KNVB-beker

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Hier kunnen ze beter zo snel mogelijk uit liggen dus stel maar een jeugdteam op. Die beker gaan ze toch niet winnen met dit zooitje.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Zes van de zestien wedstrijden in de tweede ronde van het toernooi om de TOTO KNVB-beker worden live uitgezonden op televisie. ESPN kiest voor onder andere de Eredivisie-onderonsjes FC Twente-Feyenoord, PSV-Fortuna Sittard en SC Cambuur-NEC.

Op dinsdag 14, woensdag 15 en donderdag 16 december wordt de volgende bekerronde afgewerkt. Die begint op dinsdag om 18.45 uur met ADO Den Haag tegen de amateurs van Gemert. De wedstrijd komt live op ESPN, net als NAC Breda-FC Utrecht. Supporters van FC Emmen, PEC Zwolle en MVV Maastricht zullen een kaartje moeten kopen of kunnen slechts de samenvatting zien.

De kraker van de woensdag is de wedstrijd tussen Twente en Feyenoord, de huidige nummer zes en drie van de Eredivisie. ESPN zendt de wedstrijd vanaf 18.45 uur uit. Om 21.00 uur is het de beurt aan PSV-Fortuna. Onder andere ajax-Barendrecht, Vitesse- Sparta Rotterdam en AZ-Heracles Almelo worden niet live uitgezonden.

Op donderdag wordt de bekerronde afgesloten met twee wedstrijden die allebei live worden uitgezonden. Om 18.45 uur is dat Cambuur-NEC en om 21.00 uur staat SC Heerenveen tegen De Treffers uit Groesbeek op het programma.

bron: vi.nl
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Hoe is het mogelijk zeg. ajax wordt eens niet live uitgezonden. :shock:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Best bijzonder voor een duel tussen twee eredivisieclubs lijkt me.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

dirkjan schreef: 11 nov 2021, 04:51 Best bijzonder voor een duel tussen twee eredivisieclubs lijkt me.
Er was meer kans geweest op live uitzending als AZ-Heracles op dinsdag of donderdag zou worden gespeeld, maar dat kon niet zonder eredivisiewedstrijden eromheen te gaan verschuiven.

Levert trouwens wel een pittig schema op gedurende AZ's laatste dertien dagen voor de winterstop: vijf wedstrijden maar liefst.
do 9 dec, 18.45u AZ-Randers FC
zo 12 dec, 16.45u ajax-AZ
wo 15 dec, 20.00u AZ-Heracles Almelo
za 18 dec, 20.00u AZ-Willem II
di 21 dec, 21.00u AZ-FC Groningen
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

dirkjan schreef: 11 nov 2021, 04:51 Best bijzonder voor een duel tussen twee eredivisieclubs lijkt me.
Ik blijf het toch apart vinden dat ESPN maar 2 wedstrijden per dag uitzend in een bekerronde. De week erna zijn er op woensdag 5 Eredivisie-wedstrijden in een midweekse ronde en die zenden ze wel alle 5 uit.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Forza AZ schreef: 11 nov 2021, 08:04 Ik blijf het toch apart vinden dat ESPN maar 2 wedstrijden per dag uitzend in een bekerronde. De week erna zijn er op woensdag 5 Eredivisie-wedstrijden in een midweekse ronde en die zenden ze wel alle 5 uit.
Steeds meer NFL, MLB en minder Nederlands voetbal. Ik krijg steeds meer de neiging om af te haken.
Voor jou maakt t toch niet uit, jij ziet elke wedstrijd in het stadion.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Een docu, ajax TV, etc. of de herhaling van een verdwaalde Amerikaanse sportwedstrijd zal ongetwijfeld belangrijker voor ze zijn.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 11 nov 2021, 10:29Steeds meer NFL, MLB en minder Nederlands voetbal. Ik krijg steeds meer de neiging om af te haken.
NFL, NHL en NBA momenteel inderdaad. Straks in de lente komt de MLB er weer bij.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AlkmaarForever schreef: 11 nov 2021, 10:31 NFL, NHL en NBA momenteel inderdaad. Straks in de lente komt de MLB er weer bij.
En het interesseert me allemaal geen biet. Onzin om die typisch Amerikaanse sporten allemaal over ons heen te storten. Ik zie dan liever een bekerwedstrijd……..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Metalingus schreef: 11 nov 2021, 10:29 Steeds meer NFL, MLB en minder Nederlands voetbal. Ik krijg steeds meer de neiging om af te haken.
Voor jou maakt t toch niet uit, jij ziet elke wedstrijd in het stadion.
Klopt, ik kijk zelden of nooit naar ESPN. Maar evengoed vreemd dat ze zo weinig bekerwedstrijden uitzenden, terwijl ze de wedstrijden wel gewoon opnemen en samenvattingen er van uitzenden. Dat ze niet alle wedstrijden live uitzenden is wel te begrijpen, zeker in de 1e en 2e ronde, maar met 4 zenders zouden er toch zeker 4 wedstrijden per avond uitgezonden kunnen worden. Want zoals ik al zei is dat wel mogelijk als er een midweekse Eredivisie-ronde gespeeld wordt.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

