Europa League & Conference League overig

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 05 mei 2022, 08:17 Vandaag is het 5 mei…….
Een datum die nog vaak door mijn kop spookt, helemaal nu Feyenoord op een zelfde punt is: bijna de finale.

Als je nu vraagt naar een moment waarin zo’n beetje alle euforie van 100% naar 0% zakte in één seconde was het wel de goal uit een corner in de verlenging in de laatste seconde van de wedstrijd op 05-05-05

Ik zit er een beetje dubbel in: natuurlijk is het leuk en knap als een Nederlandse club een Europese finale haalt, maar we hebben het wel over Feyenoord………Als ze het redden dan is het sowieso knap, maar héél stiekem hoop ik op een goaltje van OM in de laatste minuut van de verlenging……. 😎
Ja, bevrijdingsdag, bevrijd van een illusie :-|
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 05 mei 2022, 08:17
Als ze het redden dan is het sowieso knap, maar héél stiekem hoop ik op een goaltje van OM in de laatste minuut van de verlenging……. 😎
Ik hoop met je mee. En niet stiekem. Het zou vreselijk zijn als ze het redden want Feyenoord zag er juist slechter uit door AZ. Dat kan ineens veranderen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Mooi voor de punten dat ze zo ver gekomen zijn, maar ik gun ze absoluut geen winst van een Europacup. Ze zijn al arrogant genoeg nu. Dus laat vanavond maar de eindhalte zijn.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Forza AZ schreef: 05 mei 2022, 13:54 Mooi voor de punten dat ze zo ver gekomen zijn, maar ik gun ze absoluut geen winst van een Europacup. Ze zijn al arrogant genoeg nu. Dus laat vanavond maar de eindhalte zijn.
Dan denk ik dat de ME het erg druk krijgt vanavond. Opgefokt zootje daar.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Forza AZ schreef: 05 mei 2022, 13:54 Mooi voor de punten dat ze zo ver gekomen zijn, maar ik gun ze absoluut geen winst van een Europacup. Ze zijn al arrogant genoeg nu. Dus laat vanavond maar de eindhalte zijn.
Ja eens.

Het enige waar ik genoegen mee neem is dat op een cynische wijze wat goed gaat bij Feyenoord op dit moment weergeeft wat slecht gaat bij ons.

Zij hebben onze beste trekjes overgenomen en wij hun slechtste.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Vorige trainer in de ene finale en iemand die vorig jaar misschien wel interesse had in de andere finale

En wij hebben Jansen. Om te janken.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2022, 20:58 Ja eens.

Het enige waar ik genoegen mee neem is dat op een cynische wijze wat goed gaat bij Feyenoord op dit moment weergeeft wat slecht gaat bij ons.

Zij hebben onze beste trekjes overgenomen en wij hun slechtste.
En dat is toch echt de hand van Slot………
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 05 mei 2022, 21:11 En dat is toch echt de hand van Slot………
Ik blijf het als het bewijs zien voor mijn kritiek. Dat is het enige rooskleurige.

Van spelers die typische AZ aankopen zouden zijn geweest als zo'n Aursnes (de 'markt is nu eenmaal anders' figuren moeten even goed kijken wat die jongen gekost heeft).
Tot spelers met een AZ verleden als Til.
En dan de tactiek en strijd van Slot.

Het maakt boos dat wij dat kwijt zijn.
Maar het bewijst anderzijds zo hard wat er op dit moment mis gaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2022, 21:17 Ik blijf het als het bewijs zien voor mijn kritiek. Dat is het enige rooskleurige.

Van spelers die typische AZ aankopen zouden zijn geweest als zo'n Aursnes (de 'markt is nu eenmaal anders' figuren moeten even goed kijken wat die jongen gekost heeft).
Tot spelers met een AZ verleden als Til.
En dan de tactiek en strijd van Slot.

Het maakt boos dat wij dat kwijt zijn.
Maar het bewijst anderzijds zo hard wat er op dit moment mis gaat.
Ik ben het even heel erg met je eens.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2022, 21:17 Het maakt boos dat wij dat kwijt zijn.
Maar het bewijst anderzijds zo hard wat er op dit moment mis gaat.
Dat was ook mijn punt in het anti 010 topic. We kunnen er van alles van vinden, maar het is vooral een spiegel voor het eigen AZ beleid.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 05 mei 2022, 21:05 Vorige trainer in de ene finale en iemand die vorig jaar misschien wel interesse had in de andere finale
Ook bereikt Rangers de finale van de Europa League. Rangers staat in de competitie achter op Celtic - de ploeg die ons ternauwernood afhield van de groepsfase EL.
Door ondoordachte keuzes van Jansen - met betrekking tot Koopmeiners en Witry.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 05 mei 2022, 21:17 Ik blijf het als het bewijs zien voor mijn kritiek. Dat is het enige rooskleurige.

