Anti 010 topic

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje

Anti 010 topic...

Doe niet zo kinderachtig
7
15%
Nou even dan...
11
23%
Prima!
29
62%
 
Totaal aantal stemmen: 47
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 12 aug 2022, 20:22En nu meldt hij dan doodleuk nu de Rotterdammers plotsklaps in het spel komen dat Feyenoord hem al langer ontdekt hebben.
Typisch Krabbendam.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik kan het me eerlijk gezegd toch moeilijk voorstellen dat Feyenoord vol inzet voor Bullaude.
Zitten nu op 19M aan transfer uitgaven (reken ik nog niet de gehuurde mee zoals Idrissi) en zijn nu bezig voor de noodzakelijke vervanger van Senesi in de persoon van Hancko bij Sparta Praag die rond de 6M moet gaan kosten.
Dan zitten ze al zowat op 50% van de 56M die ze hebben binnen gehaald aan transfers. Met Szymanski hebben ze al een aanvallende middenvelder gehuurd waarvan ze de koopoptie mogelijk volgend seizoen willen lichten wat ergens tegen de 11M zal gaan liggen. Voor de backup hebben ze nog verschillende spelers waaronder onze eigen Taabouni gehaald. Mocht die Aursnes nog vertrekken gaan ze nog vol voor een controlerende middenvelder (Zerrouki) die ook niet goedkoop zal zijn. Daarbij om niet aan kapitaalvernietiging te doen zal er toch ook een plaatsje voor Kökcü op het middenveld ingeruimd moeten worden. Kortom, ik denk helemaal niet dat daar een Bullaude prioriteit heeft. Zeker ook omdat ze 40% mogen uitgeven en Igor Paixão wederom 8M (vleugelaanvaller) binnenkort medisch gekeurd gaat worden waardoor ze beduidend meer uitgeven dan wat er mogelijk is.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

De Rode Baron schreef: 13 aug 2022, 08:26 Ik kan het me eerlijk gezegd toch moeilijk voorstellen dat Feyenoord vol inzet voor Bullaude.
Zitten nu op 19M aan transfer uitgaven (reken ik nog niet de gehuurde mee zoals Idrissi) en zijn nu bezig voor de noodzakelijke vervanger van Senesi in de persoon van Hancko bij Sparta Praag die rond de 6M moet gaan kosten.
Dan zitten ze al zowat op 50% van de 56M die ze hebben binnen gehaald aan transfers. Met Szymanski hebben ze al een aanvallende middenvelder gehuurd waarvan ze de koopoptie mogelijk volgend seizoen willen lichten wat ergens tegen de 11M zal gaan liggen. Voor de backup hebben ze nog verschillende spelers waaronder onze eigen Taabouni gehaald. Mocht die Aursnes nog vertrekken gaan ze nog vol voor een controlerende middenvelder (Zerrouki) die ook niet goedkoop zal zijn. Daarbij om niet aan kapitaalvernietiging te doen zal er toch ook een plaatsje voor Kökcü op het middenveld ingeruimd moeten worden. Kortom, ik denk helemaal niet dat daar een Bullaude prioriteit heeft. Zeker ook omdat ze 40% mogen uitgeven en Igor Paixão wederom 8M (vleugelaanvaller) binnenkort medisch gekeurd gaat worden waardoor ze beduidend meer uitgeven dan wat er mogelijk is.
Qua selectie en rekenkundig (40%) heb je gelijk, maar er schijnt ook (veel?) belangstelling voor Kokcu te zijn (Ballaude als alternatief?).
Wat ik me ook kan voorstellen is dat het % omhoog gaat als het totaalbedrag van transfers oploopt. Dat is nu al iets van 57 miljoen.
Wat ook een rol kan spelen is dat ze bang zijn om af te haken tov top 2 en proberen ons en Twente (+ Utreg?) voor te blijven?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ-073 schreef: 13 aug 2022, 13:17 Qua selectie en rekenkundig (40%) heb je gelijk, maar er schijnt ook (veel?) belangstelling voor Kokcu te zijn (Ballaude als alternatief?).
Wat ik me ook kan voorstellen is dat het % omhoog gaat als het totaalbedrag van transfers oploopt. Dat is nu al iets van 57 miljoen.
Wat ook een rol kan spelen is dat ze bang zijn om af te haken tov top 2 en proberen ons en Twente (+ Utreg?) voor te blijven?
Het moet wel (ook bij Feyenoord financieel verantwoord blijven). Het is nog helemaal geen zekerheidje dat Kokcu vertrekt (daar rekenen ze niet op en er is weinig belangstelling) en zoals gezegd is aurness een controlerende middenvelder. Om dan maar geld uit te geven om AZ voor te blijven is niet de strategie. Nee, ik geloof er niet veel van dat Rotterdam echt 7M gaat bieden voor zo'n Bullaude nu Szymanski zo bevalt als aanvallende middenvelder, daar ligt gewoonweg de prioriteit niet en als backup gaat Feyenoord zeker geen 7 M voor uitgeven. Twitter kan me nog meer vertellen, de logica ontbreekt volkomen in deze.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Kijk, daar word ik nou blij van: eerste puntenverlies van Feyenoord thuis tegen Heerenveen! 🤗🤗🤗
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

