KNVB-beker

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat een domme actie van Joris Kramer. Die Zahavi is zo traag als een slak.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Utrecht-thuis is prima. Geen kans op onderschatting tenminste.

Twente - ajax

En dat schijt Feyenoord natuurlijk weer mazel zoals altijd
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Feyenoord 0-2 bij rust

Straks heb je NEC, Katwijk, De Graafschap en Heerenveen in de kwart finales

Wat een gemiste kans voor AZ. En ook een redelijke kans dat de bekerwinnaar niet in de top 3 eindigt.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Langedijk schreef: 08 feb 2023, 21:19 Feyenoord 0-2 bij rust

Straks heb je NEC, Katwijk, De Graafschap en Heerenveen in de kwart finales

Wat een gemiste kans voor AZ. En ook een redelijke kans dat de bekerwinnaar niet in de top 3 eindigt.
Ik was weer eens te vroeg. Die kutclub krijgt zelf geen rood en de tegenstander natuurlijk wel weer.

Pure corruptie altijd in die Kuip
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Spakenburg thuis was ook wel te doen geweest…
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 11 feb 2023, 22:47 Spakenburg thuis was ook wel te doen geweest…
Dat dachten ze bij Utrecht ook, vermoed ik
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Deze afgang blijft AZ gelukkig bespaard
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

DonnyDelano schreef: 28 feb 2023, 19:52 Dat dachten ze bij Utrecht ook, vermoed ik
Voor AZ is dit prima want Utrecht kon het rechtstreekse ticket van plek 4 nog in gevaar brengen

Ik ben alleen bang dat Feyenoord straks thuis tegen Spakenburg mag
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Langedijk schreef: 01 mar 2023, 04:44 Ik ben alleen bang dat Feyenoord straks thuis tegen Spakenburg mag
Voor AZ is het wel gunstig als een club die boven ons eindigt de beker wint, want dan geeft de 3e plaats recht op deelname aan de EL.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Forza AZ schreef: 01 mar 2023, 10:32 Voor AZ is het wel gunstig als een club die boven ons eindigt de beker wint, want dan geeft de 3e plaats recht op deelname aan de EL.
Dit geldt alleen als de bekerwinnaar 1e of 2e wordt en zich dus plaatst voor de CL. Als de bekerwinnaar 4e wordt in de competitie, mag de nummer 3 (laatste) voorronde CFL spelen en spelen 5 tm 8 playoffs voor 2e CFL ticket.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DonnyDelano schreef: 01 mar 2023, 11:30 Dit geldt alleen als de bekerwinnaar 1e of 2e wordt en zich dus plaatst voor de CL. Als de bekerwinnaar 4e wordt in de competitie, mag de nummer 3 (laatste) voorronde CFL spelen en spelen 5 tm 8 playoffs voor 2e CFL ticket.
Daarom zeg ik ook dat het gunstig is als de bekerwinnaar boven ons eindigt, want dan plaatst AZ zich als we 3e worden voor de 4e voorronde EL (of groepsfase als de winnaar van de CoL in eigen land al geplaatst is voor de CL of groepsfase EL).

Dus wat dat betreft is bekerwinst voor Feyenoord of ajax het beste voor AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Forza AZ schreef: 01 mar 2023, 11:53 Daarom zeg ik ook dat het gunstig is als de bekerwinnaar boven ons eindigt, want dan plaatst AZ zich als we 3e worden voor de 4e voorronde EL (of groepsfase als de winnaar van de CoL in eigen land al geplaatst is voor de CL of groepsfase EL).

Dus wat dat betreft is bekerwinst voor Feyenoord of ajax het beste voor AZ.
Hoezo AZ en EL? Nr 1 en 2 spelen (voorronde) CL!
we can come an end
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Forza AZ schreef: 01 mar 2023, 11:53 Daarom zeg ik ook dat het gunstig is als de bekerwinnaar boven ons eindigt, want dan plaatst AZ zich als we 3e worden voor de 4e voorronde EL (of groepsfase als de winnaar van de CoL in eigen land al geplaatst is voor de CL of groepsfase EL).

Dus wat dat betreft is bekerwinst voor Feyenoord of ajax het beste voor AZ.
En toch ben ik gevoelsmatig voor Heerenveen vanavond
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DonnyDelano schreef: 01 mar 2023, 20:23 En toch ben ik gevoelsmatig voor Heerenveen vanavond
Ja, ik ook. Maar feyenoord werd weer gematst. Geen penalty tegen, elleboogstootje uitdelen mag blijkbaar en maar 3 minuten blessuretijd en geen extra seconden voor rijdrekken tijdens de extra tijd. Pol van Boekel had weer een topavond.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

differentcook schreef: 01 mar 2023, 18:47 Hoezo AZ en EL? Nr 1 en 2 spelen (voorronde) CL!
Klopt, en in principe gaat de bekerwinnaar dan naar de EL. Maar als die al 1e of 2e is, dan gaat de EL-plek naar de nummer 3. Dus mochten wij 3e worden, dan is het gunstig als de bekerwinnaar 1e of 2e is, want dan speelt AZ in de EL. Is de bekerwinnaar 4e of lager, dan speelt AZ in de CoL als we 3e worden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Forza AZ schreef: 01 mar 2023, 22:12 Klopt, en in principe gaat de bekerwinnaar dan naar de EL. Maar als die al 1e of 2e is, dan gaat de EL-plek naar de nummer 3. Dus mochten wij 3e worden, dan is het gunstig als de bekerwinnaar 1e of 2e is, want dan speelt AZ in de EL. Is de bekerwinnaar 4e of lager, dan speelt AZ in de CoL als we 3e worden.
Wat ik zeg: AZ wordt gewoon 1 of 2 (waarom ga je er vanuit dat AZ lager dan 2e eindigt?)
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZuid-Scharwoude schreef: 01 mar 2023, 20:55
Pol van Boekel had weer een topavond.
Bizar hoe vaak dat huisvriendje bij zijn club mag optreden. VAR tegen AZ, nu weer dit.

Wat een kutclub
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Straks een halve finale met ajax, Feyenoord, PSV en……..Spakenburg?! Daar had dus AZ kunnen en moeten staan. Hoe hebben wij nou toch van Utrecht kunnen verliezen 😔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

salmonyappi schreef: 02 mar 2023, 17:16 Straks een halve finale met ajax, Feyenoord, PSV en……..Spakenburg?! Daar had dus AZ kunnen en moeten staan. Hoe hebben wij nou toch van Utrecht kunnen verliezen 😔
Zondagsschot van Viergever...😔

Ik ben er trouwens wel voor om ploegen die sowieso de beker niet belangrijk vinden en niet hoeven te winnen, dit van tevoren aan te laten gaan geven zodat ze gewoon vanaf het begin al niet meedoen. Eerder bijvoorbeeld RKC al en nu vanavond ADO Den Haag weer...
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 02 mar 2023, 22:20 Zondagsschot van Viergever...😔

Ik ben er trouwens wel voor om ploegen die sowieso de beker niet belangrijk vinden en niet hoeven te winnen, dit van tevoren aan te laten gaan geven zodat ze gewoon vanaf het begin al niet meedoen. Eerder bijvoorbeeld RKC al en nu vanavond ADO Den Haag weer...
Excelsior speelde tegen AZ ook al niet met hun beste spelers.
Plaats reactie