Zuid-Amerikaans voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Onderhond
Fanatic
Berichten: 648
Lid geworden op: 03 jun 2005, 07:16
Locatie: half uurtje rijden van het stadion
Contacteer:

It's a joke, not a dick. Don't take it so hard.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Loopt die ene gozer nou met nummer 495 op zijn rug?
hjkuuhjkk

Stadion Boca Juniors moet dicht
www.voetbalonline.nl
Zondag 04 Mei 2008 10:40

De Zuid-Amerikaanse Voetbalconfederatie heeft gisteren besloten om het stadion van Boca Juniors te sluiten en de club een boete van 30.000 dollar op te leggen na de aanval op een assistent-scheidsrechter tijdens een wedstrijd in de Copa Libertadores.


Woensdag legde de scheidsrechter op enkele minuten van het einde de heenwedstrijd in de 1/8e finales van de Copa Libertadores tussen Boca en het Braziliaanse Cruzeiro stil. Bij een 2-1 stand in het voordeel van de Argentijnen was een Uruguayaanse assistent-scheidsrechter aan het hoofd getroffen door een projectiel vanuit de tribunes.

De CONMEBOL behield de score van de wedstrijd, maar besliste dat la Bombonera, het mythische stadion van Boca, moest gesloten worden "tot de nodige werken zijn uitgevoerd om de veiligheid van de spelers en de scheidsrechter te garanderen", aldus Francisco Figueredo Britez, een woordvoerder van de CONMEBOL
AZ075
Teletext-supporter
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2007, 11:44

schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

http://nl.youtube.com/watch?v=NnFz6d-1K ... r_embedded

dit filmpje is echt niet te geloven
ALKMAAR CITY OF DREAMS
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Mijn hart begint sneller te kloppen:
http://www.nu.nl/sport/1925633/maradona ... kmaar.html
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Cruz Azul
Beheerder
Berichten: 1490
Lid geworden op: 14 jan 2005, 12:47

Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Suarez oooohhoooo

hahah wat een clown deze man.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar


Link: http://www.youtube.com/watch?v=dhgGyvK6rsY&feature=related

Hij is weer terug, mooi voor die jongen.
Gebruikersavatar
Dropkick Murphy
Moderatort
Berichten: 1496
Lid geworden op: 26 dec 2003, 23:19

Haha, dat hek. Vreselijk die gepassioneerde supporters, kunnen ze geen klappers uitdelen daar?
Aldus de papegaai van de media
Gebruikersavatar
Slayer
Seizoenkaarthouder
Berichten: 411
Lid geworden op: 20 dec 2004, 19:06

Het hachje van Maradona is voorlopig gered. Hij is er zelf ook redelijk content mee...
De gelijkmaker van Peru viel in de 90e minuut, waarna Argentinie in de 93e minuut toch nog de winnende goal maakt.
Kijk hoe Pluisje een aangespoelde walrus imiteert op 0:31


Link: http://www.youtube.com/watch?v=1IBMcQZQBS0
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

Als ik het goed zie is het trouwens een buitenspelgoal, op het moment dat er geschoten wordt staat die Palermo achter de laatste verdediger.

Jammer dat het schot van Peru vanaf de aftrap er niet op staat, scheen een wanhoopsschot te zijn die Romero verkeerd taxeerde en op de lat terecht kwam.
Zuid-Scharwoude
Supporter
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2009, 13:53

Slayer schreef:Het hachje van Maradona is voorlopig gered. Hij is er zelf ook redelijk content mee...
De gelijkmaker van Peru viel in de 90e minuut, waarna Argentinie in de 93e minuut toch nog de winnende goal maakt.
Kijk hoe Pluisje een aangespoelde walrus imiteert op 0:31


Link: http://www.youtube.com/watch?v=1IBMcQZQBS0
Slechte trainer, maar het blijft een mooi mannetje :D
Zuid-Scharwoude
Supporter
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2009, 13:53

tAZ schreef:Als ik het goed zie is het trouwens een buitenspelgoal, op het moment dat er geschoten wordt staat die Palermo achter de laatste verdediger.