salmonyappi schreef: 13 aug 2022, 21:01 Kijk, daar word ik nou blij van: eerste puntenverlies van Feyenoord thuis tegen Heerenveen! 🤗🤗🤗
Ik heb met zweet in mijn handen gekeken.
Ik leef tegenwoordig net zo intens met de wedstrijden van die kale mee als met ons elftal, maar dan hopend op het tegenovergestelde eindresultaat.
Als dan nog Idrissi en Jahanbakhsh op de vleugels staan ga ik helemaal koken. Niet goed voor mijn bloeddruk maar toch..
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

salmonyappi schreef: 13 aug 2022, 21:01 Kijk, daar word ik nou blij van: eerste puntenverlies van Feyenoord thuis tegen Heerenveen! 🤗🤗🤗
Haha inderdaad. Dat zullen ongetwijfeld nog meer aankopen worden nu de paniek alweer toeslaat😏🤣
mAgNaVoX oDySsEy
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

De Rode Baron schreef: 13 aug 2022, 08:26 Ik kan het me eerlijk gezegd toch moeilijk voorstellen dat Feyenoord vol inzet voor Bullaude.
Zitten nu op 19M aan transfer uitgaven (reken ik nog niet de gehuurde mee zoals Idrissi) en zijn nu bezig voor de noodzakelijke vervanger van Senesi in de persoon van Hancko bij Sparta Praag die rond de 6M moet gaan kosten.
En dan waren ze ook nog bezig met die Gnonto of iets dergelijks toch? Die zal ook niet goedkoop zijn.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZuid-Scharwoude schreef: 14 aug 2022, 07:40 En dan waren ze ook nog bezig met die Gnonto of iets dergelijks toch? Die zal ook niet goedkoop zijn.
Prioriteit ligt bij een goede vervanger voor Senesi en een goede linksback is ook geen overbodige want Rasmussen maakt een slechte indruk. Mocht die Aursnes mogelijk vertrekken om daar een adequate vervanger voor te vinden en die zal niet goedkoop zijn, FC Twente zit al richting de 10M dat het vraagt voor Zerrouki .
Ik blijf zeggen dat ik dat Bullaude verhaal niet echt geloof, aan middenvelders is daar op dit moment totaal geen gebrek met Timber, Szymanski , Kökcü, Toornstra, Aursnes. Daarbij hebben ze die Taabouni nog als backup gehaald en kan zelfs die Dilrosun als aanvallende middenvelder spelen. Op andere posities ligt nu veel meer de voorrang, en de uitgaven kunnen niet blijven doorgaan als je ziet waar ze vandaan komen. Bullaude lijkt me volstrekt onlogisch dat ze daar hun miljoenen voor gaan uitgeven.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Langedijk schreef: 11 aug 2022, 08:27 Geen 12 maar wel 7 als je hem graag wilt hebben en onderaan de streep nog geen cent hebt uitgegeven deze zomer. Huiberts moet gewoon afgerekend worden op het resultaat, de manier waarop hij dingen doet interesseert helemaal niemand.

