EK 2021

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Guy schreef: 03 jul 2021, 08:45 O.a. Nederland ja. Zelfs na 3 thuismatchen tegen matige tegenstanders begonnen jullie er weer in te geloven om dan tegen de eerste de beste tegenstander eruit te vliegen als het eens geen thuismatch is….
Maar staat ‘erin geloven’ meteen gelijk aan arrogantie? Als je via Tsjechië en Denemarken naar de halve finales kunt wandelen is het toch logisch dat er weer geloof komt. Zelfs met een zwakke groep. België zat in 2016 ook aan de makkelijke kant van het schema, toen werd er toch ook al voorbij Wales gekeken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AlkmaarForever schreef: 03 jul 2021, 08:46 Ik zou maar drie of vier Belgen kunnen bedenken die ik in Oranje zou willen zien als ik al keek. :lol:
De Bruyne, Courtois, Hazard, Tielemans?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Guy schreef: 03 jul 2021, 08:43 Whahahaha! Dat is iets wat jullie jezelf maar al te graag wijsmaken ja. Gewoon omdat jullie gefrustreerd zijn dat jullie al jaren niks meer voorstellen.
Nee hoor. Ik kan alleen gefrustreerd zijn als het AZ betreft. En op clubniveau ligt België nog steeds mijlenver achter. Dat hele Oranje is soms leuk op een eindtoernooi vanwege het sfeertje in de straten. Verder boeit het niet. En nee, ook niet toen we in 2010 genaaid werden tegen Spanje. Dat was gewoon jammer.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 03 jul 2021, 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 jul 2021, 09:19 De Bruyne, Courtois, Hazard, Tielemans?
De Bruyne, Courtois en Lukaku op zeker. Tielemans twijfel ik.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AlkmaarForever schreef: 03 jul 2021, 09:23 De Bruyne, Courtois en Lukaku op zeker.
Vind je die beter dan Depay? :shock:













:lol:
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Depay vindt zichzelf de beste van allemaal, totaal geen zelfreflectie. :lol:
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Ik was in 2010 in België toen Nederland op het WK van Brazilië won. Dat Belgen een volk van vleesgeworden minderwaardigheidscomplex betreft waarbij afgunst ongeveer de enige bindende factor is, is door mij toen wetenschappelijk vastgesteld.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 jul 2021, 09:22 Nee hoor. Ik kan alleen gefrustreerd zijn als het AZ betreft. En op clubniveau ligt België nog steeds mijlenver achter. Dat hele Oranje is soms leuk op een eindtoernooi vanwege het sfeertje in de straten. Verder boeit het niet. En nee, ook niet toen we in 2010 genaaid werden tegen Spanje. Dat was gewoon jammer.
Op clubniveau is België Nederland al lang ingehaald. Belgisch voetbal is veel fysieker, steviger en volwassener en daardoor meer resultaatgericht dan de prima-donnaelftallen in Nederland. Op de ranking heeft België tot voor kort ook voorgelegen. De enige reden dat Nederland boven België staat, zijn de uitzonderlijke prestaties van ajax. In een Beneliga zou ajax wellicht de titel pakken maar daarna zie ik enkel PSV en heel misschien AZ er nog tussen komen. Er is nu brede goede top met Brugge, Anderlecht, Gent, Genk, Antwerp en Standard terwijl ook middenmoters als Mechelen, Charleroi en Oostende het behoorlijk goed doen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 03 jul 2021, 10:53 Op clubniveau is België Nederland al lang ingehaald.
Hier wilde ik eigenlijk stoppen met lezen.

Wie waren de laatste Belgische kwart finalisten in Europa? Wanneer won er voor het laatst een Belgische club van een Nederlandse?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 03 jul 2021, 09:23 De Bruyne, Courtois en Lukaku op zeker. Tielemans twijfel ik.
Uitgaande dat iedereen fit is, is de verhouding vier om vier: Courtois, De Bruyne, Lukaku, Hazard, Van Dijk, De Ligt, De Vrij en De Jong zijn outstanding. Voor de overige drie is het verschil verwaarloosbaar en hangt het ook af van de tacktiek. Stel je hebt De Bruyne en De Jong in het middenveld, wie zet je daar dan bij: Tielemans, Wijnaldum, De Roon of Witsel? Op de flanken speelt Nederland met backs zoals Van Aanholt en Dumfries, terwijl bij België daar Chadli, Praet of Hazard lopen of ook backs als Meunier of Castagne. De laatste was/is basisspeler bij Leiscester. We zullen eerst maar eens kijken of de zo bewierookte Dumfries dit ook bereikt.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 jul 2021, 10:58 Hier wilde ik eigenlijk stoppen met lezen.

Wie waren de laatste Belgische kwart finalisten in Europa? Wanneer won er voor het laatst een Belgische club van een Nederlandse?
Dus je beoordeelt de sterkte van een competitie op basis van wat incidente prestaties? Dus omdat er eens één of twee clubs om de zoveel jaar eens een paar goede Europese wedstrijden spelen is de competitie sterker? En zoals ik al zei, haal de punten van ajax weg en kijk dan eens wat er overblijft. Trouwens, de prestaties van de Nederlandse clubs waren toch om te janken de laatste jaren. PSV heeft het ook jaren slecht gedaan, Feyenoord was een ramp en AZ deed domme dingen.