Jammer dat het schot van Peru vanaf de aftrap er niet op staat, scheen een wanhoopsschot te zijn die Romero verkeerd taxeerde en op de lat terecht kwam.
Millimeter werk. Er staat een verdediger vrijwel op 1 lijn met hem.
tAZ
Fanatic
Berichten: 600
Lid geworden op: 25 nov 2008, 11:19

Buitenspel = buitenspel :mrgreen:
Zuid-Scharwoude
Supporter
Berichten: 106
Lid geworden op: 13 apr 2009, 13:53

tAZ schreef:Buitenspel = buitenspel :mrgreen:
Volgens mij is het geen eens buitenspel. Zo wel, kun je het de scheids moeilijk kwalijk nemen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Slayer schreef:Kijk hoe Pluisje een aangespoelde walrus imiteert op 0:31
Eerder een dikke pinguin.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt


Link: http://www.youtube.com/watch?v=CDlTwJLn0Uo

Volledige samenvatting. Toch wel een paar nuttige reddingen van Romero. Je kan zeggen wat je wilt van Maradonna, maar eigenlijk vind ik het toch wel mooi. Die passie langs de lijn is prachtig om te zien. Komop Koeman, maak ook eens een buikschuiver :wink:
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
bobbyvosmaerfan
Supporter
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 jul 2006, 11:13
Locatie: St Pancras

Voltreffer Vick schreef:
Link: http://www.youtube.com/watch?v=CDlTwJLn0Uo

Volledige samenvatting. Toch wel een paar nuttige reddingen van Romero. Je kan zeggen wat je wilt van Maradonna, maar eigenlijk vind ik het toch wel mooi. Die passie langs de lijn is prachtig om te zien. Komop Koeman, maak ook eens een buikschuiver :wink:
Maar dan wel graag een buikschuiver richting uitgang!
als het verleden niets betekent voor het heden, wat heeft heden dan voor toekomst?
Gebruikersavatar
Dick
Beheerder
Berichten: 466
Lid geworden op: 01 jan 2004, 17:01
Locatie: Derp
Contacteer:

Tijdens mijn reis door Zuid Amerika afgelopen zomer heb ik een 3-tal wedstrijden bezocht, onder andere de stadsderby in Rio de Janeiro.

Flamengo - Fluminese; prachtige sfeer in het (bijna) uitverkochte Maracana Stadium. Voor de wedstrijd werd de finale van de Confederations Cup gespeeld, Brazilië - USA. Ruim voor de wedstrijd werd er al fanatiek op los gepilst door de beide supportersgroepen, zonder problemen. Tijdens de wedstrijd veranderde de sfeer, vechtpartijtjes op de tribune en her en der wat stoeltjes die heen en weer vlogen. De sfeer over de gehele 90 minuten genomen was ondanks de 0-0, fantastisch. Uitzinnige supporters die geen 2 seconden hun mond konden houden. Kunnen we in Nederland nog wel iets van leren. Bij interesse zal ik een aantal filmpjes uploaden op youtube.

Riverplate - Estudiantes de la Plato; wedstrijdje in Buenos Aires, steenkoud, regen en veel wind zorgden voor een 'vervelende avonde'. Maar ook hier maakte de sfeer veel goed, gigantisch veel vuurwerk werd er afgestoken. Van fakkels tot aan rookbommen en vuurpijlen. Echter, de beleving onder de supporters was compleet anders dan in Rio. Hier was het meer een 'uitje' voor velen, Riverplate verloor met 3-1 en had verder weinig in te brengen, toch was de sfeer nog erg goed. Mensen keken niet naar de wedstrijd maar waren meer met de sfeer bezig. Gelukkig maar, want van de wedstrijd werd ik niet vrolijk, de sfeer daar en tegen wel.

Nacional - Defensor Sporting; na Rio en Buenos Aires op naar Montevideo waar Nacional een thuiswedstrijd speelde in het Olympisch stadion (tevens op de werelderfgoed lijst) van Uruguay. Wat een wedstrijd, het publiek bepaalde of de scheidsrechter moest fluiten, wat een schwalbes. Echt, Suarez is er nog niks bij. 2 volkomen onterechte penalty's en veels te veel kaarten. Pluspuntje waren de rellen in het stadion, vanuit een 'neutraal' vak vlogen de stoeltjes en het vuurwerk naar de uitsupporters van Defensor; veel van de 'harde kern' Nacional vonden dat de aanleiding om een vak te bestormen wat een ring hoger lag. Hilarische beelden als gevolg; stoeltjes die de 2e ring niet haalden, maar omgekeerd wel. De ME bracht vrij snel weer orde op zaken. Een 4-1 overwinning van Nacional, de sfeer was ok, maar voor het voetbal moet je er echt niet heen gaan.

Al met al 3 prachtige, maar ook geheel verschillende wedstrijden gezien. Zeker de sfeer in Rio, maar ook bij Riverplate kan ik mensen aanbevelen. Ik heb nog geprobeerd om de finale van de Copa Libertadores in Plato bij te wonen, maar helaas, de goedkoopste kaartjes waren 500 euro. En dat is best prijzig voor een student :wink:
Alle mensen zijn gelijk:
zij vergaan van angst bij de gedachte aan de dood en zij zijn geobsedeerd door seks
Plaats reactie