Voetbal op TV en Internet

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik wil niet voor Calimero spelen, maar ik zit me toch weer enorm te ergeren aan Fox en met name die niet aflatende en dik overdreven reclame voor “de wedstrijd van het jaar” (wat het misschien alleen nog maar is voor de deelnemende ploegen) maar ook aan de vanaf 10 uur aangekondigde “straks uitgebreide voorbeschouwing van PSV- AZ” bij Goede morgen Eredivisie terwijl het al ruim een uur alleen maar over ajax-Feyenoord gaat 😡.
PSV-AZ is een veel interessantere wedstrijd qua voetbal en ranglijst.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Daarom had ik al besloten om vandaag niet in te schakelen, vooruitziende blik dus.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Onder 17 op het WK in brazil, krijgt voetballes van Japan de eerste helft. Onze jongens zouden wel eventjes wereldkampioen worden. #-o
De doelpuntenmaker Wakatsuki is een echte baas.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

salmonyappi schreef: 27 okt 2019, 10:06 Ik wil niet voor Calimero spelen, maar ik zit me toch weer enorm te ergeren aan Fox en met name die niet aflatende en dik overdreven reclame voor “de wedstrijd van het jaar” (wat het misschien alleen nog maar is voor de deelnemende ploegen) maar ook aan de vanaf 10 uur aangekondigde “straks uitgebreide voorbeschouwing van PSV- AZ” bij Goede morgen Eredivisie terwijl het al ruim een uur alleen maar over ajax-Feyenoord gaat 😡.
PSV-AZ is een veel interessantere wedstrijd qua voetbal en ranglijst.
Deal with it. Alle nationale voetbalmedia hebben in de hoeveelheid berichtgeving een voorkeur in de volgorde ajax-Feyenoord-PSV-de rest. In die volgorde zitten de fans, de kijkers, de clicks en de poen. Nieuwswaarde is voor journalisten een leuk gegeven, maar voor hen allemaal geldt dat eerst en vooral de schoorsteen moet roken en liefst stevig ook.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik ben benieuwd of dat zo blijft als straks Feyenoord definitief wegzakt.
De fanbase is dan wellicht nog wel het grootst of top 3-ish, maar van een ranglijst top 3 is dan geen sprake meer.

Hoe zouden ze daar mee omgaan als Feyenoord 5 jaar op rij geen top 3 speelt.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De KNVB heeft vast een houdt Feyenoord zo dicht mogelijk bij de top 3/in de top 3 plan klaarliggen. Want 'dat is goed voor het Nederlandse voetbal' he.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Tsjonge wat heeft Oranje onder 17 het laten liggen zeg......
Ze waren veel beter, hebben onnoemlijk veel kansen laten liggen, erg slordig in de afwerking. En drie erg zwak genomen penalties deden ze de das om.
Jammer.
Wat me vooral opviel (ik moet bekennen dat ik weinig jeugdvoetbal zie) was het niveau in het algemeen. Heel veel balverlies, heel veel rennen met de bal zonder direct idee; het deed me een beetje aan de Oranje Leeuwinnen denken........

Helaas miste onze AZ-er Taabouni ook een penalty.......
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik had nogal het idee dat de vrije trap waar de 1-1 uit viel onterecht was.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

pAZcal schreef: 14 nov 2019, 22:23 Ik had nogal het idee dat de vrije trap waar de 1-1 uit viel onterecht was.
Ja, vond ik ook. Het was een ongelukkige botsing. Heel jammer....
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Voetbalprimeur schreef: 'Utrecht neemt fors verlies voor lief en wil strijd met AZ en Vitesse aangaan'

FC Utrecht heeft over het seizoen 2018/'19 een verlies geleden van 3,4 miljoen euro. Daarmee loopt het totale tekort in de periode onder eigenaar Frans van Seumeren op tot 46 miljoen euro.

Van Seumeren is desondanks niet van plan vaart te minderen. Hij heeft nog altijd de ambitie om met de Domstedelingen AZ achterna te gaan, meldt Voetbal International. Daarvoor zal onder meer het salarisbudget omhoog moeten. FC Utrecht gaf het vorige seizoen 14,2 miljoen euro uit aan salarissen. Een flinke stijging ten opzichte van een jaar eerder (11,5 miljoen), maar nog altijd minder dan Vitesse (18,6 miljoen) en AZ (17,4 miljoen).

FC Utrecht werkt al langer met een gat in de begroting. 'De insteek is: liever subtopper met rode cijfers dan lager eindigen met zwarte cijfers', schrijft VI. De uitgaven zullen de komende seizoenen dan ook niet minder worden. Aangezien de club zelf geen reserves heeft, is het afhankelijk van de investeringen van Van Seumeren om de strijd om een plek in de top-vier aan te gaan.
Dit stukje geeft best wel veel informatie. Utrecht heeft gemiddeld meer supporters in het stadion en een grotere achterban met de stad Utrecht, maar die clubs lijkt mijlenver van AZ te staan. Ik sta te kijken van het salarisverschil tussen AZ en Utrecht, maar als je daarbij optelt dat Utrecht structureel verliezen lijdt is dat een zeer instabiele basis voor een club.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Falcx schreef: 11 dec 2019, 13:33 Dit stukje geeft best wel veel informatie. Utrecht heeft gemiddeld meer supporters in het stadion en een grotere achterban met de stad Utrecht, maar die clubs lijkt mijlenver van AZ te staan. Ik sta te kijken van het salarisverschil tussen AZ en Utrecht, maar als je daarbij optelt dat Utrecht structureel verliezen lijdt is dat een zeer instabiele basis voor een club.
Utrecht is net zo stabiel als het AZ van Scheringa.
Gebruikersavatar
Falcx
Fanatic
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 okt 2005, 20:25
Locatie: Heerhugowaard

