WK 2018

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Antti Opdam schreef: 11 jul 2018, 08:04 Die was gisteren opnieuw ontzettend slecht en was vooral druk bezig met een Messiaanse wandelwedstrijd.
Dan geef jij slechts punten voor bepaalde aspecten in een wedstrijd. Er zijn meerdere dingen heel belangerijk vind ik. Je wint geen halve finale van België met een aanvaller die "ontzettend slecht" speelt.
Pogba speelt ook een heel sterk toernooi, zonder uit te blinken. Gisteren was hij ook meestal superieur in zijn spel.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 11 jul 2018, 08:51 Je wint geen halve finale van België met een aanvaller die "ontzettend slecht" speelt.
Jawel hoor. Ze wonnen zelfs met twee aanvallers die ontzettend slecht speelden.

Je hoeft echt geen top te spelen om dit België te verslaan. Aan de andere kant raakten bijvoorbeeld Chadli, Lukaku, Debruyne en Dembele namelijk ook geen bal.

Dan krijg je een relatief makkelijke avond en kan je in de wandelstand blijven staan.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Hier gaan we het nooit met elkaar eens over worden :lol:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Geest van Dirk schreef: 11 jul 2018, 10:34 Hier gaan we het nooit met elkaar eens over worden :lol:
Als je me geen argumenten geeft niet.

Welke goede bal of loopactie heb je van Griezmann gezien dan?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Het was overall nogal pover voor een zogenaamde gouden lichting. Twee walk-overs tegen derdewereldlanden, een onbeduidend potje tegen de reserves van Engeland, daarna 2 gelukkige overwinningen en uiteindelijk met een onnavolgbaar tactisch plan en slechte wissels ten onder tegen een vervelende ploeg. Fallaini, Chadli, Vertonghen en Carrasco komen duidelijk tekort en de rest mistte de nodige geslepenheid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Nou ben ik ook niet meer voor België. En ook niet voor Frankrijk en ook niet voor Engeland. Dan blijft Kroatië over.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Jack schreef: 11 jul 2018, 16:25 Nou ben ik ook niet meer voor België. En ook niet voor Frankrijk en ook niet voor Engeland. Dan blijft Kroatië over.
Same. Bij nood ben ik in de finale toch voor Engeland. Dat beslis ik dus vanavond, na de halve finale. ;)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Hoe je kan je nou een keeper met een hamstringblessure in de goal zetten in de halve finale van een WK? :shock:
Je zag dat ie (de keeper van Kroatië) niet durfde af te zetten om de hoek in te zweven.......hebben ze dan echt geen capabele reservekeeper mee?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

salmonyappi schreef: 11 jul 2018, 18:08 Hoe je kan je nou een keeper met een hamstringblessure in de goal zetten in de halve finale van een WK? :shock:
Je zag dat ie (de keeper van Kroatië) niet durfde af te zetten om de hoek in te zweven.......hebben ze dan echt geen capabele reservekeeper mee?
Gewoon aanwijzen en zeggen "Jij staat in de goal". Easy.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Mooi. De Kroaten verslaan de Engelsen. Heel goed.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het leeft echt hier, dat WK.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Nou bij mij wel. Dit WK is trouwens wel het wk van de Knock out fase, want dat waren op één wedstrijd na een zinderende wedstrijden.
Ik geniet.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Geest van Dirk schreef: 11 jul 2018, 21:47 Nou bij mij wel. Dit WK is trouwens wel het wk van de Knock out fase, want dat waren op één wedstrijd na een zinderende wedstrijden.
Ik geniet.
En je favoriet voor de finale?
Ik ben inmiddels voor Kroatië.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

Frankrijk. Maar Kroatië was gisteren vanaf de tweede helft fantastisch :D
Je zag in de eerste helft dat de Engelsen voordeel hadden van hun fysiek en power. De Kroaten wisten dat daarna om te draaien door een enorme vechtlust in combinatie met goed positiespel geleid door Modric en Rakitic, maar ik denk dat Frankrijk dat kan evenaren omdat intelligent spel in het franse DNA zit en fysiek zijn ze superieur gebleken dit toernooi. Ze gebruiken hun fysiek niet alleen door hard te rennen en een hoog tempo te spelen maar ook om duels te winnen en key spelers van de tegenpartij uit hun spel te halen.
Frankrijk is het meest compleet.
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 11 jul 2018, 15:06 Fallaini, Chadli, Vertonghen en Carrasco komen duidelijk tekort
Nogmaals: dat geldt voor het hele team als je ze tegen de maatstaf van wereldtop aan zet.

Alleen Courtois ontspringt enigszins de dans. En Hazard heeft zich nu voor het eerst op het hoogste niveau laten zien.

Bij Frankrijk lopen spelers van echte topclubs en komen uit in echte competities. Varane, Umtiti, Hernandez, Tolisso, Matuidi, Griezmann ... en dan heb je nog een speler die daar binnenkort tussen loopt. Mbappe.