Feyenoord zegt gewoon publiekelijk dat ze 40% kunnen uitgeven van de transferinkomsten. AZ is nooit transparant naar haar betalende klanten toe, werkelijk nooit. Kapitaal hoort op het veld te staan.
Dat hebben ze publiekelijk gezegd ja, maar als je een rekensommetje doet met de uitgaven, kom je er snel achter dat ze weer "ongezond" beleid voeren. Externe geldschieters financieren de boel weer, waardoor ze deze aankopen kunnen doen.

Dat we geen cent hebben uitgegeven is ook gewoon weer flauwekul, maar dat ben ik inmiddels wel van je gewend.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 16:39 Dat hebben ze publiekelijk gezegd ja, maar als je een rekensommetje doet met de uitgaven, kom je er snel achter dat ze weer "ongezond" beleid voeren. Externe geldschieters financieren de boel weer, waardoor ze deze aankopen kunnen doen.
Ze hebben al ruim 70 miljoen ontvangen en 40% daarvan is 28 miljoen. Aan wie hebben ze dat uitgegeven dan?
Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 16:39 Dat we geen cent hebben uitgegeven is ook gewoon weer flauwekul, maar dat ben ik inmiddels wel van je gewend.
Probeer eens met feiten te komen in plaats van domme oneliners

Odgaard 4,2
De Wit 3
Kerkez 2
Vanheusden 1 (huursom, aanname)
Bazoer 1 (tekenbonus, aanname)
Lahdo 0,6

Totaal gekocht in 2022: 11,8 miljoen

Wijndal 10
Gudmundsson 1,2
Oosting 1
Druijff 2,1
Ouwejan 2,2
Taabouni 0
Velthuis 0

Totaal verkocht in 2022: 16,5 miljoen

Wat hebben ze onderaan de streep dus uitgegeven? Ik maak er meerkeuze van zodat het makkelijker voor je wordt:

A. 10 miljoen
B. 126,3 miljoen
C. -/- 4,7 miljoen
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Langedijk schreef: 15 aug 2022, 17:54 Probeer eens met feiten te komen in plaats van domme oneliners
Koekje van eigen deeg!?

Appel valt niet ver van de boom!?

Je vergeet nog even de aankopen die er aan zitten te komen, linksbuiten Paixao en verdediger van Sparta Praag waardoor ze ook weer 15 miljoen uitgeven. Wellicht nog Bullaude voor 7 miljoen.

Die risico's die Feyenoord neemt, kunnen wij gewoon niet. Gelukkig voeren wij gezond beleid en gaan we niet mee in de gekte.

Transfermarkt is nog 2 weken open, heb alle vertrouwen in Huiberts dat er nog wat bij komt.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 18:40 Koekje van eigen deeg!?
Nou, nee. Als ik beweer dat iemand onzin verkondigt dan onderbouw ik dat met cijfers of statistieken. Dat doe jij niet, je roept alleen dat het onzin is terwijl de getalletjes mijn gelijk bewijzen.

Ik vergeet nota bene Midtsjo nog voor 3,5 miljoen. Onderaan de streep echt niks uitgegeven.

Feyenoord is 19 spelers kwijt waarvan 6 huurlingen. Voor de meesten hebben ze flink gevangen en sommige nieuwkomers worden gehuurd of waren gratis. De aankopen die jij nog verwacht komen alleen als Kokcu en Aursnes vertrekken en dat is nog helemaal niet zeker. Vertrekken die wel dan krijgen ze daar 35 miljoen voor. Ze komen nog lang niet aan die 40%.

