de andere kant krijgt elk team tegen Frankrijk het idee dat ze mee mogen voetballen. Zelfs Nederland. En dan is het toch wat naïef en te mager wat deze - net aan - Bronzen Generatie laat zien. Verder dan een afgeslagen corner met een schot van Alderweireld zijn ze niet gekomen.

Geen van de Belgische spelers is überhaupt gewend om op het hoogste niveau (de top van de Champions League, ofwel: top Spanje, Bayern München, Juventus of PSG) te spelen. Alleen Courtois - bij Ateltico - dus.

Voor Hazard wordt tijd dat hij nú een stap gaat maken, want anders blijft een dribbelaar in de marge. Ik ben bang dat Debruyne wel aan zijn plafond zit bij Manchester City. Voor de rest zit er weinig in.

Fellaini, Witsel, Chadli, Vertonghen, Lukaku, Alderweireld en Dembele zijn (voor internationale begrippen) gewoon rommelaars in de Engelse subtop. De Premier Leauguie is de derde competitie van Europa en internationaal al een jaar of 5 sportief gezien irrelevant. Het is heel leuk dat er heel veel geld in om gaat en de media daar lekker hijgerig over kunnen doen, maar met internationaal topvoetbal heeft het heel weinig te maken.

Wil België zich écht gaan profileren als titelkandidaat dan moeten spelers gaan vertrekken naar Barcelona, Real Madrid of - voor 200 miljoen - naar PSG. Maar ik zie niet snel wie daarvoor in aanmerking komen.

Ik ben bang dat het voor deze lichting bij één incident blijft.

De wedstrijd tegen Brazilië.

Maar goed. Daar kan je best lang leuk op teren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 10 jul 2018, 20:13 Daarbij heb je dan nog het gogme van Griezmann.
Die was gisteren opnieuw ontzettend slecht en was vooral druk bezig met een Messiaanse wandelwedstrijd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

zeekomkommer schreef: 10 jul 2018, 20:19 Toevoeging aan mijn eerdere post: voor het zelfde geld had één van de doelpogingen van Belgie in het netje gelegen.
Welke echt goede kans heb je gezien dan?

De drie beste kansen (Giroud twee keer en Pavard één keer vrij voor de keeper) waren 'gewoon' voor Frankrijk.

Qua kansenverhouding is 1-0/2-0 gewoon terecht.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 11 jul 2018, 08:06 Welke echt goede kans heb je gezien dan?

De drie beste kansen (Giroud twee keer en Pavard één keer vrij voor de keeper) waren 'gewoon' voor Frankrijk.

Qua kansenverhouding is 1-0/2-0 gewoon terecht.
Hij heeft het niet over een kans, maar over een doelpoging; dat zijn verschillende fenomenen. :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie