Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Blind op weg naar Bayern?
Hoezo gaat een speler die niet goed (snel) genoeg meer is voor ajax en Oranje nu naar één van de beste teams ter wereld? 🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Cristiano Ronaldo moet zijn debuut voor Al-Nassr uitstellen. De Portugese sterspeler werd deze week met veel bombarie gepresenteerd bij zijn nieuwe club. Ronaldo hoopte donderdagmiddag in actie te komen voor zijn nieuwe club. Door hevige regenval is het uitduel met Al-Tai echter afgelast. Bovendien moet de aanvaller nog een schorsing uitzitten uit zijn tijd bij Manchester. Nu blijkt dat hij tevens helemaal nog niet speelgerechtigd is.
Door de komst van Ronaldo heeft Al-Nassr momenteel te veel buitenlandse spelers onder contract staan, zo heeft een woordvoerder van de club donderdag laten weten aan persbureau AFP. Hierdoor kan de 37-jarige aanvaller nog niet ingeschreven worden bij de Saudische voetbalbond. Ronaldo is de negende buitenlander in de selectie van Al-Nassr, waarmee het maximale aantal van acht buitenlandse spelers wordt overschreden. Ronaldo is pas speelgerechtigd als Al-Nassr een buitenlander verkoopt. Media in Saudi-Arabië schrijven dat vleugelaanvaller Jaloliddin Masharipov de weg voor Ronaldo vrij moet maken.
Ze zaten daar allemaal zo te geilen op hun “koop van de eeuw” dat ze even iets vergeten zijn. 😂
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 05 jan 2023, 08:24 Blind op weg naar Bayern?
Hoezo gaat een speler die niet goed (snel) genoeg meer is voor ajax en Oranje nu naar één van de beste teams ter wereld? 🤔
Hij is transfervrij, heeft ervaring op het hoogste niveau en krijgt een relatief bescheiden basissalaris. Goedkope gok dus als extra alternatief voor de geblesseerde Hernandez. En als ze hem niet als back opstellen is het verder gewoon een redelijke voetballer natuurlijk.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 06 jan 2023, 08:09 Hij is transfervrij, heeft ervaring op het hoogste niveau en krijgt een relatief bescheiden basissalaris. Goedkope gok dus als extra alternatief voor de geblesseerde Hernandez. En als ze hem niet als back opstellen is het verder gewoon een redelijke voetballer natuurlijk.
Redelijk inderdaad, maar toch niet niveau Bayern?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik vind het een typisch voorbeeld van hoe in de voetbalwereld soms onbegrijpelijke dingen gebeuren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Ik heb altijd wel een beetje een zwak voor Telstar gehad. En daardoor ook het verhaal van Donny van Iperen gevolgd.
Je wordt wel stil als je de reportage ziet van zijn herstel.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/314394/v ... jn-herstel
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Waarom heeft AZ die Dallinga niet gekocht. Heeft er alweer 2 gemaakt in de Franse bekerfinale. Assists van Spierings en Van den Boomen. Nu zijn ze niet meer te betalen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Langedijk schreef: 29 apr 2023, 20:02 Waarom heeft AZ die Dallinga niet gekocht. Heeft er alweer 2 gemaakt in de Franse bekerfinale. Assists van Spierings en Van den Boomen. Nu zijn ze niet meer te betalen.
Ja, dat had achteraf een mooie aankoop geweest. Al had hij bij AZ Pavlidis niet uit de basis verdreven denk ik en als dat wel zo was, was het voor één van beiden sowieso kapitaalvernietiging geweest. Achteraf had AZ jaren geleden ook door moeten pakken voor Haaland, maar ja. In het geval van Dallinga snap ik zijn keuze voor speeltijd bij Toulouse wel tegenover onzekerheid over speeltijd bij een Nederlandse (sub)topper.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Mbuyamba kopt er maar weer eens 2 binnen. En wij zitten nog steeds naar Hatzidiakos en Beukema te kijken.

Ongekend
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Langedijk schreef: 13 mei 2023, 19:34 Mbuyamba kopt er maar weer eens 2 binnen. En wij zitten nog steeds naar Hatzidiakos en Beukema te kijken.