Wij hoeven niet zo gek te doen als Feyenoord maar een keertje serieus investeren in de selectie mag best. In een jaar tijd voor 65-70 miljoen verkocht en bijna niks uitgegeven. Te krenterig voor Veerman die nu opbloeit bij PSV. Te krenterig voor Bullaude die nu uit beeld is. Te krenterig voor een serieuze keeper.

Geen idee op wie je nog rekent in de komende weken maar ik zou niet al te hard rekenen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 545
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Langedijk schreef: 15 aug 2022, 19:44 Wij hoeven niet zo gek te doen als Feyenoord maar een keertje serieus investeren in de selectie mag best. In een jaar tijd voor 65-70 miljoen verkocht en bijna niks uitgegeven. Te krenterig voor Veerman die nu opbloeit bij PSV. Te krenterig voor Bullaude die nu uit beeld is. Te krenterig voor een serieuze keeper.

Geen idee op wie je nog rekent in de komende weken maar ik zou niet al te hard rekenen.
Je moet een balans vinden tussen aankopen en jeugd. Want daar was vorig jaar zoveel kritiek op. Nu is die balans er en is het in jou ogen nog niet goed.

Feyenoord heeft een begroting van 60/65 miljoen, heeft 70 miljoen ontvangen en kan dus meer risico nemen.

Waarschijnlijk vergeet je voor het gemak dat wij "maar" een begroting van 32 miljoen hebben. Minder dan de helft van Feyenoord. We hebben maar 16 miljoen ontvangen dit seizoen en 12 miljoen uitgeven.

Hoe kan je dan zeggen dat het krenterig is op basis van deze gegevens t.o.v. je begroting? Volgens mij begrijp je het dan echt niet.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Love AZ Til I Die! schreef: 15 aug 2022, 20:05
Hoe kan je dan zeggen dat het krenterig is op basis van deze gegevens t.o.v. je begroting? Volgens mij begrijp je het dan echt niet.
Feyenoord ontvangt dus 1 jaarbegroting aan transfers en AZ 2,5 sinds medio 2021. Terwijl AZ in de begroting geen rekening houdt met uitgaande transfers of Europese inkomsten. Er is dus een enorm overschot. Grotendeels gebruikt voor de verbouwing, de jeugdopleiding en een buffer, dat snap ik. Maar nu mag de knip best eens getrokken worden, zeker voor je belangrijkste posities (keeper, 10, opbouwende CV). Die Europese finale heeft Feyenoord in alle opzichten geholpen en dat dure miljoentje voor Til zijn ze allang weer vergeten.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Je kan zeggen dat Feyenoord heel daadkrachtig te werk gegaan op de transfermarkt, heel eerlijk gezegd zou ik als ik Feyenoord fan zou zijn het helemaal niks vinden.

ik tel nu 11 verschillende nationaliteiten(met eventueel Bullaude en Hancko erbij 13) alleen al in de eerste selectie van Feyenoord van totaal ongeveer 25(twee bovenstaande spelers erbij 27) spelers waarvan 12 aankopen en maar 3 jeugd spelers die net komen doorstromen.

Lekker vreemdelingen legioen die je allemaal tevreden moet houden met speeltijd, en allemaal weer aan elkaar moeten wennen.
Je speelt bijna altijd met meer buitenlanders dan Nederlanders in de opstelling, en je loopt het risico dat met zoveel aankopen omdat een deel weinig tot niet speelt en daardoor ontevreden worden.
Daarbij bijna nul kans voor eigen jeugd om door te komen omdat de aankopen moeten meer en deel van de tijd moeten spelen.

Een paar van de aankopen zijn leuk(Timber en als die komen Hancko en Bullaude) maar ze zijn het nu wel aan het overdrijven.

