Overige eredivisie wedstrijden II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

Hopelijk verliest Feyenoord donderdag van Heracles en weet FC Utrecht te winnen van Sparta, dan hebben ze de laatste speeldag nog te strijden voor plek 5 in de wedstrijd tegen PSV, wat wellicht een gunstiger uitgangspositie voor de play-offs oplevert, maar ook enkele tonnen meer aan tv gelden .
Zou zonde zijn als PSV een Utrecht tegen krijgt wat enkel hun benen loopt te sparen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

capefear schreef: 09 mei 2021, 19:23 Hopelijk verliest Feyenoord donderdag van Heracles en weet FC Utrecht te winnen van Sparta, dan hebben ze de laatste speeldag nog te strijden voor plek 5 in de wedstrijd tegen PSV, wat wellicht een gunstiger uitgangspositie voor de play-offs oplevert, maar ook enkele tonnen meer aan tv gelden .
Zou zonde zijn als PSV een Utrecht tegen krijgt wat enkel hun benen loopt te sparen.
Je kunt beter hopen dat Utrecht van Sparta verliest. Dan moeten ze ook nog strijden maar voor plek 6. Heracles zal in de laatste wedstrijd hoe dan ook nog kans maken op de play-offs en het is beter dat ze dan 3 punten nodig hebben in plaats van 1. Anders gaan ze tegen AZ voor de pot liggen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Feyenoord moet dus vooral verliezen, dan speelt Utrecht hoe dan ook nog voor een plek. En als Feyenoord wint kan Utrecht beter verliezen anders spelen ze nergens meer voor en hoeven we weinig problemen voor PSV te verwachten.
_________________
"I don't know that!"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

"Feest in Arnhem: Vitesse-spelers opgewacht door fans na behalen Europees voetbal"

En wij maar zeiken over de derde plaats... 🤔

Ergens ook goed dat de lat voor AZ hoger komt te liggen, maar we mogen ook tevreden zijn met een derde plek dit seizoen (niet over het vertoonde spel de laatste weken).
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZuid-Scharwoude schreef: 13 mei 2021, 18:52 "Feest in Arnhem: Vitesse-spelers opgewacht door fans na behalen Europees voetbal"

En wij maar zeiken over de derde plaats... 🤔

Ergens ook goed dat de lat voor AZ hoger komt te liggen, maar we mogen ook tevreden zijn met een derde plek dit seizoen (niet over het vertoonde spel de laatste weken).
Het zeiken wordt natuurlijk volledig veroorzaakt juist door het vertoonde spel. Als er met man en macht wordt gestreden om die 2e plaats te behalen, maar PSV blijft ons desondanks voor, zul je weinig wanklanken horen over die 3e plek mag ik hopen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 13 mei 2021, 18:52 En wij maar zeiken over de derde plaats... 🤔
Voor ons is Europees gewoon geworden, voor Vitesse niet

En we zeiken niet over de 3e plaats maar over de ridicule keuzes van onze assistent-trainer die hoofdtrainer mag spelen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 13 mei 2021, 21:03 Voor ons is Europees gewoon geworden, voor Vitesse niet

En we zeiken niet over de 3e plaats maar over de ridicule keuzes van onze assistent-trainer die hoofdtrainer mag spelen
Maar vooral het vertoonde spel, ongeacht de poppetjes.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

ajax - NEC na 20 minuten al 4-0. NEC heeft Eredivisie-Betonbak-vrees. Sjonge wat laten die zich overdonderen. Straks natuurlijk meteen weer de hosana-ajax-wordt-kampioen verhalen, maar dan vergeten ze de ongekende zwakte van NEC. Zo’n ploeg mag niet in de Eredivisie meedoen; werden n.b. 7e in de KKD.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

En dan zie je Utrecht met een ongekende energie tegen
Sparta tekeergaan. Het is dat Kerk weer ouderwets faalt in de afronding anders had er een dikke score op t bord gestaan. Ik kan me niet voorstellen dat RKC nou zoveel beter is dan Sparta.
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Ja over het algemeen wonnen de clubs die je verwacht de eerst speelronde. Alleen AZ verneukt het direct weer.
Door zo te presteren vernaggel je meteen de status die je hebt opgebouwd.
mAgNaVoX oDySsEy
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ is ook de enige ploeg waar alle basisspelers verkocht zijn / afwezig zijn en er geen enkele aanwinst aan de start staat. Letterlijk een reserve elftal, waar eigenlijk alleen BMI en Karlsson op de juiste positie stonden.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Heerenveen leidt met de rust met 3-0 tegen het altijd lastige RKC. Echt, wat een schande.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 21 aug 2021, 17:48 Heerenveen leidt met de rust met 3-0 tegen het altijd lastige RKC. Echt, wat een schande.
Ik wilde woorden van dezelfde strekking gebruiken…….Je schaamt je toch dood……
Betekent dit dat we ook dik onderuit gaan in Heerenveen? 😫
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 21 aug 2021, 17:55 Ik wilde woorden van dezelfde strekking gebruiken…….Je schaamt je toch dood……
Betekent dit dat we ook dik onderuit gaan in Heerenveen? 😫
Ik vind vooral dat er geen enkel excuus is. Ik lees 'ja, maar als die bal erin gaat, dan heb je een andere wedstrijd'. Tja, de bal ging er niet in. En AZ was niet in staat om de wedstrijd winnend af te sluiten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ferry schreef: 21 aug 2021, 19:04 Ik vind vooral dat er geen enkel excuus is. Ik lees 'ja, maar als die bal erin gaat, dan heb je een andere wedstrijd'. Tja, de bal ging er niet in. En AZ was niet in staat om de wedstrijd winnend af te sluiten.
Tja inderdaad, mensen met hun ''als" #-o
RKC was geen pech of rare wedstrijd maar gewoon simpelweg gebrek aan kwaliteit, simple as that. AZ mag nooit afhankelijk zijn van een of twee kansen die toevallig wel of niet binnenvallen. Tuurlijk was AZ wel iets beter, maar als de verhouding ~60-40% is verlies je dus in minstens 4 van de 10 wedstrijden punten tegen dergelijke ploegen. En als Jansen dan ook nog rare wissels gaat doen en zn beste spelers op de bank zet.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

RKC heeft 2 keer gescoord tegen Heerenveen. Tegen ons maar 1 keer. ;)
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 22 aug 2021, 07:06 RKC heeft 2 keer gescoord tegen Heerenveen. Tegen ons maar 1 keer. ;)
En toch zal het mij niet verbazen als we na Heerenveen en PSV praktisch onderaan staan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Alvarez die de tegenstander neerslaat, Tadic die weer doet of hij word
neergeschoten. En natuurlijk Blind die steeds loop te zeuren bij de scheids! :roll:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 22 aug 2021, 07:29 En toch zal het mij niet verbazen als we na Heerenveen en PSV praktisch onderaan staan.
Mooi screenshotje toch :mrgreen:

Heerenveen kreeg penalty, dan speel je - ooh dat mag ik niet zeggen :lol: - een andere wedstrijd.

Heerenveen ben ik niet bang van.

PSV wordt na (hoeveel overwinningen achter elkaar?) statistisch wel steeds waarschijnlijker dat je verlies.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 22 aug 2021, 11:51 Heerenveen ben ik niet bang van.
Waar is dat vertrouwen op gebaseerd?
Plaats reactie