Ongekend
Leuk dat ie 5 keer scoort dit seizoen, maar kan hij ook goed verdedigen of niet?
Is hij beter dan Goes? Willen we hem Goes in de weg laten zitten?
Kan hij ook links in het centrum uit de voeten?
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

pAZcal schreef: 13 mei 2023, 19:58 Leuk dat ie 5 keer scoort dit seizoen, maar kan hij ook goed verdedigen of niet?
Is hij beter dan Goes? Willen we hem Goes in de weg laten zitten?
Kan hij ook links in het centrum uit de voeten?
Geen idee (maar dat kunnen die van ons ook niet)
Geen idee
Nee
Geen idee

Mijn punt was meer dat een laagvlieger als Volendam een verdediger heeft die kopsterk is. En wij niet. Naar verluid heeft Mbuyamba echt wel potentie. Bij AZ heeft hij ook betere spelers om zich heen.

Ophalen voordat hij te duur is
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6505
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

pAZcal schreef: 13 mei 2023, 19:58 Leuk dat ie 5 keer scoort dit seizoen, maar kan hij ook goed verdedigen of niet?
Altijd mooi. Er wordt een flink hoge lat gelegd voor deze verdediger. Ondertussen speelt een Hatzidiakos en Sugawara (en BMI) in de basis bij AZ. Kunnen alledrie niet verdedigen.
:D
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5421
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ferry schreef: 14 mei 2023, 06:46 Altijd mooi. Er wordt een flink hoge lat gelegd voor deze verdediger. Ondertussen speelt een Hatzidiakos en Sugawara (en BMI) in de basis bij AZ. Kunnen alledrie niet verdedigen.
:D
Alledrie?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 13 mei 2023, 19:34 Mbuyamba kopt er maar weer eens 2 binnen. En wij zitten nog steeds naar Hatzidiakos en Beukema te kijken.

Ongekend
Beukema was toch ook een kop wonder bij Go Ahead
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kluivert (24) pas vierde speler ooit met clubs in alle vijf de Europese topcompetities.
Het wordt gezien als een mijlpaal, een “record”, maar ik krab achter mijn oren als je ziet op welke leeftijd hij dit al heeft behaald……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

salmonyappi schreef: 24 jun 2023, 07:47 Het wordt gezien als een mijlpaal, een “record”, maar ik krab achter mijn oren als je ziet op welke leeftijd hij dit al heeft behaald……….
Het is maar waar je trots op moet zijn, een jaar naar dat je weg bent zijn de meeste weer vergeten dat je er bent geweest.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Ach leuk Noa Lang gaat naar PSV, met een beetje pech hebben ze 2 van die zeur jochies in het veld staan.
Verheug me nu al op de interviews :( .
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11149
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Elmpie. schreef: 07 jul 2023, 08:26 Ach leuk Noa Lang gaat naar PSV, met een beetje pech hebben ze 2 van die zeur jochies in het veld staan.
Verheug me nu al op de interviews :( .
Dat snap ik dus echt niet. Een vervelende, oliedomme egoïst die zelfs bij de nummer 4 van België vaak op de bank zat. Daar betaal je toch geen 12 miljoen voor.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 633
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Langedijk schreef: 07 jul 2023, 10:41 Dat snap ik dus echt niet. Een vervelende, oliedomme egoïst die zelfs bij de nummer 4 van België vaak op de bank zat. Daar betaal je toch geen 12 miljoen voor.
Je gaat nog met weemoed terug denken aan toivonen :lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Er gaan steeds meer en steeds vaker spelers, en echt niet de minste, naar Saoudi Arabië. Ik weet niet hoe jullie hier over denken, maar ik vind het een slechte zaak. Ze betalen daar zulke exorbitante salarissen dat het straks (over tig jaar) voor Europese clubs niet meer bij te benen is.

Al die veel te rijke mannen met hun speeltjes (“wat zal ik eens met mijn geld doen vandaag”) halen straks moeiteloos het WK binnen i.p.v. dat dit in de echte voetballanden gespeeld zou moeten worden…….

Een heel enge trend.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie