Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Scannen (informatieverzamelen/verwerken) als doorslaggevende eigenschap in het voetbal:
https://nos.nl/artikel/2447889-haaland- ... lpt-scoren
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Twente haalt transfervrij de rechtsback van Bodo. AZ heeft daar nog steeds figuren staan die niet kunnen verdedigen. Bijzonder.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 27 dec 2022, 21:02 Twente haalt transfervrij de rechtsback van Bodo. AZ heeft daar nog steeds figuren staan die niet kunnen verdedigen. Bijzonder.
Was wel een aardig 'noodverbandje' geweest. Een IJslandse rechtsback en AZ zijn in het verleden toch wel een aardige combinatie gebleken 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DeZuivelDuivel schreef: 28 dec 2022, 17:07 Was wel een aardig 'noodverbandje' geweest. Een IJslandse rechtsback en AZ zijn in het verleden toch wel een aardige combinatie gebleken 8)
Ik vind het ongelooflijk dat AZ dergelijke spelers niet haalt. Hij kent AZ, hij kent Steinsson, en dan gaat hij gratis naar dat vreselijke Twente.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Multi miljonair Ronaldo tekent nog maar weer eens een lucratief contract in Saoudie Arabië. Dat doet ie natuurlijk vanwege de sportieve uitdaging! Geld heeft daar niets mee te maken.

Misselijk word ik van dat soort voetballers. Staat ie daar op de foto met een big smile naast zo’n manneke met theedoek op de kop die ook van gekkigheid niet meer weet wat ie met z’n geld moet doen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Nou en? Laat hem lekker.

Als ik een jaar, of 2, putjesschepper oid in de zandbak moet zijn om financieel onafhankelijk te worden moeten ze me bellen. Kom ik er op de fiets aan.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 31 dec 2022, 09:28 Nou en? Laat hem lekker.

Als ik een jaar, of 2, putjesschepper oid in de zandbak moet zijn om financieel onafhankelijk te worden moeten ze me bellen. Kom ik er op de fiets aan.
Jij denkt dat hij nog niet financieel onafhankelijk is ? 😂😂😂

Je hebt ook vies geld, en dat is dit.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Als karma bestaat, scheurt 'ie z'n kruisband 2x af en stopt 'ie noodgedwongen zonder ooit 1 minuut in die zandbak te voetballen
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 31 dec 2022, 09:28 Nou en? Laat hem lekker.

Als ik een jaar, of 2, putjesschepper oid in de zandbak moet zijn om financieel onafhankelijk te worden moeten ze me bellen. Kom ik er op de fiets aan.
De Saudi-Arabische club maakte vrijdag bekend dat Ronaldo voor tweeënhalf jaar in Riyadh had getekend. De vijfvoudig Ballon d'Or-winnaar gaat er volgens Marca een duizelingwekkend bedrag van 200 miljoen euro per jaar opstrijken. Ronaldo had echter ook kunnen kiezen voor een lucratief dienstverband in de Verenigde Staten. De topschutter voerde meerdere gesprekken met Sporting Kansas City, dat hem net als Al-Nassr probeerde te overtuigen met gunstige commerciële vooruitzichten.
200 miljoen per jaar. Dit soort lui maken de sport nóg meer kapot dan ie al is.
Over 8 jaar WK in Saoudi Arabië. Ah joh, laat ze lekker…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 31 dec 2022, 09:51 Jij denkt dat hij nog niet financieel onafhankelijk is ? 😂😂😂

Je hebt ook vies geld, en dat is dit.
Wie zegt dat ik nog moet werken?
Geld is geld, vies of niet. Politiek vast niet correct, maar hè, dat is de politiek zelf ook niet altijd.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

dirkjan schreef: 31 dec 2022, 21:18 Wie zegt dat ik nog moet werken?
Geld is geld, vies of niet. Politiek vast niet correct, maar hè, dat is de politiek zelf ook niet altijd.
Ik zeg niet dat jij nog moet werken. Ik snap die reactie niet.

