Belgisch voetbal

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Het is net de Nederlandse bond die bij de Belgische is gaan kijken.

Twingames komt uit de opleiding van België.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 19 nov 2018, 09:39 Tja. Verbaast mij niets.

Maar ik moest er wel om lachen.

Als zulke matige tot redelijke voetballers zo omhoog worden geschreven dan moet het een keer fout gaan. Hoogmoed komt voor de val. Zelfs het Nederlands elftal - in zijn duisterste jaren - is dit nooit gelukt. Tegen een land als Zwitserland nota bene.

En zo blijft 'de gouden generatie van' België hangen op één knappe overwinning in een officiële wedstrijd: tegen Brazilë. Door een uitblinkende Courtois. De enige speler die ik altijd wel verdedigd heb en ook daadwerkelijk wereldtop vind.

Maar een keer overtuigend winnen - met twee doelpunten verschil - tegen een gerenommeerd top land is er niet bij.

Óf je moet (met heel veel fantasie) de 2-0 overwinning op Engeland goed rekenen.

Wat dat betreft zijn ze nog lichtjaren verwijdert van dit Nederlands elftal. Misschien dat de Belgische bond eens bij onze jeugdopleiding kan komen kijken. Anders wordt het nooit wat.
Pfff wat een opmerking.

Nee Belgie heeft gewoon de pech dat die zogenaamde 'gouden' generatie er een stuk of 4 zijn eigenlijk.

Omdat sommige spelers ontzettend jong zijn aangesloten denken mensen dat het dezelfde generatie is.. maar Tussen Vertonghen en Lukaku zit bijvoorbeeld 6 jaar verschil..
Tussen Dendoncker/Denayer/Origi/Januzaj en Kompany zit al bijna 10 jaar verschil.

Ron Vlaar en Idrissi zijn toch ook niet van dezelfde generatie? Zelfs bij Vlaar en Van Rhijn kun je er stevig over twijfelen ondanks dat ze wel samen die minuten gemaakt hebben.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 20 nov 2018, 12:42 Pfff wat een opmerking.
Het is ook allemaal met een knipoog natuurlijk.

Het komt de laatste echt door media en types als Dries Mertens dat ik een uitzonderlijke aversie krijg tegen het Belgisch elftal. Opeens moet ik voor België zijn (?) en spelen ze prachtig voetbal (?). Er wordt gesproken van een Gouden Generatie. Dat soort termen zie je bij het Nederlands elftal niet eens. Terwijl ik nog geen Belg met een Champions League in de handen heb gezien en nog altijd zit te wachten op de eerste officiële wedstrijd waarin ze echt indruk maken. De ontmaskeringen daarentegen (Wales, Italië, Zwitserland) zijn talrijk. En daar staat dus gewoon heel weinig tegenover.

Voor een klein land doen ze het natuurlijk best aardig, maar laten we alles wel een beetje binnen de verhoudingen zien.
Last Scout
Goalscorer
Berichten: 3642
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:42

Antti Opdam schreef: 21 nov 2018, 10:24 Het is ook allemaal met een knipoog natuurlijk.

Het komt de laatste echt door media en types als Dries Mertens dat ik een uitzonderlijke aversie krijg tegen het Belgisch elftal. Opeens moet ik voor België zijn (?) en spelen ze prachtig voetbal (?). Er wordt gesproken van een Gouden Generatie. Dat soort termen zie je bij het Nederlands elftal niet eens. Terwijl ik nog geen Belg met een Champions League in de handen heb gezien en nog altijd zit te wachten op de eerste officiële wedstrijd waarin ze echt indruk maken. De ontmaskeringen daarentegen (Wales, Italië, Zwitserland) zijn talrijk. En daar staat dus gewoon heel weinig tegenover.

Voor een klein land doen ze het natuurlijk best aardig, maar laten we alles wel een beetje binnen de verhoudingen zien.
Nou voor de Belgen is het een gouden generatie als ze 1 het WK halen en 2 uberhaupt verder komen dan de groepsfase, zeker wanneer dat bij herhaling lukt.
Op die manier mag je bijvoorbeeld wel stellen dat Wales en Ijsland ook een 'gouden' generatie gehad hebben.

Wat Nederland betreft bijvoorbeeld: bij ons is het opeens een verloren generatie als we ons een keer of twee niet kwalificeren of als we ons kwalificeren maar in de groepsfase er uit liggen.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Last Scout schreef: 21 nov 2018, 11:05 Nou voor de Belgen is het een gouden generatie als ze 1 het WK halen en 2 uberhaupt verder komen dan de groepsfase, zeker wanneer dat bij herhaling lukt.
Op die manier mag je bijvoorbeeld wel stellen dat Wales en Ijsland ook een 'gouden' generatie gehad hebben.
Goede vergelijking.

