Eredivisie (clubnieuws)

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

AlkmaarForever schreef: 23 jul 2022, 06:45 Allemaal retorische vragen. 8)
Ok. Als we het antwoord toch al weten, stel ik deze vragen niet meer.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

sister of mercy schreef: 23 jul 2022, 06:25 Feyenoord is lekker bezig met inkopen doen. De een na de andere speler is binnen een poep en een zucht bij deze club binnen. Bij AZ duurt het gigantisch lang voordat spelers kunnen meetrainen.

Hoe kan dit toch? Zit AZ achter de verkeerde spelers aan? Of werkt Huiberts te langzaam? Zijn er eigenlijk wel schaduwlijstjes?
Kopen ze echt? Of is het wederom huren en nog eens huren?
Er zit totaal geen lange termijn visie bij dat Feyenoord. Ze hebben 53 goals moeten laten gaan. Ik ben zeer benieuwd of ze dat gaan oplossen. Met Danilo?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Net als Chelsea is Vitesse van de Russen naar de Amerikanen gegaan:
https://www.nu.nl/voetbal/6222727/vites ... group.html
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 08 sep 2022, 10:33 Net als Chelsea is Vitesse van de Russen naar de Amerikanen gegaan:
https://www.nu.nl/voetbal/6222727/vites ... group.html
Nou, succes. Een zielloze club in handen van investeerders uit een land waar ze niets begrijpen van de Europese sportcultuur.

Maar een concurrent minder is altijd goed.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Zullen we een wekelijks gniffelrondje voor Vitesse invoeren?

Ik was uit verveling Vitesse Volendam aan het kijken en het was niet onverdiend geweest als Volendam de winst gepakt had.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 17 sep 2022, 19:05 Zullen we een wekelijks gniffelrondje voor Vitesse invoeren?

Ik was uit verveling Vitesse Volendam aan het kijken en het was niet onverdiend geweest als Volendam de winst gepakt had.
Had ik ook wel leuk gevonden. Bij Volendam moet trouwens ook
nog wel wat gebeuren. Maar dat Vitesse heeft mij nooit geboeid,
net als dat vreselijke stadion waar zowaar nog aardig wat volk zat.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

G-Vak schreef: 18 sep 2022, 07:49 Had ik ook wel leuk gevonden. Bij Volendam moet trouwens ook
nog wel wat gebeuren. Maar dat Vitesse heeft mij nooit geboeid,
net als dat vreselijke stadion waar zowaar nog aardig wat volk zat.
Dat is meestal wel bij de Airborne-wedstrijd, volgende keer tegen Fortuna zullen er weer fors minder zijn.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 08 sep 2022, 10:33 Net als Chelsea is Vitesse van de Russen naar de Amerikanen gegaan:
https://www.nu.nl/voetbal/6222727/vites ... group.html
In tegenstelling tot olichargen en oliesjeiks investeren Amerikanen om er goed geld mee te verdienen. Vitesse is dus gewaarschuwd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Cocu wil 4-3-3 gaan spelen met Vitesse, niet omdat de spelers daar naar zijn, maar omdat het zijn favoriete systeem is.

Ik laat hem graag het tegendeel bewijzen, maar hier zie ik toch wel echt de teloorgang van het Nederlandse trainersgilde even weer om het hoekje kijken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Terwijl ik glimlach over de situatie bij Vitesse, sijpelt het nieuws binnen van de nieuwe mogelijke samenstelling van de technische staf van PSV en tja dan blijft die glimlach wel even staan :lol:

Grote kans dat dit een goede les wordt dat het altijd erger kan in voetballand.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 28 sep 2022, 09:51 Terwijl ik glimlach over de situatie bij Vitesse, sijpelt het nieuws binnen van de nieuwe mogelijke samenstelling van de technische staf van PSV en tja dan blijft die glimlach wel even staan :lol:

Grote kans dat dit een goede les wordt dat het altijd erger kan in voetballand.
Ik snap deze humor niet zo goed. Een raar soort gedrag alsof het bij AZ 'veul beter' is.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 01 okt 2022, 11:27 Ik snap deze humor niet zo goed. Een raar soort gedrag alsof het bij AZ 'veul beter' is.
Zonder blikken of blozen durf ik te zeggen dat ik Jansen best zou houden als ik weet dat we hem inruilen voor Cocu. Idem als je vraagt of we Huiberts tegen Zuidam of Faber moeten ruilen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2022, 16:39 Zonder blikken of blozen durf ik te zeggen dat ik Jansen best zou houden als ik weet dat we hem inruilen voor Cocu. Idem als je vraagt of we Huiberts tegen Zuidam of Faber moeten ruilen.
Prima. Maar waar komt die houding vandaan? Die arrogantie?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 01 okt 2022, 16:42 Prima. Maar waar komt die houding vandaan? Die arrogantie?
De overtuiging dat hoezeer we soms ook klagen, AZ nog altijd groei vertoond? Dat niet iedere trainer of TD beter is dan de onze? Het is geen arrogantie, het is eerder inzien dat er in het voetbal soms best rare beslissingen worden genomen, ook als het om veel geld gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 01 okt 2022, 16:50 Het is geen arrogantie, het is eerder inzien dat er in het voetbal soms best rare beslissingen worden genomen, ook als het om veel geld gaat.
Daar neigt het naar. Terwijl AZ gebaat is bij sterke(re) tegenstanders in de Eredivisie. Goed voor de coefficienten, goed voor de ontwikkeling van onze spelers.
En trouwens: rare beslissingen worden ook bij AZ genomen. :)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De zo spannende titelstrijd in de Eredivisie gaat bijna verder. Wordt ajax opnieuw kampioen of verzilvert Feyenoord zijn koppositie? Of is het toch PSV dat de titel pakt?!
Van VI.
Vergeten ze niet wat? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 30 dec 2022, 09:44 Van VI.
Vergeten ze niet wat? 🤔
Je weet het toch, als ze teveel over AZ of Twente schrijven verkopen ze maar 1/12 van de oplage.
Die 'journalisten' daar, maar ook op tv zitten helemaal vast geketend in een vast stramien van de 2/3 grote clubs naar de mond praten voor hun inkomen. Het hypen van AZ als 4e topclub is dan ook commercieel in hun gezicht ontploft. Ze dachten ermee extra aandacht=inkomsten te genereren maar de cijfers die AZ in aandacht genereert zijn gewoon om te huilen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

FugAZi schreef: 30 dec 2022, 10:05 Je weet het toch, als ze teveel over AZ of Twente schrijven verkopen ze maar 1/12 van de oplage.
Die 'journalisten' daar, maar ook op tv zitten helemaal vast geketend in een vast stramien van de 2/3 grote clubs naar de mond praten voor hun inkomen. Het hypen van AZ als 4e topclub is dan ook commercieel in hun gezicht ontploft. Ze dachten ermee extra aandacht=inkomsten te genereren maar de cijfers die AZ in aandacht genereert zijn gewoon om te huilen.
Lekker in de luwte, prima toch?
AZ als lachende 4e ;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Nu de transferperiode is afgelopen kunnen we de balans wel opmaken ten opzichte van de situatie voor de winterstop. Wat mij betreft:

- Feyenoord: enigszins verzwakt door wegvallen Trauner, blessure Szymański en mislukte transferpogingen
- AZ: duidelijk verzwakt in de achterhoede, waarschijnlijk betere keeper
- PSV: met name voorin verzwakt, achterin was het al niet veel
- ajax: zwakke trainer kwijt, hulp uit Zeist alweer terug tegen Excelsior, dus versterkt
- Twente: versterkt door terugkeer Sadilek, prima rechtsback transfervrij gehaald, geen Europese verplichtingen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

FugAZi schreef: 30 dec 2022, 10:05 Je weet het toch, als ze teveel over AZ of Twente schrijven verkopen ze maar 1/12 van de oplage.
Die 'journalisten' daar, maar ook op tv zitten helemaal vast geketend in een vast stramien van de 2/3 grote clubs naar de mond praten voor hun inkomen. Het hypen van AZ als 4e topclub is dan ook commercieel in hun gezicht ontploft. Ze dachten ermee extra aandacht=inkomsten te genereren maar de cijfers die AZ in aandacht genereert zijn gewoon om te huilen.
Boeit het wat de aandacht is de AZ genereert, laat het ze bij al die gare voetbalpraatprogramma's maar lekker over ajax/PSV/Feyenoord hebben, komt toch weinig zinnigs/nieuws uit de meeste journalisten/analisten. Heb liever dat we gewoon goed presteren dan dat we de aandacht gaan opeisen.
Van Alkmaar begint de victorie
Plaats reactie