Wat kan België daar nu tegenover zetten? Letterlijk en figuurlijk niets tot weinig. Spelers als Vertonghen, Alderweireld en Dembele worden in Europa echt niet serieus genomen hoor. Dat is puur voor de België en AZ fanboys. Die lijden soms aan Jahanbakshiaanse deformatie.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 07:28 Nogmaals: dat geldt voor het hele team als je ze tegen de maatstaf van wereldtop aan zet.

Alleen Courtois ontspringt enigszins de dans. En Hazard heeft zich nu voor het eerst op het hoogste niveau laten zien.

Bij Frankrijk lopen spelers van echte topclubs en komen uit in echte competities. Varane, Umtiti, Hernandez, Tolisso, Matuidi, Griezmann ... en dan heb je nog een speler die daar binnenkort tussen loopt. Mbappe.

Wat kan België daar nu tegenover zetten? Letterlijk en figuurlijk niets tot weinig. Spelers als Vertonghen, Alderweireld en Dembele worden in Europa echt niet serieus genomen hoor. Dat is puur voor de België en AZ fanboys. Die lijden soms aan Jahanbakshiaanse deformatie.
Overdrijf je het verschil nu niet een beetje? Het was maar 1-0 en zó geweldig speelden die Fransen helemaal niet tegen België.
Hoe was je verhaal geweest als België in de laatste minuut twee keer had gescoord?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti overdrijft schromelijk. Maar ik vind het wel vermakelijk en 1 van de weinige redenen om het forum nog eens te bezoeken.

Ik ben het er zeker mee eens dat de prestatie van België niet zo geweldig is als regelmatig in de media omschreven. 2 fluttegenstanders, een niet serieus te nemen wedstrijd, een narrow escape tegen Globale middelmaat, 1 topprestatie tegen Brazilië waarin het scoreverloop wel flink meezat en tactisch uitgerangeerd door Frankrijk (wat dan weer geen schande is) en dat was het. Maar het niveau van het WK in het algemeen valt tegen en België hoort wel bij de beste landen en hebben hun top 4 plek wel verdient.

Hup Kroatië!!!
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 12 jul 2018, 07:37 Overdrijf je het verschil nu niet een beetje? Het was maar 1-0 en zó geweldig speelden die Fransen helemaal niet tegen België.
Hoe was je verhaal geweest als België in de laatste minuut twee keer had gescoord?
Wat vind je overdreven dan?

Dit is de ranglijst qua clubs ... Waar blinken Belgen uit?

https://www.uefa.com/memberassociations ... index.html

In de Top 7 van beste clubs is geen Belgische speler te vinden.

Frankrijk heeft België op alle gebieden - bezijden balbezit - overklast.

Ik vind dat ik de lof die ik België na Brazilië heb gegeven hoogstens wat overdreven. Toen ik de statistieken en samenvatiing zag en de wedstrijd bestudeerde bleek 'de Gouden Generatie' wel met heel veel geluk te zijn door gegaan.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16059
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 12 jul 2018, 08:21 Wat vind je overdreven dan?

Dit is de ranglijst qua clubs ... Waar blinken Belgen uit?

https://www.uefa.com/memberassociations ... index.html

In de Top 7 van beste clubs is geen Belgische speler te vinden.

Frankrijk heeft België op alle gebieden - bezijden balbezit - overklast.

Ik vind dat ik de lof die ik België na Brazilië heb gegeven hoogstens wat overdreven. Toen ik de statistieken en samenvatiing zag en de wedstrijd bestudeerde bleek 'de Gouden Generatie' wel met heel veel geluk te zijn door gegaan.
Je zal het scorebordjournalistiek vinden, maar nogmaals: het was maar 1-0. Als die Fransen zo geweldig waren hadden ze dat moeten laten zien met een klinkende 4-0 overwinning i.p.v. met laf verdedigend voetbal.
En statistieken over wie de beste speler is op de UEFA-ranglijst hebben weinig met een op zichzelfstaande halve finale WK te maken. Bekijk de statistieken van Messi en zie zijn prestatie op WK’s.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 12 jul 2018, 08:30 Je zal het scorebordjournalistiek vinden, maar nogmaals: het was maar 1-0. Als die Fransen zo geweldig waren hadden ze dat moeten laten zien met een klinkende 4-0 overwinning i.p.v. met laf verdedigend voetbal.
Gezien de statistieken van echte kansen en balbezit in de 16 had het ook gewoon 4-0 kunnen (moeten?) zijn. Hoe vaak stond een aanvaller van België met de bal aan de voet in de 16? Frankrijk was oppermachtig en had geen kind aan deze tegenstander.

Wissel je Giroud voor een scorende spits als Weghorst had het al 3-0 gestaan.

:wink:

Dat laf verdedigende voetbal spelen ze altijd. Ook tegen Nederland. Dat is allemaal niets nieuws. Maar vervolgens komen ze er wel echt super snel uit. Notabene met verdedigers die rond en in de 16 opduiken. Hoe verdedigend is dat?

Frankrijk had alleen een mindere dag en heeft een relatief zwakke voorhoede met Giroud en Griezmann die volledig uit vorm is.

België is gespaard.
Plaats reactie