Overige eredivisie wedstrijden II

Over andere (buitenlandse) clubs dan AZ, en Oranje
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 13 mar 2023, 18:32
Maar sommige voeren echt een heel sneu toneelstuk op alsof Feyenoord iedere week de punten cadeau krijgt. Daar moet je boven staan.
- Tegen PSV moet Wieffer ook rood krijgen en worden ze geholpen met 9 minuten blessuretijd

- Tegen NEC worden ze gewoon naar de volgende ronde geholpen

- Tegen AZ worden ze 5 keer gematst met Pedersen (hands), Gimenez (rood), Geertruida (geel), Wieffer (2 keer geel) en Jahanbakhsh (rood). Huisvriend Pol van B. is de VAR

- Tegen Heerenveen moeten ze een strafschop tegen krijgen. Pol van B. Is toevallig weer de scheidsrechter

- Tegen Groningen een belachelijke rode kaart die ze in het zadel helpt. Groningen was namelijk beter

AZ heeft niets te klagen over geluk maar de arbitrage speelt daar geen rol in. Feyenoord wordt naast dat geluk (Volendam) ook nog eens gematst. Puntje of 5 dit kalenderjaar en straks misschien een beker kado

Hup ajax
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dit bedoelde ik dus. :lol:
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2023, 09:34 Dit bedoelde ik dus. :lol:
Dus ik kan de Calimero-wisselbeker aan Langedijk geven? :D
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2023, 09:34 Dit bedoelde ik dus. :lol:
De feiten liegen toch niet? Dan kun je over Calimero beginnen maar dat is ook precies wat het is. De begroting van Feyenoord is 2,5 keer hoger, in het stadion zitten 3 keer zoveel ‘mensen’, en dan worden ze ook nog eens structureel gematst. En het ergste: ze hebben het zelf niet eens in de gaten.

Met een objectieve arbitrage en zonder Verhulst had AZ nu een puntje of 7 boven Feyenoord gestaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 14 mar 2023, 11:40 De feiten liegen toch niet? Dan kun je over Calimero beginnen maar dat is ook precies wat het is. De begroting van Feyenoord is 2,5 keer hoger, in het stadion zitten 3 keer zoveel ‘mensen’, en dan worden ze ook nog eens structureel gematst. En het ergste: ze hebben het zelf niet eens in de gaten.

Met een objectieve arbitrage en zonder Verhulst had AZ nu een puntje of 7 boven Feyenoord gestaan.
Dat je het feiten durft te noemen maakt deze discussie vrij zinloos.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2023, 11:50 Dat je het feiten durft te noemen maakt deze discussie vrij zinloos.
Hoe zou jij het noemen dan? Geluk?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 14 mar 2023, 12:31 Hoe zou jij het noemen dan? Geluk?
Bullshit.
Als de shirtjes waren omgedraaid had jij hier zitten roepen dat AZ zeer terecht had gewonnen, en ze in Rotterdam niet zo moeten zeiken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2023, 12:47 Bullshit.
Als de shirtjes waren omgedraaid had jij hier zitten roepen dat AZ zeer terecht had gewonnen, en ze in Rotterdam niet zo moeten zeiken.
Maar de shirtjes zijn nooit omgedraaid. Getuige ook bijna alle vorige ontmoetingen met Feyenoord waarin de gekste dingen zijn gebeurd. Dat is nu net het punt.

Als Feyenoord bij 0-1 gewoon met 10 man verder moet winnen ze niet. En dan was er dus ook geen ‘terechte’ overwinning geweest.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Langedijk schreef: 14 mar 2023, 13:20 Maar de shirtjes zijn nooit omgedraaid. Getuige ook bijna alle vorige ontmoetingen met Feyenoord waarin de gekste dingen zijn gebeurd. Dat is nu net het punt.

Als Feyenoord bij 0-1 gewoon met 10 man verder moet winnen ze niet. En dan was er dus ook geen ‘terechte’ overwinning geweest.
Vorig jaar vergeten? waar AZ 2 makkelijke penaltys kreeg.
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2023, 14:35 Vorig jaar vergeten? waar AZ 2 makkelijke penaltys kreeg.
Ben jij de broer van Arne Slot ofzo?
De 1e was dom van Hendriks en slim van de Wit
De 2e Sugawara die een bal in een leeg doel kan koppen een roei in zijn rug geven is gewoon een penalty

En Langedijk vergeet de rode kaart die NEC kreeg in de competitie ook nog in zijn overzicht van genante arbitrale 010 missers / matsers sinds de winterstop
Is ook achteraf geseponeerd
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2023, 14:35 Vorig jaar vergeten? waar AZ 2 makkelijke penaltys kreeg.
De uitzondering die de regel bevestigt. Bovendien waren die strafschoppen volgens de regels gewoon terecht en wordt AZ normaliter nooit gematst.

Je mag best sympathie hebben voor Feyenoord hoor. Ik heb dat alleen niet. Nog triester volk dan in de hoofdstad.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ-073 schreef: 14 mar 2023, 15:23 Ben jij de broer van Arne Slot ofzo?
De 1e was dom van Hendriks en slim van de Wit
De 2e Sugawara die een bal in een leeg doel kan koppen een roei in zijn rug geven is gewoon een penalty

En Langedijk vergeet de rode kaart die NEC kreeg in de competitie ook nog in zijn overzicht van genante arbitrale 010 missers / matsers sinds de winterstop
Is ook achteraf geseponeerd
Gelukkig niet, heb nog voldoende haar.