En wanneer heb jij voor het laatst eens een Belgische competitiewedstrijd gezien? Ik kijk altijd wel op Ziggo en kan dan heus wel zien dat het tempo stukje hoger ligt dan in Nederland.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 03 jul 2021, 11:06 Dus je beoordeelt de sterkte van een competitie op basis van wat incidente prestaties?
Niet incidenteel maar structureel hoor. Kijk alleen eens naar de afgelopen 20 jaar waarin 5 verschillende Nederlandse clubs minimaal de kwart finales van een Europees toernooi haalden met zelfs winst en finaleplaatsen. En België? Als die competitie zoveel sterker is, waarom presteren ze dan niks in Europa?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 jul 2021, 11:29 Niet incidenteel maar structureel hoor. Kijk alleen eens naar de afgelopen 20 jaar waarin 5 verschillende Nederlandse clubs minimaal de kwart finales van een Europees toernooi haalden met zelfs winst en finaleplaatsen. En België? Als die competitie zoveel sterker is, waarom presteren ze dan niks in Europa?
Twintig jaar is een veel te lange graadmeter. Je moet kijken naar pakweg de laatste vijf jaar. En nogmaals, het is niet omdat ajax sterk is, dat dit automatisch betekent dat de rest in verhouding even sterk is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 03 jul 2021, 12:18 Twintig jaar is een veel te lange graadmeter. Je moet kijken naar pakweg de laatste vijf jaar. En nogmaals, het is niet omdat ajax sterk is, dat dit automatisch betekent dat de rest in verhouding even sterk is.
Maar het blijkt nergens uit. Ook de afgelopen 5 jaar heeft België niets gepresteerd in Europa. Nederland behoudens ajax ook niet maar jij beweert dat de Belgische competitie sterker is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 03 jul 2021, 16:28 Maar het blijkt nergens uit. Ook de afgelopen 5 jaar heeft België niets gepresteerd in Europa. Nederland behoudens ajax ook niet maar jij beweert dat de Belgische competitie sterker is.
Ja. Het is precies wat je zegt, van alle Belgische en Nederlandse clubs is ajax die Europees wat heeft gepresteerd. En zou je de punten van ajax in mindering brengen dan scoren de Belgische clubs overall beter op de Europese ranglijst.

Verder ga ik ook uit van eigen waarneming, iets wat jij wellicht niet kan doen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

kuifje schreef: 03 jul 2021, 16:37 Ja. Het is precies wat je zegt, van alle Belgische en Nederlandse clubs is ajax die Europees wat heeft gepresteerd. En zou je de punten van ajax in mindering brengen dan scoren de Belgische clubs overall beter op de Europese ranglijst.

Verder ga ik ook uit van eigen waarneming, iets wat jij wellicht niet kan doen.
Nou, dan pakken we even de Europese ranglijst over de afgelopen 5 jaar er bij:
19. Âjax
37. Club Brugge
52. PSV
68. AZ
Gent
77. Feyenoord
81. Genk
90. Standard

Misschien jezelf wat minder vertrouwen...
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Guy schreef: 03 jul 2021, 07:00 Dat is niet de maatstaf, maar wel iets om niet al te denigrerend over landen te doen die beter presteren. Je kan nu eenmaal niet in het verleden blijven leven.
Waarom overdreven? Als wij met onze beste 11 kunnen spelen zijn wij zeker 1 van de 3 beste landen ter wereld. Wil dat zeggen dat je dan altijd en van iedereen wint? Nee, want in geen enkele sport wint de beste van de wereld altijd alles. Dat we daar staan, en vooral al zo lang zal wel geen toeval zijn zeker?
Dat jullie daarbij nooit prijzen pakken zal ook wel geen toeval zijn zeker?
_________________
"I don't know that!"
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Kilkenny schreef: 03 jul 2021, 18:43 Dat jullie daarbij nooit prijzen pakken zal ook wel geen toeval zijn zeker?
Het is wat ik al zei. Wij hebben goede tot zeer goede spelers, maar er moet niet te veel gebeuren en op een tornooi gebeurt er wel altijd iets. Nu ook weer De Bruyne die in de champions league van het veld wordt geklopt. Hazard die al een heel seizoen sukkelt van de ene in de andere blessure. Witsel die in dit tornooi zijn rentree maakt na een zware blessure. Castagne die dan ook nog eens direct in de 1ste match uitvalt waardoor we het met Meunier moesten doen. Voor ons is dat te veel. Maar hé, leuk voor jullie hé. Kunnen jullie nog wat langer denigrerend doen over het Belgische elftal.
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Gatalin schreef: 03 jul 2021, 18:06 Nou, dan pakken we even de Europese ranglijst over de afgelopen 5 jaar er bij:
19. Âjax
37. Club Brugge
52. PSV
68. AZ
Gent
77. Feyenoord
81. Genk
90. Standard

Misschien jezelf wat minder vertrouwen...
Ranglijsten zijn geen juiste weergave heb ik hier geleerd…
Maar ben het er wel over eens dat de topclubs in Nederland beter zijn dan onze topclubs.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Guy schreef: 03 jul 2021, 19:14Nu ook weer De Bruyne die in de champions league van het veld wordt geklopt.
Pickford en van Dijk.
Plaats reactie