En verder is je “geld is geld, vies of niet” een uiterst bedenkelijke reactie.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 31 dec 2022, 09:51 Je hebt ook vies geld, en dat is dit.
Waarom vind je dit 'vies' geld?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 01 jan 2023, 18:52 Waarom vind je dit 'vies' geld?
Oliesjeik. Need I say more?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 01 jan 2023, 21:29 Oliesjeik. Need I say more?
Ik weet niet of Al Nassr door een oliesjeik wordt 'gerund'. Ik zat even te zoeken: sponsor lijkt een online learning platform.
Waarom is geld uit de oliewereld 'vies'?

Waar trek je de grens? Is geld van een online gokplatform 'beter'?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 02 jan 2023, 07:48 Waarom is geld uit de oliewereld 'vies'?
Omdat het geld is dat 'verdiend' is op basis van natuurlijke bron die niet eigendom van een particulier of bedrijf zou moeten zijn en bovendien met rust gelaten moet worden, ipv dat binnen één generatie de in miljoenen jaren opgebouwde waarde wordt verbrast (en daarbij bovendien de hele wereld op te zadelen met klimaatschade). Smerig, onethisch.

Beste wensen aan alle AZ forummers.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 02 jan 2023, 16:19 Smerig, onethisch.
Mijn vraag was gericht aan Salmonyappi. Grappig dat jij weer antwoordt.
Maar wat een onzin bij elkaar zeg.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Waarom is geld uit de oliewereld 'vies'?
Omdat het bij toeval in handen valt van mannen die van gekkigheid niet weten wat ze ermee moeten doen. Ze smijten met geld, spenderen het alleen maar aan onzin-dingen (een puissant WK, belachelijk hoge wolkenkrabbers, onnoemlijk luxe hotels die alleen betaalbaar zijn voor mannen met net zoveel geld, airco’s in een stadion). Hoezo gaat de winst alleen maar naar dit soort mannen?
Waar trek je de grens? Is geld van een online gokplatform 'beter'?
Appels met peren. Een gokplatform komt niet uit de bodem.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 02 jan 2023, 16:47 Mijn vraag was gericht aan Salmonyappi. Grappig dat jij weer antwoordt.
Ik voel me vrij mijn mening hierover te geven. Ik geloof dat ik ergens hier ook gesproken heb over vies oliegeld oid (en zo niet, bij deze)
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 02 jan 2023, 17:38 Omdat het bij toeval in handen valt van mannen die van gekkigheid niet weten wat ze ermee moeten doen.
Dat heeft niet zoveel te maken met olie. Maar is gewoon raar zonnekoningengedrag. Maar dan kun je wellicht 50 procent van de sponsors van een gemiddelde BVO ook doorstrepen als 'vies geld'.

Bijvoorbeeld Bitvavo; is partner van de KNVB. Bitvavo heeft het moeilijk omdat ze een grote kwetsbaarheid hadden richting de Digital Currency Group en FTX. Vorig jaar keerden de twee oprichters aan henzelf nog 110 miljoen (!) uit aan dividend.
Appels met peren. Een gokplatform komt niet uit de bodem.
Nee, een gokplatform is natuurlijk veel beter. En minder 'vies'. :lol:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 03 jan 2023, 07:33 Dat heeft niet zoveel te maken met olie. Maar is gewoon raar zonnekoningengedrag. Maar dan kun je wellicht 50 procent van de sponsors van een gemiddelde BVO ook doorstrepen als 'vies geld'.

Bijvoorbeeld Bitvavo; is partner van de KNVB. Bitvavo heeft het moeilijk omdat ze een grote kwetsbaarheid hadden richting de Digital Currency Group en FTX. Vorig jaar keerden de twee oprichters aan henzelf nog 110 miljoen (!) uit aan dividend.



Nee, een gokplatform is natuurlijk veel beter. En minder 'vies'. :lol:
Om nog maar te zwijgen over de mensenrechten. Lees wat Ronaldo zegt over zijn aanstelling en je weet weer precies waar het bij hem over gaat: geld, maar dan toch vies geld.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie