Against modern football

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Van Praag moet eerst nog gekozen worden, en daar heeft hij alle steun voor nodig.
Mensen kijken nog steeds liever naar zo'n gezwel dan zich er van af te keren.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef:Van Praag moet eerst nog gekozen worden, en daar heeft hij alle steun voor nodig.
Mensen kijken nog steeds liever naar zo'n gezwel dan zich er van af te keren.
Mensen houden van puriteit.

Laat de toegangsprijzen van de ECI league maar oplopen en de uitzendrechten en alles. Dat zal allemaal onder druk komen door een pure landskampioenencompetitie.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het publiek en dus het geld wordt steeds meer Chinees, die hebben schijt aan puriteit, ze willen Messi, Ronaldo, Bale, Pogba etc. zien.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef:Het publiek en dus het geld wordt steeds meer Chinees, die hebben schijt aan puriteit, ze willen Messi, Ronaldo, Bale, Pogba etc. zien.
Laat het kapitalistische gezwel ECI ze maar bedienen met hun semi Champions League.

Want dat is wat de chinezen zullen krijgen. Semi champions. En dat zal nooit écht goed voelen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Het voelt ook niet echt goed om naar Hugo Vieira te kijken als je weet dat op een ander kanaal Messi speelt.
we can come an end
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

differentcook schreef:Het voelt ook niet echt goed om naar Hugo Vieira te kijken als je weet dat op een ander kanaal Messi speelt.
Misschien is de blonde Messi wel het symbool van de kapitalistische verkrachting van een competitie.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kermit
Ben-Sider
Berichten: 844
Lid geworden op: 22 nov 2005, 14:49
Locatie: Alkmaar

‘De Eredivisie is leuk en spannend, maar is achttien clubs niet wat veel?’

Zondag, 4 september 2016 om 18:15
De Eredivisie wordt alweer jaren opgemaakt door achttien clubs en afgelopen zomer werd er zelfs door sommigen even gepraat om een uitzondering te maken voor De Graafschap en het seizoen in te gaan met negentien verenigingen. Volgens algemeen directeur van FC Groningen Hans Nijland was dit echter geen goed idee geweest, hij verwacht zelfs dat het aantal clubs in de toekomst terug gaat lopen.

“Natuurlijk, de Eredivisie is leuk, spannend en mooi. Maar als je kijkt naar de televisiegelden en de salarissen in de landen om ons heen, dan is onze achterstand enorm groot. De vraag die ik mij wel eens stel: is achttien clubs niet wat veel voor de Eredivisie?”, vertelt hij in het boek Weg met de Hollandse School. “Het zou mij niet verbazen als we in 2026 in een wat kleinere competitie spelen, waarbij ik me kan voorstellen dat ploegen wat vaker tegen elkaar spelen. Dat wij met FC Groningen bijvoorbeeld drie of vier keer tegen ajax en Feyenoord spelen.”

Nijland geeft aan dat hij geen pasklaar antwoord heeft op de vraagstukken die spelen in de Eredivisie, aangezien Nederland maar een klein land is. Het zou hem echter niets verbazen als het aantal clubs in de toekomst omlaag.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=287717

Met een verkleining van het aan clubs, verbetert de verdeelsleutel van de tv-inkomsten ten gunste van de subtop. Echter de clubs aan de onderkant ontberen de tv-gelden. Hiermee zou een club als Sparta eerder afglijden dan aanhaken bij de eredivisie. En daarmee de Spartaanse jeugdopleiding als kwalitatief instituut om zeep. Hansie Nijland is een opportunist.
Zou de UEFA Europa League óns al missen? :roll: Ben d'r bar bloid mee!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

...Dat wij met FC Groningen bijvoorbeeld drie of vier keer tegen ajax en Feyenoord spelen.”
.
Bij de huidige stand zou Groningen dan nul keer tegen ajax en Feyenoord spelen. :wink:
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

http://www.ad.nl/sport/de-stront-kwam-m ... ~a7135975/

Mooi stukje volledig passend bij dit onderwerp
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Hopelijk leidt dit tot het einde van het nepgras, minimaal in eredivisie:

http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ned ... ~aaef7ae8/

En deze haakt daar ook mooi op in:
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/spe ... ~a66e0a68/

