Over spelers van andere clubs

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef:[..]


=D>

Wat vullen we elkaar toch weer heerlijk aan. Al zou ik Ronaldinho niet in dat rijtje zetten. Dat is gewoon een strand-acrobaat die wordt/werd gedoogd om zijn doelpunten.
Ik heb het idee dat zijn medespelers toch wel tegen hem opkijken vanwege zijn klasse en status, ik heb het dan over Ronaldinho uiteraard. Hij heeft volgens mij ook de aanvoerdersband gedragen dit seizoen en vorig seizoen.

Maar ik vind het ook niet de natuurlijke leider die Puyol en Xavi wel zijn.
hjkuuhjkk

AZ 4 Life schreef:[..]


Eto'o is gewoon een goede spits, dat is verre van een leider. Ronaldinho, Puyol en Xavi zijn daar de natuurlijke leiders.

Eto'o heeft helemaal niets van een leider, dat is gewoon een wereldklasse spits maar meer ook niet.
Hoe jij Eto'o ziet is niet belangerijk, Puyol en Xavi zijn gemaakte leiders, dit heeft alles te maken met hun Catalaanse afkomst, als zij een transfer maken naar een andere topclub dan zouden zij totaal geen leiders meer zijn.
Eto'o is een groot leider, dat hoeft zich niet te uiten door veel gebaren en schreeuwen.
Hoewel Eto'o zich wel erg verbaal en nonverbaal laat gelden tijdens wedstrijden in aanvallend opzicht.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Omdat er m.i. te veel off topic gediscusieerd wordt in het C.L. topic, bij deze een topic over spelers van andere clubs.
Gebruikersavatar
jAZper
Seizoenkaarthouder
Berichten: 255
Lid geworden op: 12 jan 2005, 15:08
Locatie: Egmond

http://www.youtube.com/watch?v=Mx64pRd4 ... =&ucat=35&

Gekregen van een vriend van me, toch een aardig stukje van die rotterdammers.
Come on you reds
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Bayon Kwaku schreef:[..]

Hoe jij Eto'o ziet is niet belangerijk, Puyol en Xavi zijn gemaakte leiders, dit heeft alles te maken met hun Catalaanse afkomst, als zij een transfer maken naar een andere topclub dan zouden zij totaal geen leiders meer zijn.
Eto'o is een groot leider, dat hoeft zich niet te uiten door veel gebaren en schreeuwen.
:lol: Hoe ik hem zie is niet belangrijk maar hoe jij hem ziet wel? Ken jij hem, zit je in de kleedkamer bij Barca? Lijkt me niet nee.

Eto'o is gewoon geen leider in het veld en ook niet daarbuiten, punt. Dat ziet iedereen wel, behalve jij dan. Die man communiceerd helemaal niet in het veld, het geen voortrekkersrol en is al helemaal geen verlengstuk van de trainer.

Die man kan goed voetballen en is een goede spits maar echt geen leider. Als het dan echt zo'n fantastische leider is, kan je mij dan uitleggen waarom Song ook nog steeds aanvoerder is van Kameroen? Puyol is trouwens gewoon een echte leider, evenals Xavi dat is. Een leider word je niet, dat ben je en dwing ja af, zoals Puyol en Xavi dus. Kan je me trouwens ook nog even uitleggen waarom Marquez, Puyol, Ronaldinho, Xavi en Valdes in ieder geval nog allemaal boven hem staan in de pikorde als aanvoerder? Ik heb de beste man ook nog nooit met een aanvoerdersband om de arm zien lopen.
hjkuuhjkk

AZ 4 Life schreef:[..]


:lol: Hoe ik hem zie is niet belangrijk maar hoe jij hem ziet wel? Ken jij hem, zit je in de kleedkamer bij Barca? Lijkt me niet nee.

Eto'o is gewoon geen leider in het veld en ook niet daarbuiten, punt. Dat ziet iedereen wel, behalve jij dan. Die man communiceerd helemaal niet in het veld, het geen voortrekkersrol en is al helemaal geen verlengstuk van de trainer.