Dario Hubner schreef: 12 dec 2019, 06:27 Utrecht is net zo stabiel als het AZ van Scheringa.
Dat snap ik, maar met het verschil dat AZ presteerde en vrijwel structureel Europees speelde destijds. Tevens heeft Dirk al de hervorming ingezet naar de opleidingsclub die we nu zijn, die visie zie ik maar beperkt bij Utrecht.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Wat zijn die voetballers toch lelijk geworden met al die tatoeages.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Dario Hubner schreef: 30 okt 2019, 07:18 Deal with it. Alle nationale voetbalmedia hebben in de hoeveelheid berichtgeving een voorkeur in de volgorde ajax-Feyenoord-PSV-de rest. In die volgorde zitten de fans, de kijkers, de clicks en de poen. Nieuwswaarde is voor journalisten een leuk gegeven, maar voor hen allemaal geldt dat eerst en vooral de schoorsteen moet roken en liefst stevig ook.
Ik deal ermee, maar de ergernis blijft. Het heeft ook iets zieligs. Voorbeeld van vanmorgen: bij het ochtendprogramma van FOX zit de jeugdtrainer van ajax, Heitinga; ze hebben het over de fantastische jeugdopleiding van ajax en de enorme talenten van onder 19. Terwijl ze doorpraten laten ze een filmpje zien van de wedstrijd tegen AZ O19 die AZ met 1-5 wint 😂😂😂.
En verder? Ach, Feyenoord haalt 16 punten uit 7 wedstrijden en krijgt alle aandacht, er wordt uitgebreid geanalyseerd, Feyenoord voor, Feyenoord na. O ja, er staat ook nog een ploegje op de 2e plaats, maar daar wordt op een uiterst korte samenvatting na totaal niet over gepraat. Nu gaat het over de “topper” ajax-psv. Uitgebreide analyses etc. met straks een uitslag van 5-0.
Mijn wekelijkse ergermomentje...........
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Je kunt ook niet kijken en wat leuks gaan doen op zondagochtend.

Heb je een hond ?? :wink:
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16057
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 02 feb 2020, 11:19 Je kunt ook niet kijken en wat leuks gaan doen op zondagochtend.

Heb je een hond ?? :wink:
Ja dat zeggen er wel meer hier, maar ik ben nu eenmaal voetbalverslaafd. Dus ik kijk zelfs de kutprogramma’s 🤓.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ik kijk ook hoor, maar ik erger me dan denk wat minder, zonde van de energie die je daar in steekt. :lol:
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik werd er niet boos van, maar ik vond het juist bijzonder grappig. Een kudde struisvogels is er niets bij. Overduidelijk had de redactie het idee om Heitinga ff flink het vuur aan de schenen te leggen over die 1-5 overwinning van AZ onder 19, maar de presentator faalde jammerlijk en liet Heitinga vooral het persriedeltje over de jeugdopleiding uitbraken. Maar dat in combinatie met die beelden van de wedstrijd was hilarisch.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Fijne website met heel veel statistieken van het Nederlands voetbal in Europa:

https://voetbalstats.nl/clubsecsort.php?sortid=1
adrie1979
Oude garde
Berichten: 1134
Lid geworden op: 24 feb 2013, 13:16

Extra uitzending Studio Voetbal om 21.30 uur

Studio Voetbal 23 februari 2020 NOS

NOS VOETBAL • VANDAAG, 06:04
Extra uitzending Studio Voetbal om 21.30 uur
Nu de eredivisie en de eerste divisie abrupt tot stilstand zijn gekomen, besteedt Studio Voetbal in een extra uitzending vanavond om 21.30 uur op NPO 1 aandacht aan de gevolgen voor de Nederlandse clubs. Zo is het de vraag of de KNVB een kampioen zal aanwijzen en dient een besluit te worden genomen over de toewijzing van de startbewijzen voor de Champions League en Europa League.

In de extra uitzending spreekt presentator Sjoerd van Ramshorst met de vaste gasten Pierre van Hooijdonk, Theo Janssen, Arno Vermeulen (chef voetbal NOS) en Jeroen Stekelenburg (volger van het Nederlands elftal).

Niet alleen het kampioenschap en de toewijzing van de tickets voor Europa zijn heikele kwesties, ook de ontknoping van de eerste divisie, de financiële consequenties, de noodgedwongen late start van het nieuwe seizoen (na 1 september) en de mogelijke gevolgen voor het Nederlands elftal zijn thema's die de komende dagen de voetbalagenda zullen bepalen.

De uitzending is niet alleen te zien op NPO 1, maar ook live te volgen op NOS.nl en in de NOS-app.
Plaats reactie