Van spelers die typische AZ aankopen zouden zijn geweest als zo'n Aursnes (de 'markt is nu eenmaal anders' figuren moeten even goed kijken wat die jongen gekost heeft).
Tot spelers met een AZ verleden als Til.
En dan de tactiek en strijd van Slot.

Het maakt boos dat wij dat kwijt zijn.
Maar het bewijst anderzijds zo hard wat er op dit moment mis gaat.
Feyenoord heeft naar AZ gekeken en met hun potentie zijn we geen competitie als zij de dingen goed gaan doen die wij goed deden (eerst wat betreft transfers, daarna wat betreft spel en uitslagen). We moeten dus weer op één of andere manier ze een stap voor zijn, willen we competitief zijn.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 mei 2022, 09:30 Feyenoord heeft naar AZ gekeken en met hun potentie zijn we geen competitie als zij de dingen goed gaan doen die wij goed deden (eerst wat betreft transfers, daarna wat betreft spel en uitslagen). We moeten dus weer op één of andere manier ze een stap voor zijn, willen we competitief zijn.
Feyenoord is bijna bankroet en haalt door slim beleid toch enkele directe versterkingen. AZ is schatrijk en haalt door zuinigheid en wanbeleid diverse kneuzen.

Meer is het niet.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 06 mei 2022, 12:13 Feyenoord is bijna bankroet en haalt door slim beleid toch enkele directe versterkingen. AZ is schatrijk en haalt door zuinigheid en wanbeleid diverse kneuzen.

Meer is het niet.
Feyenoord kan hogere salarissen betalen en heeft ook meer uitstraling (geschiedenis, stadion en achterban) en potentie. Dat scheelt in de kansen iemand binnen te halen of niet.
Ik heb nog altijd hoop dat de zuinigheid bedoeld is om AZ een stap te laten maken, net zoals ajax dat wat jaren geleden heeft gedaan (vanaf Tadic en Blind) na een zuinige periode en oppotten (Marc Netto)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 06 mei 2022, 12:42 Feyenoord kan hogere salarissen betalen en heeft ook meer uitstraling (geschiedenis, stadion en achterban) en potentie. Dat scheelt in de kansen iemand binnen te halen of niet.
Ach, een Beukema ging ook liever naar AZ en bijna elke trainer heeft jeukende handen om met al onze faciliteiten te werken. Het momentum lag een jaar geleden nog bij AZ maar door prutswerk van Jansen en Huiberts is dat volledig omgedraaid.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Apart hoe Fiorentina met de verdedigende opstelling op de helft van het veld Twente volledig aanvallend weet te ontregelen. Je ziet hoe ze ook, met uiteraard tijdrekken en irritante schwalbes , er voor zorgen dat Twente het niet gaat redden. Je ziet het al heel lang aankomen. Zeer irritante wedstrijden.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
072
Fanatic
Berichten: 692
Lid geworden op: 23 apr 2022, 20:00
Locatie: Lille

salmonyappi schreef: 25 aug 2022, 18:37 Apart hoe Fiorentina met de verdedigende opstelling op de helft van het veld Twente volledig aanvallend weet te ontregelen. Je ziet hoe ze ook, met uiteraard tijdrekken en irritante schwalbes , er voor zorgen dat Twente het niet gaat redden. Je ziet het al heel lang aankomen. Zeer irritante wedstrijden.
Zeer irritante tegenstander, was ook wel te verwachten, de sfeer wordt er iig niet beter op :lol:
Van Alkmaar begint de victorie
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Het is in ons nadeel als Twente, als directe concurrent voor plek 3/4 geen ConL speelt. Die krijgen meer rust……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Onbegrijpelijk dat de UEFA bij zulke irritante tegenstanders dan een Roemeense scheidsrechter stuurt die het totaal niet aanvoelt. Je zou toch denken dat "de beste scheidsrechters van Europa dit gedrag toch wel een keer door hebben.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1790
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Zonder die Unnerstall hadden ze er dik op gegaan.
Plaats reactie