Transfergeruchten

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Maar wel reuzeknap, wie is daar eigenlijk TD nu Vonk weg is?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

adrie1979 schreef:Maar wel reuzeknap, wie is daar eigenlijk TD nu Vonk weg is?
Ik moest hem even opzoeken: Gerry Hamstra. Wel bekend natuurlijk. Hiervoor hoofd jeugdopleidingen bij Vitesse.
Zal eerder te maken hebben met de Scandinavische link van de club dan de Spaanse.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Maar zoals jij de situatie van Boerrigter schetst is die transfer wel te verklaren inderdaad. Dan moet je kiezen tussen Celtic of een minder salaris bij AZ of Heerenveen. Dan valt het misschien nog wel te begrijpen, al zou ik het zelf nooit doen. Van Dijk snap ik helemaal niet, die had gewoon moeten wachten op een Nederlandse topclub en dan de stap moeten maken.
UP!

:wink:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mooie. Alleen mijn enige vraag is, waarom is dit nu relevant en wat is in hemelsnaam de reden dat je dit opzoekt. Dan moet je echt wel heel ruim in je vrije tijd zitten. :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Stond gewoon op de vorige pagina. Daarom scrollde ik er per ongeluk langs. Blijkbaar heeft dit topic drie jaar stil gelegen ... Mijn reactie is overigens net zo onzinnig, maar ik voel geen enkele behoefte om die te quoten.

:wink:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

:lol: Er zijn bij mij ook nog wel wat meer lijken die uit de kast kunnen komen. Gelukkig helpen jij en Langedijk me daar regelmatig aan herinneren. :wink:
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Over een paar dagen is de transfermarkt weer open. Zijn er echt geen geruchten waarbij AZ genoemd wordt? Ik lees dat Groningen Hateboer in de winterstop wil verkopen. Misschien een optie?
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Ferry schreef:Over een paar dagen is de transfermarkt weer open. Zijn er echt geen geruchten waarbij AZ genoemd wordt? Ik lees dat Groningen Hateboer in de winterstop wil verkopen. Misschien een optie?
ah. Hateboer. Mr. Hateboer, are you free ??
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Is er ergens nog een openingsceremonie voor de transfermarkt ? voor de zaakwaarnemers ofzo ?
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef:Over een paar dagen is de transfermarkt weer open. Zijn er echt geen geruchten waarbij AZ genoemd wordt? Ik lees dat Groningen Hateboer in de winterstop wil verkopen. Misschien een optie?
Hateboer wil zelf weg.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ronaldo kan 100.000.000 per jaar verdienen. In China.
Dat is 274.000 euro per dag.
Dat is 11.400 euro per uur...........

Madrid kan 300.000.000 miljoen euro bijschrijven als de deal door zou gaan.

Gelukkig heeft Ronaldo het bod geweigerd.
Maar alleen al het feit dat dit wordt bedacht en geboden doet mij vrezen met grote vreze waar dit naar toe gaat.
Dan kan je beweren dat ze daar een "andere cultuur" hebben, maar je kan toch niet ontkennen dat ze hartstikke gek zijn .......... ( toch, AZ 4 Life?)
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: Dan kan je beweren dat ze daar een "andere cultuur" hebben, maar je kan toch niet ontkennen dat ze hartstikke gek zijn .......... ( toch, AZ 4 Life?)
Ik denk dat ze het bedrag denken terug te kunnen verdienen. In dat geval is het eerder gedurft en liberaal (iig niet wat ik bedenk bij 'communistisch') dan gek. De laatste term is zo relatief/norm-afhankelijk.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dan zeg ik het anders: ze sporen niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Dat kunnen ze nooit terug verdienen, maar daar gaat het ook helemaal niet om. Van staatswege bestaat een programma om internationaal aanzien te verwerven. Dat zie je in meer niet-democratische landen. Dan krijg je ruimtevaartprogramma's, de hoogste wolkenkrabbers en dit soort onzin. Dat je van hetzelfde geld ook een aanmerkelijk deel van je bevolking te eten kunt geven is voor hen totaal irrelevant.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

MO7 schreef:Dat kunnen ze nooit terug verdienen, maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Hoe groot denk jij dat de consumentenmarkt in China is? 1,4 miljard mensen. Stel je eens voor als 10 miljoen Chinezen een shirtje kopen van Ronaldo. Of dat 10 miljoen Chinezen afstemmen op een pay per view wedstrijd van hem. Of ontwikkel een speciale Chineze app met content waar je een eurootje voor moet betalen...

Nee, terugverdienen is niet zo moeilijk...
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Waren het eerst de Arabieren, daarna de Engelsen, Rusland, Spanje, nu zijn het de Chinezen die het voetbal kapot gaan maken. Het ene na het andere bespottelijke contract wordt momenteel afgesloten.
Was het al moeilijk spelers bij je club te houden, nu is het onmogelijk aan het worden.
Het gaat de jongetjes echt alleen maar puur om geld. Waar ze spelen maakt ze geen reet uit, als ze maar miljonair worden. En voor wat: een trap tegen een bal geven........
In fucking China..........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
DeNepWestfries
Steward
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2013, 15:37
Locatie: Westfriesland

salmonyappi schreef:En voor wat: een trap tegen een bal geven........
In fucking China..........
Ik heb mij ook flink verslikt in Gudelj. Tijdens zijn periode bij AZ was ik zwaar onder de indruk van zijn natuurlijke dominantie en bereidheid om alles te geven, maar inmiddels is het inderdaad niets meer dan een geldwolf. Maar goed, welke keus had ik zelf gemaakt tegenover 5 miljoen per jaar? Ik durf het je niet te zeggen.

Ik denk wel dat het een goed idee is om de regel van maximaal twee foreign spelers per team weer in te voeren alleen dan op mondiaal niveau. Maar dat doen ze niet, omdat dat dan het miljoenenbal te veel potentiële omzet ziet verdwijnen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Het ding is dat hij eerst wel voor het sportieve ging, alleen gaandeweg van gedachten is veranderd. Het ding is dat het hier om zoveel geld gaat. Ik baal daar net als Salmonyappi ook van. Het is natuurlijk ontzettend zonde om goede voetballers naar China te zien gaan om te cashen.

Aan de andere kant ga ik niet hypocriet doen, als ik mijn zakken zou kunnen vullen in China of Qatar met mijn huidige baan dan zou ik het ook doen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeNepWestfries schreef: Ik denk wel dat het een goed idee is om de regel van maximaal twee foreign spelers per team weer in te voeren alleen dan op mondiaal niveau. Maar dat doen ze niet, omdat dat dan het miljoenenbal te veel potentiële omzet ziet verdwijnen.
Er zal ook wel wat (inter)nationale regelgeving aan in de weg staan.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10067
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: Aan de andere kant ga ik niet hypocriet doen, als ik mijn zakken zou kunnen vullen in China of Qatar met mijn huidige baan dan zou ik het ook doen.
Hij zal inmiddels toch ook wel een miljoen of twee op de rekening hebben staan? Dan ben je financieel onafhankelijk én sportman. Dan ga je toch niet in China zitten? En alsof een Zenit of Porto zo slecht betaalt ...

Aan het einde van de rit telt alleen je naam en faam nog. En dan ben jij die slappe die naar China ging.
Plaats reactie