Denk dat daardoor dat Feyenoord dit seizoen de eerste seizoenshelft vrij veel punten gaat verspelen en 4/5de worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Klei. schreef: 18 aug 2022, 11:17 Je kan zeggen dat Feyenoord heel daadkrachtig te werk gegaan op de transfermarkt, heel eerlijk gezegd zou ik als ik Feyenoord fan zou zijn het helemaal niks vinden.

ik tel nu 11 verschillende nationaliteiten(met eventueel Bullaude en Hancko erbij 13) alleen al in de eerste selectie van Feyenoord van totaal ongeveer 25(twee bovenstaande spelers erbij 27) spelers waarvan 12 aankopen en maar 3 jeugd spelers die net komen doorstromen.

Lekker vreemdelingen legioen die je allemaal tevreden moet houden met speeltijd, en allemaal weer aan elkaar moeten wennen.
Je speelt bijna altijd met meer buitenlanders dan Nederlanders in de opstelling, en je loopt het risico dat met zoveel aankopen omdat een deel weinig tot niet speelt en daardoor ontevreden worden.
Daarbij bijna nul kans voor eigen jeugd om door te komen omdat de aankopen moeten meer en deel van de tijd moeten spelen.

Een paar van de aankopen zijn leuk(Timber en als die komen Hancko en Bullaude) maar ze zijn het nu wel aan het overdrijven.

Denk dat daardoor dat Feyenoord dit seizoen de eerste seizoenshelft vrij veel punten gaat verspelen en 4/5de worden.
Een prachtig en uiterst wenselijk scenario!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
pAuluZ
Invaller
Berichten: 2381
Lid geworden op: 19 jan 2005, 10:57
Locatie: Winkel

Waar halen ze in godsnaam al die poen vandaan ineens? Er was nooit wat mogelijk daar, nu hebben ze al 14 aankopen gedaan, idioot veel.
mAgNaVoX oDySsEy
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Volgens mij spelen ze een beetje alles of niets. Mikken ze weer op minimaal halve finale CoL, 2e of 3e plek ED en dan volgend seizoen EL of CL.

Ik hoop dat ze dat allemaal niet redden, ik lach mijn ballen uit mijn broek als ze kapot gaan daar.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

pAuluZ schreef: 18 aug 2022, 13:07 Waar halen ze in godsnaam al die poen vandaan ineens? Er was nooit wat mogelijk daar, nu hebben ze al 14 aankopen gedaan, idioot veel.
Ze hebben iets meer dan 55 miljoen opgehaald(kan 70 worden als Aursnes verkocht wordt aan Benfica) waarvan ze iets van 25(buiten Hancko en eventueel Bullaude om als die komen zal wel rond de 35-37 miljoen uitkomen als die komen) uit hebben wat ze hebben uitgegeven aan nieuwe spelers.

Ze spenderen blijkbaar liever het geld aan spelers met dure salarissen en het betalen aan de hoeveelheid spelers te zien vooral de kwantiteit aan transfers aangezien nooit iedereen tegelijk op het veld kan staan.
En het betalen van Europese boetes omdat ze zich zo fantastisch gedragen tijdens wedstrijden in Europa.
In plaats van het opbouwen van een buffer of misschien toch een beetje geld te steken in een misschien iets wat modernere infrastructuur of het enig sinds renoveren of het bouwen van een nieuw stadion omdat ze liever in een functioneel museum spelen in plaats dat ze wat extra geld uit hun stadion halen.
krijg je nu een club die drijft op een fundament van drijfzand waar waar neer het sportief niet goed gaat het alleen maar kan zinken en je een te grote kostenpost hebt waar neer je doelen niet haalt en je dus weer uit nood moet verkopen.

En dan begin je weer overnieuw, beetje zoals het rond de tijd toen ze geen geld hadden opeens hun eigen jeugd moesten toepassen(De Vrij, Wijnaldum, Biseswar, Fer, Martins Indi, Clasie, Kongolo) wat me toch een stuk leuker lijkt als supporter dat je de eigen spelers een beetje bij naam kent.

Je kan het ambitieus en daadkrachtig noemen, ik vind het vooral koopblind en dom.
Plaats reactie