Die man kan goed voetballen en is een goede spits maar echt geen leider. Als het dan echt zo'n fantastische leider is, kan je mij dan uitleggen waarom Song ook nog steeds aanvoerder is van Kameroen? Puyol is trouwens gewoon een echte leider, evenals Xavi dat is. Een leider word je niet, dat ben je en dwing ja af, zoals Puyol en Xavi dus. Kan je me trouwens ook nog even uitleggen waarom Marquez, Puyol, Ronaldinho, Xavi en Valdes in ieder geval nog allemaal boven hem staan in de pikorde als aanvoerder? Ik heb de beste man ook nog nooit met een aanvoerdersband om de arm zien lopen.
Er is een reden dat een grote club als Barcelona maar zo weinig won; gebrek aan goed leiderschap, dus dat Puyol en Xavi de uithangbordjes zijn in Catalonië, verklaard waarom Barca met zo'n sublieme selectie en de middelen die het heeft toch weer eens achter het net vist.
Zelfde verhaal gaat op voor Spanje als land en ook Nederland en Engeland kampen structureel met dit probleem.
Eto'o is een natuurlijke leider en hij heeft geen aanvoerdersband nodig om zicg te laten gelden bij Kameroon of hij daar de enige leider is dat weet ik niet, mischien is Song ook een echte leider of alleen een leiderstype, daar heb ik geen inzicht in en kan ik dus ook niets over zeggen.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Feyenoord heeft Leroy Fer onrechtmatig laten meespelen in de wedstrijd van de landelijke jeugd tegen Willem II (1-1). De middenvelder heeft dit seizoen meer dan 18 wedstrijden voor Feyenoord en Jong Feyenoord gespeeld en mocht daardoor niet meer voor het hoogste A-team uitkomen.
De aanklager van de KNVB moet nu beslissen welke sanctie er tegen Feyenoord wordt genomen.

Als het team van Van Gastel punten in mindering worden gebracht is Sparta A1, dat van AZ won, kampioen. Een beslissingsduel om de titel tussen de Rotterdamse ploegen is dan onnodig
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Bayon Kwaku schreef:[..]
Er is een reden dat een grote club als Barcelona maar zo weinig won; gebrek aan goed leiderschap.
Bayon, ik heb je lang de hand boven het hoofd gehouden, maar je begint (voor mij) nu echt door te slaan. Ik wil nog best met je meegaan dat die Eto'o een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de prijzen. Maar dat komt toch echt meer door zijn goals dan door zijn leidinggevende kwaliteiten (als hij die al heeft).
hjkuuhjkk

Antti Opdam schreef:[..]


Bayon, ik heb je lang de hand boven het hoofd gehouden, maar je begint (voor mij) nu echt door te slaan. Ik wil nog best met je meegaan dat die Eto'o een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de prijzen. Maar dat komt toch echt meer door zijn goals dan door zijn leidinggevende kwaliteiten (als hij die al heeft).
Dus Barca had de Champions League niet gewonnen zonder de leidinggevende kwaliteiten van Puyol en Xavi(die er dat seizoen een aardig tijdje uitlag) ?
Denk je nou echt dat Xavi en Puyol, Eto'o op zijn plaats zetten ?
Een echte leider is over een heel seizoen onmisbaar,
Puyol en Xavi zijn dat niet, Eto'o is wel onmisbaar en datzelfde geldt voor Ronaldinho.
Hun mindere vorm, door blessures, heeft dit duidelijk aangetoont.
Wat ik al zei, zij zijn meer gemaakte leiders, dat kan want ze zijn leiderstypes, maar echt geboren leiders zijn het niet, Eto'o is dat wel
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Bayon Kwaku schreef:[..]

Dus Barca had de Champions League niet gewonnen zonder de leidinggevende kwaliteiten van Puyol en Xavi(die er dat seizoen een aardig tijdje uitlag) ?
Denk je nou echt dat Xavi en Puyol, Eto'o op zijn plaats zetten ?
Een echte leider is over een heel seizoen onmisbaar,
Puyol en Xavi zijn dat niet, Eto'o is wel onmisbaar en datzelfde geldt voor Ronaldinho.
Hun mindere vorm, door blessures, heeft dit duidelijk aangetoont.
Wat ik al zei, zij zijn meer gemaakte leiders, dat kan want ze zijn leiderstypes, maar echt geboren leiders zijn het niet, Eto'o is dat wel
Ik geloof niet dat Puyol misbaar was in bijvoorbeeld het seizoen dat ze de CL wonnen (2006). Barca kreeg in de halve finales tegen Milaan geen enkele doelpunt tegen, zonder Puyol had je die wedstrijden kunnen verliezen. In de finale maakte Eto de belangrijke 1-1, maar Puyol had wel Henry in zijn zak. Puyol is meer dan alleen een Catalaans uithangbord, hij heeft al heel wat prijzen gewonnen (ook individueel) en heeft ook tegen alle grote aanvallers van dit decennium goed gespeeld.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
hjkuuhjkk

Frankie schreef:[..]


Ik geloof niet dat Puyol misbaar was in bijvoorbeeld het seizoen dat ze de CL wonnen (2006). Barca kreeg in de halve finales tegen Milaan geen enkele doelpunt tegen, zonder Puyol had je die wedstrijden kunnen verliezen. In de finale maakte Eto de belangrijke 1-1, maar Puyol had wel Henry in zijn zak. Puyol is meer dan alleen een Catalaans uithangbord, hij heeft al heel wat prijzen gewonnen (ook individueel) en heeft ook tegen alle grote aanvallers van dit decennium goed gespeeld.
Ik zeg ook helemaal niet dat hij geen goede speler is, het is wel een topverdediger, dat is duidelijk.
Gebruikersavatar
Frankie
Seizoenkaarthouder
Berichten: 399
Lid geworden op: 22 dec 2007, 14:49
Contacteer:

Bayon Kwaku schreef:[..]