Maar IJsland en Wales blaten niet dat ze voor de titel gaan. En nemen ook niet opeens het Nederlands voetbal de maat.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 21 nov 2018, 11:26 Goede vergelijking.

Maar IJsland en Wales blaten niet dat ze voor de titel gaan. En nemen ook niet opeens het Nederlands voetbal de maat.
Die landen hebben dan ook geen enorm minderwaardigheidscomplex, of in ieder geval niet tegen ons.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

zeekomkommer schreef: 21 nov 2018, 11:39 Ach zie het maar als de Belgische variant van het Nederlandse gezang van afgelopen maandag in Gelsenkirchen van 'wat zijn die Duitsers stil' voordat Duitsland 1-0 en 2-0 scoorde. :D
Binnen een minuut na dat gezang lag de 1-0 erin. Dat je dit zingt als je dik voorstaat kan ik me nog iets bij voorstellen, maar zo vroeg. [-X
Gebeurde in de bekerfinale ook en ook toen lag de 1-0 er binnen een paar minuten in, soort van vragen (smeken) om problemen
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 21 nov 2018, 13:31 Binnen een minuut na dat gezang lag de 1-0 erin. Dat je dit zingt als je dik voorstaat kan ik me nog iets bij voorstellen, maar zo vroeg. [-X
Gebeurde in de bekerfinale ook en ook toen lag de 1-0 er binnen een paar minuten in, soort van vragen (smeken) om problemen
Wat dacht je van "we gaan naar Lissabon"?

:cry:

(Maar dit is wat off topic.)
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

zeekomkommer schreef: 21 nov 2018, 11:39 Ach zie het maar als de Belgische variant van het Nederlandse gezang van afgelopen maandag in Gelsenkirchen van 'wat zijn die Duitsers stil' voordat Duitsland 1-0 en 2-0 scoorde. :D
Dat carnavals- en schaatspubliek is een van de redenen voor mijn afkeer van interlandvoetbal in het algemeen en van het Nederlands elftal in het bijzonder. Met wortels getooide volwassen mensen die al na 10 seconden de wave inzetten. Wat een idioten.
Ik heb wel eens een tv-interview met zo'n figuur gezien. Kon geen enkele speler bij de naam noemen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Afbeelding

Geen goal in Belgie (KV Mechelen tegen Beerschot-Wilrijk)...
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wel aardig interview over de status van gewezen topclub Anderlecht. Ik werd erdoor getriggerd doordat AZ ook genoemd werd.

https://www.anderlecht-online.be/nl/article/191800

Anderlecht verliest dus in het afgelopen jaar 27 miljoen euro. En heeft een schuldenberg van 95 miljoen euro. Allemachtig.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Antti Opdam schreef: 19 nov 2018, 09:39 Tja. Verbaast mij niets.

Maar ik moest er wel om lachen.

Als zulke matige tot redelijke voetballers zo omhoog worden geschreven dan moet het een keer fout gaan. Hoogmoed komt voor de val. Zelfs het Nederlands elftal - in zijn duisterste jaren - is dit nooit gelukt. Tegen een land als Zwitserland nota bene.

En zo blijft 'de gouden generatie van' België hangen op één knappe overwinning in een officiële wedstrijd: tegen Brazilë. Door een uitblinkende Courtois. De enige speler die ik altijd wel verdedigd heb en ook daadwerkelijk wereldtop vind.

Maar een keer overtuigend winnen - met twee doelpunten verschil - tegen een gerenommeerd top land is er niet bij.

Óf je moet (met heel veel fantasie) de 2-0 overwinning op Engeland goed rekenen.

Wat dat betreft zijn ze nog lichtjaren verwijdert van dit Nederlands elftal. Misschien dat de Belgische bond eens bij onze jeugdopleiding kan komen kijken. Anders wordt het nooit wat.
UP!

Wat een vervelende mediahype was dit weer ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 04 jun 2022, 09:13 UP!

