WK 2018

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 08:38 Gezien de statistieken van echte kansen en balbezit in de 16 had het ook gewoon 4-0 kunnen (moeten?) zijn. Hoe vaak stond een aanvaller van België met de bal aan de voet in de 16? Frankrijk was oppermachtig en had geen kind aan deze tegenstander.

Wissel je Giroud voor een scorende spits als Weghorst had het al 3-0 gestaan.

:wink:

Dat laf verdedigende voetbal spelen ze altijd. Ook tegen Nederland. Dat is allemaal niets nieuws. Maar vervolgens komen ze er wel echt super snel uit. Notabene met verdedigers die rond en in de 16 opduiken. Hoe verdedigend is dat?

Frankrijk had alleen een mindere dag en heeft een relatief zwakke voorhoede met Giroud en Griezmann die volledig uit vorm is.

België is gespaard.
Precies! Dus het had net zo goed België kunnen zijn. Wat ik al zei: zo’n wedstrijd staat op zichzelf..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ter relativering : :lol:
Willem van Hanegem geeft Thibaut Courtois groot gelijk wat betreft ‘het anti-voetbal’ van Frankrijk, dat zich dinsdagavond ten koste van België voor de finale van het WK in Rusland plaatste. De voormalig Oranje-international hoopt niet dat de Fransen zich tot wereldkampioen zullen kronen. “Ik hoop dat Frankrijk zondag in Moskou alsnog met lege handen staat, na de finale van dit WK.”
“Als je zo veel topspelers tot je beschikking hebt, zelfs nog grote spelers als Karim Benzema en Alexandre Lacazette thuis kunt laten, dan zou je het voetballen een goede dienst moeten bewijzen”, onderbouwt Van Hanegem zijn mening in zijn column in het Algemeen Dagblad. Hij noemt de spelopvatting van bondscoach Didier Deschamps ‘beschamend’ en het spel van les Bleus ‘destructief’. “Terwijl hij alles in huis heeft om ons liefhebbers te vermaken. En dat kan heus gepaard gaan met resultaten, waarom niet?”
“Het gevaar is nu ook nog eens dat al die uitvinders dat defensieve Frankrijk willen kopiëren, want in de voetballerij lopen we het liefst in polonaise achter de winnaars aan.” Van Hanegem had eerst sympathie voor Frankrijk, vooral vanwege de prestaties van Kylian Mbappé. “Maar tegen Uruguay en België zag ik dat hij nare trekjes begint te krijgen. Zijn tegenstanders willen hem raken en dat snap ik wel. Hij moet gewoon normaal doen, zoals ik ook die Lucas Hernández voortdurend op de grond zie liggen, zonder enige aanleiding.”
Van Hanegem prijst de geweldige spelers die Frankrijk heeft. “Raphaël Varane is met afstand de beste verdediger dit WK. Antoine Griezmann speelt mij veel te sober, waarschijnlijk moet hij dat doen. Bij Atlético Madrid spelen ze ook compact, maar in balbezit zie ik dan veel meer van hem.” Hij vindt de uitlatingen van Courtois ‘opvallend’, omdat de Belg zelf ‘in een destructieve ploeg als Chelsea’ speelt. “Maar ondanks dat had hij volkomen gelijk.”
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 12 jul 2018, 09:30 Ter relativering : :lol:
Ben het met nagenoeg het hele stuk eens.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 09:48 Ben het met nagenoeg het hele stuk eens.
Ik ook.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 12 jul 2018, 09:05 Precies! Dus het had net zo goed België kunnen zijn. Wat ik al zei: zo’n wedstrijd staat op zichzelf..........
Wat voor wedstrijden staan eigenlijk niet op zichzelf?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 11:15 Wat voor wedstrijden staan eigenlijk niet op zichzelf?
Grapjas. Je weet wat ik bedoel......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Eerlijk gezegd niet hoor. Ik bekijk zaken doorgaans in reeksen en statistieken. Misschien dat finales - door de spanning - op zichzelf staan, maar dan nog geeft kwaliteit doorgaans gewoon de doorslag. Net als bij elke andere wedstrijd.