Maar je mag gewoon met een neutrale blik naar bepaalde zaken kijken. En niet een gênant toneelstukje opvoeren. Ik vond die pingels ook best te billijken vorig jaar. Maar als Feyenoord die had gehad, was de wereld echt te klein geweest hier. Dat bedoel ik met een dubbele standaard en Calimero gedoe. Niet alles beredeneren aan de hand van geluk en de scheidsrechter.



Maargoed ieder zn mening.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 14 mar 2023, 17:50
Maar als Feyenoord die had gehad, was de wereld echt te klein geweest hier.
Als Feyenoord die nu zou krijgen wel ja. Omdat ze al zo vaak gematst zijn dit kalenderjaar. Als het 1 of 2 keer per seizoen gebeurt zul je er weinig over horen. Neem ajax: die werden enkele weken terug bij Excelsior ook bevoordeeld. Maar dat was, in tegenstelling tot voorgaande jaren, nog vrijwel niet gebeurd dit seizoen. Dan hoor je er verder niets over.

Wanneer heeft AZ nu echt punten kado gekregen door een onterechte strafschop of onterechte rode kaart voor de tegenstander? Ik kan me 2 situaties herinneren: thuis tegen ajax (rood Reijnders) en in de beker tegen Utrecht. Maar toen verloren ze alsnog. AZ heeft dus 1 punt kado gehad dit jaar en zelfs dat weet je niet 100% zeker.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 14 mar 2023, 18:48 Als Feyenoord die nu zou krijgen wel ja. Omdat ze al zo vaak gematst zijn dit kalenderjaar. Als het 1 of 2 keer per seizoen gebeurt zul je er weinig over horen. Neem ajax: die werden enkele weken terug bij Excelsior ook bevoordeeld. Maar dat was, in tegenstelling tot voorgaande jaren, nog vrijwel niet gebeurd dit seizoen. Dan hoor je er verder niets over.

Wanneer heeft AZ nu echt punten kado gekregen door een onterechte strafschop of onterechte rode kaart voor de tegenstander? Ik kan me 2 situaties herinneren: thuis tegen ajax (rood Reijnders) en in de beker tegen Utrecht. Maar toen verloren ze alsnog. AZ heeft dus 1 punt kado gehad dit jaar en zelfs dat weet je niet 100% zeker.
Het is dan wel weer schattig dat je een team dat in jouw ogen waardeloos voetbal speelt zó in bescherming neemt :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 14 mar 2023, 22:59 Het is dan wel weer schattig dat je een team dat in jouw ogen waardeloos voetbal speelt zó in bescherming neemt :wink:
Het voetbal is in 80% van de gevallen ook waardeloos. Maar dat geldt ook voor Feyenoord. Alleen worden zij regelmatig gered en loopt AZ tegen puntverlies aan.

Ik verdedig AZ trouwens altijd naar buiten toe. De kritiek deel ik alleen hier of onder mede-supporters.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

PSV verliest punten. Hup AZ!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

ajax houdt ook weer niet over.
Tegen GAE niet verder dan een mager gelijkspelletje zodat het gaatje toch slechts 2 punten blijft.
Hopelijk gaan we er nog over heen in het onderlinge duel in de Arena en spelen we in het laatste competitieduel thuis tegen PSV alsnog voor de tweede eindpositie.
Zo zonde dat we uit die karrenvracht kansen en een penalty tegen Heerenveen het zo hebben laten liggen maar tja, als de concurrentie blijft knoeien kan het tot de laatste speelronde spannend blijven om in ieder geval voor voorronde CL te spelen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

De Rode Baron schreef: 02 apr 2023, 12:18 ajax houdt ook weer niet over.
Tegen GAE niet verder dan een mager gelijkspelletje zodat het gaatje toch slechts 2 punten blijft.
Hopelijk gaan we er nog over heen in het onderlinge duel in de Arena en spelen we in het laatste competitieduel thuis tegen PSV alsnog voor de tweede eindpositie.
Zo zonde dat we uit die karrenvracht kansen en een penalty tegen Heerenveen het zo hebben laten liggen maar tja, als de concurrentie blijft knoeien kan het tot de laatste speelronde spannend blijven om in ieder geval voor voorronde CL te spelen.
Er wordt wat afgeknoeid in de Eredivisie :wink:
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10987
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Twente heeft de klus alweer geklaard binnen een half uur. Als je wilt aanvallen kan dat.

Ongelooflijk dat wij zo’n kuttrainer hebben
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6361
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 09 apr 2023, 10:57 Twente heeft de klus alweer geklaard binnen een half uur.
Ron Jans maakt - volgens mij - het voetbal gewoon eenvoudig voor de spelers. Duidelijkheid.
Zet er een gewiekste TD bij, en zelfs Twente kan binnen 2/3/4 seizoenen gewoon Europees voetbal behalen na de Munsterman ellende.
Plaats reactie