Ik zeg ook helemaal niet dat hij geen goede speler is, het is wel een topverdediger, dat is duidelijk.
Je zei dat Puyol niet onmisbaar was. Natuurlijk is iedereen vervangbaar, maar Puyol kun je niet vervangen met een betere speler binnen de Barca selectie. Hij is hoogstens te vervangen door een topverdediger buiten Barca een Terry of Nesta bijvoorbeeld.
Dirk and Louis, 2 souls, one path!
hjkuuhjkk

Frankie schreef:[..]


Je zei dat Puyol niet onmisbaar was. Natuurlijk is iedereen vervangbaar, maar Puyol kun je niet vervangen met een betere speler binnen de Barca selectie. Hij is hoogstens te vervangen door een topverdediger buiten Barca een Terry of Nesta bijvoorbeeld.
Lilian Thuram is echt niet minder.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Speelde puyol bij vvv had hij geen potten kunnen breken hoor. Dat is een vrij overschatte voetballer die meelift op de kwaliteiten van teamgenoten. Het ziet er allemaal wel spectaculair uit met die bos haren op zijn hersenpan maar niets is minder waar.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

FcUpdate.nl schreef:Sneijder liet broer Rodney niet naar Real Madrid gaan
07 mei 2008

Wesley Sneijder heeft er hoogstpersoonlijk een stokje voor gestoken dat zijn broer Rodney weggeplukt zou worden uit de jeugdopleiding van ajax. Real Madrid wilde de jonge Sneijder eerder dit seizoen graag overnemen, maar op nadrukkelijk advies van broer Wesley zag Rodney af van deze transfer.

"Ze wilden hem heel graag hebben en Rodney zelf vond het natuurlijk prachtig. Maar toen heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben er geen voorstander van dat junioren steeds vaker naar topclubs gaan. Ik heb hem gezegd dat hij eerst maar eens bij ajax moet zien door te breken", zegt Sneijder in Voetbal International over de interesse van Real in zijn broertje, die momenteel tot de B1 van ajax behoort.

Rodney Sneijder behoort ook tot het Nederlands elftal voor spelers tot 17 jaar.
Ik zeg het niet snel, maar ik moet nu toegeven dat die dwerg wel gelijk heeft. :shock:

Ik verwacht echter niet dat dit voor andere jeugdspelers een signaal is dat het wellicht niet verstandig is om op zo'n jonge leeftijd al te vertrekken naar het buitenland.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Bolmi
Reservespeler
Berichten: 1627
Lid geworden op: 11 sep 2004, 19:57
Locatie: In een koolvlet

dirkjan schreef:

Ik zeg het niet snel, maar ik moet nu toegeven dat die dwerg wel gelijk heeft. :shock:

Ik verwacht echter niet dat dit voor andere jeugdspelers een signaal is dat het wellicht niet verstandig is om op zo'n jonge leeftijd al te vertrekken naar het buitenland.
Als snijdertje geen miljoenen op zijn reknr had staan had hij dit niet gezegd.

Nu kan hij zijn broertje financieel ondersteunen,mocht hij niet doorbreken,ik hoop persoonlijk liever breken.
Vak S
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Bolmi schreef:[..]


Als snijdertje geen miljoenen op zijn reknr had staan had hij dit niet gezegd.

Nu kan hij zijn broertje financieel ondersteunen,mocht hij niet doorbreken,ik hoop persoonlijk liever breken.
Ja daar heb je gerust een punt. Ik vind het alleen op zich een goede gedachte, verder niet over nagedacht wat de verdere gedachten van die kleine zijn.
Laatst gewijzigd door dirkjan op 07 mei 2008, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
AZraamklA
Reservespeler
Berichten: 1877
Lid geworden op: 12 jun 2007, 15:42
Locatie: Alkmaar

Hahaha, Den Haag door naar de eindstrijd voor promotie naar de Eredivisie.
Geen gelul, drink een pul!!
Gebruikersavatar
cAZtricum
Fanatic
Berichten: 670
Lid geworden op: 31 dec 2003, 15:40
Locatie: Castricum

AZraamklA schreef:Hahaha, Den Haag door naar de eindstrijd voor promotie naar de Eredivisie.
Ten eerste, waarom in dit topic en ten tweede, wat valt er te lachen? Doodzonde dat VVV eruit ligt.
Gebruikersavatar
oboema
Seizoenkaarthouder
Berichten: 469
Lid geworden op: 28 dec 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Wat is die Arshavin goed zeg! Heb genoten van die man. :bow:
Plaats reactie