Eredivisie (clubnieuws)

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11130
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Twente gaat AZ voorbij met een begroting van 30 miljoen komend seizoen. Nu zijn daar natuurlijk wel talloze financiële kanttekeningen bij te plaatsen maar ze geloven daar echt dat ze over een jaar weer de 4e club van Nederland zijn. En AZ stelt daar voorlopig qua selectie en staf bar weinig tegenover.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Langedijk schreef: 14 jun 2022, 07:03 Twente gaat AZ voorbij met een begroting van 30 miljoen komend seizoen. Nu zijn daar natuurlijk wel talloze financiële kanttekeningen bij te plaatsen maar ze geloven daar echt dat ze over een jaar weer de 4e club van Nederland zijn. En AZ stelt daar voorlopig qua selectie en staf bar weinig tegenover.
Is het heel onreel dat AZ een grote begroting heeft dan 30mil? 21/22 zaten ze op iets van 28mil, dat zal met uitgaande transfers, huidige transfersbalans, etc ook wel omhoog gaan? (hoop ik)
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

072 schreef: 14 jun 2022, 08:26 Is het heel onreel dat AZ een grote begroting heeft dan 30mil? 21/22 zaten ze op iets van 28mil, dat zal met uitgaande transfers, huidige transfersbalans, etc ook wel omhoog gaan? (hoop ik)
Ik ben bang dat het (helaas) wel reëel is om te verwachten dat de Tukkers AZ binnen paar jaar financieel zullen achterhalen / passeren
Veel groter achterland (weinig concurrentie ook), stadion waar 1.5 zo veel mensen in kunnen (die blijkbaar ook nog stuk dorstiger zijn gezien de grote horeca omzet ;-) )

Gezien het gevoerde transferbeleid (erg veel huurlingen) van de afgelopen jaren zullen ze weinig waarde binnen hun selectie creëren, ook delen ze de opleiding met Heracles, dus ook daar lopen ze nog flink achter

Of ze ons ook qua prestaties voorbij zullen gaan moet blijken, als je met veel huurlingen werkt is het altijd maar de vraag of het weer "allemaal op zijn plek valt"
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

Maar dat is niets nieuws toch? Dat is altijd al zo geweest

Ik vraag me sowieso af hoeveel een begroting precies zegt, want AZ begroot altijd redelijk conservatief. Bij Twente zal sowieso waarschijnlijk een groot deel daarvan ook nog op gaan in hun schulden. Uit mn hoofd hadden ze nog iets van 20 mil uitstaande schulden en nog een flink bedrag aan uitstaande schulden. Liever dan een iets conservatief beleid.

Maar inderdaad capaciteit/achterband is wel een groot verschil. Dat heb je met al die import-Amsterdammers in de steden rondom Alkmaar. Ik heb in Hoorn op school gezeten en daar was geen AZ'er te vinden.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ heeft een structurele stap nodig, want als andere clubs ook meer optimaal gaan handelen, dan zal AZ terugzakken
we can come an end
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

https://adodenhaag.nl/nl/nieuws/laatste ... ionsponsor

Gemiste kans. We hadden met een Kansino-shirt in het B!ngoal-stadium kunnen spelen.
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

differentcook schreef: 21 jun 2022, 13:13 Burak Yilmaz naar Sittard:
https://www.nu.nl/voetbal/6207798/fortu ... ilmaz.html
Hele gave transfer. Ik ben benieuwd of Dost nog naar Emmen gaat.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zou inderdaad leuk zijn als na Yilmaz, Dost ook rond komt.
Ze zijn misschien wel op leeftijd, maar het is toch iets dat de competitie wat kleur geeft (zolang het geen Robben scenario zal worden). Interessant ook in het geval van Yilmaz dat er een langdurig plan bij zit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Echt een geweldige transfer zeg, mooi man. =D>
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 551
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

072 schreef: 14 jun 2022, 11:39 Maar dat is niets nieuws toch? Dat is altijd al zo geweest

Ik vraag me sowieso af hoeveel een begroting precies zegt, want AZ begroot altijd redelijk conservatief. Bij Twente zal sowieso waarschijnlijk een groot deel daarvan ook nog op gaan in hun schulden. Uit mn hoofd hadden ze nog iets van 20 mil uitstaande schulden en nog een flink bedrag aan uitstaande schulden. Liever dan een iets conservatief beleid.

Maar inderdaad capaciteit/achterband is wel een groot verschil. Dat heb je met al die import-Amsterdammers in de steden rondom Alkmaar. Ik heb in Hoorn op school gezeten en daar was geen AZ'er te vinden.
Inmiddels al bekend dat AZ toch gewoon 4e begroting van NL heeft?

We gaan van 28 miljoen naar 35 miljoen, stijging van 20%.

Ze waren wat voorbarig in Tukkerland..
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Tannane naar NEC... :shock:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dost naar Utrecht (?)
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 22 jun 2022, 13:15 Dost naar Utrecht (?)
Zou niet stroken met de reden waarom Feyenoord zou zijn afgewezen.
Ze zullen het vast proberen, maar als het niet Emmen wordt dan zou het nog Heerenveen kunnen worden.
Of we komen er nu achter dat Dost echt een grafhekel aan Feyenoord heeft, dat zou ik wel humor vinden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 22 jun 2022, 13:15 Dost naar Utrecht (?)
Ach, Dost (33) misschien naar Utrecht……sneue aankoop.
Ze proberen al jaren op het niveau van AZ te komen, maar dat gaat met dit soort “versterkingen” echt niet lukken……..
Wat ben ik dan blij dat AZ investeert in jongere spelers en bouwt aan de toekomst en niet alleen aan het “nu”.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De schuldenberg van Vitesse bij de eigenaar was 155 miljoen.
Die zijn ze kwijt.
Maar de vraag is wel of Vitesse nu door kan met het gat van 10 miljoen in hun jaarlijkse begroting.
Grote kans dat die club dus een val gaat maken, wat weer wat ademruimte in de rug van AZ kan geven (hoewel een sterkere competitie voor iedereen beter is).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Is Ferro de Vanheusden van Vitesse?
https://www.nu.nl/voetbal/6212491/vites ... nfica.html
Oh, hij is wel wat ouder al
we can come an end
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Feyenoord is lekker bezig met inkopen doen. De een na de andere speler is binnen een poep en een zucht bij deze club binnen. Bij AZ duurt het gigantisch lang voordat spelers kunnen meetrainen.

Hoe kan dit toch? Zit AZ achter de verkeerde spelers aan? Of werkt Huiberts te langzaam? Zijn er eigenlijk wel schaduwlijstjes?
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

sister of mercy schreef: 23 jul 2022, 06:25Hoe kan dit toch? Zit AZ achter de verkeerde spelers aan? Of werkt Huiberts te langzaam? Zijn er eigenlijk wel schaduwlijstjes?
Allemaal retorische vragen. 8)
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik zapte even langs Twente tegen Schalke. Ook dit jaar lijkt Twente heel solide. En daarmee gewoon een kandidaat voor plek 3-4.
Plaats reactie