Overigens wordt dat nog best lasitg nu Mr Kunstgras (Jan Smit ex heracles) voorgedragen is voor een hoge functie in het betaalde voetbal...
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ-073 schreef: 19 aug 2017, 10:08 Hopelijk leidt dit tot het einde van het nepgras, minimaal in eredivisie:

http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ned ... ~aaef7ae8/

En deze haakt daar ook mooi op in:
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/spe ... ~a66e0a68/

Overigens wordt dat nog best lasitg nu Mr Kunstgras (Jan Smit ex heracles) voorgedragen is voor een hoge functie in het betaalde voetbal...
Jan Smit is niet Mr. Kunstgras maar een voorzitter gedwongen door de financiële omstandigheden op dat moment die voor kunstgras moest kiezen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
The Friar
Invaller
Berichten: 2292
Lid geworden op: 24 jan 2008, 20:17
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 19 aug 2017, 12:38 Jan Smit is niet Mr. Kunstgras maar een voorzitter gedwongen door de financiële omstandigheden op dat moment die voor kunstgras moest kiezen.
En Ten Cate was toen de hoofdsponsor dus dan heb je nog meer in de melk te brokkelen.
En als die kunstgras ontwikkeld kun je als voorzitter natuurlijk moeilijk gaan zeggen dat je die rommel niet in je stadion wilt hebben.
Je bijt niet in de hand die je te eten geeft.
Bij het voetbal heb je doelen nodig.
Op het veld en daarbuiten.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Gadver, plastic gras. :-&
Doe er een grasgeurverneveler bij. :-s
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

https://www.nu.nl/voetbal/4908392/cefer ... eague.html
Mooie prioriteit; de vraag is of de financiele monsters zich laten temmen.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 05 sep 2017, 09:33 https://www.nu.nl/voetbal/4908392/cefer ... eague.html
Mooie prioriteit; de vraag is of de financiele monsters zich laten temmen.
Inderdaad een mooi streven.
Andere oplossing: je laat de 8 grootste (=rijkste) clubs lekker het hele jaar tegen elkaar spelen (of dat nou zo leuk is is de vraag: 5 Engelse, 2 Spaanse en 1 Duitse club), laat ze elkaar spelers voor miljarden over en weer verhandelen en laat de rest van Europa op een eerlijker manier (salarisplafonds, inperking hoogte transfers) de echte competitie spelen. Dus een elite-CL en een enorme Europa League.
Hoe dat juridisch etc. dichtgetimmerd zou moeten worden heb ik geen idee noch overzicht van, maar het is het proberen waard.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Real Madrid, FC Barcelona, Bayern München, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Arsenal, Liverpool en Paris Saint-Germain.

Superclubs noemen ze dit.
Komt dt omdat ze de meeste schulden kunnen maken omdat er een garantstelling is van een oliesjeik?
Waarom staat Atletico Madrid hier niet bij? Heeft ook een schuld van ongeveer 500/600 miljoen.
Bayern schijnt gezond te zijn. Maar de rest? Madrid en Barcalona zijn samen goed voor een miljard schuld.

Ik snap niet dat de uefa zich laat bedreigen door deze clubs.
Laat ze er maar uit stappen en hun eigen competitie spelen.
Alles is voor deze clubs gedaan om het de kans zo klein mogelijk te maken dat ze vroeg uitgeschakeld worden in de C.L.
Loting op ranking en als 3e kun je nog de E.L. in. Hup opdonderen.

Maar mss snap ik het wel niet hoor. Als ik iemand in een barca shirtje zie vraag ik me af waarom iemand daar in wil lopen.
Mss ben ik een ouderwetse supporter die zijn club steunt en het daarom niet kan begrijpen.
En mijn eigen zoontje loopt nu in een PSG trainingspak. Onbegrijpelijk.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

De UEFA handelt niet in het belang van het voetbal of van alle clubs maar in het belang van zichzelf. Waar geld is, is corruptie en waar corruptie is, is verklontering van macht naar enkele veel te grote spelers op de markt. Voetbal is daar geen uitzondering op. Regelgeving wordt ongegeneerd in het voordeel van de toplaag geschreven en er is niemand die daar wat aan doet behalve dat er hier en daar wat kritische woorden vallen.