Wat een vervelende mediahype was dit weer ...
Man man. Een post uit 2018 naar boven halen na één slechte wedstrijd tegen Oranje. #-o
Belgie heeft jaren nr 1 gestaan in de ranking en nu 2, dat wordt je niet op basis van een hype, haha
we can come an end
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 04 jun 2022, 10:36Belgie heeft jaren nr 1 gestaan in de ranking en nu 2, dat wordt je niet op basis van een hype, haha
En van de laatste zeven interlands hebben ze alleen gewonnen van Estland en Burkina Faso, poeh poeh.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AlkmaarForever schreef: 04 jun 2022, 12:05 En van de laatste zeven interlands hebben ze alleen gewonnen van Estland en Burkina Faso, poeh poeh.
Ja, las ik ook. Blijkbaar de laatste tijd zijn ze minder goed bezig; de verdediging schijnt minder te zijn. Maar ook dan is het UP-pen van een bericht uit 2018 en Belgie een hype noemen raar.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 04 jun 2022, 12:51 Ja, las ik ook. Blijkbaar de laatste tijd zijn ze minder goed bezig; de verdediging schijnt minder te zijn. Maar ook dan is het UP-pen van een bericht uit 2018 en Belgie een hype noemen raar.
Hij heeft anders wel gelijk. Nummer 1 op de ranglijst zijn ze geworden door veel te winnen van B en C landen. Maar van serieuze landen winnen ze nog steeds zelden of nooit. Zelfs met die droomloting in 2016 haalden ze geen finale.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 05 jun 2022, 08:38 Hij heeft anders wel gelijk. Nummer 1 op de ranglijst zijn ze geworden door veel te winnen van B en C landen. Maar van serieuze landen winnen ze nog steeds zelden of nooit. Zelfs met die droomloting in 2016 haalden ze geen finale.
Alleen de overwinning op Brazilië was echt aansprekend. Voor het overige kan ik deze zogenaamde gouden generatie totaal niet serieus nemen. In alle beetje topwedstrijden gingen ze onderuit.

Lijkt veel op het Feyenoord van dit jaar. Feyenoord heeft technisch gezien (spel + resultaat), maar twee goede wedstrijden gespeeld dit seizoen: PSV-uit en OM - thuis. Desalniettemin doen media dan weer voorkomen alsof het een briljant seizoen was ...
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 07 jun 2022, 08:21 Alleen de overwinning op Brazilië was echt aansprekend. Voor het overige kan ik deze zogenaamde gouden generatie totaal niet serieus nemen. In alle beetje topwedstrijden gingen ze onderuit.

Lijkt veel op het Feyenoord van dit jaar. Feyenoord heeft technisch gezien (spel + resultaat), maar twee goede wedstrijden gespeeld dit seizoen: PSV-uit en OM - thuis. Desalniettemin doen media dan weer voorkomen alsof het een briljant seizoen was ...
Jij plaatst jouw subjectieve ervaring of herinnering boven het objectieve resultaat dat weerspiegeld wordt in een eindstand of ranking. Zo is, discussietechnisch, het hek van de dam.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 07 jun 2022, 08:29 Jij plaatst jouw subjectieve ervaring of herinnering boven het objectieve resultaat dat weerspiegeld wordt in een eindstand of ranking. Zo is, discussietechnisch, het hek van de dam.
Als mensen beginnen over een "gouden generatie" terwijl je amper in de buurt komt van een prijs en vrij structureel geen grote wedstrijden wint dan ís het hek natuurlijk al van de dam.

Het enige dat België heeft aangetoond is dat die FIFA ranglijst een wat vertekend beeld geeft.

Maar goed. Dat weet ik eigenlijk al jaren nu Mexico ook jaren achtereen in de top 10 heeft gestaan. Met uitschieters naar plek 5.

:?

Nu hebben we daar een tweede schoolvoorbeeld bij.

Of sla jij Mexico nu ook serieus hoger aan dan Nederland en vind je Brazilië op dit moment het sterkste land ter wereld?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Antti Opdam schreef: 07 jun 2022, 08:44 Als mensen beginnen over een "gouden generatie" terwijl je amper in de buurt komt van een prijs en vrij structureel geen grote wedstrijden wint dan ís het hek natuurlijk al van de dam.

Het enige dat België heeft aangetoond is dat die FIFA ranglijst een wat vertekend beeld geeft.

Maar goed. Dat weet ik eigenlijk al jaren nu Mexico ook jaren achtereen in de top 10 heeft gestaan. Met uitschieters naar plek 5.

:?

Nu hebben we daar een tweede schoolvoorbeeld bij.

Of sla jij Mexico nu ook serieus hoger aan dan Nederland en vind je Brazilië op dit moment het sterkste land ter wereld?
Ik volg die interlands te weinig om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Ik herinner me wel dat jij ook iemand bent die regelmatig dingen afmeet aan ontmoetingen van AZ met teams van de top van de eredivisie. Uiteindelijk zegt ook consistentie iets over kwaliteiten van een team.
we can come an end
Plaats reactie