Against modern football

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

salmonyappi schreef: 20 aug 2018, 09:16 Eigenlijk bijna precies wat ik dacht na deze speelronde. Ik ben zeker niet tegen de VAR, maar wel tegen de willekeur. Goed punt van Valentijn.
Is het alleen niet wat voorbarig om na 2 speelrondes al te spreken van willekeur ?
Ik kan je nu al op een briefje schrijven dat de top 3 en met name ajax vaker voordeel zullen hebben van de VAR. Simpelweg alleen omdat ze betere spelers hebben en tegenstanders hebben vaak handen en voeten nodig om duels te winnen. Slimme overtredingen zullen nu vaker ontmaskerd worden. ALS het goed is. We zullen het zien lopende het seizoen, het is nu ook heel makkelijk om overtredingen tegen elkaar af te meten, maar dat heeft wel wat meer verloop van de competitie nodig. Ik ben ook benieuwd hoe er door de KNVB/scheidsrechters(commisie) over deze gevallen gecommuniceerd gaat worden :wink:
...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

AZ-073 schreef: 20 aug 2018, 11:49 Overigens vind ik de VAR prima (hij staat nl bij Against modern football) en vindt het een in principe een enorme verbetering.
Misschien aparte topic maken voor de VAR?
De VAR is weliswaar een modernisering van het voetbal, maar hoort volgens mij totaal niet in dit topic thuis.

Deze lijkt me tien keer beter: viewtopic.php?f=7&t=2551
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

salmonyappi schreef: 20 aug 2018, 09:16 Eigenlijk bijna precies wat ik dacht na deze speelronde. Ik ben zeker niet tegen de VAR, maar wel tegen de willekeur. Goed punt van Valentijn.
Ik twijfel of het willekeur is.

Door de VAR zie je ogenschijnlijke partijdigheid veel beter terugkomen.

Als een scheidsrechter de herhaling erbij vraagt en dan alsnog precies het tegenovergestelde oordeelt van wat de consensus is... dan tja.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

zeekomkommer schreef: 15 sep 2018, 10:00 O.a. voor Salmonyappi:

https://nos.nl/artikel/2250459-puissant ... -hand.html
Dank.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Geest van Dirk
Goalscorer
Berichten: 3867
Lid geworden op: 20 jan 2012, 20:51

...... and that's what we mean by honey \:D/
Gebruikersavatar
~AZ~
Kristen
Berichten: 5606
Lid geworden op: 20 jul 2013, 13:00

Vervelend voor Vitesse en NAC, fijn voor de rest van de wereld.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Jullie zullen wel begrijpen dat ik hier vierkant achter sta!
Wat mij betreft is dit pas het begin van de hervormingen!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Jammer dat ze de tweede divisies niet meegenomen hebben. Ik vermoed zomaar dat je in de 2e bundesliga of de first division net zoveel als in de NL eredivisie kan verdienen. Zeker als je niet top de top in nl behoord.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

dirkjan schreef: 27 nov 2018, 07:17 Jammer dat ze de tweede divisies niet meegenomen hebben. Ik vermoed zomaar dat je in de 2e bundesliga of de first division net zoveel als in de NL eredivisie kan verdienen. Zeker als je niet top de top in nl behoord.
Ik lees online in 2016 dat het gemiddelde salaris van een first division speler rond de 324k betreft. In ponden.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

dirkjan schreef: 27 nov 2018, 07:17 Jammer dat ze de tweede divisies niet meegenomen hebben. Ik vermoed zomaar dat je in de 2e bundesliga of de first division net zoveel als in de NL eredivisie kan verdienen. Zeker als je niet top de top in nl behoord.
Om maar wat aan te halen : Go Ahead Eagles heeft recent aangegeven dat het voor hen in ieder geval onbetaalbaar is om spelers uit de 3e!!! bundesliga te halen.
En dat is een club die de afgelopen jaren toch tussen Ere- en Eerstedivisie heeft geruild.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

AZ we speak schreef: 14 jan 2020, 14:39 Football Money League :|
https://www2.deloitte.com/content/dam/D ... e-2020.pdf

Manchester United heeft, ondanks rampzalige sportieve prestaties, haar omzet afgelopen jaar weer zien stijgen met 46 miljoen tot 712 miljoen euro. Kortom, je moet gewoon slim met je geld en middelen omgaan om meer ervan te creeren; het sportieve is bijzaak. In dit licht wil ik wel eens van de AZ beleidsmakers horen wat hun visie, strategie en plannen op dit vlak zijn, ipv geneuzel over secundaire zaken. Of is het amateurisme troef?