Overigens is het hebben van schuld op zichzelf staand geen enkele indicatie van problemen. Alle bedrijven en vaak ook personen hebben doorgaans schuld en het is niet heel bijzonder om meer schuld te hebben dan eigen vermogen. Daarnaast hebben veel van die clubs nauwelijks schulden of zijn die slechts schijn, omdat ze moeiteloos worden betaald van jouw brandstofrekening.
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

RULEAZ schreef: 05 sep 2017, 11:39 Real Madrid, FC Barcelona, Bayern München, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Arsenal, Liverpool en Paris Saint-Germain.

Superclubs noemen ze dit.
Komt dt omdat ze de meeste schulden kunnen maken omdat er een garantstelling is van een oliesjeik?
Waarom staat Atletico Madrid hier niet bij? Heeft ook een schuld van ongeveer 500/600 miljoen.
Bayern schijnt gezond te zijn. Maar de rest? Madrid en Barcalona zijn samen goed voor een miljard schuld.

Ik snap niet dat de uefa zich laat bedreigen door deze clubs.
Laat ze er maar uit stappen en hun eigen competitie spelen.
Alles is voor deze clubs gedaan om het de kans zo klein mogelijk te maken dat ze vroeg uitgeschakeld worden in de C.L.
Loting op ranking en als 3e kun je nog de E.L. in. Hup opdonderen.

Maar mss snap ik het wel niet hoor. Als ik iemand in een barca shirtje zie vraag ik me af waarom iemand daar in wil lopen.
Mss ben ik een ouderwetse supporter die zijn club steunt en het daarom niet kan begrijpen.
En mijn eigen zoontje loopt nu in een PSG trainingspak. Onbegrijpelijk.
Voor de meeste mensen geldt alleen die 90 minuten in het weekend. Nederland met zijn lowe esteem hyped de internationale 90 minuten doordeweeks ook buitenproportioneel, dus vergeef je zoontje en anders neem hem af en toe mee naar de training, dan komt er tenminste een deel AZ in zijn DNA of hij nou opkijkt naar Neymar of niet :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

Geest van Dirk schreef: 05 sep 2017, 14:17 Voor de meeste mensen geldt alleen die 90 minuten in het weekend. Nederland met zijn lowe esteem hyped de internationale 90 minuten doordeweeks ook buitenproportioneel, dus vergeef je zoontje en anders neem hem af en toe mee naar de training, dan komt er tenminste een deel AZ in zijn DNA of hij nou opkijkt naar Neymar of niet :wink:
Dat AZ in zijn DNA is geen probleem. :wink:
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Gebruikersavatar
RULEAZ
Oude garde
Berichten: 1149
Lid geworden op: 30 dec 2003, 16:53
Locatie: alkmaar

~AZ~ schreef: 05 sep 2017, 12:40 De UEFA handelt niet in het belang van het voetbal of van alle clubs maar in het belang van zichzelf. Waar geld is, is corruptie en waar corruptie is, is verklontering van macht naar enkele veel te grote spelers op de markt. Voetbal is daar geen uitzondering op. Regelgeving wordt ongegeneerd in het voordeel van de toplaag geschreven en er is niemand die daar wat aan doet behalve dat er hier en daar wat kritische woorden vallen.

Overigens is het hebben van schuld op zichzelf staand geen enkele indicatie van problemen. Alle bedrijven en vaak ook personen hebben doorgaans schuld en het is niet heel bijzonder om meer schuld te hebben dan eigen vermogen. Daarnaast hebben veel van die clubs nauwelijks schulden of zijn die slechts schijn, omdat ze moeiteloos worden betaald van jouw brandstofrekening.
We zullen zien of het geen problemen oplevert in de toekomst.
Anji was ook zo`n club die snel opkwam, een europees jaar voor AZ verklote en wat is er nu van over?
Ik zie niet in waarom PSG zoiets niet kan overkomen. Als de geldschieters klaar zijn met hun speeltje wat blijft er dan over van PSG?
Maar ondertussen wel de hele voetbalwereld op zijn kop zetten.
Mss moet de FIFA een regel maken dat je begroting niet meer dan een x aantal procent mag stijgen per jaar.
Maar daar is het nu al te laat voor denk ik.
meestal op maandag paardenkoersen op drafbaan Alkmaar
Plaats reactie