Ik ben bang dat we hier met een nietszeggend cliché te maken hebben.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 11:15 Wat voor wedstrijden staan eigenlijk niet op zichzelf?
Wedstrijden die over een uit en thuiswedstrijd gaan. ;)
TeeAZ
Dagjesmens
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 nov 2004, 16:11
Locatie: Schagen

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 08:21 Wat vind je overdreven dan?

Dit is de ranglijst qua clubs ... Waar blinken Belgen uit?

https://www.uefa.com/memberassociations ... index.html

In de Top 7 van beste clubs is geen Belgische speler te vinden.

Frankrijk heeft België op alle gebieden - bezijden balbezit - overklast.

Ik vind dat ik de lof die ik België na Brazilië heb gegeven hoogstens wat overdreven. Toen ik de statistieken en samenvatiing zag en de wedstrijd bestudeerde bleek 'de Gouden Generatie' wel met heel veel geluk te zijn door gegaan.
Alhoewel ik het grotendeels met je eens bent, is het vetgedrukte feitelijk onjuist. Bij PSG speelt Meunier toch wel een belangrijke rol na de winterstop (voor de winterstop kampte hij nog met naweeën van een enkeloperatie).
Als rechtsback is een score van 5 goals niet onverdienstelijk meen ik.
Commerce kills football
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 13:01 Eerlijk gezegd niet hoor. Ik bekijk zaken doorgaans in reeksen en statistieken. Misschien dat finales - door de spanning - op zichzelf staan, maar dan nog geeft kwaliteit doorgaans gewoon de doorslag. Net als bij elke andere wedstrijd.

Ik ben bang dat we hier met een nietszeggend cliché te maken hebben.
Je kan , m.i., een halve finale WK, bomvol stadion, spelen voor je land, knock out wedstrijd (en geen reguliere competitiewedstrijd met totaal andere spelers om je heen dan bij een club), al wat wedstrijden in de benen, niet afdoen met wat statistieken. Natuurlijk is kwaliteit één ding, maar het geheel is soms groter dan de som der delen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik snap niet wat Infantilo bedoelt als ie zegt : “Met 48 landen krijgen we een nog beter WK! “ Als je niet eerst het kaf van het koren scheidt zal het zeker kwalitatief niet beter worden.

En dan dat vreselijke geslijm naar Putin toe.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

salmonyappi schreef: 14 jul 2018, 12:39 Ik snap niet wat Infantilo bedoelt als ie zegt : “Met 48 landen krijgen we een nog beter WK! “
Voor de FIFA is meer geld beter, vandaar. :wink:
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

salmonyappi schreef: 14 jul 2018, 12:39 Ik snap niet wat Infantilo bedoelt als ie zegt : “Met 48 landen krijgen we een nog beter WK! “ Als je niet eerst het kaf van het koren scheidt zal het zeker kwalitatief niet beter worden.

En dan dat vreselijke geslijm naar Putin toe.......
Hoe meer landen, hoe groter het circus, dus nog meer beleving :D
Voor de grotere voetballanden misschien minder leuk, maar hun ervaring is niet belangerijker dan die van de fans van kleine landen.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 14 jul 2018, 16:43 Hoe meer landen, hoe groter het circus, dus nog meer beleving :D
Voor de grotere voetballanden misschien minder leuk, maar hun ervaring is niet belangerijker dan die van de fans van kleine landen.
Jij bent voor begrijp ik.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik ben in eerste instantie niet zomaar tegen ... probeer zo vaak mogelijk ook de andere kant van de munt te bekijken. Zo kun je achteraf de andere kant van de medaille beter een plek geven en het totale plaatje dus goed op waarde schatten, vind ik tenminste.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Kom op Kroatië. Ik hoop dat Kroatië wereldkampioen wordt.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Ik gun het beiden, maar ik vind Frankrijk een beter toernooi gespeeld hebben. Ze hebben ook meer aansprekende spelers, die veelal jonger zijn. Ik hoop dat Frankrijk zijn beste spel laat zien, dus blijkbaar ben ik meer voor Frankrijk.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ik ben voor Kroatië.

Heb een bloedhekel aan dat arrogante schijtvolk ten zuiden van België.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Frankrijk is heel pover. Ze laten zich constant aftroeven :(
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Leuk hoor. Het gewone volk :oops:
Laatst gewijzigd door Geest van Dirk op 16 jul 2018, 05:20, 2 keer totaal gewijzigd.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Plaats reactie