Misschien een mooi onderwerp voor eenjaarazalkmaar? (iemand met die kwaliteiten zou ik graag AZ-fanpage-achtige contacten binnen AZ wensen, of beter)
Ja, laat de directie van een van Nederlands best geleide clubs maar eens verantwoording afleggen voor zijn geneuzel.... :lol:
Gebruikersavatar
Ikkyu-San
Supporter
Berichten: 229
Lid geworden op: 06 okt 2013, 13:14
Locatie: Pn'Cras

Als ze AZ vergeten te vragen voor die Super League, ben ik er tegen ook... :evil:

Zie o.a. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/t ... ~af8425c2/
Kwaliteit voor minder geld, wie is daar niet op gesteld?
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Ikkyu-San schreef: 19 apr 2021, 10:11 Als ze AZ vergeten te vragen voor die Super League, ben ik er tegen ook... :evil:

Zie o.a. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/t ... ~af8425c2/
' De KNVB heeft geen signalen ontvangen dat ajax interesse heeft om mee te doen '.

Alsof die dwerg dan ooit is benaderd door de zwaargewichten, of het zou louter als opvulling moeten zijn omdat niemand anders meer wilde instappen.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Ikkyu-San schreef: 19 apr 2021, 10:11 Als ze AZ vergeten te vragen voor die Super League, ben ik er tegen ook... :evil:

Zie o.a. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/t ... ~af8425c2/
Als ze AZ wel vragen ben ik er nog steeds tegen
Faliekant!
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

capefear schreef: 19 apr 2021, 10:36 ' De KNVB heeft geen signalen ontvangen dat ajax interesse heeft om mee te doen '.

Alsof die dwerg dan ooit is benaderd door de zwaargewichten, of het zou louter als opvulling moeten zijn omdat niemand anders meer wilde instappen.
Er waren geluiden dat Van der Sar wel degelijk aanwezig is geweest bij wat van die overleggen.
Het zou mij juist verbazen als ze niet instappen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 19 apr 2021, 13:03 Er waren geluiden dat Van der Sar wel degelijk aanwezig is geweest bij wat van die overleggen.
Het zou mij juist verbazen als ze niet instappen.
vd Sar is toch ook (als excuustruus erbij gehaald door Agnelli van Juve) betrokken bij die club van "superclubs"
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-073 schreef: 19 apr 2021, 11:53 Als ze AZ wel vragen ben ik er nog steeds tegen
Faliekant!
Dan zou het wat mij betreft zelfs tijd zijn om de club te boycotten en een nieuwe club op te richten. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren, want AZ is een normale club en geen geldwolf zoals de 12 clubs die nu naar de Superleague zouden willen vertrekken.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De reactie van Tuchel is er een zoals Duitsers ze in crisis- of oorlogstijd goed kunnen geven: :wink:
'Ik ben hier bij deze club om in de moeilijkste competities van Europa te spelen. Daarom ben ik hierheen gekomen. Ik ben niet betrokken hierbij, maar ik maak deel uit van deze club en ik vertrouw erop dat de mensen bij club de juiste beslissingen maken. Het is te vroeg om de Super League te veroordelen. Mijn enige taak is om mijn rol als coach uit te voeren.'
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 19 apr 2021, 13:03 Er waren geluiden dat Van der Sar wel degelijk aanwezig is geweest bij wat van die overleggen.
Het zou mij juist verbazen als ze niet instappen.
Natuurlijk willen ze meedoen. Ze vinden toch (nog steeds) dat ze bij de top horen?
Wij hadden vroeger als we gingen voetballen altijd een heel klein buurjongetje, 8 jaar en wij rond de 12, die heel graag met ons wilde meedoen. Wij lieten dat soms toe en meestal liep ie dan na zo’n 4 minuten huilend naar huis........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

DeZuivelDuivel schreef: 19 apr 2021, 13:03 Er waren geluiden dat Van der Sar wel degelijk aanwezig is geweest bij wat van die overleggen.
Het zou mij juist verbazen als ze niet instappen.
Wij zijn zeer teleurgesteld in de plotselinge en late ommezwaai die collega-directeuren van enkele internationale topclubs dit weekend gemaakt hebben, met als gevolg dat een hele onzekere periode dreigt aan te breken voor het Europese voetbal. Wij keren ons dan ook tegen de plannen voor een Super-League.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/aj ... ing.com%2F
Plaats reactie