salmonyappi schreef: 11 nov 2021, 11:02En het interesseert me allemaal geen biet. Onzin om die typisch Amerikaanse sporten allemaal over ons heen te storten. Ik zie dan liever een bekerwedstrijd……..
Klopt helemaal, het is van kwaad tot erger gegaan toen Fox Sports werd overgenomen door ESPN.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dario Hubner schreef: 11 nov 2021, 08:00 Levert trouwens wel een pittig schema op

do 9 dec, 18.45u AZ-Randers FC
zo 12 dec, 16.45u ajax-AZ
wo 15 dec, 20.00u AZ-Heracles Almelo
za 18 dec, 20.00u AZ-Willem II
di 21 dec, 21.00u AZ-FC Groningen
Zo pittig vind ik dat niet. Vier dikke overwinningen en 1 dikke nederlaag…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Dario Hubner
Oude garde
Berichten: 1136
Lid geworden op: 24 feb 2017, 14:40
Locatie: Amsterdam

Langedijk schreef: 11 nov 2021, 17:42 Zo pittig vind ik dat niet. Vier dikke overwinningen en 1 dikke nederlaag…
Welnee. We gaan echt niet weer van Groningen verliezen.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

=D>
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Dario Hubner schreef: 12 nov 2021, 05:58 Welnee. We gaan echt niet weer van Groningen verliezen.
Hoop doet leven zeker. ajax scoort niet tegen Utrecht, Heracles en GAE maar tegen AZ maken ze er gewoon weer 5 hoor. Dat is altijd zo.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AlkmaarForever schreef: 11 nov 2021, 11:31 Klopt helemaal, het is van kwaad tot erger gegaan toen Fox Sports werd overgenomen door ESPN.
espn is echt volkomen kut. Nog commerciëler ingesteld en dus nog minder rekening houdend met kleinere clubs en die volkomen misplaatste Amerikaanse sport promotie er dan wel bij :-& . Het is dat het gratis in het pakket zit omdat ik alles KPN heb, maar ik zou er niet snel voor gaan betalen.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Als er tegen die tijd nog steeds zonder publiek gespeeld moet worden verhoogt dat wel de kans op uitzending.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 13 nov 2021, 13:24 Als er tegen die tijd nog steeds zonder publiek gespeeld moet worden verhoogt dat wel de kans op uitzending.
Dat denk ik niet, want wie gaat dat betalen? Ik hoop dat AZ zelf weer met een live stream komt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 20 nov 2021, 07:57 Dat denk ik niet, want wie gaat dat betalen? Ik hoop dat AZ zelf weer met een live stream komt.
Vorig seizoen waren er ook niet meer wedstrijden live in de KNVB-beker ondanks dat er geen publiek bij de wedstrijden mocht zijn.

Clubs mogen echter geen eigen live-stream uitzenden, want de rechten liggen wel bij ESPN. Dus het is te hopen dat er 15 december wel weer publiek welkom is, anders zal het (waarschijnlijk) onmogelijk zijn live naar AZ-Heracles te kijken.
Plaats reactie